.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A6 C5] Oględziny auta
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=93563
Strona 1 z 2

Autor:  Baloosh [ 10.cze.2009 20:04:02 ]
Tytuł:  [A6 C5] Oględziny auta

Hej!

W najbliższy piątek po południu jadę do Poznania obejrzeć auto - czy ktoś z Klubowiczów zechciałby pomóc mi w oględzinach?

Potrzebuję "chłodnej głowy" do towarzystwa :)

Pozdrawiam!

Baloosh

Autor:  designer [ 10.cze.2009 20:32:52 ]
Tytuł: 

Specjalnie nie wrzuciłeś linka żeby ci nie odradzili :): :?:

Daj chociaż foty bo nie wiadomo czy warto jechać :): :): :):

Autor:  Baloosh [ 10.cze.2009 21:17:39 ]
Tytuł: 

Ależ proszę bardzo: http://allegro.pl/show_item.php?item=645380698

Już raz wrzucałem prośbę o opinię odnośnie tego auta - mały odzew był...

Może teraz będzie lepiej?

Generalnie doszedłem do wniosku, że warto obejrzeć.
Umówiłem się na przegląd w ASO, ale prócz tego chciałbym, żeby mój zapał ktoś chłodził zdrowym rozsądkiem :D

Autor:  designer [ 10.cze.2009 21:30:35 ]
Tytuł: 

Panie a ile to to ma kosztować :?:

VIN sprawdzony :?: Pewnie olej w tipie nie wymieniany ( już czas :!: ). A na ten "tjuning" ma jakieś papiery :?: Dziwne też że po 100k km padło zawieszenie pneumatyczne....

PS Foty beznadziejne w tej aukcji :/ . Chyba dostaleś lepsze na maila, że zdecydowałeś się jechać taki kawał.....

Autor:  Baloosh [ 10.cze.2009 21:55:38 ]
Tytuł: 

VIN sprawdzony (kolega Dred pomógł).

Auto kupione i serwisowane w jednym ASO aż do tej pory - ASO potwierdziło naprawy i przebieg.

Tip nie ruszany do tej pory - liczę się z wymianą oleju.

Zawieszenie z tyłu - nie wiem, dlaczego padło - wymienione w ASO - liczę, że jeszcze trochę pojeździ.

Co do papierów dot. tuningu - masz na myśli fakturę, czy wykresy z hamowni (potwierdzenie rezultatu)?

W sumie wiadomo, najbardziej się boję się stanu turbin i tipa - dlatego tak usilnie próbuje kogoś z Poznania złapać.

Cena wyjściowa (propozycja sprzedawcy) to 41k PLN. Jaka powinna być wg Was?

Autor:  designer [ 10.cze.2009 22:11:12 ]
Tytuł: 

Ale chyba nie będziesz sprawdzał w TYM ASO? Raczej nie będą obiektywni....

Dobrze byłoby żeby był ktoś "z zewnątrz" kto oczywiście spojrzy chłodnym okiem, ale przede wszystkim porządnie zrobi diagnozę auta VAG-iem. Ale z benzyną i jeszcze BiT będzie ciężko :(

Tak czy inaczej powodzenia :peace:

Autor:  Baloosh [ 10.cze.2009 22:14:09 ]
Tytuł: 

Oczywiście na przegląd umówiłem się w innym serwisie :D

designer, możesz skomentować oczekiwania finansowe właściciela?

Autor:  designer [ 10.cze.2009 22:40:22 ]
Tytuł: 

Zakładając że auto jest w 100% zdrowe i to co mówi sprzedający jest prawdą to cena wydaje się atrakcyjna. Nie wiem co tam dokładnie jest na "wypasie", ale patrząc na to co w ogłoszeniu to warto - myślę, że ten tysiak jeszcze do urwania :):

PS Napisz PW do usera 2rafal7 - on Ci podpowie jak sprawdzić "naocznie" czy 2.7 BiT jest zdrowe i ew jakie objawy występują w przypadku jakichś dolegliwości.

Sprawdż czy tip nie szarpie, czy zmienia biegi płynnie, aczkolwiek jeżeli olej z filtrem nie były zmieniane przez 120k km to może się trafić lekkie podszarpywanie, ale jak VAG nie wypluje błędów to wymiana oleju z filterm powinna na 99% pomóc.

Autor:  sleppy [ 11.cze.2009 02:41:41 ]
Tytuł: 

Taki trochę OT ale nie chcę zakładać nowego tematu...
Czy w tych tuningowanych 2.7T jest możliwość powrotu do ustawień standardowych (fabryczna moc i moment)?
Wiem, że to dziwne pytanie... nie wiem tylko czy można.

Autor:  Gustav [ 11.cze.2009 08:19:47 ]
Tytuł: 

sleppy napisał(a):
Taki trochę OT ale nie chcę zakładać nowego tematu...
Czy w tych tuningowanych 2.7T jest możliwość powrotu do ustawień standardowych (fabryczna moc i moment)?
Wiem, że to dziwne pytanie... nie wiem tylko czy można.


Jest taka możliwość :)

Autor:  2rafal7 [ 11.cze.2009 10:18:16 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
sleppy napisał(a):
Taki trochę OT ale nie chcę zakładać nowego tematu...
Czy w tych tuningowanych 2.7T jest możliwość powrotu do ustawień standardowych (fabryczna moc i moment)?
Wiem, że to dziwne pytanie... nie wiem tylko czy można.


Jest taka możliwość :)


tylko w jakim celu?? :P

Autor:  sleppy [ 11.cze.2009 10:44:31 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
Gustav napisał(a):
sleppy napisał(a):
Taki trochę OT ale nie chcę zakładać nowego tematu...
Czy w tych tuningowanych 2.7T jest możliwość powrotu do ustawień standardowych (fabryczna moc i moment)?
Wiem, że to dziwne pytanie... nie wiem tylko czy można.


Jest taka możliwość :)


tylko w jakim celu?? :P


Teoria... mówimy o średnio 20% wzroście mocy, więc nie ma mowy,
żeby nie miało to wpływu na szybsze zużycie elementów bezpośrednio
uczestniczących w wytwarzaniu i przekazywaniu energii na koła.

230 czy 250 kucy w podstawie i tak już swoje robi... czy nie robi? ;)

Autor:  2rafal7 [ 11.cze.2009 11:34:06 ]
Tytuł: 

Tylko to będzie tak mały wzrost zuzycia, że nawet tego nie zauważysz po 500tkm przebiegu...ja Ci tylko napise, ze 10tkm temu robiłem test na hamowni i wyszło 306km po przebiegu 190tkm, więc samochód zyskał 1km. Jestem pewien, ze przez kolejne 190tkm nie straci więcej niż 5km. Jak dbasz to po wzmocnieniu nawet o 55km nie ma prawa nic się wydarzyć.

Autor:  newman [ 11.cze.2009 12:43:34 ]
Tytuł: 

a co z tipem?? czy też to wytrzyma??

Autor:  2rafal7 [ 11.cze.2009 12:58:51 ]
Tytuł: 

newman napisał(a):
a co z tipem?? czy też to wytrzyma??


Tip ogólnie jest skrzynią, która nie nadaje się na podnoszenia mocy, bo jest delikatna.

Autor:  lolek27 [ 11.cze.2009 18:46:17 ]
Tytuł: 

Jeżeli chce za tą sztuke 41 kpln to nie wysoka cena.
Po sprawdzeniu i weryfikacji realnego stanu samochodu, który będzie zadowalająco dobry, można brać za taką cenę.
Oczywiście można zawsze coś uszczknąć.

Autor:  Baloosh [ 11.cze.2009 18:52:21 ]
Tytuł: 

ja dokładnie wiem, że jeżeli będzie w dobrym stanie i zgodna z opisem, to za taką cenę tylko brać. Zgodność z opisem jest już sprawdzona.

Pozostaje mi "tylko" sprawdzić stan - ktoś może pomóc? ;)

Autor:  Baloosh [ 12.cze.2009 22:03:52 ]
Tytuł: 

No i byłem i oglądałem... i wróciłem pociągiem...

I panowie w serwisie badali...

1. tarcze i klocki przód do wymiany - mimo, że wymieniowe w zeszłym roku i nie przejechały więcej niż 20k
2. tarcze i klocki tył do wymiany - nie wymieniane od nowości
3. Po zdjęciu rury do intercoolera od strony kierowcy - pociekła konkretna ilość oleju - zrobiła się plama na dwie dłonie na podłodze; od strony pasażera rura była tylko wilgotna olejem
4. od spodu - skrzynia cała zapaćkana olejem - serwisant nie potrafił stwierdzić z czego to się leje
5. samochód nie ma mocy - przy logowaniu dynamicznym było - ciśnienie doładowania oczekiwane 1,8 bara - ciśnienie mierzone 1,3
6. po podpięciu do VASa wyskoczyły błędy - wszystkie sporadyczne:

Elektronika silnika
- 17965 P1557 035 Regulacja ciśnienia doładowania - przekroczona granica regulacji (pojawił się po wykasowaniu i jeździe testowej)
- 17521 P1113 035 Rząd 1, sonda 1 Rezystancja wewnętrzna zbyt duża
- 17862 P1454 035 Czujnik temperatury spalin -G235- Zwarcie z masą
- 17535 P1127 035 Rząd 1, adaptacja mieszanki (mult.) Mieszanka zbyt bogata
- 17537 P1129 035 Rząd 2, adaptacja mieszanki (mult.) Mieszanka zbyt bogata
- 18010 P1602 035 Zasilanie napięciowe zacisku 30 Napięcie za niskie

Elektronika skrzyni biegów
- 17125 P0741 035 Sprzęgło mostkujące przekładnika momentu obrotowego Brak przenoszenia momentu

Elektronika hamulców
- 01119 035 Sygnał rozpoznawania biegu

Tak żeby się czegoś nauczyć przy tej okazji, czy dobrze szacuję koszty:
- komplet tarcze + klocki przód ~ 1200 PLN
- komplet tarcze + klocki tył ~ ?? PLN - ile to mniej więcej powinno wyjść?
- turbiny ~ 2500 za sztukę
- nie wiadomo co ze skrzynią - wymiana oleju, filtra i uszczelnienia ~ 1000 PLN ??

Sporo kasy do włożenia, prawda?

Dziękuję bardzo klubowiczom designer, 2rafal7 i lolek24 za niezwykle cenne porady!

Pozdrawiam!

Autor:  designer [ 12.cze.2009 22:10:55 ]
Tytuł: 

Czyli po raz kolejny okazja okazała się miną :/ Dobrze, że go tak przetrzepałeś....

Autor:  sebos17 [ 13.cze.2009 08:58:50 ]
Tytuł: 

Panowie, taki może mały OT, ale proszę powiedzcie skąd się biorą niektóre usterki? Pomijając fakt tarcz i klocków, to czy cała reszta jest wynikiem niewłaściwego użytkowania samochodu czy po prostu zużywania się poszczególnych elementów, które na czas nie są wymieniane, bo właściciel po prostu o tym nie wie, bo samochód przecież jeździ.... Często chyba tak jest, że jak się zajeżdża sprawdzić obejrzeć auto, i po podłączeniu wyjdą jakieś cudaki to po prostu właściciel tego nie wiedział, bo nie sprawdzał.

Kolego Baloosh, powiedz jeszcze jak blacharka? puknięty był czy jednak karoseria zdrowa? Jeżeli nigdy nie stał u lakiernika, to znając fakty warto po negocjować cenę, i auto doprowadzić do zamierzonego stanu.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/