.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A4 quattro 1.8T
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=88045
Strona 1 z 1

Autor:  thordab [ 11.sty.2009 10:37:00 ]
Tytuł:  Audi A4 quattro 1.8T

Witam.
Chciałbym poprosić o pomoc
Jestem zainteresowany kupnem Audi A4:
A4 Avant 1.8T quattro (roczniki 95-98)ale nie jestem pewien jak one się sprawują?
Na ile są ekonomiczne , jakie mają plusy a jakie minusy. Interesuje mnie wszystko od ogólników po szczeguły.

Ew jak się mają TDI quattro jakie sie sprawują ?


Dziękuje za pomoc

Autor:  zgredek27 [ 11.sty.2009 11:00:05 ]
Tytuł: 

Człowieku, użyj opcji szukaj...poematy można o tych silnikach znaleźć.

Autor:  sebolec [ 11.sty.2009 12:14:49 ]
Tytuł: 

Odnośnie 1.8t:

Te silniki nie są specjalnie ekonomiczne w paliwie, licz się ze spalaniem 7-13 zależnie od warunków, przy normalnej sprawnej jeździe, nie upalaniu.

Zaletą jest prostota ich budowy, trwałość i dobre parametry [jak na tamte czasy] - dynamika i elastyczność.

Reasumując:
- średnie spalanie w cyklu mieszanym 10/100
- przyśpieszenie do 100km/h ~8,5s
- komplet wahaczy przednich od Lemfordera ~1500 zł
- mity o awaryjnej turbinie są mocno przesadzone

Autor:  przemik [ 11.sty.2009 17:32:03 ]
Tytuł: 

Odnosnie TDI z lat 95-98..

- malo upierdliwe, ekonomiczne i wytrzymałe maszyny ze sporym potencjalem tuningowym
- spalanie 5-8 literkow w cyklu mieszanym - od trasy do upalania

Osobiscie polecam silnik 110 KM, zresztą quattro jest dostepne tylko w opcji ze "stodziesiątką".

Reszta w szukajce.

Pozdrawiam

Autor:  BartG60 [ 11.sty.2009 21:50:15 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Odnosnie TDI z lat 95-98..
..............................
Osobiscie polecam silnik 110 KM, zresztą quattro jest dostepne tylko w opcji ze "stodziesiątką"..............




zapomniałeś dodać ze przyśpieszenie ma jak wóż z węglem ok 12 sekund do setki :diabel:
benzynka odpycha się w 7.8 - 8.5 zależnie od mocy (150 - 180 KM)
(dane z AKP)

o dieslach z tamtych lat nie piszę już nic więcej ponieważ sam odszedłem od tego klekoczącego dziadostwa na gnojówkę :D
Jedyny plus to małe spalanie, ale ten dzwięk i drgania wprowadzają mnie w stan depresji psychofizycznej hehehe... :):

Thordab, jak nie masz kasy na benzyne a diesel Cię kusi spalaniem to kup cos z instalacją lpg ale moim zdaniem jest to zbędne do 1.8T

P.S.
Dlaczego na porównywarce modeli nie ma silnika 1.8T AJL 180KM w budzie AVANT C5 ??????? ;)

Autor:  scob [ 13.sty.2009 01:49:48 ]
Tytuł: 

tylko że znalezienie tdi-ka 1,9 b5q graniczy z cudem, a już w znośnej cenie.. uuuuu.. - sam swego czasu szukałem (taaak, każdemu zdarzy się błądzić..).. ostatecznie kupiłem 2,8qACK co każdemu polecam - nawet-nawet się odpycha :P , w mierę ekonomiczny (11-20L zupki / 100 ;-) :peace: )..
przy przebiegach jakie robi moja ślubna - róznica (cena zakupu benzyniaka + paliwo) osiągnie róność z cenazakupudizla+gnój po ok. 3 latach eksploatacji - a przyjemność z jazdy nie-po-rów-ny-wal-na. Za róznicę w cenie wzgl. dizla może szagazować najlepszą dostępną sekwencją..

Daruj sobie dizla :D
1,8Tq ma kolega i jego tata (pawlik z a4klub) - obaj chwalą jako bezawaryjne i dość ekonomiczne (odpowiednio dwa lata i ~rok posiadania takowego)

Autor:  marwins [ 13.sty.2009 11:28:05 ]
Tytuł: 

1.8Tq + gaz + wyciecie katalizatora = :peace:

Autor:  thordab [ 14.sty.2009 09:25:13 ]
Tytuł: 

Czyli patrzac wstepnie kupienie
A4 Avant 1.8 Turbo quattro nie jest takim zlym pomyslem?

czy sa jakies minusy? niekoniecznie zwiazane z silnikiem. bo widze ze do silnika nie ma wiekszych zastrzezen.

Autor:  Morgi [ 14.sty.2009 11:42:24 ]
Tytuł: 

Brak minusów, silnik legenda

Autor:  grejf [ 15.sty.2009 13:12:30 ]
Tytuł: 

1.8 T 20V czyli 5 zaworów na cylinder, daje na Pb moment 220Nn przy 1.8 RPM jest b.mocna strona 1.8 T, ALE sciganie sie od swiatel do swiatel nie ma sensu bo jadac powoli i tak dogonisz tych scigantów po 4 światlach na czerwonym :D.

+ elastycznosć wzorowa porownujac podobne mootory innych merek w trasie
+ na owe osiagi spalanie sred 10L mialem wiec wiem.

- troszkę bierze olej ;)
- zawieszenie wybija co 15tkm (przypadki peknietych wahaczy)
- slabe sprzegła
- nie polecam chipa "dziura T" traci na seryjnej elastycznosci.

1.9 TDi

+ mniejsze spalanie
+ duzy moment obrotowy
+ sztywniejsze zawieszenie
+ wrazenia z jazdy duzo mocniejszym samochodem

- drozsza eksploatacja
- drozszy przy samym zakupie, zeby sie zwrocilo musisz walic naprawde sred 50tkm...
- klekocze i dymi (rzecz gustu)
- trzeba sie znac na dieslach zeby je dobrze prowadzic i sie z nich cieszyc

Generalnie jestem za TDi :P AFN lub w nowszych modelach AVF

Autor:  marwins [ 15.sty.2009 13:44:51 ]
Tytuł: 

Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta :peace:

Autor:  BiLu [ 15.sty.2009 15:43:29 ]
Tytuł: 

marwins napisał(a):
Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta :peace:

tak samo minusem moze byc klima, ABS i elektryczne szyby.... :):

Autor:  myszon90 [ 15.sty.2009 16:07:38 ]
Tytuł: 

BiLu napisał(a):
marwins napisał(a):
Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta :peace:

tak samo minusem moze byc klima, ABS i elektryczne szyby.... :):
Nawet koło, bo jak złapie kapcia to też koszt i jeszcze do domu może być ciężko dojechać... :): :):


Sorry za OT, musiałem.. :P :P

Autor:  mroova81 [ 15.sty.2009 19:37:09 ]
Tytuł: 

Reasumując wolnossący diesel na płozach, żeliwnej ramie

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/