.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Proszę pomocy - Audi do 40 tyś zł https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=91992 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | simon_wicz [ 22.kwi.2009 12:29:30 ] |
Tytuł: | Proszę pomocy - Audi do 40 tyś zł |
Nowy wątek, stare pytanie. Jestem posiadaczem Opla Vectry 1.8, z racji korodowania nadwozia, i tego że samochód ma już 11 lat chcę go wymienić na inny. Chciałbym by było to Audi bo strasznie mi się te samochody podobają. Mam 40 000 złoty, i jedno pytanie(ale trudne). Czy zdecydować się na A4, czy A6, czytam(tu na forum) że koszty eksploatacyjne nie są aż tak bardzo różne.Mam rodzinę 2+2, mieszkam daleko od rodziców i swoich i żony dlatego często jak ich odwiedzamy zdarza się że vectra(kombi) jest załadowana prawie do pełna. Po drugie 116 KM to troszkę za mało jak dla mnie, więc szukał bym dynamiczniejszych silników. I po trzecie może być zarówno Diesel jak i benzyniak, byle by spalanie nie przekraczało na trasie przy normalnej jeździe dla ON-6,5 l, a dla PB-8 l, no i by był to model nieawaryjny. To znaczy wiem że ogólnie niektóre modele są bardziej awaryjne od innych z racji konstrukcji, PROSZĘ o pomoc. |
Autor: | mihu [ 22.kwi.2009 12:33:43 ] |
Tytuł: | |
A6 C5 Avant 1.9TDI (130KM) za 40 tys powinieneś znaleźć ładną sztukę. Z tym spalaniem 6.5 l/100 km ... chyba że muskać będziesz pedał gazu (w manualu ośce - swoją drogą chyba nie było Quattro z tym silnikiem w A6) ![]() |
Autor: | designer [ 22.kwi.2009 12:41:24 ] |
Tytuł: | |
Z autopsji powiem Ci że szukaj tylko i wyłącznie A6 i to w Avancie. Ja mam rodzinkę 2+1 i też czasem się ciężko zapakować ![]() Natomiast jeżeli chcesz zmiescić się w podanych granicach spalania to pozostają dwa silniki ![]() Za 40k zł powinieneś też już kupić 2.5 TDi ale tu pamiętaj tylko i wyłącznie silniki których kod zaczyna się od litery B. Te z literą A były dość awaryjne i drogie w naprawie, poza tym nie paliły tak mało ![]() Gdybyś jednak przyjął ciut wyższe granice spalania w trasie (ok 10-11l/100 km ) możesz już rozglądać się za benzynowymi V6-kami 2.4 lub 2.8. To silniki bezawaryjne i bezobsługowe z racji tego iż nie mają turbin. Jak kupisz zadbany egzemplarz to nic tylko lać benzynkę i śmigać. I masz duży wybór wśród ogłoszeń. |
Autor: | przemik [ 22.kwi.2009 12:54:04 ] |
Tytuł: | |
Jedna rzecz: nie wystepuje A6 C5 1.9 TDi z quattro... co do reszty zgoda ![]() |
Autor: | designer [ 22.kwi.2009 12:56:20 ] |
Tytuł: | |
przemik napisał(a): Jedna rzecz: nie wystepuje A6 C5 1.9 TDi z quattro... co do reszty zgoda
![]() Ale A4 było? |
Autor: | Adamer [ 22.kwi.2009 13:00:35 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): przemik napisał(a): Jedna rzecz: nie wystepuje A6 C5 1.9 TDi z quattro... co do reszty zgoda ![]() Ale A4 było? A4 było było ![]() Tak jak inni polecam właśnie A6 C5 Avant 1.9TD z silnikiem 131km ![]() |
Autor: | Morgi [ 22.kwi.2009 13:22:15 ] |
Tytuł: | |
Kryteria spalania są nie do spełnienia w A6..... w trybie mieszanym, w A4 są baaaardzo ciężkie do osiągnięcia i to tylko w 1.9 TDI na pompie bez quattro ... |
Autor: | simon_wicz [ 22.kwi.2009 13:47:01 ] |
Tytuł: | |
no to zaczyna mi się rozjaśnia, ![]() |
Autor: | designer [ 22.kwi.2009 13:49:45 ] |
Tytuł: | |
Napisaliśmy Ci jakie silniki są bezawaryjne ![]() ![]() |
Autor: | simon_wicz [ 23.kwi.2009 07:15:14 ] |
Tytuł: | |
A jak ze spalaniem mocniejszych Dieseli. Podajcie mi proszę jeśli można "pojemność"-"liczba koni"-"spalanie miasto,trasa,mieszane". Czyli tak jak dla 1,9-131-10;6;7,5 np. Bardzo Was proszę , bo 131 KM to chyba troszkę mało do takiej dużej budy, myślę o czymś mocniejszym. Żeby tylko nie wyszło że nie będzie mnie stać na takie auto. I jeszcze jedno jak z dynamiką dla A4 przy tych 131 KM, jest sporo lepiej ???????? |
Autor: | Janek512 [ 23.kwi.2009 07:24:56 ] |
Tytuł: | |
simon_wicz napisał(a): A jak ze spalaniem mocniejszych Dieseli. Podajcie mi proszę jeśli można "pojemność"-"liczba koni"-"spalanie miasto,trasa,mieszane". Czyli tak jak dla 1,9-131-10;6;7,5 np. Bardzo Was proszę , bo 131 KM to chyba troszkę mało do takiej dużej budy, myślę o czymś mocniejszym. Żeby tylko nie wyszło że nie będzie mnie stać na takie auto. I jeszcze jedno jak z dynamiką dla A4 przy tych 131 KM, jest sporo lepiej ????????
wkładasz virusa i jest dobrze. Fajnie się jeździ 1,9 TDI 130. Ja nie wiem skąd niektórzy te teorie czerpią, że nie jedzie. To np taka B4 2,0 90 koni to co cofa się? A kiedyś to większość takich jeździło:-D . Ja ostatnio jeżdzę 2,4 v6 a budzie C5 i to wcale też nie jest taka rakieta. Powiedziałbym nawet że moim AFN po virusie jeździ mi się przyjemniej. I powiem wam dlaczego. Żeby to 2,4 jechało to trzeba go kręcić do wysokich obrotów, wtedy spalanie w trasie wychodziło mi jakieś 12-13L/100 km. Czyli jak dla mnie już za dużo. Starałem się jeździć inaczej, bardziej ekonomicznie - wtedy to 2,4 nie jechało a mi udało się zejść do 10L/100 ![]() |
Autor: | mihu [ 23.kwi.2009 07:28:54 ] |
Tytuł: | |
A4 B6 z tym silnikiem do setki rozpędza się mniej więcej o sekundę szybciej. Przyłączę się do propozycji Janka512 - dużo ciekawiej i bezpieczniej jest kupić 1.9 TDI 130 KM AVF/AWX i założyć mu chip niż szperać w 2.5 V6 TDI (no chyba że z kodem silnika zaczynającym się na B) simon_wicz, wejdź na stronę http://www.audiklub.org/dane.html i poszukaj jak kształtuje się spalanie, osiągi, masa itp każdego z aut, które Cię interesuje ![]() P.S. Jeszcze a propos A4 B6 1.9 TDI 130KM - tutaj już masz możliwość kupienia autka w napędzie Quattro: http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_a ... attro.html ![]() |
Autor: | rafala6 [ 23.kwi.2009 07:32:08 ] |
Tytuł: | |
Najlepszy będzie 1.9 130KM.Jest naprawde zwinny dzięki dołu idzie od najmniejszych obrotów,a po wirusie prawie lata ![]() ![]() ![]() |
Autor: | rbrus [ 23.kwi.2009 09:45:02 ] |
Tytuł: | |
simon_wicz napisał(a): no to zaczyna mi się rozjaśnia, 2.4 benzin może być Q, avancik. Jak co pisz na p.w./gg możemy się dogadać myślę tak w 49% żęby rozstać się z swoją A6 c5 i rozejrzeć się za c6 ![]() ![]() |
Autor: | BiLu [ 23.kwi.2009 09:47:45 ] |
Tytuł: | |
Czakol napisał(a): simon_wicz napisał(a): no to zaczyna mi się rozjaśnia, 2.4 benzin może być Q, avancik. Jak co pisz na p.w./gg możemy się dogadać myślę tak w 49% żęby rozstać się z swoją A6 c5 i rozejrzeć się za c6 ![]() ![]() prywate prosze prowadzic poprzez gg lub PW |
Autor: | rbrus [ 23.kwi.2009 09:48:51 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): Czakol napisał(a): simon_wicz napisał(a): no to zaczyna mi się rozjaśnia, 2.4 benzin może być Q, avancik. Jak co pisz na p.w./gg możemy się dogadać myślę tak w 49% żęby rozstać się z swoją A6 c5 i rozejrzeć się za c6 ![]() ![]() prywate prosze prowadzic poprzez gg lub PW ![]() |
Autor: | simon_wicz [ 23.kwi.2009 14:48:15 ] |
Tytuł: | |
mihu wielkie dzięki, myślę że to mi pomorze (te Twoje linki do stron). Wiele piszecie o virusowaniu, a czy niema obawy że ingerencja w oprogramowanie uszkodzi ślilnik. Jeśli nie, to ile takie coś kosztuje, gdzie to można dobrze zrobić, i jak po takim virusie ze spalaniem, bo czy niema wtedy przepału? |
Autor: | designer [ 23.kwi.2009 15:20:45 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli motor zdrowy to nie ma problemu z nim po virusie. Firm jest sporo: VTG, Masters, V-tech, Compsport, Diagtronik, MR Motors, Kreator Mocy itd. Koszt to ok 2000-2500 PLN w zależności od firmy. Twierdzą że spalanie może spaść nawet o 10-15%, w co ja osobiście wątpię, bo kto virusuje auto żeby jeździć wolniej ( czyt oszczędniej )..... ![]() |
Autor: | rbrus [ 23.kwi.2009 16:32:46 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): Jeżeli motor zdrowy to nie ma problemu z nim po virusie. Firm jest sporo: VTG, Masters, V-tech, Compsport, Diagtronik, MR Motors, Kreator Mocy itd. Koszt to ok 2000-2500 PLN w zależności od firmy. Twierdzą że spalanie może spaść nawet o 10-15%, w co ja osobiście wątpię, bo kto virusuje auto żeby jeździć wolniej ( czyt oszczędniej )..... No niby tak, ale przy tych kosztach warto wirusować? 10-15KM przy benzyniaku się uzyska, żadne osiągu patrząc na wszystkie minusy wokół tego zamieszania ![]() ![]() |
Autor: | designer [ 23.kwi.2009 20:36:19 ] |
Tytuł: | |
Czakol napisał(a): designer napisał(a): Jeżeli motor zdrowy to nie ma problemu z nim po virusie. Firm jest sporo: VTG, Masters, V-tech, Compsport, Diagtronik, MR Motors, Kreator Mocy itd. Koszt to ok 2000-2500 PLN w zależności od firmy. Twierdzą że spalanie może spaść nawet o 10-15%, w co ja osobiście wątpię, bo kto virusuje auto żeby jeździć wolniej ( czyt oszczędniej )..... No niby tak, ale przy tych kosztach warto wirusować? 10-15KM przy benzyniaku się uzyska, żadne osiągu patrząc na wszystkie minusy wokół tego zamieszania ![]() ![]() Pisałem o 1.9 TDi lub 1.8T a nie o 2.4 ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |