.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

AUDI A6 2.0T FSI 2005 Jak sprawuje sie ten silnik?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=90174
Strona 1 z 1

Autor:  SEBASTIANLONDON [ 02.mar.2009 19:20:10 ]
Tytuł:  AUDI A6 2.0T FSI 2005 Jak sprawuje sie ten silnik?

Chcialbym zapytac posiadaczy AUDI A6 2.0T FSI jak sprawuje sie ten silnik jakie ma wady i zalety jak wy oceniacie ten silnik na co zwrocic uwage przy zakupie czy moze bylby lepszy 2.4 silnik jest 6-cio cylindrowy napewno prace ma lepsza niz 2.0T FSI tez rozwazam silnik 2.7 TDI jakie macie opinie posiadajac moze samochod z jednym z wymienionych silnikow?

Autor:  grejf [ 02.mar.2009 20:14:25 ]
Tytuł: 

Witaj Sebastian wybor pomiedzy dieslem a pb to temat rzeka, to Ty juz musisz sam podjac decyzje silnik 2.0 TFSI ma bardzo wysoka kulture pracy jesli piszesz o tym motorze jak i 2.4 V6 TO rocznikowo okresl sie bardziej sprecyzowanie. Ja polecam 2.0 TFSI, 2,7 V6 TDi takze, jest jedno duze ale, ile robisz km/rocznie.

2.4, 2.6, 2.8 - mistrzostwo, tylko budy C5, a Ty chyba szukasz czegos z C6.

wiem u zrodla, ze motorek 2.0TFSI jest mniej awaryjny niz 2.0 TDi, reszta chlopakow Ci odpowie jesli bardziej sprecyzujesz koszta przeloty ect...

pozdrawiam.

Autor:  SEBASTIANLONDON [ 02.mar.2009 21:40:08 ]
Tytuł: 

grejf napisał(a):
Witaj Sebastian wybor pomiedzy dieslem a pb to temat rzeka, to Ty juz musisz sam podjac decyzje silnik 2.0 TFSI ma bardzo wysoka kulture pracy jesli piszesz o tym motorze jak i 2.4 V6 TO rocznikowo okresl sie bardziej sprecyzowanie. Ja polecam 2.0 TFSI, 2,7 V6 TDi takze, jest jedno duze ale, ile robisz km/rocznie.

2.4, 2.6, 2.8 - mistrzostwo, tylko budy C5, a Ty chyba szukasz czegos z C6.

wiem u zrodla, ze motorek 2.0TFSI jest mniej awaryjny niz 2.0 TDi, reszta chlopakow Ci odpowie jesli bardziej sprecyzujesz koszta przeloty ect...

pozdrawiam.
Dzieki za szybka podpowiedz chodzi mi o roczniki powyzej 2004 teraz mam maly dylemat posiadam 1.9 tdi C5 2002r i jestem zadowolony troszke ma malo mocy ale jak wejdzie na obroty jest calkiem calkiem i jest to auto dosc ekonomiczne i wygodne ale chcialbym cos z mocniejszym silnikiem no i w nowszej wersji nawet ogladalem 3.0 TDI ale wystepuje tylko w automacie a jak wiemy automaty sa dosc awaryjne. Glownie chodzi mi jakie jest spalanie ,jakie ma zawieszenie , na co zwrocic uwage przy zakupie 2.0 T FSI moze ktos wie jakie ma wady i zalety . Czy silnik 2.7 TDI to PD silnik czy inny? Kilometrow rocznie robie okolo 22 000

Autor:  matitam [ 02.mar.2009 23:02:12 ]
Tytuł: 

Co do 2.0 TFSI czy 2.4 V6 to słyszałem od pracownika audi, że ten pierwszy jest bardziej dynamiczny i raczej spala mniej paliwa.

Odnośnie silników TDI to 2.7 i 3.0 są CR a 2.0 PD (do faceliftingu)

Wg mnie nie ma sensu kupować 2.7 jeżeli można 3.0 TDI :peace: (spalanie podobne od 6.7 do 13.7 - tyle pali ojca 3.0 Tip (w warszawskim ruchu średnio ok 11))

Nie wiem skąd wiesz, że automaty są "dość awaryjne". Ja nie słyszałem o problemach z nimi (Tip 6b). Wiem, że można nawet zwiększyć moc z 224 do ok 270 KM i nie ma problemów ze skrzynią.

Ja mogę napisać o A6 3.0 TDI quattro Tiptronic (2004 138kkm).
Spalanie jak wyżej, komfort zarówno fotele jak i zawieszenie super komfortowe, nie straszne mu krawężniki czy "garby spowalniające"(tylko koła 17" zima i 18" lato troche tłuką :/), skrzynia genialna, dynamika "wystarczająca" :peace:
acha, fotele i zawieszenie są sportowe (seryjnie, ale nie S-line)

Pozdro
matitam

Autor:  SEBASTIANLONDON [ 02.mar.2009 23:10:03 ]
Tytuł: 

matitam napisał(a):
Co do 2.0 TFSI czy 2.4 V6 to słyszałem od pracownika audi, że ten pierwszy jest bardziej dynamiczny i raczej spala mniej paliwa.

Odnośnie silników TDI to 2.7 i 3.0 są CR a 2.0 PD (do faceliftingu)

Wg mnie nie ma sensu kupować 2.7 jeżeli można 3.0 TDI :peace: (spalanie podobne od 6.7 do 13.7 - tyle pali ojca 3.0 Tip (w warszawskim ruchu średnio ok 11))

Nie wiem skąd wiesz, że automaty są "dość awaryjne". Ja nie słyszałem o problemach z nimi (Tip 6b). Wiem, że można nawet zwiększyć moc z 224 do ok 270 KM i nie ma problemów ze skrzynią.

Ja mogę napisać o A6 3.0 TDI quattro Tiptronic (2004 138kkm).
Spalanie jak wyżej, komfort zarówno fotele jak i zawieszenie super komfortowe, nie straszne mu krawężniki czy "garby spowalniające"(tylko koła 17" zima i 18" lato troche tłuką :/), skrzynia genialna, dynamika "wystarczająca" :peace:
acha, fotele i zawieszenie są sportowe (seryjnie, ale nie S-line)

Pozdro
matitam
dzieki za porade :peace: co do automatow nigdy nie mialem przekonania ale takze koszta naprawy sa o wiele drozsze niz manuala pilnowanie przegladow i koszta utrzymania no ale cos za cos jak cie stac na konia to i na bat !

Autor:  matitam [ 02.mar.2009 23:43:06 ]
Tytuł: 

My z Ojcem preferujemy automaty ze względu na jazdę w ruchu miejskim o dużym natężeniu - wygoda :peace:

Z tymi wymianami to jest jakoś dziwnie, bo ponoć w tej skrzyni oleju się nie wymienia... (ale jeszcze muszę ten temat obczaić...) ASO podobno zalecają tylko sprawdzenie stanu i ewentualną dolewkę przy 250kkm...

A co do manualnych to coś kiedyś czytałem, że 3.0 TDI z manualem (w A4) strasznie szybko niszczy dwumasowe koło zamachowe i sprzęgło... też drogie w naprawie :jezor:

SEBASTIANLONDON napisał(a):
no ale cos za cos jak cie stac na konia to i na bat !

Dokładnie tak jak piszesz, co by się nie zepsuło w A6 C6 to będzie drogie w naprawie i trzeba z tym żyć :jezor:

Pozdro
matitam

Autor:  grejf [ 03.mar.2009 11:39:40 ]
Tytuł: 

2,0 TFSI jak robisz 22tkm, są b,przyjemne i bezproblemowe. 2,7 TDi nie PD glowna pompa wtryskowa Common Rail, ktora jest tak o dwa nieba mniej wydolna i wytwarza mniejsze cisnienia niz w 3,0 TDi... zywotnosc wiadome jednej i drugiej moze sie szybko skonczyc od "zuru" ON zatankowanego na stacji X, ale moim zdaniem mniej wysilony silnik 2.7 TDi z wysoką kultura pracy jest bardzo Ok spalanie ok 9L, a 2.0 TFSi ok 9-10,3 L (srednio) za to tańsze przeglady lzejszy przód od ON.

Jezeli chodzi o sprzeglo to w 2,7 bedzie one w manualu najżywotniejsze, 3.0 ma ok 500Nm max momentu wiec strzaly ze swiatel potrafia zmęczyć dwumas i sprzeglo lecz sprzeglo i dwumas jest zdecydowanie tanszy niz awarja multitronika, a akurat Twoj rocznik ktorym sie interesujesz nie jest zaopatrzony bez "wad" jako aftomat ;)

Proponuje Ci 2.0 TFSI manual, jak sie przesiadziesz z AWX'a naprawdę super silniczek, ma buta i wysoką kulture pracy nie duzo jara naprawdę (bardzo podatny na tuning chip) lecz uwierz mi 200PS jest czym jechac. Jezeli bedziesz lał uszlachetniacz na wtrysk bezp. i Pb motor bedzie chodzil jak zegarek + przykazanie silnikow Turbo, zresztą masz jezdziles to wiesz.

2.7 bym Ci polecal jak byś latał od 50tkm w gore/rok.

pozdr.

Autor:  SEBASTIANLONDON [ 03.mar.2009 20:27:41 ]
Tytuł: 

grejf napisał(a):
2,0 TFSI jak robisz 22tkm, są b,przyjemne i bezproblemowe. 2,7 TDi nie PD glowna pompa wtryskowa Common Rail, ktora jest tak o dwa nieba mniej wydolna i wytwarza mniejsze cisnienia niz w 3,0 TDi... zywotnosc wiadome jednej i drugiej moze sie szybko skonczyc od "zuru" ON zatankowanego na stacji X, ale moim zdaniem mniej wysilony silnik 2.7 TDi z wysoką kultura pracy jest bardzo Ok spalanie ok 9L, a 2.0 TFSi ok 9-10,3 L (srednio) za to tańsze przeglady lzejszy przód od ON.

Jezeli chodzi o sprzeglo to w 2,7 bedzie one w manualu najżywotniejsze, 3.0 ma ok 500Nm max momentu wiec strzaly ze swiatel potrafia zmęczyć dwumas i sprzeglo lecz sprzeglo i dwumas jest zdecydowanie tanszy niz awarja multitronika, a akurat Twoj rocznik ktorym sie interesujesz nie jest zaopatrzony bez "wad" jako aftomat ;)

Proponuje Ci 2.0 TFSI manual, jak sie przesiadziesz z AWX'a naprawdę super silniczek, ma buta i wysoką kulture pracy nie duzo jara naprawdę (bardzo podatny na tuning chip) lecz uwierz mi 200PS jest czym jechac. Jezeli bedziesz lał uszlachetniacz na wtrysk bezp. i Pb motor bedzie chodzil jak zegarek + przykazanie silnikow Turbo, zresztą masz jezdziles to wiesz.

2.7 bym Ci polecal jak byś latał od 50tkm w gore/rok.

pozdr.
dzieki GREJF za porade mieszkam w Londynie i tu samochody sa tansze niz u nas i jak narazie moge sobie na nie pozwolic zastanawialem sie nad BMW i MERCEM ale jakos pokochalem AUDI i chyba nie zmienie dlugo tej marki jak widac na forum nie sa to samochody bezawaryjne ale niema takiego samochodu co by sie nie psul :peace:

Autor:  Arek [ 03.mar.2009 22:11:31 ]
Tytuł: 

grejf napisał(a):
uwierz mi 200PS jest czym jechac.


Ale w C6 w serii szedł chyba 170PS?

Autor:  Dred [ 04.mar.2009 10:53:18 ]
Tytuł: 

Arek napisał(a):
grejf napisał(a):
uwierz mi 200PS jest czym jechac.


Ale w C6 w serii szedł chyba 170PS?

tak
w C6 2.0 TFSi miało 170
2.4 miało 177
potem 3.2 miało już 255 koni


co do automatu to multitronik jest mocno awaryjny , niezależnie od rocznika.

Generalnie kupujesz 2.0 TFSI ładujesz softa na te 200 ps by to się jakoś odpychało i śmigasz

Autor:  szogun0 [ 06.mar.2009 19:46:51 ]
Tytuł: 

A u mnie jeśli chodzi o dźwięk to 1.8T ładniej słychać niż 2.0TFSI.
Chociaż 2.0TFSI zap....la aż miło.

Autor:  Matifcb [ 16.mar.2017 02:07:18 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 2.0T FSI 2005 Jak sprawuje sie ten silnik?

jak wyglada koledzy awaryjnosc 2.0 tfsi ? na co sie na stawaic ? jak to wyglada z rozrzadem czy kolektorem ssacym ? mysle nad gazem w 2.0 tfsi podobno to bangla

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/