.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:39:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 1.8 125PS Jak z awaryjnością tego silnika?
PostNapisane: 13.mar.2009 10:37:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 17:36:01
Posty: 51
Lokalizacja: dolnośląskie/mazowieckie
CZEŚĆ KOLEDZY.Wiem, że pewnie tych tematów jest bez liku ale prośba o ocene tego silnika. Mam zamiar kupic z właśnie tym benzynowym 1.8 bez turba, z przebiegiem ok. 130kkm oryginał. Jak te silniki się sprawują i czy są awaryjne?
Z tego co wiem to te 1.8T są chyba troche bardziej awaryjne od tych bez turba. co Sądzicie? proszę o rady.
:?:
pozdro. michał

_________________
A6 2.5 TDi AFB Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 10:49:29 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8326
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Silniki 1.8(T) są oba udane. Mozna uznać 1.8 za mniej awaryjny bo odpadają problemy turbiny, wężyków ciśnieniowych itp stuff-u.
Ale nawet 1.8T jest uznawany za pancerną i baaardzo udaną jednostkę.
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 14:01:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2007 13:40:50
Posty: 369
Lokalizacja: pomorskie GKW...
przecież to się będzie ledwo jechało :/ 125 KM w budzie C5 nie widzę tego..

_________________
B7 A4Q BPW 06' manual 2009 =>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 14:11:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 21:12:22
Posty: 450
Lokalizacja: kuj-pom
Auto: A6 C5 '04
Dużo pali i zamula....Szybko będziesz chciał zmienić na coś mocniejszego

_________________
Audi A6 C5 2,5 TDI BCZ
Audi A2 1,4 16V AUA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 17:08:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
nie kupuj tak słabego silnika bo będziesz żałował, za bardzo wysilony silnik by pchac tą budę,
swoją drogą ile to ma do setki 15s ? :):

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 23:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lepszy już będzie AFN @130PS. mniejsze spalanie i większa moc/nm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 20:38:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Silnik bardzo udany. Układ tłokowo - korbowy pamięta jescze lata 80 ubiegłego wieku. Cała filozofia, to głowica tego silnika, ktora jest stosunkowo delikatna, ale przy prawidłowej eksploatacji nie sprawia kłopotow.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 21:37:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
meszrum napisał(a):
lepszy już będzie AFN @130PS. mniejsze spalanie i większa moc/nm.


AFN 110
AWX/AVF 130

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2009 22:27:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Janek512 napisał(a):
Dużo pali i zamula....Szybko będziesz chciał zmienić na coś mocniejszego


np. na 4,2

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 00:49:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Bobo napisał(a):
meszrum napisał(a):
lepszy już będzie AFN @130PS. mniejsze spalanie i większa moc/nm.


AFN 110
AWX/AVF 130



przecież napisałem AFN @130PS - co znaczy, że AFN ale dłubnięty na 130PS.

:)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 05:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2006 18:04:52
Posty: 1574
Lokalizacja: Wałbrzych
meszrum napisał(a):
Bobo napisał(a):
meszrum napisał(a):
lepszy już będzie AFN @130PS. mniejsze spalanie i większa moc/nm.


AFN 110
AWX/AVF 130



przecież napisałem AFN @130PS - co znaczy, że AFN ale dłubnięty na 130PS.

:)


Patrząc po "h" posta-macie racje ;) trzeźwo nie może być... ;)
Ale to co napisał Mr. Mesz (de facto PRIMO V6 rules :): ) jest (bynajmniej w moim przypadku) prawdą...
Mam C5 AFN http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=hamownia

jedzie fajnie
a co do spalnia, min -0,7 co do serii (miasto 140tysia ludzi z kilkoma światłami, krzyżówkami, mnóstwem dziur itp..)

_________________
Były:
C4 A6 ACE 94' AVANT
C4 A6 AEL 94' AVANT
C5 A6 AFN 98' AVANT
B6 A4 AWX 01' AVANT
8P A3 BKC 04'
2x S6 C4 AEC 95'
B3 AVB 89' QUATTRO :)
COUPE NG/LPG 92'
B5 A4 ABC/LPG 97' QUATTRO
COUPE ALH 92' QUATTRO
A8 D2 AAT 01' QUATTRO

C5 A6 ASG 01'
Jest
COUPE KV 85'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 10:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 12:41:35
Posty: 94
Lokalizacja: Lublin
Czesc,

1.8 odpusc sobie na starcie. W budzie A4 to sie turlało a miałem zdrową serie. W A6 to w ogóle nie będzie się dało jeździć. Weź 1.8T i tyle. 210Nm robi swoje. Mam u siebie wiem co mówie. Miałem 1.8 a teraz 1.8T, różnica potworna. Nie musisz wychodzić po za 3500rpm żeby miało odejście.

Pozdro

_________________
była Srebrna strzala 1.8ADR+LPG SEKWENCJA IV GEN.
jest Srebrna strzala 1.8ARX TQ + BRC24
jest A3 8L 1.9TDI AGR - żony


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: