.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 100 C4 2.8 V6
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=93235
Strona 1 z 1

Autor:  matikemk [ 31.maja.2009 16:38:43 ]
Tytuł:  Audi 100 C4 2.8 V6

Witam,

Potrzebuję opinii na temat Audi 100 2.8 V6 rok 93/94.

Proszę użytkowników silników AAH o opinie na temat awaryjności tych silników. Sam nie słyszałem o nich złych opinii, ale proszę jeszcze kolegów o wyrażenie swojej opinii w tym temacie.

Z góry dziękuję pozdrawiam

Autor:  krisker [ 02.cze.2009 09:16:27 ]
Tytuł:  Re: Audi 100 C4 2.8 V6

matikemk napisał(a):
Witam,

Potrzebuję opinii na temat Audi 100 2.8 V6 rok 93/94.

Proszę użytkowników silników AAH o opinie na temat awaryjności tych silników. Sam nie słyszałem o nich złych opinii, ale proszę jeszcze kolegów o wyrażenie swojej opinii w tym temacie.

Z góry dziękuję pozdrawiam


AAH - przestarzały, niewysilony silnik. Mocy na tą budę wystarcza, choć szału nie ma. Bardzo czuły na nieszczelności w dolocie i instalację podciśnieniową. Będzie bardzo mulił, gdy ma walnięte skracanie dolotu w kol. ssącym, niesprawne lambdy albo przepływkę. Lubi wypluwać olej w różnych miejscach (uszczelki pod pokrywami zaworów, dekiel pod kolektorem ssącym, czujniki), ale jak zrobisz to porządnie, to powinien być spokój. Pali trochę więcej, niż by się chciało :diabel: - 12-14 LPG na trasie, 15-18 LPG w mieście. LPG sekwencja. Potrafi też popalić nieco oleju mimo, że dyma niebieskiego nie puszcza. Podsumowując - jak nie trafisz na zajeżdżonego parcha, to będziesz zadowolony :peace:

Autor:  Cyborg [ 02.cze.2009 16:46:47 ]
Tytuł: 

Silnik rzeczywiscie strasznie mułowaty jak na V6,stara 12-zaworowa jednostka o niskiej,nisko polożonej mocy i długich biegach,(moim zdaniem żle dobrana skrzynia),po zagazowaniu zamula jescze bardziej,ryzko kupna z przegrzanym motorem,pracuje na 95-98stopniach,ja lałem olej do obydwu,a do jednej tez i wode.A 2.6 to już całkowita tragedia.

Autor:  gitmar [ 03.cze.2009 22:33:08 ]
Tytuł: 

Jako użytkownik AAH (były i obecny) dodam coś od siebie. Może i przestarzały silnik, ale na pewno cierpliwy i przeżyje nie jedno nowe obecnie produkowane g.... Czy jedzie, czy nie to już każdy musi sam stwierdzić - zależy do czego ma odniesienie. W A6 C4 quattro mój były AAH widział na budziku licznikowe 240 i nie miał jeszcze dość :peace: Akurat ten egzemplarz tak miał. Nie zgodzę się z opinią co do wycieków z silnika. Miałem 5 sztuk AAH (2 x 100 C4 ośka, 100 C4 quattro, 80 B4 quattro, A6 C4 quattro) i teraz szóstą (A6 C4 ośka) i żadnym nie było problemu z wyciekami, każdy silnik był suchy i czysty, może akurat miałem farta. Prędzej obecny ACK ma z tym problemy. Z pobieraniem oliwy bywa różnie, jeden brał 0,5-0,7l na 1000km, inny 0.5l na 10000km. Egzemplarz z najmniejszym przebiegiem (147 kkm) brał ok.2.5/10000 i to można uznać na normę dla tego silnika. Ogólnie motorek tani w utrzymaniu, za rozrząd na dobrych zamiennikach płaci się ok.500zł, filtr oleju ok.20zł, świece 3-elektrodowe NGK ok.100zł/6 sztuk, sprzęgło komplet LUK'a 600-700zł. Może demonem szybkości nie jest, ale ja ze swojej strony polecam, potrafi jeszcze utrzeć nosa nie jednemu cwaniaczkowi w nowszym aucie :peace:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/