.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 12:24:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różnica?
PostNapisane: 10.lis.2008 14:38:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2008 14:24:10
Posty: 4
Chcę kupić Audi TT 1.8T - silnik w wersji 180KM ( żaden inny, dziękuję z góry za namowy na mocniejszy)

Znalazłem na stronie klubu audi silniki 1.8T o opisie:

AJQ
APP
APP
ARY
AUQ

teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.

Będę wdzięczny jeżeli ktoś wyjaśni czym różnią się te silniki i czy warto szukać jakiegoś konkretnego.

Tak na marginesie to gdzie na budzie jest zapisany kod silnika?? Muszę po VINie szukać, czy jest może jakaś tabliczka z kodem w TT??

P.S. Zależy mi tylko na konkretnych odpowiedziach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn
PostNapisane: 10.lis.2008 16:37:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2004 17:28:27
Posty: 487
Lokalizacja: Gdańsk
dosiwo napisał(a):
teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.


Jest 1.8 T - 150KM, 180KM, 225 i chyba 250 KM :?:

_________________
AUDI COUPE 2,3 NG - było 2004 - 2006
A4 1,9 TDi AVANT 2009 - 2011
BMW E-46 318D Touring 2010 -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 17:08:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jest tabliczka z kodem na 100% w bagażniku, poszukaj.
Jeśli chodzi o silnik... szukaj TTtki tylko quattro i tylko z silnikiem 225 KM. Polecam. Wersję 225 KM rozróżnisz po dwóch wydechach z tyłu, dwóch IC z przodu i rurą dolotową okrążającą silnik od góry .

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn
PostNapisane: 10.lis.2008 17:48:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2008 14:24:10
Posty: 4
Kameel napisał(a):
dosiwo napisał(a):
teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.


Jest 1.8 T - 150KM, 180KM, 225 i chyba 250 KM :?:


tyle wiem, ale silników o mocy 180KM jest 5 różnych i nie wiem czym się różnią i który jest najlepszy

quattrofan napisał(a):
szukaj TTtki tylko quattro i tylko z silnikiem 225 KM. Polecam.

:/ niektórzy nie potrafią czytać, więc napiszę jeszcze raz:
CHCĘ SILNIK 1.8T O MOCY 180KM I ŻADEN INNY

_________________
...i never sleep cause sleep is the cousin of death...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2008 18:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
szkoda....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn
PostNapisane: 10.lis.2008 23:32:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.gru.2004 17:28:27
Posty: 487
Lokalizacja: Gdańsk
dosiwo napisał(a):
tyle wiem, ale silników o mocy 180KM jest 5 różnych i nie wiem czym się różnią i który jest najlepszy


A to sorry, nie skumałem, że chodzi ci o 5 silników 180KM, zrozumiałem ze chodzi Ci o rodzaje 1.8T
:peace:

Też polecam 225 Q, niezle sie zbiera :)

_________________
AUDI COUPE 2,3 NG - było 2004 - 2006
A4 1,9 TDi AVANT 2009 - 2011
BMW E-46 318D Touring 2010 -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 13:18:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
daty montażu są różne
poszukaj w etce różnic może osprzęt zmieniono , może niektóre występowały z Q inne nie

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [TT - Kody silników] Różne kody silników 1.8T, jaka różn
PostNapisane: 12.lis.2008 13:45:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
dosiwo napisał(a):
Chcę kupić Audi TT 1.8T - silnik w wersji 180KM ( żaden inny, dziękuję z góry za namowy na mocniejszy)

Znalazłem na stronie klubu audi silniki 1.8T o opisie:

AJQ
APP
APP
ARY
AUQ

teraz mam dylemat, bo myślałem, że 1.8T 180KM to jeden silnik a tutaj mam 5.

Będę wdzięczny jeżeli ktoś wyjaśni czym różnią się te silniki i czy warto szukać jakiegoś konkretnego.

Tak na marginesie to gdzie na budzie jest zapisany kod silnika?? Muszę po VINie szukać, czy jest może jakaś tabliczka z kodem w TT??

P.S. Zależy mi tylko na konkretnych odpowiedziach.


No napisałeś tylko 4 silniki, bo dwukrotnie APP więc dylemat już mniejszy o 1/5 :peace:

A oznaczenie silnika najłatwiej zobaczyć na nim samym - wybite na głowicy punktakiem

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 13:49:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
do samego oznaczenia to my i bez silnika możemy dojść
tylko tu chodzi o fizyczne różnice
osprzęt ,soft ect...

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 13:50:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Dred napisał(a):
daty montażu są różne
poszukaj w etce różnic może osprzęt zmieniono , może niektóre występowały z Q inne nie

Kod:
AJQ - 10/1998 - 8/2000 - tylko quattro
ARY - 9/2000 - 5/2005 - tylko quattro
APP - 9/1999 - 10/2001 - tylko FWD
AUQ - 9/2000 - 6/2006 - quattro i FWD

Jeśli chodzi o różnice to nie chce mi sie szukac, ale nie ma to też większego sensu bo wybór ogranicza sie w zasadzie jedynie do wieku samochodu.
Jeśli chodzi o zmiany to nie wykluczone że wcześniejsze (AJQ, APP) mają gaz na lince itp.

Jeśli o mnie chodzi i miałoby to być koniecznie TT, to szukałbym tylko i wyłącznie 225KM

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lis.2008 14:06:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
A jakieś uzasadnienie tego, że konkretnie 180KM i żaden inny ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 01:42:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2008 14:24:10
Posty: 4
@Simpson:

miodzio, o takie informacje mi chodziło, już zaczynałem się martwić a widzę, że znajdą się ludzie, którzy mogą pomóc

temat można zamknąć, dzięki za pomoc

_________________
...i never sleep cause sleep is the cousin of death...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 01:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2008 14:24:10
Posty: 4
Sprinter napisał(a):
A jakieś uzasadnienie tego, że konkretnie 180KM i żaden inny ?


nie szukam moralizatorów, 225KM na ośce do pełnej frajdy potrzebuje szpery, albo quattro,
nie jestem pasjonatem FWD a quattro odpada bo traci na wyższych prędkościach

na dzień dzisiejszy 180KM jest kompromisem kosztów i osiągów, miałem okazję się przejechać i jest nieco ponad sekundę szybszy od mojej obecnej furki i tyle wystarczy

_________________
...i never sleep cause sleep is the cousin of death...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 07:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a potem przyjedzie tetetka 225 quattro ... i po zabawie :peace:

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 10:18:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
dosiwo napisał(a):
Sprinter napisał(a):
A jakieś uzasadnienie tego, że konkretnie 180KM i żaden inny ?


nie szukam moralizatorów, 225KM na ośce do pełnej frajdy potrzebuje szpery, albo quattro,
nie jestem pasjonatem FWD a quattro odpada bo traci na wyższych prędkościach

na dzień dzisiejszy 180KM jest kompromisem kosztów i osiągów, miałem okazję się przejechać i jest nieco ponad sekundę szybszy od mojej obecnej furki i tyle wystarczy


Ale świadom jesteś tego, że to co napisałeś kompletnie nie trzyma się kupy ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2008 10:29:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
zwróć uwagę, że tutaj masz sprzęgło haldex , które przekazuje część mocy na koła tylne w momencie uślizgu przedniej osi. TYLKO i wyłącznie wtedy więc co mają tutaj większe prędkości?? to co napisałeś jest po prostu bzdurą (bez urazy). po za tym pokaż mi wersję 225 w ośce.
225 ma 6.6 do paki 180 ośka 7.8 :) 180 Q ma 7.9
więc chyba jest coś na rzeczy. Tej jednej dziesiętnej sekundy nie poczujesz. Już wolałbym mimo wszystko haldexa niż ośkę.

Aha szpera na przód to nie jest do końca takie ciekawe rozwiązanie. Z tym trzeba się nauczyć jeździć. podam prosty przykład.
Kolo z A3 klubu zrobił sobie mocne 1.8T tak , że gubił trakcję prawie na wszystkich biegach. Zapodał szpere i się poprawiło diametralnie.
Na mieście spotkał subarynę. Zaczął się z nią ciąć. na Łuku zmieniał bieg i pedał w podłogę. Szpere zblokowało w 100% i koła zamiast w prawo to wyprostowało i kolo poleciał w barierkę.

Morał jest taki. Objechał tę subarynę , ale subaru spokojnie pojechało dalej. On co prawda też ale na lawecie :peace:

wszystko w temacie przedniej szpery

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: