.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różnica?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=85721
Strona 1 z 1

Autor:  dosiwo [ 10.lis.2008 14:38:00 ]
Tytuł:  [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różnica?

Chcę kupić Audi TT 1.8T - silnik w wersji 180KM ( żaden inny, dziękuję z góry za namowy na mocniejszy)

Znalazłem na stronie klubu audi silniki 1.8T o opisie:

AJQ
APP
APP
ARY
AUQ

teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.

Będę wdzięczny jeżeli ktoś wyjaśni czym różnią się te silniki i czy warto szukać jakiegoś konkretnego.

Tak na marginesie to gdzie na budzie jest zapisany kod silnika?? Muszę po VINie szukać, czy jest może jakaś tabliczka z kodem w TT??

P.S. Zależy mi tylko na konkretnych odpowiedziach.

Autor:  Kameel [ 10.lis.2008 16:37:55 ]
Tytuł:  Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn

dosiwo napisał(a):
teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.


Jest 1.8 T - 150KM, 180KM, 225 i chyba 250 KM :?:

Autor:  Leo [ 10.lis.2008 17:08:16 ]
Tytuł: 

jest tabliczka z kodem na 100% w bagażniku, poszukaj.
Jeśli chodzi o silnik... szukaj TTtki tylko quattro i tylko z silnikiem 225 KM. Polecam. Wersję 225 KM rozróżnisz po dwóch wydechach z tyłu, dwóch IC z przodu i rurą dolotową okrążającą silnik od góry .

Autor:  dosiwo [ 10.lis.2008 17:48:03 ]
Tytuł:  Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn

Kameel napisał(a):
dosiwo napisał(a):
teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.


Jest 1.8 T - 150KM, 180KM, 225 i chyba 250 KM :?:


tyle wiem, ale silników o mocy 180KM jest 5 różnych i nie wiem czym się różnią i który jest najlepszy

quattrofan napisał(a):
szukaj TTtki tylko quattro i tylko z silnikiem 225 KM. Polecam.

:/ niektórzy nie potrafią czytać, więc napiszę jeszcze raz:
CHCĘ SILNIK 1.8T O MOCY 180KM I ŻADEN INNY

Autor:  Leo [ 10.lis.2008 18:25:42 ]
Tytuł: 

szkoda....

Autor:  Kameel [ 10.lis.2008 23:32:40 ]
Tytuł:  Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn

dosiwo napisał(a):
tyle wiem, ale silników o mocy 180KM jest 5 różnych i nie wiem czym się różnią i który jest najlepszy


A to sorry, nie skumałem, że chodzi ci o 5 silników 180KM, zrozumiałem ze chodzi Ci o rodzaje 1.8T
:peace:

Też polecam 225 Q, niezle sie zbiera :)

Autor:  Dred [ 12.lis.2008 13:18:38 ]
Tytuł: 

daty montażu są różne
poszukaj w etce różnic może osprzęt zmieniono , może niektóre występowały z Q inne nie

Autor:  RomanS [ 12.lis.2008 13:45:08 ]
Tytuł:  Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn

dosiwo napisał(a):
Chcę kupić Audi TT 1.8T - silnik w wersji 180KM ( żaden inny, dziękuję z góry za namowy na mocniejszy)

Znalazłem na stronie klubu audi silniki 1.8T o opisie:

AJQ
APP
APP
ARY
AUQ

teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.

Będę wdzięczny jeżeli ktoś wyjaśni czym różnią się te silniki i czy warto szukać jakiegoś konkretnego.

Tak na marginesie to gdzie na budzie jest zapisany kod silnika?? Muszę po VINie szukać, czy jest może jakaś tabliczka z kodem w TT??

P.S. Zależy mi tylko na konkretnych odpowiedziach.


No napisałeś tylko 4 silniki, bo dwukrotnie APP więc dylemat już mniejszy o 1/5 :peace:

A oznaczenie silnika najłatwiej zobaczyć na nim samym - wybite na głowicy punktakiem

Autor:  Dred [ 12.lis.2008 13:49:23 ]
Tytuł: 

do samego oznaczenia to my i bez silnika możemy dojść
tylko tu chodzi o fizyczne różnice
osprzęt ,soft ect...

Autor:  Simpson [ 12.lis.2008 13:50:22 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
daty montażu są różne
poszukaj w etce różnic może osprzęt zmieniono , może niektóre występowały z Q inne nie

Kod:
AJQ - 10/1998 - 8/2000 - tylko quattro
ARY - 9/2000 - 5/2005 - tylko quattro
APP - 9/1999 - 10/2001 - tylko FWD
AUQ - 9/2000 - 6/2006 - quattro i FWD

Jeśli chodzi o różnice to nie chce mi sie szukac, ale nie ma to też większego sensu bo wybór ogranicza sie w zasadzie jedynie do wieku samochodu.
Jeśli chodzi o zmiany to nie wykluczone że wcześniejsze (AJQ, APP) mają gaz na lince itp.

Jeśli o mnie chodzi i miałoby to być koniecznie TT, to szukałbym tylko i wyłącznie 225KM

Autor:  Sprinter [ 12.lis.2008 14:06:23 ]
Tytuł: 

A jakieś uzasadnienie tego, że konkretnie 180KM i żaden inny ?

Autor:  dosiwo [ 13.lis.2008 01:42:22 ]
Tytuł: 

@Simpson:

miodzio, o takie informacje mi chodziło, już zaczynałem się martwić a widzę, że znajdą się ludzie, którzy mogą pomóc

temat można zamknąć, dzięki za pomoc

Autor:  dosiwo [ 13.lis.2008 01:51:09 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
A jakieś uzasadnienie tego, że konkretnie 180KM i żaden inny ?


nie szukam moralizatorów, 225KM na ośce do pełnej frajdy potrzebuje szpery, albo quattro,
nie jestem pasjonatem FWD a quattro odpada bo traci na wyższych prędkościach

na dzień dzisiejszy 180KM jest kompromisem kosztów i osiągów, miałem okazję się przejechać i jest nieco ponad sekundę szybszy od mojej obecnej furki i tyle wystarczy

Autor:  Leo [ 13.lis.2008 07:20:03 ]
Tytuł: 

a potem przyjedzie tetetka 225 quattro ... i po zabawie :peace:

Autor:  Sprinter [ 13.lis.2008 10:18:43 ]
Tytuł: 

dosiwo napisał(a):
Sprinter napisał(a):
A jakieś uzasadnienie tego, że konkretnie 180KM i żaden inny ?


nie szukam moralizatorów, 225KM na ośce do pełnej frajdy potrzebuje szpery, albo quattro,
nie jestem pasjonatem FWD a quattro odpada bo traci na wyższych prędkościach

na dzień dzisiejszy 180KM jest kompromisem kosztów i osiągów, miałem okazję się przejechać i jest nieco ponad sekundę szybszy od mojej obecnej furki i tyle wystarczy


Ale świadom jesteś tego, że to co napisałeś kompletnie nie trzyma się kupy ?

Autor:  Dred [ 13.lis.2008 10:29:49 ]
Tytuł: 

zwróć uwagę, że tutaj masz sprzęgło haldex , które przekazuje część mocy na koła tylne w momencie uślizgu przedniej osi. TYLKO i wyłącznie wtedy więc co mają tutaj większe prędkości?? to co napisałeś jest po prostu bzdurą (bez urazy). po za tym pokaż mi wersję 225 w ośce.
225 ma 6.6 do paki 180 ośka 7.8 :) 180 Q ma 7.9
więc chyba jest coś na rzeczy. Tej jednej dziesiętnej sekundy nie poczujesz. Już wolałbym mimo wszystko haldexa niż ośkę.

Aha szpera na przód to nie jest do końca takie ciekawe rozwiązanie. Z tym trzeba się nauczyć jeździć. podam prosty przykład.
Kolo z A3 klubu zrobił sobie mocne 1.8T tak , że gubił trakcję prawie na wszystkich biegach. Zapodał szpere i się poprawiło diametralnie.
Na mieście spotkał subarynę. Zaczął się z nią ciąć. na Łuku zmieniał bieg i pedał w podłogę. Szpere zblokowało w 100% i koła zamiast w prawo to wyprostowało i kolo poleciał w barierkę.

Morał jest taki. Objechał tę subarynę , ale subaru spokojnie pojechało dalej. On co prawda też ale na lawecie :peace:

wszystko w temacie przedniej szpery

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/