.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A4 quattro 1.8T https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=88045 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | thordab [ 11.sty.2009 10:37:00 ] |
Tytuł: | Audi A4 quattro 1.8T |
Witam. Chciałbym poprosić o pomoc Jestem zainteresowany kupnem Audi A4: A4 Avant 1.8T quattro (roczniki 95-98)ale nie jestem pewien jak one się sprawują? Na ile są ekonomiczne , jakie mają plusy a jakie minusy. Interesuje mnie wszystko od ogólników po szczeguły. Ew jak się mają TDI quattro jakie sie sprawują ? Dziękuje za pomoc |
Autor: | zgredek27 [ 11.sty.2009 11:00:05 ] |
Tytuł: | |
Człowieku, użyj opcji szukaj...poematy można o tych silnikach znaleźć. |
Autor: | sebolec [ 11.sty.2009 12:14:49 ] |
Tytuł: | |
Odnośnie 1.8t: Te silniki nie są specjalnie ekonomiczne w paliwie, licz się ze spalaniem 7-13 zależnie od warunków, przy normalnej sprawnej jeździe, nie upalaniu. Zaletą jest prostota ich budowy, trwałość i dobre parametry [jak na tamte czasy] - dynamika i elastyczność. Reasumując: - średnie spalanie w cyklu mieszanym 10/100 - przyśpieszenie do 100km/h ~8,5s - komplet wahaczy przednich od Lemfordera ~1500 zł - mity o awaryjnej turbinie są mocno przesadzone |
Autor: | przemik [ 11.sty.2009 17:32:03 ] |
Tytuł: | |
Odnosnie TDI z lat 95-98.. - malo upierdliwe, ekonomiczne i wytrzymałe maszyny ze sporym potencjalem tuningowym - spalanie 5-8 literkow w cyklu mieszanym - od trasy do upalania Osobiscie polecam silnik 110 KM, zresztą quattro jest dostepne tylko w opcji ze "stodziesiątką". Reszta w szukajce. Pozdrawiam |
Autor: | BartG60 [ 11.sty.2009 21:50:15 ] |
Tytuł: | |
przemik napisał(a): Odnosnie TDI z lat 95-98..
.............................. Osobiscie polecam silnik 110 KM, zresztą quattro jest dostepne tylko w opcji ze "stodziesiątką".............. zapomniałeś dodać ze przyśpieszenie ma jak wóż z węglem ok 12 sekund do setki ![]() benzynka odpycha się w 7.8 - 8.5 zależnie od mocy (150 - 180 KM) (dane z AKP) o dieslach z tamtych lat nie piszę już nic więcej ponieważ sam odszedłem od tego klekoczącego dziadostwa na gnojówkę ![]() Jedyny plus to małe spalanie, ale ten dzwięk i drgania wprowadzają mnie w stan depresji psychofizycznej hehehe... ![]() Thordab, jak nie masz kasy na benzyne a diesel Cię kusi spalaniem to kup cos z instalacją lpg ale moim zdaniem jest to zbędne do 1.8T P.S. Dlaczego na porównywarce modeli nie ma silnika 1.8T AJL 180KM w budzie AVANT C5 ??????? ![]() |
Autor: | scob [ 13.sty.2009 01:49:48 ] |
Tytuł: | |
tylko że znalezienie tdi-ka 1,9 b5q graniczy z cudem, a już w znośnej cenie.. uuuuu.. - sam swego czasu szukałem (taaak, każdemu zdarzy się błądzić..).. ostatecznie kupiłem 2,8qACK co każdemu polecam - nawet-nawet się odpycha ![]() ![]() ![]() przy przebiegach jakie robi moja ślubna - róznica (cena zakupu benzyniaka + paliwo) osiągnie róność z cenazakupudizla+gnój po ok. 3 latach eksploatacji - a przyjemność z jazdy nie-po-rów-ny-wal-na. Za róznicę w cenie wzgl. dizla może szagazować najlepszą dostępną sekwencją.. Daruj sobie dizla ![]() 1,8Tq ma kolega i jego tata (pawlik z a4klub) - obaj chwalą jako bezawaryjne i dość ekonomiczne (odpowiednio dwa lata i ~rok posiadania takowego) |
Autor: | marwins [ 13.sty.2009 11:28:05 ] |
Tytuł: | |
1.8Tq + gaz + wyciecie katalizatora = ![]() |
Autor: | thordab [ 14.sty.2009 09:25:13 ] |
Tytuł: | |
Czyli patrzac wstepnie kupienie A4 Avant 1.8 Turbo quattro nie jest takim zlym pomyslem? czy sa jakies minusy? niekoniecznie zwiazane z silnikiem. bo widze ze do silnika nie ma wiekszych zastrzezen. |
Autor: | Morgi [ 14.sty.2009 11:42:24 ] |
Tytuł: | |
Brak minusów, silnik legenda |
Autor: | grejf [ 15.sty.2009 13:12:30 ] |
Tytuł: | |
1.8 T 20V czyli 5 zaworów na cylinder, daje na Pb moment 220Nn przy 1.8 RPM jest b.mocna strona 1.8 T, ALE sciganie sie od swiatel do swiatel nie ma sensu bo jadac powoli i tak dogonisz tych scigantów po 4 światlach na czerwonym ![]() + elastycznosć wzorowa porownujac podobne mootory innych merek w trasie + na owe osiagi spalanie sred 10L mialem wiec wiem. - troszkę bierze olej ![]() - zawieszenie wybija co 15tkm (przypadki peknietych wahaczy) - slabe sprzegła - nie polecam chipa "dziura T" traci na seryjnej elastycznosci. 1.9 TDi + mniejsze spalanie + duzy moment obrotowy + sztywniejsze zawieszenie + wrazenia z jazdy duzo mocniejszym samochodem - drozsza eksploatacja - drozszy przy samym zakupie, zeby sie zwrocilo musisz walic naprawde sred 50tkm... - klekocze i dymi (rzecz gustu) - trzeba sie znac na dieslach zeby je dobrze prowadzic i sie z nich cieszyc Generalnie jestem za TDi :P AFN lub w nowszych modelach AVF |
Autor: | marwins [ 15.sty.2009 13:44:51 ] |
Tytuł: | |
Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta ![]() |
Autor: | BiLu [ 15.sty.2009 15:43:29 ] |
Tytuł: | |
marwins napisał(a): Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta
![]() tak samo minusem moze byc klima, ABS i elektryczne szyby.... ![]() |
Autor: | myszon90 [ 15.sty.2009 16:07:38 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): marwins napisał(a): Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta ![]() tak samo minusem moze byc klima, ABS i elektryczne szyby.... ![]() ![]() ![]() Sorry za OT, musiałem.. ![]() ![]() |
Autor: | mroova81 [ 15.sty.2009 19:37:09 ] |
Tytuł: | |
Reasumując wolnossący diesel na płozach, żeliwnej ramie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |