.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[a6 c5] 97-99 rok 1.8T 150KM manual- czy warto??
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=94236
Strona 1 z 2

Autor:  jacb82 [ 04.lip.2009 15:28:32 ]
Tytuł:  [a6 c5] 97-99 rok 1.8T 150KM manual- czy warto??

witam
zastanawiam sie nad zakupem auta jak w temacie. Chcialbym je sprowadzic sobie z Niemiec i zalozyc LPG. Waham sie jednak czy nie jest to zaslaby silniik do a6, kolega ma taki silnik w a4 i musze przyznac, ze daje rade no ale a6 jest wieksza i ciezsza. Bardzo bym prosil posiadaczy takiego auta o wypowiedzenie sie. Jak sie ogolnie sprawuje a6 z tym silniczkiem, jakie jest spalanie, Jak sie sprawuje na LPG?

Autor:  giganteusz [ 04.lip.2009 15:33:29 ]
Tytuł: 

Jak 2.5 tdi 150km daje rade w a6 to czemu nie 1.8 t? jeździłem a6 c5 1.9 tdi 110 km źle nie było przecież a6 od passata jest cięższe chyba o 60kg. :) Zresztą można łatwo podkręcić ten 1.8t do 180 niech ktoś sie wypowie kto wie bo mnie to Ciekawi do ilu można :?:

Autor:  Skiner [ 04.lip.2009 15:48:28 ]
Tytuł: 

Można znaleźć w serii 180KM+chip na 210KM widzialem takie w Szwajcarii.
Co do gazu to chyba lepiej 2.4 lub 2.8 lepsza kultura pracy V6 tylko teraz z akcyzą nie ciekawie to się nie opłaca.
Miałem poprzednio 2.5 tdi v6 AFB manual w quattro to nie jechało za ciekawie.

Autor:  A6 man [ 04.lip.2009 16:07:54 ]
Tytuł: 

witam ja swoj zawirusowałem na 180 km i wystarcza mi to w zupełnosci (gosc proponował mi zdaje sie 196 km ale wybrałem pierwsza opcje) czipa i gaz zakładałem jakies 2 lata i 60 tys km temu i zadnej powaznej awarii do tej popry nie uswiadczyłem jak dobry gazownik dostanie auto to nie bedziesz miał zadnych kłopotow

Autor:  rafala6 [ 04.lip.2009 18:56:41 ]
Tytuł: 

Miałem 1.8T 150KM i nie polecam do A6.Brakuje mu momentu obr.Miałem A6 Z 1.9TDI 130KM jeżdził o wiele lepiej,ale ze wzgledu na duży moment obr 310Nm.Żeby w A6 1.8T jechało to trzeba go wysoko kręcic lecz wtedy jest bardzo głośny(chodzi jak wiertarka)Virus powinien tego MUŁA wyleczyc.Jeśli chcesz takiego sprowadzic od wroga to pozostaje ci tylko 1.8T.

Autor:  sebolec [ 04.lip.2009 19:18:10 ]
Tytuł: 

rafala6 ma częściowo rację. Jeżdżę a4 1.8t i auto żwawo się przemieszcza dopóki jeżdżę sam lub w 2 osoby. Im więcej pasażerów w samochdzie tym mniejsza elastyczność, a co za tym idzie komfort jazdy. Wg katalogu a6 1.8t jest o 110kg cięższe od a4 wyposażonego w ten sam silnik, więc uczucie dyskomfortu związanego ze słabszymi osiągami pojawiać się będzie jeszcze częściej.

Jako miejski dupowóz a6 1.8t powinno sprawować się wyśmienicie. Na trasie, szczególnie z większą liczbą pasażerów w kabinie, nie będzie nadążać za swoim własnym wizerunkiem luksusowej i prestiżowej (jak na PL warunki) limuzyny. ;)

Autor:  BartG60 [ 05.lip.2009 10:32:46 ]
Tytuł: 

eeeeeeeetam bez przesady, :peace:
1.8T w A6 jest ok.

Faktycznie 1.8T trzeba troche krecic zeby jechala,
ale wiem ze po chipie ladnie ma rozlozony moment i jest ok :diabel:
Albo seryjny AJL :diabel: 180KM jest naprawde szybki
i nie ma co go porownywac do zadnego gnojownika 1.9TDi
Co do gazu to lepszy jest jakis V6

PZDR///

Autor:  bogdansky [ 05.lip.2009 18:57:11 ]
Tytuł: 

mnie tez sie wydaje ze 1.8t to za malo

Autor:  michu [ 05.lip.2009 21:53:17 ]
Tytuł: 

witaj,
mysle, ze dobrze kombinujesz - tez bralbym takie auto.
tylko potem czip na 180 i fru.
u mnie w b5 (a4) jak byl wirus na 180 to latalo tak, ze hej.

a potem a4 b6 z silnikiem 163 to juz byla dupa.
wiec czipowac warto na 180.

pzdr.


michu

Autor:  Janek512 [ 06.lip.2009 08:14:14 ]
Tytuł: 

BartG60 napisał(a):
eeeeeeeetam bez przesady, :peace:
1.8T w A6 jest ok.

Faktycznie 1.8T trzeba troche krecic zeby jechala,
ale wiem ze po chipie ladnie ma rozlozony moment i jest ok :diabel:
Albo seryjny AJL :diabel: 180KM jest naprawde szybki
i nie ma co go porownywac do zadnego gnojownika 1.9TDi
Co do gazu to lepszy jest jakis V6

PZDR///


jest co porównywać, mi się o wiele lepiej jeździło AFNem po virusie niż tym 1,8T. Trzeba go ciągle ciągnąć do wysokich obrotów żeby odchodził. A kto tak jeździ cały czas? już nie wspomne ile wtedy spali. A audi jeśli chodzi o benzyne celowałbym w 2,8 albo 2,7 bi-turbo. Szczególnie w tym drugim jazda jest już przyjemna.

Autor:  BartG60 [ 06.lip.2009 19:36:15 ]
Tytuł: 

Janek512 napisał(a):

jest co porównywać, mi się o wiele lepiej jeździło AFNem po virusie niż tym 1,8T. Trzeba go ciągle ciągnąć do wysokich obrotów żeby odchodził. A kto tak jeździ cały czas? już nie wspomne ile wtedy spali. A audi jeśli chodzi o benzyne celowałbym w 2,8 albo 2,7 bi-turbo. Szczególnie w tym drugim jazda jest już przyjemna.


Wiem o czym mowisz, ale po pierwsze, diesel to nie benzyna a benzyna nie diesel, wiem ze przy lajtowej jezdzie diesel lepiej ciagnie z dolu ale i tak jest wolniejszy :diabel:

Moj kolega ma w A3 1.9TDi 145 KM po programie i ............ i sobie ma :diabel:
1.8T (AJL 180KM) w A6 avant szybko odjezdza, a tak na marginesie to 2.4V6 czy nawet 2.8 to nie rakiety i wcale szybsze nie beda :D

po drugie jacb86 chce cos od "wroga" wiec akcyza za V6 go zrujnuje,(kolega szuka auta taniego w utrzymaniu i chce go zagazowac a Ty mu tu z 2.7 BT wyskoczyles :diabel: )

Jezeli ktos chce jezdzic 1.8T na benzynie to w miescie spali 14-16l przy mojej jezdzie :peace: jak ktos wolno jezdzi to 11.5 a w trasie mi spala 9.5-10 przy naprawde ostrej jezdzie
ale mozna zejsc do 8-8.5l/100KM
Rozrzad jest w sumie tani a silnik dosyc prosty w obsludze, ubezpieczenie rowniez niewielkie itd....

P.S.
V6 sa tez fajne ale niestety jak szukalem auta to nic fajnego nie bylo,
wiec 1.8T 180KM to dobra alternatywa, diesel mnie wkurza a spalanie 5L mnie nie podnieca (bo i tak pali wiecej :peace: )

Autor:  MICH. [ 07.lip.2009 01:08:18 ]
Tytuł: 

autor jasno pisze do konkretnych ludzi co chce i czego sie boi, a tu szanowne grono teoretykow wciska jakies v'ki , biturbo o chorych przy obecnych stawkach akcyzy pojemnosciach

szczerbaty ;) :D napisal ile moze to palic ... A6 man jak jest u Ciebie i jaka masz tam instalacje, wtryski i takie tam... :?:

jeszcze jedna sprawa... à propos akcyzy i wydawaloby sie konkurencyjnego diesla... nie dostanie sie w nim quattro :/ :peace:

Autor:  jacb82 [ 07.lip.2009 09:40:56 ]
Tytuł: 

małe wyjasnenia bo widze ze robi sie maly offtopic. Absolutnie nie interesuje mnie DIESEL !!!. Tylko i wylacznie benzyna !!!.
A czemu pytam o silnik 1.8Turbo, bo jak mam wziasc jakas V-ke i przy cenie np. 5000eur zaplacic 900eur akcyzy (powyzej pojemnosci 2000cm3 akcyza wynosi 18%) to wole zaplacic akcyze na poziomie 3.6% przy silniku 1.8T i te "zaoszczedzone" 2500zł zaiwestowac w profesjonalny Chiptuning lub dolozyc pare zloty i zalozyc porzadna instalacje LPG. Nie jestem zbyt zamożny dlatego szukam tego pieknego auta jakim bezwatpienia jest C5 w jak najtanszej "opcji"- i nie chodzi tu o wyposazenie a koszta zakupu i utrzymania.

Dylemat mam obecne pomiedzy A6c5 1.8T a e39 528, bo jak juz mialbym sie szarpnac na auto powyzej 2000cm3 to wole e39 2.8 niż c5 2.8. Jednak podkreslam, ze wolalbym ominac silniki powyzej 2000cm3.
Dlatego prosze wszystkich uzytkownikow obecnych jak i bylych A6c5 1.8T o opinie i podpowiedzi.
Za co z góry dziekuje.

Autor:  Morgi [ 07.lip.2009 14:47:00 ]
Tytuł: 

1.8T jest bardzo udanym silnikiem, i cziptuning daje sporo (pisałeś że Cię to interesuje) - pożadnie dłubnięty 1.8T bez problemu wciągnie 2.6, 2.8, 3.0 wolnossaki
:peace:

Autor:  marwins [ 07.lip.2009 16:03:04 ]
Tytuł: 

Bierz 1.8T będziesz zadowolony, silnik rozgryziony w każdą strone chyba, można sporo z niego wycisnąć, bardzo podatny na tuning, dobrze znosi gaz, po chipie jedzie podobnie do 2.8 ( tego 193KM). Możesz iść w oszczędność, w moc. Do wybory do koloru, niewiem nad czym się zastanawiać...

Autor:  designer [ 07.lip.2009 21:00:11 ]
Tytuł: 

Miałem/mam 2 szt 1.8T ( TT i A4 ). Doradzam Ci bardzo dokładną diagnostykę przed kupnem i to nie tylko VAGiem, ale także chociażby pomierz kompresję na cylindrach. Silnik co prawda uchodzi za niezniszczalny, a jednak można tak jak ja trafić na minę ( właśnie przez to że niedokładnie zdiagnozowałem auto przy kupnie robię teraz "mini" remont silnika :/ ) i być na dzień dobry lżejszym o parę złotych...

Jeździ się nim bardzo przyjemnie już bez programu, a co dopiero po. Jak już moja niuńka będzie zdrowa będę chipował na bank. Nie wiem co prawda jak to jest a A6 ale w lżejszych autach śmiga to naprawdę przyjemnie. Jak trafisz zadbaną sztukę będziesz bardzo zadowolony - motor ma duży potencjał w porównaniu do wolnossaków spod znaku V. I co najważniejsze nie wciąga galonów paliwa :peace:

Autor:  jacb82 [ 09.lip.2009 09:10:39 ]
Tytuł: 

coraz bardziej sie przekonuje do tego silnika. A jak ze spalaniem PB? Czy to prawda, ze aby fajnie pojezdzic trzeba go trzymac na wysokich obrotach przez co spalanie jest "ponad przecietne" jak dla silnikow o pojemnosci ponizej 2000cm3??

Autor:  Morgi [ 09.lip.2009 10:02:04 ]
Tytuł: 

Ja słyszałem że 1.8T pali tak 9-10 L

Autor:  designer [ 09.lip.2009 10:13:02 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
Ja słyszałem że 1.8T pali tak 9-10 L


W trasie tak, miasto 12-13 bez butowania...

Autor:  remczar [ 09.lip.2009 14:34:03 ]
Tytuł: 

Jako, ze od jakichs 3 miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem C5 1.8T ANB 1999, to postanowilem, ze sie wypowiem :) zeby pomoc koledze. Wczesniej mialem C5 2.5 TDI 150KM w Tiptronicu i musze powiedziec, ze nie ma porownania miedzy tymi dwoma silnikami. 1.8T sprawia duzo lepsze wrazenia z jazdy i wg mnie nie trzeba go az tak wysoko ciagnac, zeby fajnie jechal. Przewaznie jezdze sam lub z dziewczyna i jazda sprawia naprawde duza frajde, a w niedalekiej przyszlosci planuje czipsa i wtedy to jestem przekonany, ze nie bedzie mi nic wiecej do szczescia potrzebne :) 2.5 TDI to przy tym silniku mul i to straszny (oczywisice nie mam zamiaru urazic posiadaczy, tylko opisuje swoje w razenia po uzytkowaniu obydwu silnikow). Spalanie wg mnie tez nie jest tragiczne, bo na trasie wroclaw-berlin, praktycznie caly czas w okolicach 160km/h a czasami szybciej i wychodzi ok 9.5l/100, a w miescie (Berlin) gdzie codziennie musze sie przedzierac przez mega korki, bo niestety moja praca jest w centrum, wiec nie moge uzywac obwodnicy spalanie wychodzi w okolicach 11-13 l/100 w zaleznosci od tego jaka ciezka noge mam danego dnia i jakie jest natezenie ruchu. Mam nadzieje, ze te informacje chociaz troche ci pomoga.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/