.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jaki model wybrać ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=85343 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | smoolan [ 01.lis.2008 12:57:11 ] |
Tytuł: | Jaki model wybrać ? |
Witam wszystkich forowiczów. Od kilku miesięcy jestem w posiadaniu Audi B3 90 2.3L zagazowane. Od samego początku były z nim mniejsze lub większe problemy. Są nadal. Z wcześniejszymi modelami Audi nie miałem takich problemów. Kiedy było coś do wymiany to się wymieniało i wszystko było w porządku. W tym przypadku jes odwrotnie. Na ogrągło trzeba coś wymieniać, a najgorsze jest to, że nie ma rezultatu. Ale do sedna. Zastanawiam się nad zmianą benzyna/gaz na diesla. Poza tym gaz to zawsze dokładka a diesel fabryka, a na benzynę jak narazie mnie nie stać. Moje rozważania dotyczą B4 1.9 tdi albo 100 C4 2.5 tdi. Cena jaką chciałbym przeznaczyć to ok. 15 tyś. ale jeżeli będzie coś droższego i godnego uwagi to wstrzymam się i dozbieram grosza. Słyszałem jednak aby nie pchać się w TDI tylko w TD ze względu na prostrzą konstrukcję. Osobiście wolałbym B4 jednak z drugiej strony jest C4 i 2.5 czyli większa moc i wrażenia. Oczywiście to moja teoria i moje gdybania. Nie jeździłem ani jednym ani drugim dlatego też proszę Was o opinię co do tych dwóch modeli. A może jest jeszcze coś fajnego w dieslu o czym nie wiem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. |
Autor: | electrofinger [ 02.lis.2008 07:41:28 ] |
Tytuł: | |
Miesiąc temu kupiłem pierwszego w życiu diesla. Wcześniej zawsze benzyna. Mam 2.5 TDI oznaczenie silnika 1T. Zanim go kupiłem to pytałem tu i ówdzie co to za stwór i takie oto opinie usłyszałem: pierwszy prawdziwy TDI grupy VAG (o poj 2.5) prosty jak konstrukcja cepa, nie do zarżnięcia, łatwy w obsłudze itd. No i się zdecydowałem. Taka sama opinia jest o silniku 1.9 TDI 90KM. Nie bawiłbym się w starsze silniki TD ... |
Autor: | smoolan [ 02.lis.2008 10:23:10 ] |
Tytuł: | |
Nasunęło mi się kolejne pytanie. Czy we wszystkich rocznikach B4 TDI-ki były solidne? No i to samo tyczy sie 100 C4. Ewentualnie jakie roczniki Wy polecacie? |
Autor: | ZiPi [ 04.lis.2008 20:34:13 ] |
Tytuł: | |
Kolego smoolan Co tu duzo sie rozpisywać, poprostu kupiłeś szrota i tyle. ( tez mi sie w zyciu pare razy zdarzyło ) Co do Twojego pomysłu aby kupic diesla, to wiedz, ze jesli diesel będzie sie tak psuł jak Twoja obecna 90-tka, ( ktora jest rowniez bardzo udaną konstrukcją ) to będziesz ponosił wyzsze koszty napraw, bo części do diesli przewaznie są drozsze. Cały problem w tym aby kupić w miarę zadbane auto, obojętnie jaki rocznik, model i wersje silnikową. |
Autor: | smoolan [ 05.lis.2008 20:27:03 ] |
Tytuł: | |
ZiPi napisał(a): Kolego smoolan
Co tu duzo sie rozpisywać, poprostu kupiłeś szrota i tyle. ( tez mi sie w zyciu pare razy zdarzyło ) Co do Twojego pomysłu aby kupic diesla, to wiedz, ze jesli diesel będzie sie tak psuł jak Twoja obecna 90-tka, ( ktora jest rowniez bardzo udaną konstrukcją ) to będziesz ponosił wyzsze koszty napraw, bo części do diesli przewaznie są drozsze. Cały problem w tym aby kupić w miarę zadbane auto, obojętnie jaki rocznik, model i wersje silnikową. W ramach "sprostowania" - z całym szacunkiem, ale nie do konca zgodzę się z tym, że zakupiłem szrota. Auto po prostu było naprawiane przez niewłaściwe i niekompetentne osoby. Mój nadworny mechanik zdezerterował do anglii - niedługo wraca:) - a wiem, że oddanie samochodu w jego ręce to dobra decyzja. Problem w tym, że w Rzeszowie nie znam nikogo odpowiedniego, kto mógłby zająć się moją 90-tką. Ale zostawię ten temat i nadal liczę na Wasze uwagi co do diesla. |
Autor: | ZiPi [ 05.lis.2008 22:25:18 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W ramach "sprostowania" - z całym szacunkiem, ale nie do konca zgodzę się z tym, że zakupiłem szrota. No to sie cieszę.
Prawda jest taka, ze w normalnym i normalnie eksploatowanym samochodzie przez pierwsze poł miliona km., procz zwykłych rzeczy eksploatacyjnych niewiele jest do naprawy. Najczęsciej w polskich warunkach wysiada K (KE) Jetronik zamęczony instalacją LPG. |
Autor: | slaid [ 05.lis.2008 22:40:24 ] |
Tytuł: | |
Nie licz na wrazenia z silnikiem 2.5 w 100 c4 Jak trafisz zle to zobaczysz co znaczy doprowadzic do stanu uzywalnosci ta jednostke. Spalanei wieksze od 1.9 tdi a osiagi... i jedno i drugioe sie toczy. Moja rada jest taka ze jak nie potrafisz ogarnac benzynowej jednostki to nie pchaj sie w turbognojka. Na tym forum kazdy z wymienionych przez Ciebie silnikow jest opisany tak szeroko ze tydzien moze Ci nie wystarczyc zeby to przeczytac. Zaczalbym jednak wlasnie od tej lektury. |
Autor: | wordeck [ 06.lis.2008 00:38:44 ] |
Tytuł: | |
Doprowadź 2,3 do stanu używalności, to Ci się odwdzięczy. Prawdopodobieństwo, że kupisz diesla padaczkę jest znacznie wyższe niż w przypadku benzynowca... A w ogóle, to myślę, że po prostu masz do duszy założoną instalkę LPG i majstrów bez pojęcia o K-jetach i stąd te problemy. Wsadzaj BLOSa i ciesz się życiem - zapomnisz o strzałach, zamulaniu itp. itd. Pozdrawiam |
Autor: | electrofinger [ 06.lis.2008 16:07:21 ] |
Tytuł: | |
slaid napisał(a): Nie licz na wrazenia z silnikiem 2.5 w 100 c4 Jak trafisz zle to zobaczysz co znaczy doprowadzic do stanu uzywalnosci ta jednostke. Spalanei wieksze od 1.9 tdi a osiagi... i jedno i drugioe sie toczy.
Przesiadłem się z golfa 1.8 90KM na Audi 100 2.5TDI 120KM i powiem że jak na tak wielką i dosyć ciężką "krowę" to jest czym depnąć. Nie porównuję oczywiście do A6 174KM którą miałem okazję kiedyś pojeździć. |
Autor: | adiaudi [ 06.lis.2008 19:23:17 ] |
Tytuł: | |
Za 15000 powinieneś trafić C4 TDI do jazdy. I taki polecam. AELa nie szukaj za 15000. AAT nie jest drogi w naprawach, po za tym tam nic się nie sypie oprócz wymian. 5 cylindrów bije na głowę 4 w dieslu. Spalanie niewiele większe. Reszta przez szukajkę. Powodzenia! |
Autor: | Baskecior [ 07.lis.2008 06:46:20 ] |
Tytuł: | Re: Jaki model wybrać ? |
smoolan napisał(a): Witam wszystkich forowiczów.
Od kilku miesięcy jestem w posiadaniu Audi B3 90 2.3L zagazowane. Od samego początku były z nim mniejsze lub większe problemy. Są nadal. Z wcześniejszymi modelami Audi nie miałem takich problemów. Kiedy było coś do wymiany to się wymieniało i wszystko było w porządku. W tym przypadku jes odwrotnie. Na ogrągło trzeba coś wymieniać, a najgorsze jest to, że nie ma rezultatu. Ale do sedna. Zastanawiam się nad zmianą benzyna/gaz na diesla. Poza tym gaz to zawsze dokładka a diesel fabryka, a na benzynę jak narazie mnie nie stać. Moje rozważania dotyczą B4 1.9 tdi albo 100 C4 2.5 tdi. Cena jaką chciałbym przeznaczyć to ok. 15 tyś. ale jeżeli będzie coś droższego i godnego uwagi to wstrzymam się i dozbieram grosza. Słyszałem jednak aby nie pchać się w TDI tylko w TD ze względu na prostrzą konstrukcję. Osobiście wolałbym B4 jednak z drugiej strony jest C4 i 2.5 czyli większa moc i wrażenia. Oczywiście to moja teoria i moje gdybania. Nie jeździłem ani jednym ani drugim dlatego też proszę Was o opinię co do tych dwóch modeli. A może jest jeszcze coś fajnego w dieslu o czym nie wiem? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Nie słuchaj niemądrych porad, tylko celuj w zadbane TDI. TD to inna epoka i przepaść technologiczna. TDI psują się tak samo jak TD (jeśli się popsują, bo ja tego nie uświadczyłem, podobnie jak wielu innych). Pamiętaj o najważniejszym: po zakup TDI`ka pojedź z kimś doświadczonym, krytycznie i sceptycznie nastawionym do samochodów. Bez VAG-COM`a i laptopka ani rusz, chyba że chcesz znów wylewać łzy nad rachunkami za naprawę ... Celuj w B4 1Z lub C4 AAT. Oba nie do zabicia. Pierwszy z nich prosty jak cep. Unikaj aut powypadkowych i zdrutowanych. 15 kPLN wystarczy na ładnego 1Z`ta. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |