.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi, czy VW?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=85011
Strona 1 z 2

Autor:  rafal_online [ 24.paź.2008 12:35:06 ]
Tytuł:  Audi, czy VW?

Panowie, moglibyscie nakreslic podobienstwa i roznice pomiedzy A6 C5, a Passatem B5 (oba do roku 2000) i wzgledna oplacalnosci zakupu jednego z tych modeli? Pytam z uwagi na to, ze za jakis czas szykuje sie maly shopping... A decyzja z uwagi na roznice w cenach (na korzysc VW) bylaby trudna. Sporo tez slyszalem na temat wad i zalet w/w aut. Prosze o obiektywne sugestie.

Autor:  Biedron [ 24.paź.2008 12:54:58 ]
Tytuł: 

Ja też mysłałem o Passacie B5 1.9TDi. Ale wybrałem A6 C4. Do A6 C5 to paska wogóle nie ma co porównywać. Podstawowe pytanie to ile kasy chcesz przeznaczyć, ile masz zamiar km robić rocznie, oraz jakie mają być koszty eksploatacji?

Autor:  adiaudi [ 24.paź.2008 13:19:33 ]
Tytuł: 

Po identycznym dylemacie wybrałem autko ( jest w podpisie) - to była słuszna decyzja!!

Autor:  martab99 [ 24.paź.2008 13:32:36 ]
Tytuł: 

Obiektywnie by było, gdybyś porównywał Passata do A4.
W takim porównaniu w moich oczach wygrywa Passat, pomimo bardziej surowego designu wnętrza :)

Autor:  rafal_online [ 24.paź.2008 13:40:46 ]
Tytuł: 

Interesuja mnie wylacznie wersje z silnikami diesla, o mocy 110 - 115KM, pojemnosci do 2 litrow z uwagi na oplaty. Roczny przebieg miescilby sie w przedziale od 20 do 30 tys. kilometrow. Co do kwoty - chcialbym sie zmiescic w 20tys. zlotych. Wiadomo, ze im mniej tym lepiej, ale nigdy kosztem stanu samochodu.

Autor:  Sprinter [ 24.paź.2008 13:49:38 ]
Tytuł: 

Za dwie dychy C5 w dobrym stanie z dieslem pod maską ? :diabel:

Autor:  martab99 [ 24.paź.2008 14:04:00 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
Za dwie dychy C5 w dobrym stanie z dieslem pod maską ? :diabel:

Nie da rady.

Za tą kasę szukaj zadbanego Paska B5 1,9 TDI, na B5FL juz może braknąć.
O bezproblemowym A4 z dieslem w tej kasie raczej zapomnij, nie wspominając już o A6 C5.
Popatrz tez za A6 C4, w takiej kwocie też już można powybrzydzać :)

Autor:  newman [ 24.paź.2008 14:12:49 ]
Tytuł: 

W środe miałem okazję zrobić 800km Passatem Kombi 2000r 115KM. Prawie 700km autostrad 100 po Berlinie.
Spostrzeżenia moje są takie:
Jeżeli chodzi o silniki to AJM 115KM w pasku, jest on bardziej dynamiczny od AFN w C5. Natomiast spalanie AJM mimo skrzyni 6 jest większe. Jechaliśmy max do 130 w jedną stronę w pięciu, z powrotem w 3 jeszcze wolniej (straszna ulewa). Spalanie wyszło na poziomie 6.2ltr. Dla przykładu moje C5 z AFN spaliło Strasbourg-Wałbrzych 5,4 przy średniej 119km/h, tyle tylko że ja mam zchipowany motor. Seria spali pewnie więcej, ale z drugiej strony średnia prędkość uzyskana Paskiem oscylowała może koło 100km/h.

Autor:  rafal_online [ 24.paź.2008 14:35:11 ]
Tytuł: 

Czyli jesli juz stanelismy na Passacie - jakie diesle sa godne uwagi? Znalazlem takie cos: http://img525.imageshack.us/my.php?imag ... bn8hd7.jpg
Poza tym jak stoi sprawa z awaryjnoscia, najczestszymi usterkami? Btw, czy passat b5 byl caly w ocynku?

Autor:  newman [ 24.paź.2008 14:45:48 ]
Tytuł: 

Jesli chcesz jezdzic tanio (eksploatacja, serwis, opał) bierz AFN, AHU, AVG
Pozostałe jeżdżą szybciej ale zarazem drożej. Ich serwisowanie jest też droższe. 2.5tdi wogule nie polecam, bo to już mega koszty.

Autor:  Biedron [ 24.paź.2008 14:54:04 ]
Tytuł: 

Gdzie będziesz robił wiecej kilometrów? Trasa czy miasto?

Autor:  szefomaciek22 [ 24.paź.2008 15:40:07 ]
Tytuł: 

witam
Passat ma takie samo serce jak audi ,Plusem dla audi staranniejsze wykonanie i prestiż . Jedynie pod względem przestrzenie pasek bije na głowę a4.
pozdrawiam

Autor:  rafal_online [ 24.paź.2008 17:08:51 ]
Tytuł: 

Wiecej kilometrow z pewnoscia zrobie na trasie, bedzie to ok. 70% calego cyklu eksploatacyjnego. Jak ktos wczesniej napisal, jesli chodzi o przestrzen to A4 nie jest zbyt przestronne, 80 B4 juz pod tym wzgledem lepiej wypada, emiprycznie tego doswiadczylem. Mam prawie 190cm wzrostu. Z przodu jeszcze jako tako, chociaz przy nieodpowiednio ustawionym fotelu zdarzalo mi sie jezdzic glowa po podsufitce. A z tylu... Szkoda mowic.

Autor:  Megster [ 24.paź.2008 18:05:25 ]
Tytuł: 

Ja mam Paska AFN i nie narzekam. Zdaję sobie sprawę z tego, że to nie Audi, ale nie jest źle, a i miejsca jest sporo (również z tyłu). Awarii specjalnych nie było; wszystkie wymiany to "serwisówki". Fakt, że przebieg jest mały, ale biorąc pod uwagę, że w pełni zrobiony w PL to i tak jest ok :)

Pzdr

Autor:  rafal_online [ 24.paź.2008 22:03:02 ]
Tytuł: 

Megster, moze Ty sie orientujesz, bo w necie zaczynam znajdowac coraz wiecej sprzecznych informacji - czy karoseria Passata jest w pelni ocynkowana i czy nie ma on miejsc w ktorych lubi korodowac? Jak sie ma sprawa wnetrza pojazdu? Nie jest ono przesadnie plastikowe i trzeszczace? Co miales na mysli piszac o "serwisowkach"?

Autor:  Biedron [ 24.paź.2008 22:06:30 ]
Tytuł: 

Przy większości jazdy w trasie to troszkę większy od A4 Passat będzie dobrym rozwiązaniem. Zwłasza że 1,9 TDi dużo nie spali i nie powinno być z nim problemów.

Autor:  matysss [ 24.paź.2008 22:33:37 ]
Tytuł: 

passek, zarowno model przed i po liftingu jak nie byl bity to nie koroduje. A wnetrze jest mniej trzeszczace niz w mojej A6 C5 o dziwo. Pozdrawiam

Autor:  Kryhawrc [ 24.paź.2008 22:45:50 ]
Tytuł: 

A6 C5 to nie "ta sama półka" co Passat
Passat to bardziej konkurecja dla A4

Autor:  newman [ 25.paź.2008 08:22:57 ]
Tytuł: 

rafal_online napisał(a):
Wiecej kilometrow z pewnoscia zrobie na trasie, bedzie to ok. 70% calego cyklu eksploatacyjnego. Jak ktos wczesniej napisal, jesli chodzi o przestrzen to A4 nie jest zbyt przestronne, 80 B4 juz pod tym wzgledem lepiej wypada, emiprycznie tego doswiadczylem. Mam prawie 190cm wzrostu. Z przodu jeszcze jako tako, chociaz przy nieodpowiednio ustawionym fotelu zdarzalo mi sie jezdzic glowa po podsufitce. A z tylu... Szkoda mowic.


No to szukaj C4 z AELem (szybkie, duże, wygodne, tanie [pod każdym względem]) i jeszcze moneta w kieszeni zostanie.

Autor:  Megster [ 25.paź.2008 08:31:40 ]
Tytuł: 

rafal_online napisał(a):
Megster, moze Ty sie orientujesz, bo w necie zaczynam znajdowac coraz wiecej sprzecznych informacji - czy karoseria Passata jest w pelni ocynkowana i czy nie ma on miejsc w ktorych lubi korodowac? Jak sie ma sprawa wnetrza pojazdu? Nie jest ono przesadnie plastikowe i trzeszczace? Co miales na mysli piszac o "serwisowkach"?


Nadwozie jest w pełni ocynkowane. Po 9,5 roku jeżdżenia po PL nie ma ani grama rdzy. Wnętrze - jedyne wg mnie do czego można się przyczepić, to uchwyty do zamykania drzwi. Wycierają się trochę szybciej niż w Audi, ale nie ma tragedii i nie ma czym się przejmować. Plastiki w desce i sama decha są wg mnie ok. Nic mi nie skrzypi, nic się nie wytarło, kolor jaki był taki jest, a jakość plastików naprawdę jest niezła. Jest do tego duuuużo lepiej niż w nowszych modelach.
A serwisówki, to po prostu zwykłe wymiany elementów, typu olej, hamulce, amory, itp. W moim egzemplarzy nawet wahacze dają radę i nie trzeba ich wymieniać co chwilę.

Moim zdaniem jak nie masz kaski na A6 (C5) a chcesz mieć jednak trochę miejsca w środku (niedawno w sedanie wiozłem kabinę prysznicową :) ), to śmiało bierz Paska.

Pzdr

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/