.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A3 czy E36?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=86419
Strona 1 z 3

Autor:  kosior899 [ 26.lis.2008 14:53:06 ]
Tytuł:  A3 czy E36?

Witam serdecznie forumowiczów

Zamierzam kupić auto( maks.20tys zł i min 150koni) i nie wiem co wybrać. myślę o audi i bmw.
Mam takie pytanie jak wypada porównanie audi a3 silnik 1.8t do bmw e36 323/328? chodzi mi o spalanie, dynamikę i bezawaryjność, następnie jak jeżdzi a4 b5 z motorem 1.8t? Czy lepszy jest 2.8? ale ten to pasuje z qautro? Jakie spalanie? A co myślicie o s40/v40 2.0t? Jaką to ma opinię

Z góry dziękuję za cenne rady

Autor:  Przemysław [ 26.lis.2008 22:00:07 ]
Tytuł: 

Po pierwsze przywitaj sie w odpowiednim dziale
po drugie sam zastanów sie który z tych samochodów najbardziej ci odpowiada przejedz sie do 1 czy2 komisów wsiądz przjedz sie i podejmij decyzje ...
bo wnioskuje że twoje zakupy są na etapie planów

przemyśl czy chcesz 2 czy 4 czy 5 drzwiowe czy chcesz wolnossacy silnik czy z turbo czy 4wd rwd czy fwd automat manual ????poczytaj na forum volvo i bmw opinie a jak dojdziesz do wniosku że ma to być audi to tylko daj nam znac ktory model a my ci już pomożemy wybrać silnik kolor a moze i nawet pasujące do nich
dziewczyny :)
za taką kase kupiłbym bmw e39 silnik najlepiej 2.8
pozdrawiam :)

Autor:  2rafal7 [ 27.lis.2008 10:11:22 ]
Tytuł: 

Ja tak samo nie zastanawiał bym się nad e36 tylko kupiłbym e39 :)

Autor:  Leo [ 27.lis.2008 10:21:43 ]
Tytuł: 

każdy ma swoje priorytety, jeśli nie wiesz co kupić to my Ci nie pomożemy, bo tylko sam znasz swoje potrzeby, no chyba, że ... nie znasz swoich potrzeb...

Autor:  adiaudi [ 27.lis.2008 11:10:15 ]
Tytuł: 

Beczka Leżajska i pomożemy... ;) Poczytaj na forum, określ i zadaj konkretne pytania i na pomoc możesz liczyć.

Autor:  Lukasik [ 27.lis.2008 13:13:51 ]
Tytuł: 

audi a3 to tak jakbys kupil golfa. audi zaczynaja sie od modelu A4, silniki benzynowe to 2.8 (najlepiej 30V) lub 1.8 turbo ale tylko 180KM+ ewentualnie chipowac na 200-220KM, oczywiscie quattro, jesli nie to bmw. e36 najlepiej z silnikiem 2.8l, daje rady, w granicach 7sek 0-100 w a4 quattro nawet przy 200KM tego nie uzyskasz. na volvo sie nie znam.
spalanie we wszystkich przy dynamicznej jezdzie w miescie 15-20l. przy oszczednej jezdzie w miescie 10-15l, z tym, ze 1.8turbo powinien najmniej smalic, jesli nie bedziesz uzywal turbiny.

Autor:  kosior899 [ 27.lis.2008 14:35:15 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o moje potrzeby to sprawa ma się tak: mam 19 lat, autem będę jeździł głownie do pracy około 30km w jedną strone, jazda płynna bez korków, autem głównie będę podróżował sam w coupe to jak dla mnie idealny wybór i tak sobie myślałem że a3 z 1.8t to fajne, małe, żwawe autko, bo ( o ile się nie mylę ) A4 2.8Q to bedzię więcej palić od E36 328i i ma droższe części, podobnie jak E39.Co o tym myślicie? A to S40 to widzę że to ma fajne ceny, tylko ciekawe jak te turbodoładowane motory się sprawują?Aha a beczkę wypijemy po zakupie nabytku :D

Autor:  sebolec [ 27.lis.2008 17:55:28 ]
Tytuł: 

Subiektywnie wg mnie auto dla Ciebie:

1) A3 1.9tdi / Leon 1.9tdi
2) BMW 3er E46 silnik wg indywidualnych wymagań
3) A4 B5 silnik j.w.

A3/Leona polecam Ci dlatego, że pytasz o spalanie, a skoro masz 30 km do pracy w jedną stronę i masz 19 lat to diesel wydaje się optymalnym rozwiązaniem.

E46, bo BMW jeździ lepiej niż audi i daje więcej frajdy. Ma tę wadę, że jesteś młodym człowiekiem, a BMW prowokuje i masz spore szanse zostawić je na jakimś wysokim krawężniku bądź nie daj Boże lampie lub drzewie. Dlatego nie polecam Ci E36, bo większość z nich już takie przygody miała... Co prawda E46 to znacznie większy wydatek od starszej siostry, ale w mojej opinii warto.

A4 w ostateczności. Prowadzi się nieźle, ale gorzej niż "bawaria", jest odczuwalnie droższe w eksploatacji niż A3.

Co by Ci nie mówić i tak Ty wybierasz. :)

Autor:  kosior899 [ 27.lis.2008 18:32:08 ]
Tytuł: 

powiem ci kolego że trafiłeś w mój gust bo jeżeli maiłbym 30-40 tys zł to wybór był by prosty E46 330d :peace: Ale teraz nie chcę diesla ponieważ leżeli zacznie się sypać to wszystkie oszczędności na paliwie idą w las ( wiem to z autopsji ) po drugie benzyna ma dużo lepszy gang silnika niż klekot po trzecie jak brakuje kasy można pomyśleć o cyklonie, a po czwarte jak ktoś ma rodzinę, dzieci, dom na utrzymaniu itp. to wiadome liczy każdy grosz, natomiast ja nie mam dużych wydatków tego typu i pasjonuje się motoryzacją wieć mogę przeznaczyć trochę więcej kasy na utrzymanie samochodu.Dziś umówiłem następnym tygodniu jadę oglądać i ewentualnie kupić beemke ( E36 328i na szperze :diabel: ) ale mam dużo obaw co do stanu tego auta i nie wiadomo co z tego będzie

Autor:  Baskecior [ 27.lis.2008 20:18:43 ]
Tytuł: 

Jesteś w dużym błędzie, ale przekonasz się o tym na własnej skórze ... ;)
Pakowanie się w starą , paliwożerną beemkę i opowiadanie niesprawdzonych historii o awaryjności TDI`ków tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu ...

Autor:  sebolec [ 27.lis.2008 20:53:28 ]
Tytuł: 

Basket, z "młodym" nie pogadasz. Póki co najważniejszy dla kosiora899 jest mocny start spod świateł. :peace:

Autor:  BladyRS [ 27.lis.2008 21:44:51 ]
Tytuł: 

ostatnio stałem przed podobnym wyborem, fakt mam trochę wiecej lat i budżet miałem do 30 tyś, ale szukałem podobnie od A3 przez A4 lub E46 disel lub benzin...

i tak :

A3 Q w TDI na pompowtryskach 130PS , małe w środku, silnik bardzo głośny w środku jak dla mnie za głośny w porównaniu z AEL'em którym wczesniej jezdziłem, osiągi takie sobie, spalanie pewnie byłoby ok i to jedyny + , ale stwierdziłem że to nie to czego szukam

dalej A4 B5 1.8T jezdziłem sporo ,bo stoi w rodzinie tyle że w automacie i wiedziałem z czym to się je, a więc oglądałem A4 1.8TQ , silniczek super, nie jest głośny fajnie się wkręca, rozwojowy, prowadzi się dobrze, ale szukałem dalej,

aż wsiadłem do E46 sedan w benzynce 2.5l 192 PS, przejechałem się i stwierdziłem to jest to czego szukam, po pierwsze gang silnika, rzędowa 6 robi swoje, na jałowym jakby był wyłaczony, prowadzenie,układ kierowniczy, rozłożenie masy perfekt, moim zdaniem bmw się prowadzi zdecydowanie pewniej i lepiej niż audi, jazda tym autem to czysta przyjemność i pomijam już kwestie ekonomii, wiadomo nie będzie oszczędna jak TDI, ale co tam, paliwo staniało w wawie po 3,59 można już się dotankować, tak więc tragedii nie ma a radość z jazdy bezcenna ;)

tak więc przejedz się audi, bmw i podejmij decyzję, ważne by wszystkie oglądane były w miarę nieubite i prosto jezdziły :D

Autor:  kosior899 [ 27.lis.2008 23:12:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jesteś w dużym błędzie, ale przekonasz się o tym na własnej skórze ... Wink
Pakowanie się w starą , paliwożerną beemkę i opowiadanie niesprawdzonych historii o awaryjności TDI`ków tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu ...

Mam na myśli wszystkie diesle(doładowane) nie tylko TDI i wiem mniej więcej ile kosztuje turbo, wtryski czy pompa wtryskowa i nie muwię że stara beemka to auto bezawaryjne i ekonomiczne ale potrafi pokazać pazur o wiele młodszym autkom

Cytuj:
Póki co najważniejszy dla kosiora899 jest mocny start spod świateł. n

I nie tylko,lans też się liczy :peace:

Autor:  Baskecior [ 28.lis.2008 00:02:19 ]
Tytuł: 

kosior899 napisał(a):
Cytuj:
Jesteś w dużym błędzie, ale przekonasz się o tym na własnej skórze ... Wink
Pakowanie się w starą , paliwożerną beemkę i opowiadanie niesprawdzonych historii o awaryjności TDI`ków tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu ...

Mam na myśli wszystkie diesle(doładowane) nie tylko TDI i wiem mniej więcej ile kosztuje turbo, wtryski czy pompa wtryskowa i nie muwię że stara beemka to auto bezawaryjne i ekonomiczne ale potrafi pokazać pazur o wiele młodszym autkom

Cytuj:
Póki co najważniejszy dla kosiora899 jest mocny start spod świateł. n

I nie tylko,lans też się liczy :peace:

Z mojego skromnego doświadczenia: koszt wtrysków do TDI: 1000 PLN, koszt regenerowanej pompy wtryskowej 1400 PLN, koszt turbiny - regenerowana 800-1000 PLN, nowa ok 2000 PLN.
Wtryskiwacze w TDI padają po 300-500 tys km, turbina w silniku bez vtg/vnt żyje tyle ile silnik , z vtg min 300 kkm. Pompa wtryskowa potrafi wytrzymac milion km jak i 400 kkm ...
Ryzyko trafienia wadliwego TDI jest wprost proporcjonalna do ryzyka przy zakupie i niewiedzy kupującego.
W żadnym z moich TDI nie padła turbina. Wtryski wymieniłem w 2 egzemplarzach (jestem upierdliwy i denerwowały mnie wskazania w 013), choć laik zupełnie nie odczułby róznicy.
W A4 mam defekt pompy wtryskowej ... auto zostało "zchipowane" + 25 KM i ... + 102 Nm ...
Pisać dalej ?

Ryzyko trafienia przegrzanego BMW (w tamtych czasach niedorozwinięty układ chłodzenia dawał się we znaki) jest wysoce prawdopodobne.

Twoja wola, ja poczułem się w obowiązku uprzedzić Cię ...

PS: jesli BMW , szukaj 2.0 D lub 3.0 D , ale w młodszych rocznikach. Podobnie z benzyniakami, tylko okolice 2000 r ...

PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ? :D

Autor:  badyl [ 28.lis.2008 00:39:41 ]
Tytuł: 

co niektorzy niewiedza co to tdi a szkoda ja tam auta benzyny niekupie nigdy :!: :!: jezdzilem wieloma pb chce tylko i wylacznie tdi nawet z jego wadami :!: jezeli jakies sa :!: i przymierzam sie na przyszly rok do a4 b7 3.0 tdi quattro w manualu gdzies mam lancuchy i napinacze jak sie wysra to naprawie :peace: :peace: :peace:

Autor:  Morgi [ 28.lis.2008 08:48:12 ]
Tytuł: 

Nie baw się w diesle. Owszem są oszczędne i.... tyle.
O awaryjności się nie wypowiadam
Bierz 1.8T, turbo benzyna łatwo się czipuje, ma lepszy dźwięk i powinna diesle objechać bez problemu. Nie zapomnij o quattro. Poza tym benzyna nie klekocze :peace:

PS: ile ludzi tyle opinii, ja z dieslów się wyleczyłem

Autor:  Herman34 [ 28.lis.2008 09:51:01 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):

PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ?
:D


Witam!
Z calym szcunkiem dla TDI bo sam kiedys bylem zadowolonym uzytkownikiem :)
Niestety AFN-y po chipsach i nawet AWX-y powąchaja spaliny 328.
Modyfikacje mysialby by byc naprawde hardcorowe zeby wogole myslec o starcie do 328. Obawiam sie ze 200 czy 210 KM w tdi to moze byc jescze troszke za malo na 328.

Autor:  BladyRS [ 28.lis.2008 11:51:32 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):

PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ? :D


no napisz, bo 328i ma 7.0s do setki i v max prawie 250 km/h, a AWX w A4 w serii ma 10s do setki i v max 207 wg danych z audiklubu , niech po samym czipie AWX ma 160 KM, to ile mu zejdą osiągi , no dobra niech ma 8,5 s i v max podskoczy do 225 , to chyba coś jeszce brakuję do "babci" w benzynie ;)

o AFN juz nie pisze wogole, bo w serii ma 11,7s do setki i 195 vmax, wiec nie wiem ile gratow by musial miec wlozonych by sie zblizyc do 7s i rozbujac do 250 km/h

wiec oba są dymane przez 328i, tak samo jak oba by były dymane przez A4 2.8 ACK 193 km lub dłubnięte 1.8T na 180-190 km.

pozdr.

Autor:  kosior899 [ 28.lis.2008 12:00:20 ]
Tytuł: 

jak bym miał 40 tys zł to bym pomyślał o dieslu, ale przy kwocie którą posiadam interesuje mnie tylko benzyna , po drugie robie około 20k km rocznie więc niema wiekszego sensu brać diesla. A audice rozważam z tego względu że znaleść zadbane e36 328 to jak wygrać w totka

Autor:  kosior899 [ 28.lis.2008 12:05:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ? Very Happy


Słyszałem że E36 323 z krótszym mostem ze szperą wydyma leona TDI 190km po chipie , ale ma problem z 1.8t 180km ( chodzi tu o przebieg momentu obrotowego) aż strach pomyśleć co robi z tymi autami 328i :diabel:

PS nieznam się na oznaczeniach tych diesli
Cytuj:
AFN + q lub AWX
i myślałem że kolega ma na myśli 2.5tdi tego co ma w serii bodajże 180km, plus chip wtedy to może być ciekawie

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/