.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A4 B5 2000r. 2.5TDI - warto ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=89354 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | dariusz01 [ 10.lut.2009 19:06:08 ] |
Tytuł: | A4 B5 2000r. 2.5TDI - warto ? |
Dzień dobry, na wstępie chciałbym się przywitać gdyż to mój pierwszy post na forum. ![]() Przejdę do konkretów. Otóż zamierzam kupić w najbliższym czasie swoje pierwsze w życiu Audi. Generalnie bardzo spodobała mi się wymieniona w temacie A4 B5 w avancie. I teraz tak. W grę wchodzą jedynie roczniki 2000 czyli po ostatnim lifcie. Lecz dręczą mnie 2 pytania które chciałbym zadać osobom wtajemniczonym: 1. Czy za 25 000zł mogę dostać w bardzo dobrym stanie takie auto? (niektóre sięgają nawet 30 000zł) 2. Napaliłem się strasznie na silnik 2.5 V6 TDI. Czy ten sam silnik występuje w Audi A6 C5 ? Bo czytałem podobne tematy i wszyscy stanowczo odradzali ten silnik ze względu na awaryjność i koszty serwisu, z tym że, to dotyczyło tematów o A6. Dlatego pytam bo nie wiem. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Jak coś sobie jeszcze przypomnę to dam znać ![]() |
Autor: | Simpson [ 10.lut.2009 19:13:08 ] |
Tytuł: | |
Witaj. Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami. W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane. |
Autor: | dariusz01 [ 10.lut.2009 19:19:47 ] |
Tytuł: | |
Dziękuje za szybką choć smutną dla mnie odpowiedź . W takim razie pozostaje 1.9TDI. Lepiej brać wersję 110 czy 116KM? |
Autor: | Simpson [ 10.lut.2009 19:21:55 ] |
Tytuł: | |
dariusz01 napisał(a): Lepiej brać wersję 110 czy 116KM?
116 jest zdecydowanie nowsza, już na pompowtryskiwaczach, a nie na pompie wtryskowej. 110 wywodzi się z 1Z czyli z 1991 roku, a 116 to poprzednik 1.9TDI 131KM, czyli jednego z lepszych silników jakie wyrosły w fabryce ![]() |
Autor: | dariusz01 [ 10.lut.2009 19:25:05 ] |
Tytuł: | |
Dzięki wielkie Simpson! ![]() |
Autor: | Baskecior [ 10.lut.2009 20:16:48 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Witaj.
Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami. W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane. Napisz jeszcze o sknoconej pompie wtryskowej , która potrafi odmówić dalszej współpracy na środku pola i mamy komplet. W rodzinie 1,9 TDI najbardziej udany jest 1Z, AFN tuż za nim a dalej AWX`y itd ... |
Autor: | Simpson [ 10.lut.2009 20:26:38 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): Simpson napisał(a): Witaj. Tak, występuje ten sam silnik z tymi samymi problemami. W przypadku zakupu 2.5TDI musisz liczyć się z tym, że możesz zostać zmuszony do wymiany wałków/hydrauliki, a to duży koszt przez który te jednostki nie są polecane. Napisz jeszcze o sknoconej pompie wtryskowej , która potrafi odmówić dalszej współpracy na środku pola i mamy komplet. Dodać jeszcze do tego że owa pompa vp44 do tanich nie należy i mamy kolejny powód by znaleźć coś co sie "taniej psuje" ![]() Baskecior napisał(a): W rodzinie 1,9 TDI najbardziej udany jest 1Z, AFN tuż za nim a dalej AWX`y itd ...
Basket ale chyba nie powiesz, że wybrał byś AFN zamiast AJM? Jak by nie było pompa wtryskowa jest już wiekowa i jedyna zaleta to prostota konstrukcji. |
Autor: | Sprinter [ 10.lut.2009 20:53:42 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Jak by nie było pompa wtryskowa jest już wiekowa i jedyna zaleta to prostota konstrukcji.
Poza tym trwalsza i wytrzymalsza głowica z blokiem, korbami i tłokami, lepsza kultura pracy, większe możliwości tuningu. A jak i tak wolę V6 TDI, bo jak się tym pojeździ to nie ma ochoty nigdy więcej wrócić do R4 TDI ![]() |
Autor: | Baskecior [ 10.lut.2009 21:11:27 ] |
Tytuł: | |
Simpson: oczywiście że wolałbym ATJ (bo AJM nie występuje z quattro ![]() ![]() To , że konstrukcja jest wiekowa nie ujmuje jej z doskonałości czy innych pozytywów jakimi zaskakuje wielu z nas na co dzień. Na moim podwórku stoi cały przekrój od 1Z na Boschu po AFN`ka i to jest najbardziej bezproblemowe stado jakie kiedykolwiek posiadałem ![]() Nadal jednak podkreślam że 1Z jest najbardziej udanym, idiotoodpornym, bezawaryjnym i bezobsługowym dieslem jaki wymyśliło Audi / VW. Sprinter: V6 TDI mruczy i jedzie cudnie i to jest fakt. Radość dla ucha i kręgosłupa ![]() Akurat możliwości tuningu są większe po stronie PD ![]() PS: zapowiada się spamerska noc ![]() |
Autor: | Simpson [ 10.lut.2009 21:19:41 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): PS: zapowiada się spamerska noc
![]() A co tu spamować. Podsumowanie: V6 jest cacy jeśli nie musimy obawiać się o to co wymieniliśmy wcześniej. W przeciwnym wypadku PDek będzie lepszym wyjściem, a jak już chcemy być pewni że nie ma sie co popsuć należy wybrać pompe ![]() Basket, możesz iść spać, nie ma o czym spamować ![]() |
Autor: | Sprinter [ 10.lut.2009 21:25:24 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): Akurat możliwości tuningu są większe po stronie PD
![]() Nie, jeśli mówimy o silniku AJM, a takie konkretnie robimy porównanie. |
Autor: | Baskecior [ 10.lut.2009 21:29:08 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Baskecior napisał(a): PS: zapowiada się spamerska noc ![]() A co tu spamować. Podsumowanie: V6 jest cacy jeśli nie musimy obawiać się o to co wymieniliśmy wcześniej. W przeciwnym wypadku PDek będzie lepszym wyjściem, a jak już chcemy być pewni że nie ma sie co popsuć należy wybrać pompe ![]() Basket, możesz iść spać, nie ma o czym spamować ![]() ![]() Adam: co za różnica AJM czy AWX ... z obu można wydobyć ziejące ogniem wysokie pokłady mocy / momentu ... |
Autor: | Sprinter [ 10.lut.2009 21:31:51 ] |
Tytuł: | |
Jasssne, holowałem już jednego takiego AJM'a spod Rawicza, a silnik w drugim oglądałem na warsztacie... |
Autor: | Baskecior [ 10.lut.2009 21:32:47 ] |
Tytuł: | |
Wywalone gniazda pompek ? |
Autor: | Sprinter [ 10.lut.2009 21:34:28 ] |
Tytuł: | |
Pęknięte tłoki i wywalone gniazda w głowicy, setup'y 180-200KM. Foty jednego gdzieś pewnie nawet jeszcze mam. |
Autor: | Baskecior [ 10.lut.2009 21:35:38 ] |
Tytuł: | |
200 KM to już grubo jak na serię ... |
Autor: | Sprinter [ 10.lut.2009 21:37:01 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): 200 KM to już grubo jak na serię ...
186KM z turbiną hybrydą, reszta seria, a drugi wyżej dodatkowo z IC i jeszcze jakimiś bzdetami. |
Autor: | Baskecior [ 10.lut.2009 21:39:54 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): Baskecior napisał(a): 200 KM to już grubo jak na serię ... 186KM z turbiną hybrydą, reszta seria, a drugi wyżej dodatkowo z IC i jeszcze jakimiś bzdetami. AFN ze zmienionym turbullum i szprycami robi bez problemu 180 KM, ale gra powyżej to już loteria na seryjnym dole ... |
Autor: | Sprinter [ 10.lut.2009 21:43:46 ] |
Tytuł: | |
W AJM przy takich mocach prawdopodobieństwo wysrania się już jest bardzo duże o ile nie prawie pewne, inaczej ma się sprawa ze 130-tkami. Ale tak jak wcześniej wspomniałem, porównywaliśmy sobie AFN'a z AJM. AFN'y znam takie, które przy tych mocach latają już długi czas. |
Autor: | Baskecior [ 10.lut.2009 21:45:15 ] |
Tytuł: | |
Wobec powyższego - masz rację. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |