.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 C6 Avant >2006 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=88756 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Luk$ [ 27.sty.2009 13:04:57 ] |
Tytuł: | A6 C6 Avant >2006 |
Rozglądam się za nowym samochodem i jednym z kandydatów jest właśnie Audi. Mierzę w kierunku A6 C6 Avant. Koniecznie xenon, skóra, MMI i najlepiej automat, chyba że mnie od niego odwiedziecie. Quattro niekoniecznie. Jeśli chodzi o silniki to nie mam tu preferencji, ale jeśli miałbym auto sprowadzać to chyba tylko 2.0 TFSI wchodzi w grę, aby nie płacić bandyckiej akcyzy. Dość naczytałem się o wszelkich awariach trapiących TDI i niemile jestem tym faktem zaskoczony. Dlatego składniam się w kierunku benzyny. Ma to być samochód do dalekich podróży po Europie. Limit cenowy to 25000EUR (tak mniej więcej wyliczyłem, że coś z rocznika 2006 się upoluje i trochę EUR zostawiam sobie na wydatki bo pewnie jakieś będą na wstępie). Wiem, że pewnie podobnych wątków było trochę, ale za każdą dobrą radę będę wdzięczny. |
Autor: | Arek [ 27.sty.2009 20:24:48 ] |
Tytuł: | |
No cóż, mam podobne przemyślenia dot. TDI (choć nie miałem problemów w moim obecnym tdi pomimo fatalnej opinii o AKE) i akcyzy. Ewentualne koszty rozrządu w 3.0 i komplikacje z tym związane w moim przypadku ze względu na niewielkie przebiegi bezpośrednio wskazują na 2.0 TSI - będzie taniej ![]() Co do automatu - jeśli tiptronic - jak najbardziej polecam, fajna sprawa, komfort itd., w C6 jest pewnie jeszcze lepsza i szybsza. Ale z 2.0 montowali chyba multitronic (poprawcie mnie, jeśli się mylę), a z tym we wcześniejszym C5 już nie było tak różowo, C6 jest chyba jeszcze zbyt młode, żeby ocenić solidność nowy multitroniców. Pozdr. |
Autor: | toratore [ 27.sty.2009 20:42:24 ] |
Tytuł: | |
Podobno problem multitroniców się skończył w 2005 roku, taka opinia przeważa na niemieckim forum. Zresztą chyba musiało do nich dotrzeć, że trzeba tę skrzynię w końcu udoskonalić. Może ktoś ma jakies wieści z serwisu co do aktualnej awaryjności tej zabawki. |
Autor: | osy4 [ 27.sty.2009 22:44:44 ] |
Tytuł: | |
Byłem dziś w serwisie Audi i podsłuchałem rozmowę doradcy serwisowego z klientem przez telefon. Rozmowa dotyczyła MULTITRONIC-ÓW. Doradca "fachowiec" w końcu , uswiadamiał klienta, któremu prawdopodobnie coś działało nie tak w jego multitronicu. Od razu zaznaczył że nie ma fachowca na tą skrzynię w swoim serwisie i polecał inną firme. Dalsza rozowa oprata była na przedstawianiu kosztów ewentualnej naprawy. Panowie zaczeli od 8000pln.......!!!!!!!!!. Serwisant stwierdził jeszcze że każdy multitronic , jesli nawet klienta kupi skrzynię ( 5000-6000pln) na rynku wtórnym w dobrym stanie to pochodzi ona 20-30kkm i się sypnie także . Nie wiem czy to dobra rekomendacja dla tej skrzyni? Ja jeżdzę A6 C6 Avant 2.7TDI Quattro Tiptronic i jestem zadowolony, tylko motor trochę słaby, ale jak szukałem 3.0TDI Quattro Tiptronic to niestety nie znalazłem godnego uwagi. Jeżeli chodzi o jakość wykonczenia i skrzypienia to jestem poważnie rozczarowany. Myslałem ze Audi jest super. Niestety po roku uzytkowania po polskich drogach, samochód zaczoł mówic swoim językiem (skrzypniecie, swierszcze). Napęd Quattro naprawe super, przecwiczyłem go w górach, idzie jak powazna terenówka. |
Autor: | Arek [ 27.sty.2009 23:12:24 ] |
Tytuł: | |
osy4 napisał(a): Byłem dziś w serwisie Audi i podsłuchałem rozmowę doradcy serwisowego z klientem przez telefon. Rozmowa dotyczyła MULTITRONIC-ÓW.
A propos wypowiedzi toratore - czy rzecz dotyczyła multi po 2005? |
Autor: | Luk$ [ 28.sty.2009 11:37:58 ] |
Tytuł: | |
Czyli co w koncu z tym multi ? A jak oceniacie silnik 2.0 TFSI pod katem dynamiki ? Jakie przebiegi przy takim powiedzmy 2.5 rocznym aucie wchodza w gre ? Wiem, ze TDI bedzie mialo wieksze, ale powiedzmy 100tys to dla A6 duzo ? Co sie sypie przy takim przebiegu na pewno ? |
Autor: | grejf [ 28.sty.2009 13:57:16 ] |
Tytuł: | |
Wszystko zalezy kto jeździł, wszystko się da popsuć jesli robisz wiecej niz 30tkm rocznie to TDi ale jesli mniej tanszy 2.0 TFSI swietny silnik dynamika exstra ( nie mylic panowie z FSI czyli z samym bezp. wtrys. PB ) jezeli umiesz zyc bez automata to kup manuala to Ci oszczedzi "niby wygody" w przypadku Audi i staconych nerwów kasy. Co do C6 jest Stronic QUATTRO zdecydowanie Tak, bez Q niepodchodź Jak kupisz bez, to będziesz płakał... tyle Ci powiem z doświadczenia. Z quattro kultura prowadzenia auta 5 klas wyżej !!! Do jakiego auta byś nie podchodził silnika, audi to tylko quattro reszta to rzecz gustu, skora i MMI masz w 90% aut jeśli jexdzisz po europie to 2.7 TDi manual quattro + program na ewent 200KM ( w trasach jesteś królem spalanie 8-9 L duzy moment obrotowy, to nie czasy zeby sie scigac na swiatlach ), silniczki b.aksamitne, TDi trzeba czyscic, kontrolowac, a nie tylko lac wache i jezdzic...(wtedy Audi Ci się odwdzięczy zreszta w TFSI juz takze ). Wiem , ze wydajesz cięzko zarobione pieniązki nie male, jesli zalezy Ci takze na bezpieczenstwie rodziny = quattro= bezcenne - zainwestuj w fure, która spelnia te wszystkie wymagania, a pozostanie Ci bakcyl Audi i kontemplacji jazdy nim ![]() Sprzedają zazwyczaj po okresach gwarancyjnych, czyli musialy byc serwisowane w ASO po nr VIN handlaz os. prywatna jezeli oprosisz poda Ci ten nr. Z tym oto nr. vin (jest tu taki magiczny człowiek na AKP) ktory sprawdzi Ci historie owego auta & przebieg. Wówczas masz b.dobre odniesienie czy wdepniesz w minę czy tez nie, zacznij od tego. Przebiegi zdarzaja sie male, wszystko jest mozliwe nie ma co wróżyć póki nie sprawdziszstarym dobrym sposobem. W historii wyjdzie wszystko, tzn mniej wiecej jak kto dbal, co bylo robione nawet i po okresie gwarancyjnym. osy4 2.7 jest ok jednostką lepszą tańsza sprawdzoną od 3.0, a co do trzeszczenia C6 jest już jak mercedesy nowe Eklassy. Niestety... Trzeba było kupić Allroada drogi by Cie nie interesowaly ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Arek [ 28.sty.2009 18:50:58 ] |
Tytuł: | |
grejf napisał(a): Co do C6 jest Stronic Hmmm, w cennikach na stronie PL i DE stoi multi, przy czym przy 2.0 TSI o quattro chyba może zapomnieć. grejf napisał(a): QUATTRO zdecydowanie Tak, bez Q niepodchodź Wiem, że narażę się tu wielu, ale osobiście nie przeceniałbym Q. Jeździłem ośką, teraz jeżdżę quattro - owszem, lepiej się prowadzi, ale szczerze mówiąc tu gdzie jeżdżę (warmińsko-mazurskie + wypady do DE) spokojnie obyłbym się bez Q. Co innego w terenie wyżynnym i górskim - tam z pewnością bezdyskusyjnie Q daje bezpieczeństwo i przewagę, często decyduje o dotarciu do celu. grejf napisał(a): 2.7 jest ok jednostką lepszą tańsza sprawdzoną od 3.0,
Z tego co padło na tym forum przy okazji omawiania rozrządu słynnego w 3.0 TDI silnik 2.7 to jednostka bliźniacza, z tymi samymi bolączkami, a przy tym słabsza i nie wiele mniej paląca - co miałeś na myśli pisząc, że jest lepsza? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |