.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 21:33:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 quattro 1.8T
PostNapisane: 11.sty.2009 10:37:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2009 10:22:21
Posty: 2
Witam.
Chciałbym poprosić o pomoc
Jestem zainteresowany kupnem Audi A4:
A4 Avant 1.8T quattro (roczniki 95-98)ale nie jestem pewien jak one się sprawują?
Na ile są ekonomiczne , jakie mają plusy a jakie minusy. Interesuje mnie wszystko od ogólników po szczeguły.

Ew jak się mają TDI quattro jakie sie sprawują ?


Dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 11:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2735
Lokalizacja: Kr
Człowieku, użyj opcji szukaj...poematy można o tych silnikach znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 12:14:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Odnośnie 1.8t:

Te silniki nie są specjalnie ekonomiczne w paliwie, licz się ze spalaniem 7-13 zależnie od warunków, przy normalnej sprawnej jeździe, nie upalaniu.

Zaletą jest prostota ich budowy, trwałość i dobre parametry [jak na tamte czasy] - dynamika i elastyczność.

Reasumując:
- średnie spalanie w cyklu mieszanym 10/100
- przyśpieszenie do 100km/h ~8,5s
- komplet wahaczy przednich od Lemfordera ~1500 zł
- mity o awaryjnej turbinie są mocno przesadzone

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 17:32:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Odnosnie TDI z lat 95-98..

- malo upierdliwe, ekonomiczne i wytrzymałe maszyny ze sporym potencjalem tuningowym
- spalanie 5-8 literkow w cyklu mieszanym - od trasy do upalania

Osobiscie polecam silnik 110 KM, zresztą quattro jest dostepne tylko w opcji ze "stodziesiątką".

Reszta w szukajce.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sty.2009 21:50:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2008 23:09:22
Posty: 164
Lokalizacja: Wrocław
przemik napisał(a):
Odnosnie TDI z lat 95-98..
..............................
Osobiscie polecam silnik 110 KM, zresztą quattro jest dostepne tylko w opcji ze "stodziesiątką"..............




zapomniałeś dodać ze przyśpieszenie ma jak wóż z węglem ok 12 sekund do setki :diabel:
benzynka odpycha się w 7.8 - 8.5 zależnie od mocy (150 - 180 KM)
(dane z AKP)

o dieslach z tamtych lat nie piszę już nic więcej ponieważ sam odszedłem od tego klekoczącego dziadostwa na gnojówkę :D
Jedyny plus to małe spalanie, ale ten dzwięk i drgania wprowadzają mnie w stan depresji psychofizycznej hehehe... :):

Thordab, jak nie masz kasy na benzyne a diesel Cię kusi spalaniem to kup cos z instalacją lpg ale moim zdaniem jest to zbędne do 1.8T

P.S.
Dlaczego na porównywarce modeli nie ma silnika 1.8T AJL 180KM w budzie AVANT C5 ??????? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 01:49:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
tylko że znalezienie tdi-ka 1,9 b5q graniczy z cudem, a już w znośnej cenie.. uuuuu.. - sam swego czasu szukałem (taaak, każdemu zdarzy się błądzić..).. ostatecznie kupiłem 2,8qACK co każdemu polecam - nawet-nawet się odpycha :P , w mierę ekonomiczny (11-20L zupki / 100 ;-) :peace: )..
przy przebiegach jakie robi moja ślubna - róznica (cena zakupu benzyniaka + paliwo) osiągnie róność z cenazakupudizla+gnój po ok. 3 latach eksploatacji - a przyjemność z jazdy nie-po-rów-ny-wal-na. Za róznicę w cenie wzgl. dizla może szagazować najlepszą dostępną sekwencją..

Daruj sobie dizla :D
1,8Tq ma kolega i jego tata (pawlik z a4klub) - obaj chwalą jako bezawaryjne i dość ekonomiczne (odpowiednio dwa lata i ~rok posiadania takowego)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2009 11:28:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
1.8Tq + gaz + wyciecie katalizatora = :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 09:25:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sty.2009 10:22:21
Posty: 2
Czyli patrzac wstepnie kupienie
A4 Avant 1.8 Turbo quattro nie jest takim zlym pomyslem?

czy sa jakies minusy? niekoniecznie zwiazane z silnikiem. bo widze ze do silnika nie ma wiekszych zastrzezen.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2009 11:42:24 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Brak minusów, silnik legenda

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 13:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
1.8 T 20V czyli 5 zaworów na cylinder, daje na Pb moment 220Nn przy 1.8 RPM jest b.mocna strona 1.8 T, ALE sciganie sie od swiatel do swiatel nie ma sensu bo jadac powoli i tak dogonisz tych scigantów po 4 światlach na czerwonym :D.

+ elastycznosć wzorowa porownujac podobne mootory innych merek w trasie
+ na owe osiagi spalanie sred 10L mialem wiec wiem.

- troszkę bierze olej ;)
- zawieszenie wybija co 15tkm (przypadki peknietych wahaczy)
- slabe sprzegła
- nie polecam chipa "dziura T" traci na seryjnej elastycznosci.

1.9 TDi

+ mniejsze spalanie
+ duzy moment obrotowy
+ sztywniejsze zawieszenie
+ wrazenia z jazdy duzo mocniejszym samochodem

- drozsza eksploatacja
- drozszy przy samym zakupie, zeby sie zwrocilo musisz walic naprawde sred 50tkm...
- klekocze i dymi (rzecz gustu)
- trzeba sie znac na dieslach zeby je dobrze prowadzic i sie z nich cieszyc

Generalnie jestem za TDi :P AFN lub w nowszych modelach AVF

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 13:44:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.lis.2005 17:21:57
Posty: 855
Lokalizacja: Opole
Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta :peace:

_________________
A4 jest AVANT jest 1.8 jest TURBO jest QUATTRO jest.

BYŁO:
Audi Coupe 93r. 2.0 115 KM
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

AlsoKnowAs Labek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 15:43:29 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
marwins napisał(a):
Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta :peace:

tak samo minusem moze byc klima, ABS i elektryczne szyby.... :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 16:07:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
BiLu napisał(a):
marwins napisał(a):
Minusem jest Turbo, ktore jak sie wysra powoduje koszta :peace:

tak samo minusem moze byc klima, ABS i elektryczne szyby.... :):
Nawet koło, bo jak złapie kapcia to też koszt i jeszcze do domu może być ciężko dojechać... :): :):


Sorry za OT, musiałem.. :P :P

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sty.2009 19:37:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Reasumując wolnossący diesel na płozach, żeliwnej ramie

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: