.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6C5 2.5TDi vs 530d E39 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=94540 |
Strona 1 z 7 |
Autor: | mroova81 [ 15.lip.2009 09:53:37 ] |
Tytuł: | A6C5 2.5TDi vs 530d E39 |
Był już wątek o 540 vs S6.... Teraz może coś o dieslach? Ogólnie 2.5TDi uchodzą za najgorsze silniki audi i jedne z najgorszych w ogóle. 3litrowi diesel w bmce to kilku krotny silnik roku, uchodzący za najlepszy w swojej klasie, a więc czy jest w ogóle sens kontynuowania tego wątku? Zapraszam do dyskusji w szczególności naszych specjalistów od diesla. Być może niedługo będę zmieniał auto. Najbardziej celuję w jakieś 4.2v8 lub 2.7Tbenz.. Przebiegi mam raczej krótkie, ale może kupując oszczędnego diesla zacząłbym jeździć na wycieczki? Abstrachując od przebiegów, czy kompletny laik w dziedzinie diesla jest w stanie kupić coś z w/w samochodów i jeździć nim 2-5lat nie przejmując się specjalnie niczm tak jak w 1Z? Czy 30d ma jakieś bolączki wrodzone? Co do 2.5TDi z racji funduszy raczej skupmy się na <2004r |
Autor: | rafala6 [ 15.lip.2009 10:01:17 ] |
Tytuł: | |
3.0d.Nic tylko lac płyn do spryskiwacza ![]() ![]() |
Autor: | mroova81 [ 15.lip.2009 10:33:15 ] |
Tytuł: | |
Ten 2.5 to też jest 6garów? Wogóle, to silniki to je common rail tak? Co to dokładnie jest i czym się różni od 2.5TDi który jest na PD (tak?). No i w końcu dlaczego ceny C5 z 2.5TDi są wyższe niż 530d? Czy jeżdżąc od poniedziałku do piątku po 3km takim 530d zapiekę jakieś kierownice w turbo? PS wyświetleń dużo, wypowiedzi mało... chyba jednak wątek bez więszkego sensu... |
Autor: | Druss [ 15.lip.2009 10:49:32 ] |
Tytuł: | |
Ja zaglosowalem za 530d. Jakos niejestem przekonany do tych poprawionych walkow itp. balby sie kupic takie auto. Cytuj: Czy jeżdżąc od poniedziałku do piątku po 3km takim 530d zapiekę jakieś kierownice w turbo? to 530d maja turbo ?? myslalem ze to sa wolnossace... czlowiek ciagle sie uczy ![]() ale mysle ze 3km to troche za malo dla diesla zeby zlapal jaka kolwiek temperature Cytuj: PS wyświetleń dużo, wypowiedzi mało... chyba jednak wątek bez więszkego sensu...
Moze malo osob mialo do czynienia z 530d. A jak wyglada stosunek mocy BMW ( ?KM ) do Audi ( 180KM )? |
Autor: | mroova81 [ 15.lip.2009 10:53:06 ] |
Tytuł: | |
530d przed liftem 184; po lifcie 193; w budzie E60 to już >200KM. 3km mam do pracy. Jak tylko mogę to jadę rowerem, ale przecież roboty nie zmienie przez chęć spróbowania diesla (chyba, że mnie wywalą za siedzenie na AKP w godzinach pracy). |
Autor: | Biedron [ 15.lip.2009 11:12:01 ] |
Tytuł: | |
Sporo o BMW E39może powiedzieć Flavios. Z tego co ja się orientuje to silnik 530d (po lifcie chyba w 2001 tj . ten co ma 193KM jest bardzo dobry i raczej bezproblemowy). Jeździłem nową X5 z tym silnikiem (troszkę wzmocnionym) i złego słowa nie powiem. Turbo pewnie z zmienną geometrią bo piknie z dołu ciagnie. Skrzynia rewelka. Dźwięk jak to diesel do 4,2 V8 w benie to mu daleko, ale źle nie jest, ale za to spalanie. X5 pali średnio 9-10l przy dość dynamicznej jeździe (80%trasa). Jak ja jechałem dość delikatnie to i 7l. Nie wiem jak tam w jeździe czysto miejskiej. Co do sylwetki to osobiście bardzo podoba mi się E39 zwłaszcza w M-pakiecie, ale tylko w sedanie. Kombi to jednak C5. Wnętrze moim zdaniem w Audi ładniejsze. No i Q.... Przy małych przebiegach brałbym A6 C5 4,2 lub 2,7BiTurbo albo przedliftową 2.8. Temat już był raz podejmowany http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=530d |
Autor: | Druss [ 15.lip.2009 11:17:23 ] |
Tytuł: | |
Przy tak bliskiej pracy to nawet w zime bym autem niejezdzil ... lato > rower zima > z buta deszcz > samochod tylko teraz pytanie, po co wtedy samochod ? ![]() |
Autor: | spanky [ 15.lip.2009 11:38:07 ] |
Tytuł: | |
Ostatnio mialem przyjemnosc pojedzic [jako pasazer] BMW 530 D Touring M-Pakiet kolegi [notabene forumowicza ![]() |
Autor: | wowo [ 15.lip.2009 11:51:32 ] |
Tytuł: | |
Jako że miałem C5 2.5 TDI a teraz pomykam e46 330xd po wiem iż różnica w silnikach jest kolosalna. Zaczynając od kultury pracy, poprzez osiągi i na spalaniu kończąc. Audikowskie V6 TDI przy 3d z Bawari to stary awaryjny klekot. Jednym i drugim przelatałem około 25tys. km. 3d bezawaryjnie, a 2.5 TDI z awariami, ciągłym podłączaniem Vaga, z dusza na ramieniu, że w trasie VP44 się wysra i wieczne nasłuchiwanie motorowni, czy przypadkiem hydraulika nie nawala. Osiwieć można. Teraz wsiadam i rura ![]() 2.5 TDI by Rogal 200PS 395Nm 330xd by Rogal 220PS 480Nm wkrótce następny mod na około 250-260PS 550-580Nm ![]() |
Autor: | Morgi [ 15.lip.2009 13:05:38 ] |
Tytuł: | |
Zdecydowanie 530d No chyba że AEL, wtedy AEL z q |
Autor: | spanky [ 15.lip.2009 13:12:28 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): No chyba że AEL, wtedy AEL z q
co Ty gadasz ![]() |
Autor: | Morgi [ 15.lip.2009 13:15:12 ] |
Tytuł: | |
Wolę kamienia łupanego AEL, 1Z itp niż "nowoczesne" diesle. I wiem co mówię ![]() Ale żyby nie było offtopu: Czy 2.5 TDI V6 czy 3.0D --> 3.0D Czy 2.5 TDI R5 czy 3.0D --> 2.5 TDI R5 |
Autor: | ZiPi [ 15.lip.2009 13:27:56 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): Wolę kamienia łupanego AEL, 1Z itp niż "nowoczesne" diesle. I wiem co mówię
Popieram ! Glos oddałem na diesla z BMW, bo 2.5 V6 TDI z Audi, to jest kompromitacja. |
Autor: | rafala6 [ 15.lip.2009 13:33:11 ] |
Tytuł: | |
Z dojazdami do pracy się nie martw.Ja miałem do roboty około 2km i nie narzekałem. 3.0d w standarcie ma webasto więc po kilometrze robi się cieplutko w największe mrozy.Motor bardzo szybko sie nagrzewa.Najlepsza opcja dla mnie to A6 z 3.0d +quattro=idealne auto na polskie drogi ![]() |
Autor: | j@cek [ 15.lip.2009 14:29:42 ] |
Tytuł: | |
spanky napisał(a): MorgothV8 napisał(a): No chyba że AEL, wtedy AEL z q co Ty gadasz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ps. AEL to parch jeszcze bez VTG ![]() ![]() |
Autor: | Adamer [ 15.lip.2009 15:03:38 ] |
Tytuł: | |
j@cek napisał(a): spanky napisał(a): MorgothV8 napisał(a): No chyba że AEL, wtedy AEL z q co Ty gadasz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ps. AEL to parch jeszcze bez VTG ![]() ![]() Zawsze idzie wsadzic turbine i inne graty z innego silnika ![]() NO soft by był fajny tak na 170km ![]() |
Autor: | Biedron [ 15.lip.2009 15:27:42 ] |
Tytuł: | |
Niestety jesli porownywac tylko silniki i napęd to jedyne co przemawia za 2.5TDi V6 to miłość do Audi,TDi i Quattro, racjonalnych argumentów brak ![]() |
Autor: | grejf [ 15.lip.2009 15:28:14 ] |
Tytuł: | |
wszystko to kupy, 1.9PD rzadzi...male oplaty, malo pali, jezdzi z pkt A do B. Nawet jezeli cos, to grosze. sytuacja walkow w 2.5 V6 na AKP to juz nadmuchana legenda, ciekawe ile osob z AKP mialo w ogole V6 TDi i sprzelil im walek bo ja np do tych szczesciazy sie nie zaliczam, a mam juz 256tkm... generalnie robi sie z tego taki szum, a % osob z tymi walkami jest nie wiadoma, a raczej ktorych rocznikow. Juz bardziej bym sie przychylal przy wadzie VP44 na naszej gnojówce. co do 3.0 D jest to fajny silnik, lecz tu jest za to tysiace przypadkow zasysu wody dolotem i koncowego wybuchu silnika, glowice wszelkie gumy w BMW sa slabo odporne na zasiarczenie paliwa [czyt.PL] Lancuch rozrzadu, w pierwszej fazie produkcji jezdzace bomby, wtryski ta sama kupa jak w Audi... BMW dostaje czsto za diesla silnik roku, ale kto je ocenia? Kolesie ktorzy przejada sie 40km i czuja moc... do tego I-sze CR zailanie wtryskowe bylo w BMW, teraz robia 2.0 bez T 170ps moza rzec BRAWO... przy takim spalaniu i litrażu, ale ile to bedzie jezdzic, jak 90% kierowcow diesla zmienia biegi przy 4,7 RPM ![]() ![]() Wszystko idzie w kierunku kupa ON, kiedys diesel mial ok 2,0 litrow i mial 80-115ps teraz ech.. era sie juz skonczyla. rafala6 ma tu racje. |
Autor: | meszrum [ 15.lip.2009 15:30:14 ] |
Tytuł: | |
dyskusja przypomina trochę pytanie zadane przez niedoświadczonego adepta ars amandi, a mianowicie: co jest ważniejsze w ciele kobiety: ładne pośladki czy ładne piersi? ani jedno, ani drugie. ważne jest to, co jest istotne dla odbiorcy. trudno jest oceniać samochód przez pryzmat jednego silnika [tak jak i kobietę przez pryzmat pośladków]. odnoszę wrażenie, że najpierw należy podjąć decyzję co do samej marki [a tutaj, subiektywnie, C5 jest konstrukcją nieco bardziej estetyczną niż E39], a następnie określić priorytety jednostki napędowej. jeżeli do pracy dzieli nas 3km, to po co kupować TDI? lepiej 2.7T/3.0 [PB], bądź, jeżeli ma być oszczędnie, 1.8T. druga kwestia, to wybór typu napędu. są opinie, że w grę wchodzić powinno jedynie Q. zapytam w ten sposób: po co Q w samochodzie poniżej 200PS [i Nm poniżej 400], który jeździ głównie po prostych nieoblodzonych [i w dodatku przestrzega przepisy], a przy tym nie startuje spod świateł? silnik BMW jest bardziej dynamiczny i kulturalny, co nie znaczy, że jest zupełnie bezawaryjny [układ wtryskowy]. co do 2.5TDI, to pamiętajcie jeszcze o tym, że AKN/AYM m6_fwd jeżdżą lepiej [dynamika], niż AKE/BAU/BDH Q_tip. ...a przy tym palą 2-3 litry mniej. ...a już zupełnie poza dyskusją jest to, że problemy zaczynają się zawsze wtedy, gdy mechanik[-szympans] podniesie maskę po raz pierwszy... |
Autor: | christo_ [ 15.lip.2009 16:31:29 ] |
Tytuł: | |
Pitolenie z ta "awaryjnoscia" 2.5 V6 ...... ludzie pokupili samochody z przelotem 400-500 tys km serwisowane w systemie LL z cofnietym licznikiem do 120 tys i becza ze silnik sie sypie , inni traktuja 2.5 V6 jak 1.9 tdi i wymieniaja olej co 15 tysi i dzieje sie to samo, jeszcze inni w starszych modelach nie sprawdza odmy i wałki sie sypią. Silniki 2.5 V6 aby sluzyly dlugo i bezawaryjnie nalezy traktowac troche inaczej niz "prymitywne" 1.9 tdi ....miałem C5 w 1.9 tdi (AVG) 110PS z 2000r. teraz mam 2.5 V6 i nie zamierzam zmieniac na 1.9/2.0 jezeli juz to tylko na 3.0 tdi lub duzą benzyne czyli 3.2 lub 4.2 |
Strona 1 z 7 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |