.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A4 B5 2000r. 2.5TDI - warto ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=89354
Strona 1 z 2

Autor:  dariusz01 [ 10.lut.2009 19:06:08 ]
Tytuł:  A4 B5 2000r. 2.5TDI - warto ?

Dzień dobry,

na wstępie chciałbym się przywitać gdyż to mój pierwszy post na forum. :peace:

Przejdę do konkretów.
Otóż zamierzam kupić w najbliższym czasie swoje pierwsze w życiu Audi.
Generalnie bardzo spodobała mi się wymieniona w temacie A4 B5 w avancie.

I teraz tak. W grę wchodzą jedynie roczniki 2000 czyli po ostatnim lifcie. Lecz dręczą mnie 2 pytania które chciałbym zadać osobom wtajemniczonym:

1. Czy za 25 000zł mogę dostać w bardzo dobrym stanie takie auto? (niektóre sięgają nawet 30 000zł)

2. Napaliłem się strasznie na silnik 2.5 V6 TDI. Czy ten sam silnik występuje w Audi A6 C5 ? Bo czytałem podobne tematy i wszyscy stanowczo odradzali ten silnik ze względu na awaryjność i koszty serwisu, z tym że, to dotyczyło tematów o A6. Dlatego pytam bo nie wiem.

Z góry dziękuje za odpowiedzi. Jak coś sobie jeszcze przypomnę to dam znać :)

Autor:  Simpson [ 10.lut.2009 19:13:08 ]
Tytuł: 

Witaj.
Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami.
W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane.

Autor:  dariusz01 [ 10.lut.2009 19:19:47 ]
Tytuł: 

Dziękuje za szybką choć smutną dla mnie odpowiedź .

W takim razie pozostaje 1.9TDI.

Lepiej brać wersję 110 czy 116KM?

Autor:  Simpson [ 10.lut.2009 19:21:55 ]
Tytuł: 

dariusz01 napisał(a):
Lepiej brać wersję 110 czy 116KM?

116 jest zdecydowanie nowsza, już na pompowtryskiwaczach, a nie na pompie wtryskowej.
110 wywodzi się z 1Z czyli z 1991 roku, a 116 to poprzednik 1.9TDI 131KM, czyli jednego z lepszych silników jakie wyrosły w fabryce :peace:

Autor:  dariusz01 [ 10.lut.2009 19:25:05 ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie Simpson! :peace:

Autor:  Baskecior [ 10.lut.2009 20:16:48 ]
Tytuł: 

Simpson napisał(a):
Witaj.
Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami.
W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane.

Napisz jeszcze o sknoconej pompie wtryskowej , która potrafi odmówić dalszej współpracy na środku pola i mamy komplet.
W rodzinie 1,9 TDI najbardziej udany jest 1Z, AFN tuż za nim a dalej AWX`y itd ...

Autor:  Simpson [ 10.lut.2009 20:26:38 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
Simpson napisał(a):
Witaj.
Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami.
W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane.

Napisz jeszcze o sknoconej pompie wtryskowej , która potrafi odmówić dalszej współpracy na środku pola i mamy komplet.

Dodać jeszcze do tego że owa pompa vp44 do tanich nie należy i mamy kolejny powód by znaleźć coś co sie "taniej psuje" :peace:
Baskecior napisał(a):
W rodzinie 1,9 TDI najbardziej udany jest 1Z, AFN tuż za nim a dalej AWX`y itd ...

Basket ale chyba nie powiesz, że wybrał byś AFN zamiast AJM?
Jak by nie było pompa wtryskowa jest już wiekowa i jedyna zaleta to prostota konstrukcji.

Autor:  Sprinter [ 10.lut.2009 20:53:42 ]
Tytuł: 

Simpson napisał(a):
Jak by nie było pompa wtryskowa jest już wiekowa i jedyna zaleta to prostota konstrukcji.


Poza tym trwalsza i wytrzymalsza głowica z blokiem, korbami i tłokami, lepsza kultura pracy, większe możliwości tuningu. A jak i tak wolę V6 TDI, bo jak się tym pojeździ to nie ma ochoty nigdy więcej wrócić do R4 TDI ;)

Autor:  Baskecior [ 10.lut.2009 21:11:27 ]
Tytuł: 

Simpson: oczywiście że wolałbym ATJ (bo AJM nie występuje z quattro :jezor:), ale osobiście uważam że jednak VP jest trwalsza i bardziej idiotoodporna niż PD. Wot dylemat ;)
To , że konstrukcja jest wiekowa nie ujmuje jej z doskonałości czy innych pozytywów jakimi zaskakuje wielu z nas na co dzień. Na moim podwórku stoi cały przekrój od 1Z na Boschu po AFN`ka i to jest najbardziej bezproblemowe stado jakie kiedykolwiek posiadałem ;)
Nadal jednak podkreślam że 1Z jest najbardziej udanym, idiotoodpornym, bezawaryjnym i bezobsługowym dieslem jaki wymyśliło Audi / VW.
Sprinter: V6 TDI mruczy i jedzie cudnie i to jest fakt. Radość dla ucha i kręgosłupa :)
Akurat możliwości tuningu są większe po stronie PD ;)

PS: zapowiada się spamerska noc :):

Autor:  Simpson [ 10.lut.2009 21:19:41 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
PS: zapowiada się spamerska noc :):

A co tu spamować.
Podsumowanie:
V6 jest cacy jeśli nie musimy obawiać się o to co wymieniliśmy wcześniej. W przeciwnym wypadku PDek będzie lepszym wyjściem, a jak już chcemy być pewni że nie ma sie co popsuć należy wybrać pompe :peace:
Basket, możesz iść spać, nie ma o czym spamować :):

Autor:  Sprinter [ 10.lut.2009 21:25:24 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
Akurat możliwości tuningu są większe po stronie PD ;)


Nie, jeśli mówimy o silniku AJM, a takie konkretnie robimy porównanie.

Autor:  Baskecior [ 10.lut.2009 21:29:08 ]
Tytuł: 

Simpson napisał(a):
Baskecior napisał(a):
PS: zapowiada się spamerska noc :):

A co tu spamować.
Podsumowanie:
V6 jest cacy jeśli nie musimy obawiać się o to co wymieniliśmy wcześniej. W przeciwnym wypadku PDek będzie lepszym wyjściem, a jak już chcemy być pewni że nie ma sie co popsuć należy wybrać pompe :peace:
Basket, możesz iść spać, nie ma o czym spamować :):

:jezor:

Adam: co za różnica AJM czy AWX ... z obu można wydobyć ziejące ogniem wysokie pokłady mocy / momentu ...

Autor:  Sprinter [ 10.lut.2009 21:31:51 ]
Tytuł: 

Jasssne, holowałem już jednego takiego AJM'a spod Rawicza, a silnik w drugim oglądałem na warsztacie...

Autor:  Baskecior [ 10.lut.2009 21:32:47 ]
Tytuł: 

Wywalone gniazda pompek ?

Autor:  Sprinter [ 10.lut.2009 21:34:28 ]
Tytuł: 

Pęknięte tłoki i wywalone gniazda w głowicy, setup'y 180-200KM. Foty jednego gdzieś pewnie nawet jeszcze mam.

Autor:  Baskecior [ 10.lut.2009 21:35:38 ]
Tytuł: 

200 KM to już grubo jak na serię ...

Autor:  Sprinter [ 10.lut.2009 21:37:01 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
200 KM to już grubo jak na serię ...


186KM z turbiną hybrydą, reszta seria, a drugi wyżej dodatkowo z IC i jeszcze jakimiś bzdetami.

Autor:  Baskecior [ 10.lut.2009 21:39:54 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
Baskecior napisał(a):
200 KM to już grubo jak na serię ...


186KM z turbiną hybrydą, reszta seria, a drugi wyżej dodatkowo z IC i jeszcze jakimiś bzdetami.

AFN ze zmienionym turbullum i szprycami robi bez problemu 180 KM, ale gra powyżej to już loteria na seryjnym dole ...

Autor:  Sprinter [ 10.lut.2009 21:43:46 ]
Tytuł: 

W AJM przy takich mocach prawdopodobieństwo wysrania się już jest bardzo duże o ile nie prawie pewne, inaczej ma się sprawa ze 130-tkami. Ale tak jak wcześniej wspomniałem, porównywaliśmy sobie AFN'a z AJM. AFN'y znam takie, które przy tych mocach latają już długi czas.

Autor:  Baskecior [ 10.lut.2009 21:45:15 ]
Tytuł: 

Wobec powyższego - masz rację.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/