.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

co trzeba wymienić po zakupie a4 b5 2000r. 1.9tdi AJM
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=85229
Strona 1 z 2

Autor:  Lukasz_E [ 29.paź.2008 15:58:11 ]
Tytuł:  co trzeba wymienić po zakupie a4 b5 2000r. 1.9tdi AJM

Witam!
Stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem audi a4 1.9tdi z silnikiem AJM 115KM. Na liczniku przebieg był 195kkm, po sprawdzeniu przez VGA okazało się, że tak naprawdę jest 290kkm. Szczerze mówiąc spodziewałem się tego, mimo to jestem zadowolony, bo silnik chodzi jak zegarek. Moje pytanie jest następujące: co powinno się zrobić oprócz standardowo wymiany rozrządu + pompa wody + wszystkie filtry i olej silnikowy. Może jest coś, jeszcze, co powinno się wymienić przy takim przebiegu. Z góry dziękuje za pomoc!

Autor:  pioteres [ 29.paź.2008 17:07:04 ]
Tytuł:  Re: co trzeba wymienić po zakupie a4 b5 2000r. 1.9tdi AJM

Lukasz_E napisał(a):
po sprawdzeniu przez VGA okazało się, że tak naprawdę jest 290kkm.


mozesz powiedziec jak to sprawdziles? gdzie wszedles vag-iem? ktora opcja wyswietla przebieg?

Pozdrawiam

Autor:  przemik [ 29.paź.2008 17:40:01 ]
Tytuł:  Re: co trzeba wymienić po zakupie a4 b5 2000r. 1.9tdi AJM

Lukasz_E napisał(a):
..Na liczniku przebieg był 195kkm, po sprawdzeniu przez VGA okazało się, że tak naprawdę jest 290kkm.


Norma... jak na 9 letnie TDi :):

Oprocz tego co napisales:
sprawdz sobie czy nie ma luzów w przednim zawieszeniu
skontroluj stan tuleji gumowo metalowych w tylnej belce
sprawdz amortyzatory

no i zachecam do wykonania diagnostyki... da Ci to obraz w jakim stanie jest silnik wraz z czescią osprzętu...



pioteres napisał(a):
mozesz powiedziec jak to sprawdziles? gdzie wszedles vag-iem? ktora opcja wyswietla przebieg?


Wybierasz "Aplications" i dalej "Display EDC15 mileage"

Warunek : trzeba miec VAGa 7.xx w gore, interface HEX+CAN oraz sterownik w samochodzie musi byc wyposazony w moduł EDC15.

Pozdrawiam

Autor:  Gustav [ 29.paź.2008 19:12:45 ]
Tytuł: 

6.xx juz ma taką opcję

Autor:  Simo22 [ 29.paź.2008 19:35:24 ]
Tytuł: 

Jak ktos nie umie przekrecac licznikow to potem tak jest...

Autor:  pioteres [ 29.paź.2008 19:40:57 ]
Tytuł:  Re: co trzeba wymienić po zakupie a4 b5 2000r. 1.9tdi AJM

przemik napisał(a):


pioteres napisał(a):
mozesz powiedziec jak to sprawdziles? gdzie wszedles vag-iem? ktora opcja wyswietla przebieg?


Wybierasz "Aplications" i dalej "Display EDC15 mileage"

Warunek : trzeba miec VAGa 7.xx w gore, interface HEX+CAN oraz sterownik w samochodzie musi byc wyposazony w moduł EDC15.

Pozdrawiam


no ale zaraz - mowimy o AJM-ie z 2000r. przeciez tam nie ma CANa chyba nie? Wiec jak kolega odczytal?

Simo22 napisał(a):
Jak ktos nie umie przekrecac licznikow to potem tak jest...


nie bardzo rozumiem co masz na mysli i do czego to co piszesz przypiac? nikt nie pyta przeciez jak przekrecac licznik tylko skad mozna wziac informacje o przebiegu auta...

Autor:  Gustav [ 29.paź.2008 19:46:51 ]
Tytuł: 

samochod nie musi być wyposażony w magistralę CAN żeby odczytać przebieg z innej pamięci ;) , poza tym zdolny "cofacz" koryguje przebieg w obydwu pamięciach - kwestia wiedzy czy potrafi to zrobić czy nie

Autor:  pioteres [ 29.paź.2008 21:18:13 ]
Tytuł: 

gustav200 napisał(a):
samochod nie musi być wyposażony w magistralę CAN żeby odczytać przebieg z innej pamięci ;) , poza tym zdolny "cofacz" koryguje przebieg w obydwu pamięciach - kwestia wiedzy czy potrafi to zrobić czy nie


w to nie watpie - jednak nie daje to odpowiedzi na moje pytanie: jak sprawdzic vagiem przebieg (nie wnikam jaki) w a4 ajm ?

Autor:  Gustav [ 29.paź.2008 21:20:25 ]
Tytuł: 

jedyny pewny sposób to "korekcje PD"

Autor:  spanky [ 29.paź.2008 21:40:37 ]
Tytuł: 

gustav200 napisał(a):
jedyny pewny sposób to "korekcje PD"


bzdura ... to juz lepiej niech jedzie do wrozki .... :):

Autor:  Gustav [ 29.paź.2008 21:41:19 ]
Tytuł: 

dlaczego bzdura ?

Autor:  przemik [ 29.paź.2008 22:36:47 ]
Tytuł: 

Szacowanie przebiegu po korekcjach to cos jak przepowiadanie przyszlosci...
Tu moje korekcje.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c ... 310f1.html
Ile mam przebiegu ?? ;)
Pozdr

Autor:  Gustav [ 30.paź.2008 06:39:35 ]
Tytuł: 

nie porównujcie PD do wtrysków + VP :!:

edit :
Przemku , w twoim przypadku musiały być wymienione końcówki wtryskiwaczy bądź całe wtryski

Autor:  Baskecior [ 30.paź.2008 07:53:42 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
gustav200 napisał(a):
jedyny pewny sposób to "korekcje PD"


bzdura ... to juz lepiej niech jedzie do wrozki .... :):

Niekoniecznie. Auto serwisowane mogło mieć zmienione szpryce , bo nie wierzę w idealne korekcje na ori wtryskach przy 250 kkm ...

Autor:  spanky [ 30.paź.2008 08:49:46 ]
Tytuł: 

gustav200 napisał(a):
nie porównujcie PD do wtrysków + VP :!:

edit :
Przemku , w twoim przypadku musiały być wymienione końcówki wtryskiwaczy bądź całe wtryski


no wlasnie .. PD-ki to juz wogole bujanie w chmurach ...

nic nie musial miec zmieniane, skad to przekonanie.... :?: :!:

Baskecior napisał(a):
spanky napisał(a):
gustav200 napisał(a):
jedyny pewny sposób to "korekcje PD"


bzdura ... to juz lepiej niech jedzie do wrozki .... :):

Niekoniecznie. Auto serwisowane mogło mieć zmienione szpryce , bo nie wierzę w idealne korekcje na ori wtryskach przy 250 kkm ...


to jeszcze malo widziales .... ;)

znam duzo takich przypadkow : ori przebieg rzedu 200-300 kkm ... korekcje na poziomie o ktorym Ty przed wymiana u siebie wtryskow mogles tylko pomarzyc .... ;)
najblizszy przyklad [znam historie serwisowa swojego auta - ma przejechane 265 kkm ... przy 258kkm wygladaly tak :

Obrazek

:peace:

takze sam widzisz ...

a PD-ki ... tam zalejesz kika razy zlego gnoju i juz pompki wariuja i korekcje wywala w kosmos ....

temat przerabiany wielokrotnie nawet jest watek : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0

po przezytaniu ktorego wniosek jest jeden :

korekcje to niebo
a przebieg to ziemia .... :peace:

Autor:  przemik [ 30.paź.2008 09:02:58 ]
Tytuł: 

gustav200 napisał(a):
nie porównujcie PD do wtrysków + VP


A dlaczego nie ??? Odczyt to odczyt ... jakies uzasadnienia, konkrety ????

gustav200 napisał(a):
Przemku , w twoim przypadku musiały być wymienione końcówki wtryskiwaczy bądź całe wtryski


Przemku nic nie mial zmieniane... ot po prostu AFNy tak mają.
Dodatkowo na poparcie slow Spankiego :
Tutaj moje korekcje z LIMO :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/954 ... fddd8.html
155 tysi

a tutaj z AVANTA
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10c ... 310f1.html
330 tysi

Fakty i mity mowią same za siebie :):

Autor:  Lukasz_E [ 30.paź.2008 09:05:14 ]
Tytuł: 

Zawieszenie sprawdzałem i wszystko jest ok. Chodzi mi raczej o to, czy przy takim przebiego trzeba zmieniać jeszcze np. płyn hamulcowy, olej w skrzyni i w wspomaganiu, odme?

Autor:  Gustav [ 30.paź.2008 09:09:12 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
gustav200 napisał(a):
nie porównujcie PD do wtrysków + VP


A dlaczego nie ??? Odczyt to odczyt ... jakies uzasadnienia, konkrety ????



To tak jak byś porównywał R4 do V6

Autor:  przemik [ 30.paź.2008 09:09:19 ]
Tytuł: 

gustav200 napisał(a):
To tak jak byś porównywał R4 do V6


Kamil mialy byc konkrety... a nie porownania... zresztą od czapy...
EOT

Ja w swoim przy 330 tysiach wymienilem olej w skrzyni... i Tobie tez radze...
W silnikach zasilanych PD nie ma odmy wiec silą rzeczy nie musisz jej wymieniac.

Pozdr

Autor:  Lukasz_E [ 30.paź.2008 09:11:17 ]
Tytuł: 

aha. wielkie dzięki a możesz jeszcze powiedzieć mi jaki najlepiej olej do skrzyni i ile? skrzynia manualna oczywiście

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/