.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup A6 3.0 tdi albo BMW 530d ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=85311
Strona 1 z 2

Autor:  kkastor [ 31.paź.2008 16:56:02 ]
Tytuł:  Zakup A6 3.0 tdi albo BMW 530d ?

Dzieńdobry wszystkim!
Jestem nowy i jest to mój pierwszy post. Posiadam ( a właściwie już nie) BMW e39 530 d. Klient dokonał zadatku i samochód zaraz będzie jego a ja zastanawiam się nad zakupem A6 po 2006r. lub E60 oba z 3 litrowym dieslem.
Mam do Was pytanie o Wsze opinie na temat ww. samochodów, a może ktoś ma doświadczenia z oboma ?
Cena jest porównywalna, a wizualnie Audi mi się podoba bardziej jednak pozostaje technika i np. spalanie lub awarie.
Jeszcze raz proszę o Wasze spostrzeżenia lub doświadczenia.

Heja!

Autor:  lucas3512 [ 31.paź.2008 17:21:07 ]
Tytuł: 

Witam kolegę :!:

Na początek zapraszamy tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=258

A następnie tu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=4

To najważniejsze:

http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php

A wtedy zrozumiesz co źle zrobiłeś i sam to naprawisz :peace:

Pozdro ;)

Autor:  rafala6 [ 31.paź.2008 17:50:04 ]
Tytuł: 

Kup audi na pół roku,następnie bmw na pół roku i bedzie wszystko jasne.Ja tak robie :):

Autor:  Dred [ 31.paź.2008 18:19:56 ]
Tytuł: 

nie ten dział , przenosze

ps
poczytaj regulamin

Autor:  badyl [ 31.paź.2008 20:18:28 ]
Tytuł: 

ja bym kupil audi jakas fajna wersje bmw to taka kupa jak dla mnie w srodku z zewnatrz moze byc :-) ale audica ladniejsza jak bede zmienal auto to sie nie bede zastanawial :peace: :peace:

Autor:  Pablo200 [ 31.paź.2008 20:36:22 ]
Tytuł: 

Audi bo ma stały napęd na cztery koła quattro® posiada już blisko 25-letnia tradycję. W przypadku napędu quattro® moc silnika rozkłada się w zależności od sytuacji na wszystkie cztery koła. Napęd quattro® zapewnia doskonałą trakcję prawie na każdym podłożu, a także optymalną przyczepność do nawierzchni podczas jazdy na prostych odcinkach, bez względu na warunki pogodowe, jak np. silny wiatr. Dzięki swym zaletom stanowi on ważny element bezpieczeństwa aktywnego.

Napęd quattro® z asymetrycznie-dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego, który jest wyposażeniem standardowym w takich modelach Audi jak RS 4 i S4, przenosi na oś przednią lub tylną w razie potrzeby nawet 100% momentu napędowego.

Autor:  pioteres [ 31.paź.2008 20:46:46 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
Audi bo ma stały napęd na cztery koła quattro® posiada już blisko 25-letnia tradycję. W przypadku napędu quattro® moc silnika rozkłada się w zależności od sytuacji na wszystkie cztery koła. Napęd quattro® zapewnia doskonałą trakcję prawie na każdym podłożu, a także optymalną przyczepność do nawierzchni podczas jazdy na prostych odcinkach, bez względu na warunki pogodowe, jak np. silny wiatr. Dzięki swym zaletom stanowi on ważny element bezpieczeństwa aktywnego.

Napęd quattro® z asymetrycznie-dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego, który jest wyposażeniem standardowym w takich modelach Audi jak RS 4 i S4, przenosi na oś przednią lub tylną w razie potrzeby nawet 100% momentu napędowego.


a ja bym wybral bmw - ze wzgledu na silnik. moim zdaniem jednostka 3 litrowa to najlepszy silnik do osobowki jaki powstal :) a najlepiej jeszcze w touringu

pozdraiwam

Autor:  Dred [ 31.paź.2008 21:44:52 ]
Tytuł: 

pablo masz dane sprzed 4 lat :)
obecnie tradycja sięga 28 lat ;)

Autor:  2rafal7 [ 31.paź.2008 22:38:45 ]
Tytuł: 

pioteres napisał(a):
Pablo200 napisał(a):
Audi bo ma stały napęd na cztery koła quattro® posiada już blisko 25-letnia tradycję. W przypadku napędu quattro® moc silnika rozkłada się w zależności od sytuacji na wszystkie cztery koła. Napęd quattro® zapewnia doskonałą trakcję prawie na każdym podłożu, a także optymalną przyczepność do nawierzchni podczas jazdy na prostych odcinkach, bez względu na warunki pogodowe, jak np. silny wiatr. Dzięki swym zaletom stanowi on ważny element bezpieczeństwa aktywnego.

Napęd quattro® z asymetrycznie-dynamicznym rozdziałem momentu obrotowego, który jest wyposażeniem standardowym w takich modelach Audi jak RS 4 i S4, przenosi na oś przednią lub tylną w razie potrzeby nawet 100% momentu napędowego.


a ja bym wybral bmw - ze wzgledu na silnik. moim zdaniem jednostka 3 litrowa to najlepszy silnik do osobowki jaki powstal :) a najlepiej jeszcze w touringu

pozdraiwam


Ja nie wybrał bym BMW, ale jeśli chodzi o silnik to zdecydowanie się zgodze - rewelacyjny silnik, chodź ten w Audi też jest spoko :). W BMW nie podoba mi się głównie stylistyka wnętza (a tam przebywa się podczas jazdy :)) z zewnątrz?? no cóż tu liczą się gusta, mi akurat się podoba, a z pakietem M to super.

Autor:  Piotruś [ 31.paź.2008 22:54:29 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 3.0 tdi albo BMW 530d ?

kkastor napisał(a):
Mam do Was pytanie o Wsze opinie na temat ww. samochodów, a może ktoś ma doświadczenia z oboma ?


Witaj KKastor.

Nie posiadam żadnego doświadczenia ("mechanicznego") z BMW ale jakoś mnie nie ciągnie do poszerzania wiedzy akurat w tym kierunku ... .
Ja na pewno wybrałbym Audi lecz dokonując wyboru bardzo bym się starał żeby to był egzemplarz wyprodukowany conajmniej po kwietniu 2006 roku (wtedy wprowadzono szereg zupełnie niedostrzegalnych gołym okiem zmian ale o kapitalnym znaczeniu w aspekcie technicznym) oraz z uwzględnieniem powszechnej wady wszystkich silników z łańcuchowym napędem rozrządu.

Tutaj masz zarys problemu, teoretycznie wyeliminowanego dopiero w samochodach z rocznika modelowego 2008 :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Jak dla mnie (ale to już słaby argument - wyłącznie emocjonalny i wynikający ze szczególnej "miłości" do CCCO ) - nawet ewentualna konieczność naprawy "rozrządu" - nie zniechęca mnie na tyle mocno, żeby zwrócić uwagę na BMW ... :): .

:peace:

Autor:  arti_dg [ 31.paź.2008 23:41:27 ]
Tytuł: 

Po 2006r mozesz smialo brac A6. Wczesniej byly dosyc powazne problemy z rorzadem.
Postawmy sprawe jasno- oba auta sa swietne. Ale jakosc wykonczenia wnetrza daje przewage Audi. Do tego swietny naped 4x4 i jzu wiadomo co wybrac:) Ale to jest forum Aiudi, wiec opinie raczej beda mocno subiektywne. Moim zdaniem powinienes odbyc przynajmniej jazde probna oboma autami i dopiero bedziesz mogl stwierdzic w ktorym czujesz sie lepiej. Jak juz wspomnialem oba sa na wysokim, rownym poziomie technicznym.
P.S. Audi w manulalu mozna chipowac nawet na 300KM...

Autor:  Pablo200 [ 01.lis.2008 00:03:01 ]
Tytuł: 

Audi,BMW na swoje plusy i minusy.
Wiele testów jest dostępnych w necie.
Kwestia dyskusyjna, jeżeli chodzi o najwyższą ligę to ja wybieram zdecydowanie RS6 niż M3
:d

Autor:  2rafal7 [ 01.lis.2008 08:58:50 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
Audi,BMW na swoje plusy i minusy.
Wiele testów jest dostępnych w necie.
Kwestia dyskusyjna, jeżeli chodzi o najwyższą ligę to ja wybieram zdecydowanie RS6 niż M3
:d


W tym przypadku chyba powinieneś porównywać M5 z RS6 - M3 to inna półka :)

Autor:  tomas [ 01.lis.2008 09:34:13 ]
Tytuł: 

Jesli jestes pedantem w audi beda cie denerwowaly trzeszczace plastiki,mimo ze bmw brzydsze w srodku ale bardziej dopracowane tam nic nie trzeszczy,co do silnikow benzynowych v6 audi brzmia lepiej niz rzedowki bmw ,disel 3.0 moim zdaniem leprzy niz d . 3.0 audi

Autor:  toratore [ 01.lis.2008 10:00:16 ]
Tytuł: 

Może silniki v6 BMW są bardziej dopracowane, mniej awaryjne, mocniejsze nieco, to jednak silniki v6 audi - jak kolega powyżej wskazał - brzmią zdecydowanie lepiej.

Potwierdzam także fakt skrzypienia, oraz trzeszczenia nowej tapicerki skórzanej.

Autor:  2rafal7 [ 01.lis.2008 10:30:57 ]
Tytuł: 

Ja tam jeżdziłem wieloma Audi C6 z przbiegami powyżej 200tkm i skrzypienia nie była :)

Autor:  Olorin [ 01.lis.2008 11:13:06 ]
Tytuł: 

toratore napisał(a):
Może silniki v6 BMW są bardziej dopracowane, mniej awaryjne, mocniejsze nieco, to jednak silniki v6 audi - jak kolega powyżej wskazał - brzmią zdecydowanie lepiej.

Potwierdzam także fakt skrzypienia, oraz trzeszczenia nowej tapicerki skórzanej.


BMW nie ma silników v6 tylko R6. Jeżeli chodzi o brzmienie to sprawa gustu, jak dla mnie R6 nieporównywalnie lepiej brzmi. Moim zdaniem R6 mniej klekocze i równiej pracuje. Jest naturalnie zrównoważony. To samo dotyczy silników benzynowych. Nie wprawna osoba nie jest wstanie poznać przy wyższych obrotach, że to D.

Autor:  tomas [ 01.lis.2008 11:17:11 ]
Tytuł: 

plastiki sa bardziej twarde i tandetne niz w starym modelu c5 bardzo latwo ich zarysowac nawet paznokciem szczegolnie listwy na drzwiach,ja mam c6 z przebiegiem.15tk kolega 13tk i oba skwircza,to tylko moje odczucia.moze mamy poniedzialkowe modele?

Autor:  Przemysław [ 01.lis.2008 13:44:30 ]
Tytuł: 

Olorin napisał(a):
toratore napisał(a):
Może silniki v6 BMW są bardziej dopracowane, mniej awaryjne, mocniejsze nieco, to jednak silniki v6 audi - jak kolega powyżej wskazał - brzmią zdecydowanie lepiej.

Potwierdzam także fakt skrzypienia, oraz trzeszczenia nowej tapicerki skórzanej.


BMW nie ma silników v6 tylko R6. Jeżeli chodzi o brzmienie to sprawa gustu, jak dla mnie R6 nieporównywalnie lepiej brzmi. Moim zdaniem R6 mniej klekocze i równiej pracuje. Jest naturalnie zrównoważony. To samo dotyczy silników benzynowych. Nie wprawna osoba nie jest wstanie poznać przy wyższych obrotach, że to D.

potwierzam wg mnie silnik bmw jest to najlepszy diesel o pojemnosci 3.0 pieknie brzmi odchodzą koszty zwiazane z rozrządem i inne które niestety audi nękają !!!!!!!!
audi ma za to przewage we wnętrzu , quattro wiadomo zima lub deszczowe dni gdy jest slisko wypada lepiej w porównaniu z rwd

tylko drodzy koledzy nie zapominajmy o tym że bmw ma też coś takiego jak 530 XD z napedem na 4 !!!!!!!! :peace: :D :D

wybór należy do ciebie ale ja wybrałbym bmw 5 lub to co cie w ogole nie interesuje audi a8 :) pozdrawiam serdecznie

Autor:  kkastor [ 01.lis.2008 18:47:33 ]
Tytuł: 

Drodzy Klubowicze!
Z uwagą przeczytałem Wasze podpowiedzi, ALE też poprosiłem kolegę o pożyczkę. Dwa dni zjeździłem BMW 2007r 535dx, z silnikiem 3 litry i biturbo. Muszę Wam powiedzieć że ten samochód (zgodnie z tym co opisaliście), jest doś spartański w środku, nawet brzydki. Co do własności trakcyjnych to... najpierw łyknąłem na placu konstytucji mercedesa SL 500 co się do mnie rwał od ronda Dmowskiego. Potem na puławskiej zostawiłem za sobą porshe!!! co prawda był to byle boxter ale porshe. Na światłach w Piasecznie gościu się do mnie uśmiechnął i spytał czy to M5? Uśmiałem się powiedziałem że trzy litrowy diesel, najpierw wybałuszył oczy, potem spytał czy mam tam dziesięć chipów, a na końcu spytał ile pali. I tu ku mojemu zdumieniu BMW pokazywał średnią z 130 kilometrów 12,3 u pan z porshe (zgodnie z jego oświadczeniem) 16 i przy takim tempie trudno zejść poniżej 15.
Za dwa dni ( w poniedziałek ) dostaję też na dwa dni Audi 2006 w dieslu 3,0(chyba tiptronic ).

We wtorek lub środę, opiszę.

Heja!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/