.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 00:23:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 czy E36?
PostNapisane: 26.lis.2008 14:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 23:19:09
Posty: 16
Lokalizacja: Leżajsk
Witam serdecznie forumowiczów

Zamierzam kupić auto( maks.20tys zł i min 150koni) i nie wiem co wybrać. myślę o audi i bmw.
Mam takie pytanie jak wypada porównanie audi a3 silnik 1.8t do bmw e36 323/328? chodzi mi o spalanie, dynamikę i bezawaryjność, następnie jak jeżdzi a4 b5 z motorem 1.8t? Czy lepszy jest 2.8? ale ten to pasuje z qautro? Jakie spalanie? A co myślicie o s40/v40 2.0t? Jaką to ma opinię

Z góry dziękuję za cenne rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2008 22:00:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.kwi.2007 17:31:51
Posty: 783
Po pierwsze przywitaj sie w odpowiednim dziale
po drugie sam zastanów sie który z tych samochodów najbardziej ci odpowiada przejedz sie do 1 czy2 komisów wsiądz przjedz sie i podejmij decyzje ...
bo wnioskuje że twoje zakupy są na etapie planów

przemyśl czy chcesz 2 czy 4 czy 5 drzwiowe czy chcesz wolnossacy silnik czy z turbo czy 4wd rwd czy fwd automat manual ????poczytaj na forum volvo i bmw opinie a jak dojdziesz do wniosku że ma to być audi to tylko daj nam znac ktory model a my ci już pomożemy wybrać silnik kolor a moze i nawet pasujące do nich
dziewczyny :)
za taką kase kupiłbym bmw e39 silnik najlepiej 2.8
pozdrawiam :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 10:11:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja tak samo nie zastanawiał bym się nad e36 tylko kupiłbym e39 :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 10:21:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
każdy ma swoje priorytety, jeśli nie wiesz co kupić to my Ci nie pomożemy, bo tylko sam znasz swoje potrzeby, no chyba, że ... nie znasz swoich potrzeb...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 11:10:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Beczka Leżajska i pomożemy... ;) Poczytaj na forum, określ i zadaj konkretne pytania i na pomoc możesz liczyć.

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 13:13:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
audi a3 to tak jakbys kupil golfa. audi zaczynaja sie od modelu A4, silniki benzynowe to 2.8 (najlepiej 30V) lub 1.8 turbo ale tylko 180KM+ ewentualnie chipowac na 200-220KM, oczywiscie quattro, jesli nie to bmw. e36 najlepiej z silnikiem 2.8l, daje rady, w granicach 7sek 0-100 w a4 quattro nawet przy 200KM tego nie uzyskasz. na volvo sie nie znam.
spalanie we wszystkich przy dynamicznej jezdzie w miescie 15-20l. przy oszczednej jezdzie w miescie 10-15l, z tym, ze 1.8turbo powinien najmniej smalic, jesli nie bedziesz uzywal turbiny.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 14:35:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 23:19:09
Posty: 16
Lokalizacja: Leżajsk
Jeśli chodzi o moje potrzeby to sprawa ma się tak: mam 19 lat, autem będę jeździł głownie do pracy około 30km w jedną strone, jazda płynna bez korków, autem głównie będę podróżował sam w coupe to jak dla mnie idealny wybór i tak sobie myślałem że a3 z 1.8t to fajne, małe, żwawe autko, bo ( o ile się nie mylę ) A4 2.8Q to bedzię więcej palić od E36 328i i ma droższe części, podobnie jak E39.Co o tym myślicie? A to S40 to widzę że to ma fajne ceny, tylko ciekawe jak te turbodoładowane motory się sprawują?Aha a beczkę wypijemy po zakupie nabytku :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 17:55:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Subiektywnie wg mnie auto dla Ciebie:

1) A3 1.9tdi / Leon 1.9tdi
2) BMW 3er E46 silnik wg indywidualnych wymagań
3) A4 B5 silnik j.w.

A3/Leona polecam Ci dlatego, że pytasz o spalanie, a skoro masz 30 km do pracy w jedną stronę i masz 19 lat to diesel wydaje się optymalnym rozwiązaniem.

E46, bo BMW jeździ lepiej niż audi i daje więcej frajdy. Ma tę wadę, że jesteś młodym człowiekiem, a BMW prowokuje i masz spore szanse zostawić je na jakimś wysokim krawężniku bądź nie daj Boże lampie lub drzewie. Dlatego nie polecam Ci E36, bo większość z nich już takie przygody miała... Co prawda E46 to znacznie większy wydatek od starszej siostry, ale w mojej opinii warto.

A4 w ostateczności. Prowadzi się nieźle, ale gorzej niż "bawaria", jest odczuwalnie droższe w eksploatacji niż A3.

Co by Ci nie mówić i tak Ty wybierasz. :)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 18:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 23:19:09
Posty: 16
Lokalizacja: Leżajsk
powiem ci kolego że trafiłeś w mój gust bo jeżeli maiłbym 30-40 tys zł to wybór był by prosty E46 330d :peace: Ale teraz nie chcę diesla ponieważ leżeli zacznie się sypać to wszystkie oszczędności na paliwie idą w las ( wiem to z autopsji ) po drugie benzyna ma dużo lepszy gang silnika niż klekot po trzecie jak brakuje kasy można pomyśleć o cyklonie, a po czwarte jak ktoś ma rodzinę, dzieci, dom na utrzymaniu itp. to wiadome liczy każdy grosz, natomiast ja nie mam dużych wydatków tego typu i pasjonuje się motoryzacją wieć mogę przeznaczyć trochę więcej kasy na utrzymanie samochodu.Dziś umówiłem następnym tygodniu jadę oglądać i ewentualnie kupić beemke ( E36 328i na szperze :diabel: ) ale mam dużo obaw co do stanu tego auta i nie wiadomo co z tego będzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 20:18:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesteś w dużym błędzie, ale przekonasz się o tym na własnej skórze ... ;)
Pakowanie się w starą , paliwożerną beemkę i opowiadanie niesprawdzonych historii o awaryjności TDI`ków tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 20:53:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Basket, z "młodym" nie pogadasz. Póki co najważniejszy dla kosiora899 jest mocny start spod świateł. :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 21:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
ostatnio stałem przed podobnym wyborem, fakt mam trochę wiecej lat i budżet miałem do 30 tyś, ale szukałem podobnie od A3 przez A4 lub E46 disel lub benzin...

i tak :

A3 Q w TDI na pompowtryskach 130PS , małe w środku, silnik bardzo głośny w środku jak dla mnie za głośny w porównaniu z AEL'em którym wczesniej jezdziłem, osiągi takie sobie, spalanie pewnie byłoby ok i to jedyny + , ale stwierdziłem że to nie to czego szukam

dalej A4 B5 1.8T jezdziłem sporo ,bo stoi w rodzinie tyle że w automacie i wiedziałem z czym to się je, a więc oglądałem A4 1.8TQ , silniczek super, nie jest głośny fajnie się wkręca, rozwojowy, prowadzi się dobrze, ale szukałem dalej,

aż wsiadłem do E46 sedan w benzynce 2.5l 192 PS, przejechałem się i stwierdziłem to jest to czego szukam, po pierwsze gang silnika, rzędowa 6 robi swoje, na jałowym jakby był wyłaczony, prowadzenie,układ kierowniczy, rozłożenie masy perfekt, moim zdaniem bmw się prowadzi zdecydowanie pewniej i lepiej niż audi, jazda tym autem to czysta przyjemność i pomijam już kwestie ekonomii, wiadomo nie będzie oszczędna jak TDI, ale co tam, paliwo staniało w wawie po 3,59 można już się dotankować, tak więc tragedii nie ma a radość z jazdy bezcenna ;)

tak więc przejedz się audi, bmw i podejmij decyzję, ważne by wszystkie oglądane były w miarę nieubite i prosto jezdziły :D

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lis.2008 23:12:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 23:19:09
Posty: 16
Lokalizacja: Leżajsk
Cytuj:
Jesteś w dużym błędzie, ale przekonasz się o tym na własnej skórze ... Wink
Pakowanie się w starą , paliwożerną beemkę i opowiadanie niesprawdzonych historii o awaryjności TDI`ków tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu ...

Mam na myśli wszystkie diesle(doładowane) nie tylko TDI i wiem mniej więcej ile kosztuje turbo, wtryski czy pompa wtryskowa i nie muwię że stara beemka to auto bezawaryjne i ekonomiczne ale potrafi pokazać pazur o wiele młodszym autkom

Cytuj:
Póki co najważniejszy dla kosiora899 jest mocny start spod świateł. n

I nie tylko,lans też się liczy :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 00:02:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
kosior899 napisał(a):
Cytuj:
Jesteś w dużym błędzie, ale przekonasz się o tym na własnej skórze ... Wink
Pakowanie się w starą , paliwożerną beemkę i opowiadanie niesprawdzonych historii o awaryjności TDI`ków tylko utwierdza mnie w tym przekonaniu ...

Mam na myśli wszystkie diesle(doładowane) nie tylko TDI i wiem mniej więcej ile kosztuje turbo, wtryski czy pompa wtryskowa i nie muwię że stara beemka to auto bezawaryjne i ekonomiczne ale potrafi pokazać pazur o wiele młodszym autkom

Cytuj:
Póki co najważniejszy dla kosiora899 jest mocny start spod świateł. n

I nie tylko,lans też się liczy :peace:

Z mojego skromnego doświadczenia: koszt wtrysków do TDI: 1000 PLN, koszt regenerowanej pompy wtryskowej 1400 PLN, koszt turbiny - regenerowana 800-1000 PLN, nowa ok 2000 PLN.
Wtryskiwacze w TDI padają po 300-500 tys km, turbina w silniku bez vtg/vnt żyje tyle ile silnik , z vtg min 300 kkm. Pompa wtryskowa potrafi wytrzymac milion km jak i 400 kkm ...
Ryzyko trafienia wadliwego TDI jest wprost proporcjonalna do ryzyka przy zakupie i niewiedzy kupującego.
W żadnym z moich TDI nie padła turbina. Wtryski wymieniłem w 2 egzemplarzach (jestem upierdliwy i denerwowały mnie wskazania w 013), choć laik zupełnie nie odczułby róznicy.
W A4 mam defekt pompy wtryskowej ... auto zostało "zchipowane" + 25 KM i ... + 102 Nm ...
Pisać dalej ?

Ryzyko trafienia przegrzanego BMW (w tamtych czasach niedorozwinięty układ chłodzenia dawał się we znaki) jest wysoce prawdopodobne.

Twoja wola, ja poczułem się w obowiązku uprzedzić Cię ...

PS: jesli BMW , szukaj 2.0 D lub 3.0 D , ale w młodszych rocznikach. Podobnie z benzyniakami, tylko okolice 2000 r ...

PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ? :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 00:39:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
co niektorzy niewiedza co to tdi a szkoda ja tam auta benzyny niekupie nigdy :!: :!: jezdzilem wieloma pb chce tylko i wylacznie tdi nawet z jego wadami :!: jezeli jakies sa :!: i przymierzam sie na przyszly rok do a4 b7 3.0 tdi quattro w manualu gdzies mam lancuchy i napinacze jak sie wysra to naprawie :peace: :peace: :peace:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 08:48:12 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Nie baw się w diesle. Owszem są oszczędne i.... tyle.
O awaryjności się nie wypowiadam
Bierz 1.8T, turbo benzyna łatwo się czipuje, ma lepszy dźwięk i powinna diesle objechać bez problemu. Nie zapomnij o quattro. Poza tym benzyna nie klekocze :peace:

PS: ile ludzi tyle opinii, ja z dieslów się wyleczyłem

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 09:51:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lis.2008 08:25:45
Posty: 1
Lokalizacja: Bielsko
Baskecior napisał(a):

PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ?
:D


Witam!
Z calym szcunkiem dla TDI bo sam kiedys bylem zadowolonym uzytkownikiem :)
Niestety AFN-y po chipsach i nawet AWX-y powąchaja spaliny 328.
Modyfikacje mysialby by byc naprawde hardcorowe zeby wogole myslec o starcie do 328. Obawiam sie ze 200 czy 210 KM w tdi to moze byc jescze troszke za malo na 328.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 11:51:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
Baskecior napisał(a):

PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ? :D


no napisz, bo 328i ma 7.0s do setki i v max prawie 250 km/h, a AWX w A4 w serii ma 10s do setki i v max 207 wg danych z audiklubu , niech po samym czipie AWX ma 160 KM, to ile mu zejdą osiągi , no dobra niech ma 8,5 s i v max podskoczy do 225 , to chyba coś jeszce brakuję do "babci" w benzynie ;)

o AFN juz nie pisze wogole, bo w serii ma 11,7s do setki i 195 vmax, wiec nie wiem ile gratow by musial miec wlozonych by sie zblizyc do 7s i rozbujac do 250 km/h

wiec oba są dymane przez 328i, tak samo jak oba by były dymane przez A4 2.8 ACK 193 km lub dłubnięte 1.8T na 180-190 km.

pozdr.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 12:00:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 23:19:09
Posty: 16
Lokalizacja: Leżajsk
jak bym miał 40 tys zł to bym pomyślał o dieslu, ale przy kwocie którą posiadam interesuje mnie tylko benzyna , po drugie robie około 20k km rocznie więc niema wiekszego sensu brać diesla. A audice rozważam z tego względu że znaleść zadbane e36 328 to jak wygrać w totka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2008 12:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2008 23:19:09
Posty: 16
Lokalizacja: Leżajsk
Cytuj:
PS2: czy mam pisać co potrafi zrobić chipsnięty AFN + q lub AWX + q z 328 i ? Very Happy


Słyszałem że E36 323 z krótszym mostem ze szperą wydyma leona TDI 190km po chipie , ale ma problem z 1.8t 180km ( chodzi tu o przebieg momentu obrotowego) aż strach pomyśleć co robi z tymi autami 328i :diabel:

PS nieznam się na oznaczeniach tych diesli
Cytuj:
AFN + q lub AWX
i myślałem że kolega ma na myśli 2.5tdi tego co ma w serii bodajże 180km, plus chip wtedy to może być ciekawie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: