.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

RS4 B5- dlaczego go nie kupować?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=84780
Strona 1 z 3

Autor:  martab99 [ 19.paź.2008 17:18:25 ]
Tytuł:  RS4 B5- dlaczego go nie kupować?

Szanowni,

Pytanie może nieco dziwaczne, ale...
Auto unikalne, szybkie i wyjątkowe pod wieloma względami- to na pewno pociąga za sobą koszty. Ale skoro mit o kolosalnych kosztach jazdy S2, S4 czy A8/S8 jak dla mnie upadł, może i mit o RS4 będzie można nieco nadwątlić?
Oczywiście nie mówię o kosztach paliwa, raczej o cenach typowych części eksploatacyjnych, ich dostępności czy innych "smaczkach", które jego użytkowanie na pewno za sobą ciągnie.
Zapraszam o dyskusji o KONKRETACH ;)

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 17:29:43 ]
Tytuł: 

bo tutaj nie ma TYPOWYCH części exploatacyjnych !! głupie tarcze są 2/3 razy droższe od zwyklej A4.
O ile olej filtry sam sobie zmienisz tak resztę eloktromechaniki już "zwykły Kazio" nei zrobi :/

Autor:  DeS [ 19.paź.2008 17:33:01 ]
Tytuł: 

Największy problem przy kupnie RS4 to faktycznie układ hamulcowy. Tarcze przednie dostępne są tylko w ASO, a za ich koszt można sobie sprawić nowy dedykowany zestaw przedni renomowanego producenta.

Co do silnika.. to moim zdaniem ostatni normalny silnik audi. Normalny mam na myśli to, że nie jest wybitnie skomplikowany. Części są, serwisówki są, ludzie są.. można kupować i cieszyć się RSem. Reszta to jak dla mnie zwykłe A4qavant.

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 17:34:19 ]
Tytuł: 

jakby to obrazowo napisać??
to tak jak UFO w 200 20v lub S4 tylko o dużo lepszej skuteczności. Niestety cena powala :peace:

Autor:  martab99 [ 19.paź.2008 17:43:07 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
bo tutaj nie ma TYPOWYCH części exploatacyjnych !! głupie tarcze są 2/3 razy droższe od zwyklej A4.

Konkretnie: nowy, rozsądny komplet tarcze plus klocki na przód (gładki Zimmermann+Ferrodo DS2500) do Imprezy to ok 1200 PLN. Dużo w przypadku RS4, tzn ile?

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 17:47:34 ]
Tytuł: 

wszyscy wiemy że tarcze UFO nie hamują i głupio wyglądają :)
natomiast tarcze 360 mm potrafią już conieco :)

Autor:  martab99 [ 19.paź.2008 17:51:15 ]
Tytuł: 

1. Czy ktoś wie ile kosztują te tarcze?
2. Czy wiadomo co oprócz hamulców drenuje portfel w przypadku RS4?
3. Czy elementy zawieszenia są inne niż w S4 B5?
4. Czym różni się silnik S4 B5 vs RS4 B5?
;)

Autor:  Flyer [ 19.paź.2008 17:53:02 ]
Tytuł: 

Tarcze i klocki sa juz dostepne poza ASO - z tego co wiem.

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 17:55:28 ]
Tytuł: 

wachacze masz te same co w A4Q
wałki przegubowe te same co w S4

Autor:  martab99 [ 19.paź.2008 18:32:07 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
1. Czy ktoś wie ile kosztują te tarcze?

Pozwolę sam sobie odpowiedzieć: komplet oryginalnych tarcz na przód w D to ok 550E, czyli na okrągło 1900 PLN, klocki to ok 500 PLN.
Można tez zamówić nowiutki komplet tarcze przód+tył z klockami od Quattro GmbH za 1800E, czyli ok 6300 PLN.

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 18:37:15 ]
Tytuł: 

czyli cena malo zachęcająca :)
podobnie będzie z niektorymi częściami blacharskimi typu błotniki, zderzaczek

Autor:  martab99 [ 19.paź.2008 18:44:14 ]
Tytuł: 

Czyli reasumując póki co: hamulce- drogie, reszta w normie ;)
Niektóre elementy nietypowe, więc i cena na pewno niemała. Ale zakładamy, że to juz problem ubezpieczyciela :)

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 19:17:50 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
. Ale zakładamy, że to juz problem ubezpieczyciela :)

jeśli takowe posiadasz to tak
turbawki są inne i znajdzie się pewnie kilka jeszcze innych rzeczy , które podnoszą cenę zarówno zakupu jak i exploatacyjną

Autor:  dice111 [ 19.paź.2008 19:26:09 ]
Tytuł: 

martab99 - jest sporo zamienników (zwłaszcza, że to B5), część z nich pasuje m.in do Bety 7 (mowa np o klocach). Częśc klocków jest dedykowana do wyznaczonych tarcz (tak jest np z BREMBO i TRW). Wiadomo, że jakieś pierdołki będą dostępne tylko w ASO, czy to po aukcjach.
W razie pytań o części i ich dostępność wal na PW.

Autor:  Megster [ 19.paź.2008 19:31:32 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
Czyli reasumując póki co: hamulce- drogie, reszta w normie ;)
Niektóre elementy nietypowe, więc i cena na pewno niemała. Ale zakładamy, że to juz problem ubezpieczyciela :)


Hamulce niby drogie, ale co ile wymienia się tarcze. Na pewno nie raz do roku, bo jeśli ktoś by kręcił rocznie takie przebiegi, to z Bogiem jeśli chodzi o koszty paliwa :)

Druga sprawa - czy ubezpieczyciel będzie się martwił? Raczej nie - doliczy się, że koszty naprawy przewyższają wartość samochodu i pa pa.

A tak już całkiem na serio, to wybór między S4 a RS4 jest jak między S2 a RS2. Nie wiem czy na forum jest ktoś z RS2, ale za to jest sporo zadowolonych posiadaczy S2-jek, które są mniej lub bardziej podkręcone. Podejrzewam, że to samo można zrobić z S4ką. No chyba, że kupować takie autko tylko po to by się wyróżniać.

Pzdr

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 19:36:46 ]
Tytuł: 

jest kilka osób z RS2

co do szkody całkowitej to ona nie będzie ,bo sama cena auta też do niskich nie należy :)

Autor:  Megster [ 19.paź.2008 19:42:56 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
jest kilka osób z RS2

co do szkody całkowitej to ona nie będzie ,bo sama cena auta też do niskich nie należy :)


Jeśli mają ją w Eurotaxie :)

PS eSek jest chyba jednak więcej :)

Tak czy nie inaczej zabawka fajna :piwo:

Autor:  Mauzer [ 19.paź.2008 19:50:48 ]
Tytuł:  Re: RS4 B5- dlaczego go nie kupować?

martab99 napisał(a):
Zapraszam o dyskusji o KONKRETACH ;)


no własnie o konkrety nie zapytałes - jakie przebiegi będziesz robił rocznie...zakładam że 2-5tyś

:d

Autor:  martab99 [ 19.paź.2008 20:12:57 ]
Tytuł:  Re: RS4 B5- dlaczego go nie kupować?

Mauzer napisał(a):
no własnie o konkrety nie zapytałes - jakie przebiegi będziesz robił rocznie...zakładam że 2-5tyś

:d

Nie większe. 10 max ;)

W kwestii RS4 vs S4. Oczywiście pewnie można dociągnąć S4-kę do mocy RS4, ale tego sie samym remapem nie zrobi, więc na pewno większe turbiny, wtryski, IC itd, itp. Wtedy pojawia sie kwestia większych hamulców i pewnie jeszcze kilku innych. W efekcie dochodzimy do tego, że nakłady na to by z S4 zrobić RS-a są na poziomie, na którym spokojnie można by już rozglądać się za stockowym RS4.

Wracając do tematu- póki co nic przerażającego ;)

Autor:  Dred [ 19.paź.2008 21:25:47 ]
Tytuł: 

skoro przechodziłeś przez takie "ciekawe" auta jak wubaru impreza i powyższe Cię nie przeraża , to należy zacząć szukać RS4 niebitego , nie przekładki z angola ;)

o w miare sensownym przebiegu z w miare sensownym wypasem i bez większych dzwonów

Ps uważaj na srebrnego avanta , który wcześniej jeździł po torze ;)
jest filmik na forum o tym aucie hehe

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/