.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6C5 2.5TDi vs 530d E39
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=94540
Strona 1 z 7

Autor:  mroova81 [ 15.lip.2009 09:53:37 ]
Tytuł:  A6C5 2.5TDi vs 530d E39

Był już wątek o 540 vs S6.... Teraz może coś o dieslach? Ogólnie 2.5TDi uchodzą za najgorsze silniki audi i jedne z najgorszych w ogóle. 3litrowi diesel w bmce to kilku krotny silnik roku, uchodzący za najlepszy w swojej klasie, a więc czy jest w ogóle sens kontynuowania tego wątku? Zapraszam do dyskusji w szczególności naszych specjalistów od diesla. Być może niedługo będę zmieniał auto. Najbardziej celuję w jakieś 4.2v8 lub 2.7Tbenz.. Przebiegi mam raczej krótkie, ale może kupując oszczędnego diesla zacząłbym jeździć na wycieczki? Abstrachując od przebiegów, czy kompletny laik w dziedzinie diesla jest w stanie kupić coś z w/w samochodów i jeździć nim 2-5lat nie przejmując się specjalnie niczm tak jak w 1Z? Czy 30d ma jakieś bolączki wrodzone?
Co do 2.5TDi z racji funduszy raczej skupmy się na <2004r

Autor:  rafala6 [ 15.lip.2009 10:01:17 ]
Tytuł: 

3.0d.Nic tylko lac płyn do spryskiwacza :): Polecam tez 2.5 163KM,ale w e39.Ale jeśli celujesz w benzynke to bierz C5 jest ładniejsza moim zdaniem.W BM-kach praktycznie wszystkie motory są OK pomijając TDS-a.Jak juz kupowac e39 to najlepiej po lifcie druga połowa 2000r.Moim zdaniem 3.0d jest ideałem w swojej klasie.I najważniejsze nie ma w nim żadnych niedoróbek.Tylko buda e39 potrafi rdzewiec :D

Autor:  mroova81 [ 15.lip.2009 10:33:15 ]
Tytuł: 

Ten 2.5 to też jest 6garów? Wogóle, to silniki to je common rail tak? Co to dokładnie jest i czym się różni od 2.5TDi który jest na PD (tak?). No i w końcu dlaczego ceny C5 z 2.5TDi są wyższe niż 530d?
Czy jeżdżąc od poniedziałku do piątku po 3km takim 530d zapiekę jakieś kierownice w turbo?

PS wyświetleń dużo, wypowiedzi mało... chyba jednak wątek bez więszkego sensu...

Autor:  Druss [ 15.lip.2009 10:49:32 ]
Tytuł: 

Ja zaglosowalem za 530d. Jakos niejestem przekonany do tych poprawionych walkow itp. balby sie kupic takie auto.

Cytuj:
Czy jeżdżąc od poniedziałku do piątku po 3km takim 530d zapiekę jakieś kierownice w turbo?

to 530d maja turbo ?? myslalem ze to sa wolnossace... czlowiek ciagle sie uczy :peace:
ale mysle ze 3km to troche za malo dla diesla zeby zlapal jaka kolwiek temperature

Cytuj:
PS wyświetleń dużo, wypowiedzi mało... chyba jednak wątek bez więszkego sensu...


Moze malo osob mialo do czynienia z 530d.

A jak wyglada stosunek mocy BMW ( ?KM ) do Audi ( 180KM )?

Autor:  mroova81 [ 15.lip.2009 10:53:06 ]
Tytuł: 

530d przed liftem 184; po lifcie 193; w budzie E60 to już >200KM.
3km mam do pracy. Jak tylko mogę to jadę rowerem, ale przecież roboty nie zmienie przez chęć spróbowania diesla (chyba, że mnie wywalą za siedzenie na AKP w godzinach pracy).

Autor:  Biedron [ 15.lip.2009 11:12:01 ]
Tytuł: 

Sporo o BMW E39może powiedzieć Flavios.

Z tego co ja się orientuje to silnik 530d (po lifcie chyba w 2001 tj . ten co ma 193KM jest bardzo dobry i raczej bezproblemowy). Jeździłem nową X5 z tym silnikiem (troszkę wzmocnionym) i złego słowa nie powiem. Turbo pewnie z zmienną geometrią bo piknie z dołu ciagnie. Skrzynia rewelka. Dźwięk jak to diesel do 4,2 V8 w benie to mu daleko, ale źle nie jest, ale za to spalanie. X5 pali średnio 9-10l przy dość dynamicznej jeździe (80%trasa). Jak ja jechałem dość delikatnie to i 7l. Nie wiem jak tam w jeździe czysto miejskiej.

Co do sylwetki to osobiście bardzo podoba mi się E39 zwłaszcza w M-pakiecie, ale tylko w sedanie. Kombi to jednak C5. Wnętrze moim zdaniem w Audi ładniejsze. No i Q.... Przy małych przebiegach brałbym A6 C5 4,2 lub 2,7BiTurbo albo przedliftową 2.8.

Temat już był raz podejmowany

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=530d

Autor:  Druss [ 15.lip.2009 11:17:23 ]
Tytuł: 

Przy tak bliskiej pracy to nawet w zime bym autem niejezdzil ...
lato > rower
zima > z buta
deszcz > samochod
tylko teraz pytanie, po co wtedy samochod ? :D ciezka sprawa.

Autor:  spanky [ 15.lip.2009 11:38:07 ]
Tytuł: 

Ostatnio mialem przyjemnosc pojedzic [jako pasazer] BMW 530 D Touring M-Pakiet kolegi [notabene forumowicza ;) ]. Podczas ~ 400 km spedzonych na fotelu pasazera moge powiedziec jedno... ten silnik to bajka ... Moc i moment rozwijana plynnie,wyciszenie niesamowite, silnika na wysokich obrotach [jak na dizla] nie slychac tylko delikatne pomrukiwanie ... auto zbiera sie na kazdym biegu od kazdych obrotów ... [silnik lekko dlubniety na ~ 205 PS i chyba 480 Nm], jedyny minus to skrzynia 5-tka.

Autor:  wowo [ 15.lip.2009 11:51:32 ]
Tytuł: 

Jako że miałem C5 2.5 TDI a teraz pomykam e46 330xd po wiem iż różnica w silnikach jest kolosalna. Zaczynając od kultury pracy, poprzez osiągi i na spalaniu kończąc. Audikowskie V6 TDI przy 3d z Bawari to stary awaryjny klekot.
Jednym i drugim przelatałem około 25tys. km. 3d bezawaryjnie, a 2.5 TDI z awariami, ciągłym podłączaniem Vaga, z dusza na ramieniu, że w trasie VP44 się wysra i wieczne nasłuchiwanie motorowni, czy przypadkiem hydraulika nie nawala. Osiwieć można. Teraz wsiadam i rura :D
2.5 TDI by Rogal 200PS 395Nm
330xd by Rogal 220PS 480Nm wkrótce następny mod na około 250-260PS 550-580Nm :D

Autor:  Morgi [ 15.lip.2009 13:05:38 ]
Tytuł: 

Zdecydowanie 530d
No chyba że AEL, wtedy AEL z q

Autor:  spanky [ 15.lip.2009 13:12:28 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
No chyba że AEL, wtedy AEL z q


co Ty gadasz :?: ... jaki AEL [epoka kamienia lupanego w dizlach].

Autor:  Morgi [ 15.lip.2009 13:15:12 ]
Tytuł: 

Wolę kamienia łupanego AEL, 1Z itp niż "nowoczesne" diesle. I wiem co mówię
:peace:
Ale żyby nie było offtopu:

Czy 2.5 TDI V6 czy 3.0D --> 3.0D
Czy 2.5 TDI R5 czy 3.0D --> 2.5 TDI R5

Autor:  ZiPi [ 15.lip.2009 13:27:56 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
Wolę kamienia łupanego AEL, 1Z itp niż "nowoczesne" diesle. I wiem co mówię

Popieram !
Glos oddałem na diesla z BMW, bo 2.5 V6 TDI z Audi, to jest kompromitacja.

Autor:  rafala6 [ 15.lip.2009 13:33:11 ]
Tytuł: 

Z dojazdami do pracy się nie martw.Ja miałem do roboty około 2km i nie narzekałem. 3.0d w standarcie ma webasto więc po kilometrze robi się cieplutko w największe mrozy.Motor bardzo szybko sie nagrzewa.Najlepsza opcja dla mnie to A6 z 3.0d +quattro=idealne auto na polskie drogi :D

Autor:  j@cek [ 15.lip.2009 14:29:42 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
No chyba że AEL, wtedy AEL z q


co Ty gadasz :?: ... jaki AEL [epoka kamienia lupanego w dizlach].

:): :): ja Ci pokaże tą epokę kamienia łupanego po sofcie :): :):
ps. AEL to parch jeszcze bez VTG :D :D

Autor:  Adamer [ 15.lip.2009 15:03:38 ]
Tytuł: 

j@cek napisał(a):
spanky napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
No chyba że AEL, wtedy AEL z q


co Ty gadasz :?: ... jaki AEL [epoka kamienia lupanego w dizlach].

:): :): ja Ci pokaże tą epokę kamienia łupanego po sofcie :): :):
ps. AEL to parch jeszcze bez VTG :D :D


Zawsze idzie wsadzic turbine i inne graty z innego silnika :P
NO soft by był fajny tak na 170km :peace:

Autor:  Biedron [ 15.lip.2009 15:27:42 ]
Tytuł: 

Niestety jesli porownywac tylko silniki i napęd to jedyne co przemawia za 2.5TDi V6 to miłość do Audi,TDi i Quattro, racjonalnych argumentów brak ;-)

Autor:  grejf [ 15.lip.2009 15:28:14 ]
Tytuł: 

wszystko to kupy, 1.9PD rzadzi...male oplaty, malo pali, jezdzi z pkt A do B. Nawet jezeli cos, to grosze.

sytuacja walkow w 2.5 V6 na AKP to juz nadmuchana legenda, ciekawe ile osob z AKP mialo w ogole V6 TDi i sprzelil im walek bo ja np do tych szczesciazy sie nie zaliczam, a mam juz 256tkm... generalnie robi sie z tego taki szum, a % osob z tymi walkami jest nie wiadoma, a raczej ktorych rocznikow. Juz bardziej bym sie przychylal przy wadzie VP44 na naszej gnojówce.

co do 3.0 D jest to fajny silnik, lecz tu jest za to tysiace przypadkow zasysu wody dolotem i koncowego wybuchu silnika, glowice wszelkie gumy w BMW sa slabo odporne na zasiarczenie paliwa [czyt.PL] Lancuch rozrzadu, w pierwszej fazie produkcji jezdzace bomby, wtryski ta sama kupa jak w Audi...

BMW dostaje czsto za diesla silnik roku, ale kto je ocenia? Kolesie ktorzy przejada sie 40km i czuja moc... do tego I-sze CR zailanie wtryskowe bylo w BMW, teraz robia 2.0 bez T 170ps moza rzec BRAWO... przy takim spalaniu i litrażu, ale ile to bedzie jezdzic, jak 90% kierowcow diesla zmienia biegi przy 4,7 RPM :): Juz widze 320D zostawiajace rekordowe kumulusy burzowe zawijajace sie za klapa bagaznika :)

Wszystko idzie w kierunku kupa ON, kiedys diesel mial ok 2,0 litrow i mial 80-115ps teraz ech.. era sie juz skonczyla. rafala6 ma tu racje.

Autor:  meszrum [ 15.lip.2009 15:30:14 ]
Tytuł: 

dyskusja przypomina trochę pytanie zadane przez niedoświadczonego adepta ars amandi, a mianowicie: co jest ważniejsze w ciele kobiety: ładne pośladki czy ładne piersi?


ani jedno, ani drugie.
ważne jest to, co jest istotne dla odbiorcy. trudno jest oceniać samochód przez pryzmat jednego silnika [tak jak i kobietę przez pryzmat pośladków]. odnoszę wrażenie, że najpierw należy podjąć decyzję co do samej marki [a tutaj, subiektywnie, C5 jest konstrukcją nieco bardziej estetyczną niż E39], a następnie określić priorytety jednostki napędowej.

jeżeli do pracy dzieli nas 3km, to po co kupować TDI? lepiej 2.7T/3.0 [PB], bądź, jeżeli ma być oszczędnie, 1.8T.

druga kwestia, to wybór typu napędu. są opinie, że w grę wchodzić powinno jedynie Q. zapytam w ten sposób: po co Q w samochodzie poniżej 200PS [i Nm poniżej 400], który jeździ głównie po prostych nieoblodzonych [i w dodatku przestrzega przepisy], a przy tym nie startuje spod świateł?

silnik BMW jest bardziej dynamiczny i kulturalny, co nie znaczy, że jest zupełnie bezawaryjny [układ wtryskowy].
co do 2.5TDI, to pamiętajcie jeszcze o tym, że AKN/AYM m6_fwd jeżdżą lepiej [dynamika], niż AKE/BAU/BDH Q_tip.
...a przy tym palą 2-3 litry mniej.

...a już zupełnie poza dyskusją jest to, że problemy zaczynają się zawsze wtedy, gdy mechanik[-szympans] podniesie maskę po raz pierwszy...

Autor:  christo_ [ 15.lip.2009 16:31:29 ]
Tytuł: 

Pitolenie z ta "awaryjnoscia" 2.5 V6 ...... ludzie pokupili samochody z przelotem 400-500 tys km serwisowane w systemie LL z cofnietym licznikiem do 120 tys i becza ze silnik sie sypie , inni traktuja 2.5 V6 jak 1.9 tdi i wymieniaja olej co 15 tysi i dzieje sie to samo, jeszcze inni w starszych modelach nie sprawdza odmy i wałki sie sypią. Silniki 2.5 V6 aby sluzyly dlugo i bezawaryjnie nalezy traktowac troche inaczej niz "prymitywne" 1.9 tdi ....miałem C5 w 1.9 tdi (AVG) 110PS z 2000r. teraz mam 2.5 V6 i nie zamierzam zmieniac na 1.9/2.0 jezeli juz to tylko na 3.0 tdi lub duzą benzyne czyli 3.2 lub 4.2

Strona 1 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/