.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 100 C4 1991 2,3l + LPG II gen - problemy silnika 2,3
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=84942
Strona 1 z 1

Autor:  sebco [ 22.paź.2008 19:52:37 ]
Tytuł:  Audi 100 C4 1991 2,3l + LPG II gen - problemy silnika 2,3

Witam.
Piszę w imieniu mojego brata który chce kupić w/w samachód.
Pierwsze oględziny OK.

Chciałbym zapytać o silnik 2,3l:

1. czy to dobry silnik?
2. czy ma jakieś mankamenty samochód jak i silnik ?
3. Jak się zachowuje z LPG II generacji?
4. Ile pali na PB
5. Ile pali na LPG II generacji?
6. Czy wymiana zawieszenia prócz amortyzatorów jest kosztowna (przybliżona cena)?
7. na co jeszcz zwrócić uwagę?

Autor:  lucas3512 [ 22.paź.2008 21:30:51 ]
Tytuł: 

Ad.1 silnik najlepszy
Ad.2 konstrukcja samochodu na nasze warunki ogólnie bardzo udana, chociaż dużym minusem jest wtrysk mechaniczny benzyny, który przy długim użytkowaniu na gazie zaczyna szwankować, w konsekwencji czego autko coraz gorzej chodzi na benzynce
Ad.3 dobrze zestrojone nie sprawia problemów, oprócz tego jak wyżej
Ad.4 ile wlejesz tyle spali :peace: (około 10l)
Ad.5 j.w. :peace: (norma to 11-17)
Ad.6 zawieszenie to grosze w takim aucie (no chyba, że to quattro, wtedy tył jest droższy w porównaniu z ośką)
Ad.7 najważniejsze, to znaleźć nie bite albo delikatnie stuknięte w przeszłości (co w aucie z tych lat mało prawdopodobne ;) ), a poza tym trzeba patrzeć na wszystko jak przy każdym aucie, zabierz ze sobą dobrego zaufanego mechaniora i kogoś od blach jak się sam nie orientujesz i lookać :peace:

Autor:  sebco [ 23.paź.2008 14:23:25 ]
Tytuł: 

lucas3512 napisał(a):
Ad.1 silnik najlepszy
Ad.2 konstrukcja samochodu na nasze warunki ogólnie bardzo udana, chociaż dużym minusem jest wtrysk mechaniczny benzyny, który przy długim użytkowaniu na gazie zaczyna szwankować, w konsekwencji czego autko coraz gorzej chodzi na benzynce
Ad.3 dobrze zestrojone nie sprawia problemów, oprócz tego jak wyżej
Ad.4 ile wlejesz tyle spali :peace: (około 10l)
Ad.5 j.w. :peace: (norma to 11-17)
Ad.6 zawieszenie to grosze w takim aucie (no chyba, że to quattro, wtedy tył jest droższy w porównaniu z ośką)
Ad.7 najważniejsze, to znaleźć nie bite albo delikatnie stuknięte w przeszłości (co w aucie z tych lat mało prawdopodobne ;) ), a poza tym trzeba patrzeć na wszystko jak przy każdym aucie, zabierz ze sobą dobrego zaufanego mechaniora i kogoś od blach jak się sam nie orientujesz i lookać :peace:


Ok z góry dzieki. Pisząc to będe musiał zamieścić nowy post na temat zmiany mojego. Właśnie dziś miałem kolizję. Dość poważną.

Autor:  DaCoPL [ 24.paź.2008 21:17:52 ]
Tytuł: 

W/w autko jest już moje. Chciałbym opisać wady jakie zauważyłem i mam do nich pytanka.

1) Coś mi się tłucze z tyłu w zawieszeniu na jakiś koleinach. Podobno są to silent blocki, ale jak to sprawdzić i upewnić się?

2) Silnik na gazie chodzi nierówno na jałowym biegu. Ponoć mieszacz nie był wymieniany. Może być to powód? + regulacja oczywiście.

3) Mam gaz II generacji Tartarini. Będzie jakiś problem z regulacją?

4) Coś mi skrzypi w kierownicy jak robie lekkie krótkie ruchy (jakby się ocierał jakiś cienki plastik o plastik). Co to może być?

5) Co się stało jak zegarek się zresetował i pokazał północ?

Jak coś mi się jeszce przypomni to dopisze.

Jestem pierwszy raz właścicielem takiej "limuzyny" bo wczesniej miałem tylko maluszka :P tak więc miejcie na względzie moją małostkową wiedzę.

Pozdrawiam.

Autor:  bobsley6 [ 25.paź.2008 22:47:00 ]
Tytuł: 

Jeżeli ci chodzi nierówno to tylko dlatego, ze łapie jakies lewe powietrze, ałapać moze z kazdego połączenia.

Autor:  DaCoPL [ 25.paź.2008 23:39:52 ]
Tytuł: 

A sam mogę to jakoś sprawdzić?

Czekam również na odpowiedzi na resztę pytań :)

Autor:  ArtHurO [ 26.paź.2008 12:10:30 ]
Tytuł: 

Kup sobie w sklepie motoryzacyjnym "Samostart" taki preparat w sprayu ułatwiający rozruch silnika. Uruchom silnik i zacznij psikać tym preparatem w okolicy wszystkich połączeń układu dolotowego do silnika. Jeżeli w pewnym momencie obroty zmienią się to znalazłeś właśnie miejsce gdzie zaciąga "lewe powietrze". Nie psikaj w okolicy świec!! Jeżeli będziesz miał na którejś przebicie (na kablu) to może ci się samostart zapalić...

Autor:  myszon90 [ 26.paź.2008 20:25:15 ]
Tytuł: 

DaCoPL napisał(a):
1) Coś mi się tłucze z tyłu w zawieszeniu na jakiś koleinach. Podobno są to silent blocki, ale jak to sprawdzić i upewnić się?

2) Silnik na gazie chodzi nierówno na jałowym biegu. Ponoć mieszacz nie był wymieniany. Może być to powód? + regulacja oczywiście.
4) Coś mi skrzypi w kierownicy jak robie lekkie krótkie ruchy (jakby się ocierał jakiś cienki plastik o plastik). Co to może być?

5) Co się stało jak zegarek się zresetował i pokazał północ?

Jak coś mi się jeszce przypomni to dopisze.
AD.1 Jedź na stację diagnostyczną(tam gdzie robi się przeglądy), niech Cię weźmie na szarpaki i spiszesz sobie co dokładnie w zawieszeniu jest do zrobienia koszt takiego badania niewielki a wszystko będziesz wiedział, części zawieszenia do tego auta sa niedrogie, nie zaboli Cię mocno kieszeń, oczywiście jak sam sobie naprawisz.....
AD.2 Ten silnik jest na mechanicznym wtrysku, i z gazem tak się zachowuje na wolnych obrotach, możesz z tym wlaczyć, ale wątpię żebyś wygrał, ten ty po prostu tak ma...
AD.4 Zdejmij półkę sod kierownicy i zobacz co ociera....
AD.5 Nic się nie stało, może na chwilę stracił prąd, sprawdź czy kostka w zegarach jest dobrze zasadzona....

Autor:  DaCoPL [ 26.paź.2008 23:42:04 ]
Tytuł: 

Ech.. ten zegarek co jakis czas sie resetuje. Tak być nie może i musze coś z tym zrobić. Gdzie dokładnie mam spojrzeć i co rozkręcać?

Pytam tak szczegółowo, bo nie chce w przeciągu 3 tyg bawić się przy tym autku a potrzebuje dokładnie wiedzieć co i jak i szybko usunąć mniejsze usterki (powód - żenie się i czas mi dziwnie ucieka w tym okresie).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/