.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A8 D2 - poszukiwania https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=93648 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | matteo [ 13.cze.2009 20:54:38 ] |
Tytuł: | Audi A8 D2 - poszukiwania |
Witam Wszystkich! Od pewnego czasu "zachorowałem" na punkcie Audi A8 D2 ![]() Na podstawie wielu opinii osób wypowiadających się tu osób dotyczących silników ukierunkowuje moje poszukiwania na ósemkach z silnikiem 4.2. Słyszałem o tym silniku opinie typu "wół nie do zajechania, który dodatkowo oszczędzany jest przez automat", "silnik o stosunkowo nieskomplikowanej konstrukcji i właściwie bezawaryjny". Dodatkowo większość postów świadczyła o tym, że spalanie tego silnika jest nieznacznie większe od silnika 2.8 a osiągi nieporównywalnie lepsze. Z racji tego, iż w większości poruszam się po mieście - szukam wersji z automatem, wykluczam tutaj manual. Mam jednak świadomość tego, że skrzynia ta potrafi nawalić i wtedy jest niemały problem. ![]() Ponieważ do jutra jestem na mazurach u rodziców umówiłem się jutro na obejrzenie audiczki znajdującej się niedaleko. Na początku (czytając ogłoszenie) przeraził mnie przebieg (300 kkm) jednak zdałem sobie sprawę, że chyba lepiej kupić samochód z dużym przebiegiem ale prawdziwym niż małym ale najprawdopodobniej nie mającym nic wspólnego ze stanem faktycznym. Tym bardziej, że w tym wieku przebieg rzędu 300kkm nie jest niczym dziwnym. W ogłoszeniu, o którym mowa, moją szczególną uwagę zwróciło to, że auto to jest podobno cały czas serwisowane w ASO Audi. Zwracam się z prośbą do forumowiczów o wypowiedzenie się na temat tego egzemplarza. Czy powinienem mieć duże obawy co do zakupu auta z takim przebiegiem jeśli jednak było serwisowane? Link do ogłoszenia: http://moto.allegro.pl/item661139556_piekne_a8_s8.html Pozdrawiam wszystkich i czekam na odzew Mateusz |
Autor: | designer [ 13.cze.2009 21:33:27 ] |
Tytuł: | |
Znowu Caritas ![]() ![]() Przede wszystkim VIN i weryfikacja tych wszystkich napraw w ASO, a potem dopiero podjarka ![]() Obawaim się że przebieg to najmniejszy problem tego auta. Obawiałbym się np o stan skrzyni, bo ASO nie zaleca wymiany oleju ![]() Poza tym ja osobiście nie lubię takiego "drutowania" ![]() ![]() ![]() ![]() Ja bym olał to auto tym bardziej że Cytuj: pod spodem jest magnez podłożony ![]() PS Przy xenonach brak sprysków ![]() |
Autor: | matteo [ 13.cze.2009 22:32:51 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za opinię. designer napisał(a): Znowu Caritas ![]() ![]() Przede wszystkim VIN i weryfikacja tych wszystkich napraw w ASO, a potem dopiero podjarka ![]() Jak pisałem - samochód ten nie jest wymarzonym moim ale pierwszym, który oglądam i głownie dlatego, że jest na miejscu ![]() designer napisał(a): Obawaim się że przebieg to najmniejszy problem tego auta. Obawiałbym się np o stan skrzyni, bo ASO nie zaleca wymiany oleju ![]() Da się zatem wytłumaczyć dlaczego ASO nie zaleca wymiany oleju skoro bez tego skrzynia może się sypnąć? designer napisał(a): Poza tym ja osobiście nie lubię takiego "drutowania" ![]() ![]() Może się nie znam, ale wydawało mi się, że niezależnie od różnych modelów A8/S8 występują A8 z dodatkami S-lina, czyli np kierownica trójramienna, fotele recaro. Tu jednak faktycznie koleś coś mieszał chyba sam z tym zawieszeniem skoro pisze, że z wersji S-line... designer napisał(a): Kolejna sprawa chip +38KM ![]() ![]() Jutro się dowiem jak to było. Fakt, że gdy brak turbiny to mało kiedy chip się daje, ale wiem, że są dostępne i do takich silników. Zobaczymy co powie na ten temat. designer napisał(a): Ja bym olał to auto tym bardziej że
Cytuj: pod spodem jest magnez podłożony ![]() A jakie ten magnez ma tu znaczenie? ![]() Pozdro! |
Autor: | giecex [ 13.cze.2009 22:44:36 ] |
Tytuł: | |
jestem posiadaczem A8 od niedawna 4 miesiące przejechałem dopiero nim 10tyś km to jest znikomy przebieg aby wypowiadać się tylko źle albo tylko dobrze na temat tego auta jest to dość komfortowe auto choć spodziewałem się czegoś lepszego ( apetyt rośnie w miarę jedzenia ![]() jak ktoś się przesiądzie z poloneza w A8 to będzie miał porównanie jazdy na świnia a na koniu ale jak ktoś miał okazje się przemieszczać autami z wyższej półki młodszymi lub z podobnego rocznika stwierdzi że jednak to auto to żadna wielka rewelacja moje spostrzeżenia zawieszenie na 4 (ale mam jeden wahacz do wymiany) hamulce nawet 3 niech będzie 3+ do merca sie chowa wspomaganie nawet nowe skody nie mają takiego przy quattro w zakręty wchodzi się bajecznie przykleja się do drogi przy 160 jak dla mnie jest już za duży szum powietrza ja akurat mam najsłabszy silnik jaki był w tym aucie montowany czyli 2.5 TDI 150km ( stanowczo za mało ) trochę przerażają ceny części ale trzeba się z tym liczyć klocki 200zł przód najtaniej tarcze najtańsze na przód 130zł sztuka taniej nie znalazłem ![]() amory 600zł ( ale to lepiej niż w tych nowszych bo używka 1500zł sztuka ) nawet głupi kierunkowskaz 115 zł ( nie będę się wypowiadał ile w serwisie 250zł) silnik dostanie jakiś błędów to zacznie się wieszać skrzynia Tiptronic a podłączenie do kompa od 50zł (w serwisie 300zł ) siedzonka i kierownica elektrycznie regulowane fajna sprawa z pamięcią Webasto ( tak to jest dobre - ja jestem młody i czasami lubie pojechać do lasu oczywiście nie sam a miejsca w aucie jest wystarczająco dużo ![]() navi – babka po niemiecku nawija ( zwała ) nieprzydatne rolety trzy tylna elektryczna to ma swój + domykanie i otwieranie z kluczyka szyb też ma swoje + ksenony samo regulujące się ( a ten tu przez Ciebie wybrany ma ręcznie regulowane i chyba ktoś spryskiwacze zaszpachlował ![]() 8 poduch ( ciekawe jak siedzenia wyglądają jak wybuchną ) podgrzewane skórzane siedzenia ( jeszcze by się przydał masaż i wentylacja ![]() telefon w moim przypadku nie sprawny a szkoda czujniki parkowania ( ale tylko z tyłu ) później też zaczeli montować z przodu moje autko można powiedzieć nie jest stworzone z myślą o moim stylu jazdy ( agresywna ) tylko raczej dla emeryta ( spokojna opanowana ) jest to spowodowane brakiem mocy auto ważące półtora tony mające napęd na cztery koła i skrzynie automat za duże obciążenie jak na ten motor przy mojej jeździe spala w mieście około 12l / 100km mieszany około 10l trasa do 8l nie mam zwyczaju oszczędzać paliwa ![]() mój ojciec ma lżejszą nogę spalanie o 1,5l mniejsze jak miałem A6 z silnikiem 2.5tdi 140km przeciętne spalanie było 7l/100km ja chyba bym takiego smoczka nie kupił przy mojej jeździe z 25l by spalił na stówe ![]() bym chciał zamienić swoje autko na 3.3tdi ( tak to mi się wydaje że 224km to by już jechało ) i koniecznie manual jasna skóra duża navi + jeśli chodzi o przebieg ja już dawno nie zwracam na to uwagi bo wszyscy kręcą rzadko kiedy się zdarza że jest prawdziwy trzeba brać pod uwagę to że niemcy nie po to kupowali drogie luksusowe limuzyny aby nimi jeździć do kościoła raz w tygodniu 2km tylko po to aby się nimi wozić po autostradach ja mam taki swój przelicznik prawdy minimum roczne to 25tyś km ktoś mi pisze że auto z 1998r ma przejechane 165000km bujda 11 x 25000 = 275 000 km ( to jest minimum ) ja sam jeżdżąc można powiedzieć wokół komina robię 30/35 tyś rocznie 15 000zł za to auto można dać ![]() |
Autor: | a4v6 [ 13.cze.2009 23:39:42 ] |
Tytuł: | |
gicex, matteo pyta o ten konkretny egzemplarz i o to czy się bać przebiegu 300kk, a Ty tu robisz wywody o swoim A8, co to ono ma a czego nie ma, popadając w skrajnosć, od tego jak bedą wyglądały poduszki w siedzeniach po wystrzale (a jak mają wyglądać - wystrzelić a fotel cały???), poprzez to, że w przyszłości chcesz 3.3tdi koniecznie z manualem - powodzenia w znalezieniu ![]() Matteo, nie pozostaje Ci nic innego niż jechać i obejrzeć tą A8. Przebiegu nie ma co się obawiać, jeśli przy aucie było wszystko robione jak należy i nie było po mocnym dzwonie. |
Autor: | giecex [ 14.cze.2009 00:01:39 ] |
Tytuł: | |
a4v6 napisał(a): gicex, matteo pyta o ten konkretny egzemplarz i o to czy się bać przebiegu 300kk, a Ty tu robisz wywody o swoim A8, co to ono ma a czego nie ma, popadając w skrajnosć, od tego jak bedą wyglądały poduszki w siedzeniach po wystrzale (a jak mają wyglądać - wystrzelić a fotel cały???), poprzez to, że w przyszłości chcesz 3.3tdi koniecznie z manualem - powodzenia w znalezieniu
![]() Matteo, nie pozostaje Ci nic innego niż jechać i obejrzeć tą A8. Przebiegu nie ma co się obawiać, jeśli przy aucie było wszystko robione jak należy i nie było po mocnym dzwonie. to były ogólne spostrzeżenia z posiadania auta przekazane osobie która ma zamiar takie lub podobne kupić ![]() |
Autor: | jakub33 [ 15.cze.2009 19:29:45 ] |
Tytuł: | |
Czemu sądzisz że jak przy aucie porbione to gość ściemnia.Chcąc szybko sprzedać za w miare dobre pieniądze to musi być auto w porządku chybaże sie trafi na jelenia.Ja przed spzedażą swojej C4 zrobiłem wszystko żeby kupujący nie miał sie do czego doczepić,dwum było za drogo przyjechał trzeci i kupił za bardzo dobrą jak dla mnie kase.Podobnie jak sprzedawałem a8 przyjechał pierwszy klient zobaczył że to co opisane w ogłoszeniu probione i kupił.Jak masz niedaleko to jedz i oglądaj i nie bierz sobie do serca wszystkiego co na forum wypisują bo auta nigdy nie kupisz a na serwiswanie bedziesz brał kredyty ![]() |
Autor: | matteo [ 17.cze.2009 14:15:02 ] |
Tytuł: | |
Samochodu nie obejrzałem, gdyż.... z niewiadomych przyczyn koleś nie odbierał ode mnie telefon ani też nie oddzwonił. ![]() Nie rozumiem takich sprzedających, ale może ten ktoś akurat natknął się tutaj na mój post z pytaniem o ten samochód? Raczej bardzo mało prawdopodobne ale jeśli tak - ujawnij się! ![]() |
Autor: | *Robi* [ 17.cze.2009 17:13:18 ] |
Tytuł: | |
giecex napisał(a): przy 160 jak dla mnie jest już za duży szum powietrza
: 160 to predkosc spacerowa A8 i ja przy tej predkosci nie zauważyłem zadnych szumow.Nawet przy wyższej. Szumy to ja ma w coupe ![]() |
Autor: | KaeS [ 17.cze.2009 18:14:51 ] |
Tytuł: | |
Jak walone z każdej strony i uszczelki z dętek rowerowych klejone na budapren to szumi, w innym wypadku nie ma prawa. |
Autor: | Morgi [ 18.cze.2009 10:50:25 ] |
Tytuł: | |
U mnie przy 200 km/h względnie cicho (ale szum lekki juz słychać), na tyle cicho że jak nieświadoma tego teściowa siedzi z tyłu to się nie boi dopuki teśc nie powie "o jedziemy 205 km/h" - wtedy nagle dostaje ataku panicznego lęku ![]() |
Autor: | solaris [ 18.cze.2009 11:00:05 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): U mnie przy 200 km/h względnie cicho (ale szum lekki juz słychać), na tyle cicho że jak nieświadoma tego teściowa siedzi z tyłu to się nie boi dopuki teśc nie powie "o jedziemy 205 km/h" - wtedy nagle dostaje ataku panicznego lęku
![]() Sa różne sposoby zamęczenia teściowej ![]() jeśli chodzi o szum to bardzo dużo zależy od opon |
Autor: | Aosiem [ 20.cze.2009 17:16:41 ] |
Tytuł: | |
giecex Masz A8 w najniższej wersji jakie wychodziło, pewnei też starszy rocznik. Pewnie dlatego Ciebi enie zadowala jej komfort , wnętrze itp. Czym lepszy silniktym Audi troche inne wyposażenie dawało itd.. |
Autor: | matteo [ 25.cze.2009 20:29:42 ] |
Tytuł: | |
Mam killka różnych luźnych pytań do forumowiczy, które przyszły mi do głowy: 1. Poza face liftingiem w 99 r - chyba w 96 r A8 miało mały face lifting. Jakie zmiany wtedy wprowadzono? 2. Jeżeli kierownica jest regulowana elektrycznie - czy zawsze jest wtedy przycisk umożliwiający włączenie opcji automatycznego podnoszenia i wsuwania kierownicy po wyjęciu kluczyka? 3. Jeśli mamy elektrycznie regulowane fotele - czy zawsze występuje przycisk umożliwiający włączenie opcji automatycznego odsuwania fotela po otwarciu drzwi? 4. Czy występują w A8 jakieś określone wersje wyposażenia? 5. Gdzie znajduje się przycisk do elektrycznej regulacji ustawienia zagłówków? 6. Jeśli fotele są regulowane elektrycznie - to zawsze występuje również elektryczna regulacja zagłówków? 7. Od którego roku w A8 występowała: a) podgrzewana kierownica b) podgrzewane zamki (po podniesieniu klamki i trzymaniu podniesionej przez kilka sekund włącza się podgrzewanie zamka) c) podwójne próżniowe szyby d) reflektory xenonowe e) ESP g) samościemniające lusterko wewnętrzne h) samościemniające lusterka zewnętrzne i) duża nawigacja j) 5-biegowy automat k) elektrycznie SKŁADANE lusterka 8. Czy antena w A8 jest wysuwana elektrycznie? 9. Czy w każdej wersji A8 - jeśli występują elektrycznie ustawiane fotele wraz z pamięcią - to istnieje również możliwość przypisania konkretnych ustawień foteli do konkretnych kluczyków - czyli po otwarciu samochodu danym kluczykiem - fotele, kierownica i lusterka ustawiają się do pozycji jaka została przypisana do danego kluczyka 10. Czy występowały xenony wraz z wycieraczkami reflektorów zamiast spryskiwaczy? 11. Czy występowały xenony bez wycieraczk i bez spryskiwaczy reflektorów. 12. Czy występowały xenony bez automatycznego poziomowania (tylko manualna regulacja położenia) 13. Czy przestrzeń na nogi z przodu jest podświetlana? 14. Czy przestrzeń na nogi z tyłu jest podświetlana? 15. Czy dodatek S-line wprowadzał również: a) utwardzone zawieszenie? b) obniżone zawieszenie? 16. Czym różnią się silniki 4.2 między wersją A8 i S8? Wiem, że występuje różnica w mocy - czym jest spowodowana? Zmiany konstrukcyjne silnika czy tylko inne mapy/chip? 17. Czy ceny części dla wersji przed liftingiem (99r) są droższe czy tańsze w stosunku do wersji po liftingu? Spotkałem się z sprzecznymi opiniami. 18. Czy podłokietniki z przodu w wersji przed liftingiem mają regulację wysokości? 19. Czy duża jest różnica w wyciszeniu wnętrze pomiędzy a) wersją przed i po liftingu b) wersją bez i z podwójnymi próżniowymi szybami. 20. Czy zamek centralny sterowany jest z pilota falami radiowymi czy podczerwienią? 21. W jaki sposób wywołuje się składanie lusterek? Czy za wciskając przycisk decydujemy czy mają byc złożone czy nie, czy też po włączeniu jakiejś opcji zawsze automatycznie składają się np po wyjęci kluczyka ze stacyjki. Z góry dzięki za odpowiedzi ![]() |
Autor: | dice111 [ 25.cze.2009 21:19:02 ] |
Tytuł: | |
1. Nie było żadnego innego liftu. 4. Wyposażenie zależało od Ciebie (jakieś pakiety na pewno były na tamte czasy). 2,3,5,6 ściągnij instrukcję dowiesz się więcej http://www.sendspace.pl/file/IMZsm9uh/ 7 a,b - chyba lift c, d,e - od zawsze g,h - od zawsze i - od zawsze j - rocznik modelowy 97 k - od zawsze 8. Nie (może byc ich kilka) 9 Nie wiem, ale pewnie daloby się to zrobić (patzr ew instrukcja) 10. Nie bylo wycieraczek 11. Nie 12. Tak 13 Tak (chyba opcja) 14 Nie. 15 Po lifcie 16. Nie były to mapy i chip (ktoś to opisywał już na forum, jak znajde link, dokleje) 17. Zależy od części (jednak sporo części jest tańszych do wersji liftowej) 18. Nie, ale sie sklada 19 a wg mnie nie b wg mnie średnia 20 przed liftem podcz, po - fale 21. Przy regulacji lusterek - prawo-lew, przekrecasz maks w lewo i sie skldaja, potem w prawo, na srdoek i sie rozkladaja Wiele opcji mozna zmienaic przy pomocy VAGa. |
Autor: | SJake [ 25.cze.2009 21:25:52 ] |
Tytuł: | |
dice111 napisał(a): 14 Nie.
16. 14. Po lifcie tak 16. Komp, układ wtryskowy, wałki - ale pewny nie jestem. |
Autor: | mroova81 [ 25.cze.2009 21:44:18 ] |
Tytuł: | |
matteo ![]() dice111 ![]() Bardzo przydatne to jest bardzo. Co do punktu 16 to silniki się różnią właśnie chyba wałkami, na pewno mocniejsze sprężyny na zaworach, pozwalają kręcić się silnikowi wyżej o około 1k rpm. Pomimo tej samej lub bardzo podobnej kompresji, do eSek zalecane jest paliwo 98, a do A 95okt. |
Autor: | dice111 [ 25.cze.2009 21:44:49 ] |
Tytuł: | |
14 A może też ale pewny nie jestem z tyłu nie siedze ![]() Do A8 możesz lać zarówno 95 jak i 98. |
Autor: | Alan [ 25.cze.2009 23:19:05 ] |
Tytuł: | |
dice111 napisał(a): 14 A może też ale pewny nie jestem z tyłu nie siedze
![]() Do A8 możesz lać zarówno 95 jak i 98. Odnośnie podświetlania to wydaje mi się (mogę się mylić) ale podświetlenie występowało przy rozbudowanym pakiecie oświetlenia. |
Autor: | mroova81 [ 25.cze.2009 23:30:45 ] |
Tytuł: | |
dice111 napisał(a): ...
Do A8 możesz lać zarówno 95 jak i 98. Do A 99 i 105 też można ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |