.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 (C5) kombi, automat, benzyna, V6, LPG - jaki silnik?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=94201
Strona 1 z 1

Autor:  kpuchala [ 02.lip.2009 11:57:12 ]
Tytuł:  A6 (C5) kombi, automat, benzyna, V6, LPG - jaki silnik?

Witam

Noszę się z zamiarem zakupu Audi A6 w wersji Combi (C5, roczniki 1997-2001). Chciałbym, aby to był silnik benzynowy z automatyczną skrzynią. Chcę zamontować dobry sekwencyjny wtrysk gazu LPG. Nie zależy mi na super osiągach, tylko na przyjemnym prowadzeniu, dobrej współpracy z automatem, przyzwoitym spalaniu i niezbyt dużych kosztach eksploatacji. Chciałbym też, aby to była w miarę popularna wersja silnika, by było w czym wybierać i aby części były łatwo dostępne.

Myślałem o wersji 2,8 Quattro, ale mam jeszcze niewiele danych o tym silniku.

Proszę Was o opinię, który silnik polecacie? Który najlepiej współpracuje z LPG i automatem? Który silnik mnie nie zrujnuje finansowo?

Z góry dzięki za opinie.

Autor:  emge [ 02.lip.2009 12:01:26 ]
Tytuł: 

Dobry motorek 5v ma brata prawie bliźniaka 2,4, spalanie Pb w mieście w granicach 14l. Generalnie uchodzi za bdb konstrukcję bez wyraźnych słabych punktów.

Autor:  Skiner [ 02.lip.2009 12:34:44 ]
Tytuł: 

Polecam 2.8 quattro z tipem uchodzi za niezawodny.
Tylko uważaj na 2.8 bez quattro bo multitronik pchali :|

Autor:  ZiPi [ 06.lip.2009 20:06:35 ]
Tytuł: 

Dobrze kombinujesz - 2.8 ACK :peace:

Autor:  bogdansky [ 07.lip.2009 10:32:16 ]
Tytuł: 

mam a4 z tym silnikiem, miodzio :D

Autor:  mroova81 [ 07.lip.2009 11:17:00 ]
Tytuł: 

A bardzo mało na tym forum jest info abałt 3.0 220km. On zastąpił 2.8 po lifcie prawda? Dobre to to jest?

Autor:  rk07554 [ 08.lip.2009 09:04:36 ]
Tytuł: 

przy nowości nawet bardzo dobre - problemem są zmienne fazy rozrządu. silnik sprawia kłopoty serwisowe a przy tym ma dość duży apetyt na paliwo - chyba dlatego wyraźnie przegrał na rynku z 2,7 T i 4.2 - no i całą serią 2,5 TDi

Autor:  toratore [ 08.lip.2009 15:52:47 ]
Tytuł: 

fakt, niby silniki 2.4 i 3.0 prawie bezobsługowe, ale jednak fazy rozrządu szwankują. doświadczyłem osobiście, choć jeszcze do końca nie rozwiązałem problemu. Padają często nastawniki wałka rozrządu - jeden 1400 zł plus ok. 500 wymiana. Szeroko opisywany problem na motor-talk.de.
prócz tego na razie silnika ok., trochę olej pali, ale nic szczególnego. Jednak średnie przyśpieszenie i dźwięk rekompensuja "plusy ujemne".
W plusach ujemnych mozna także wpisać - brak fachowców potrafiących się zatroszczyć silnikiem v6.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/