.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 C5 2.8
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=92656
Strona 1 z 1

Autor:  audioka [ 12.maja.2009 20:01:24 ]
Tytuł:  A6 C5 2.8

Witam!

Przymierzam się do kupna Audi A6 C5 z silnikiem 2.8 benzyna.
Zauważyłem, że występują one również w Quattro. Czy w takim nie najmłodszym już aucie nie ma problemów z tym napędem? Jakie są koszty jego serwisowania i ewentualnej naprawy? Na co zwrócić uwagę? Szukać wersji z Q czy może lepiej unikać? Jakie są Wasze doświadczenia i rady?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!

Autor:  szklo [ 12.maja.2009 20:29:05 ]
Tytuł: 

przyłączam się do pytań przedmówcy, jakie są koszty wymiany rozrządu itp., ja się zastanawiam jeszcze nad 2.4 i 1.8T, ogólnie mam zamiar powoli się rozstać ze swoim 2.5tdi v6, mało jeżdżę i głównie po mieście, a już nie chce mi się użerać z moim super dieslem, wolę jakąś mało awaryjną jednostkę

Autor:  rafala6 [ 12.maja.2009 20:29:13 ]
Tytuł: 

2.8v6.Bardzo dobry wybór :) Z quattro nie będzie zadnego problemu :peace:

Autor:  szklo [ 12.maja.2009 20:40:52 ]
Tytuł: 

a ty rafala6 chyba znasz się na bmw, jakie tam benzynki polecasz? takie roczniki 2000-2002

Autor:  rafala6 [ 12.maja.2009 20:53:49 ]
Tytuł: 

3.0i 231KM :D Takie minimum na początku :D ,ale jak wolisz smierdziela to 3.0d 193KM i najważniejsze 410Nm :):

Autor:  designer [ 12.maja.2009 20:56:06 ]
Tytuł: 

O dżizas :| Przecież o tym było już milion razy. Szukajka się kłania....

Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037

Autor:  2rafal7 [ 12.maja.2009 21:01:11 ]
Tytuł: 

Ja polecam 2.7T q + program na 300-310km i ok 480nm :peace:

Autor:  audioka [ 12.maja.2009 21:06:40 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
O dżizas :| Przecież o tym było już milion razy. Szukajka się kłania....

Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037

Dzięki za odpowiedź!

Niestety tematy dotyczą głównie silników 2.4 a ten mnie w ogóle nie interesuje. Nie znalazłem również konkretnych informacji na temat napędu Quatrro, czyli na ile tak naprawdę jest bezawaryjny i ile ewentualna awaria potrafi kosztować :)

2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie.

Czekam na dalsze komentarze, rady i sugestie.

Autor:  2rafal7 [ 12.maja.2009 21:18:52 ]
Tytuł: 

audioka napisał(a):
2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie.


Teoretycznie tak, ale w praktyce wygląda to troche inaczej :). Jak kupisz zadbany egzemplarz to auto będzie jeździło długo i bezawaryjnie, podobnie jak 2.8. Osiągów nie ma co porównywać bo to zupełnie inna półka, podpiwje, że dodając fajny programik żadne S6, S8 nie mają raczej szans ("mówie" o wersjach V8 z automatem) :). Oczywiście 2.8 jest wystarczjącym silnikiem do tego auta, dosyć szybki i trwały, ale spalanie niestety jest takie samo albo i nawet wyższe niż w 2.7 (mi pali ok 13l w mieście - Łódź).

Autor:  designer [ 12.maja.2009 21:21:57 ]
Tytuł: 

audioka napisał(a):
designer napisał(a):
O dżizas :| Przecież o tym było już milion razy. Szukajka się kłania....

Np http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92037

Dzięki za odpowiedź!

Niestety tematy dotyczą głównie silników 2.4 a ten mnie w ogóle nie interesuje. Nie znalazłem również konkretnych informacji na temat napędu Quatrro, czyli na ile tak naprawdę jest bezawaryjny i ile ewentualna awaria potrafi kosztować :)

2.7 biturbo wydaje się jednostką bardziej "skomplikowaną" pod względem technicznym, a co za tym idzie - bardziej narażoną na ewentualne awarie.

Czekam na dalsze komentarze, rady i sugestie.


Kolega szkło pytał o silnik 2.4 vs 1.8T i to było dla niego. O 2.8 też było mnóstwo, jak wrzuciszw szukajkę znajdziesz dużo. W dwóch słowach można powiedzieć że to jednostka bezawaryjna i bardzo trwała. Jak chcesz czerpać radość z jazdy szukaj w manualu i najlepiej z quattro, z którym baaaaaaaaardzo rzadko dzieje się coś złego....

Autor:  Morgi [ 13.maja.2009 07:06:16 ]
Tytuł: 

W skrócie:
2.8 to jedna z najbardziej udanych jednostek Audi, zarówno 12V jak i 30V (ten Cię interesuje)
quattro jest baaardzo trwałe, zdecydowanie polecane.
Zalety quattro są opisane w 100 miejscach
Wady: droższe naprawy tylniej zawiechi i nieco większe spalanie

Autor:  audioka [ 13.maja.2009 12:43:38 ]
Tytuł: 

Witam!

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, utwierdziliście mnie w moim przekonaniu :)

Czy przebieg (autentyczny) rzędu 300-400 tys km dla silnika 2.8 to bardzo dużo?

Autor:  designer [ 13.maja.2009 13:02:06 ]
Tytuł: 

Jeżeli oliwa i rozrząd były zmieniane na czas + auto odpowiednio eksploatowane to powinno przelatać drugie tyle :peace:

Autor:  szklo [ 13.maja.2009 21:28:26 ]
Tytuł: 

u mnie chyba też skończy się na 2.8, tylko cło mnie rozpie..... :/

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/