Hej,
akurat miałem z oboma silnikami do czynienia ( aktualnie użytkuję B6 1.8T ). Co do spalania to w 1.8T jest minimalnie mniejsze niż w 2.4. 1.8 pali w mieście 12-13, V6 14-15 - to akurat moim zdaniem nie problem. Problem polega na tym że jak zauważyłeś 1.8 ma T, a nie każdy wie/chce o nią dbać. I może się zdarzyć że kupisz zajeżdzonego parcha - tu kłania sie BARDZO DOKŁADNA diagnostyka przed kupnem. Silnik z T ma spory jak na pojemność potencjał rozwoju i to jego główna zaleta. Podciągnięty do ok 200 KM i 300Nm naprawdę ładnie śmiga. Poza tym nie widzę zalet

- ani dźwięk ładny ani nie jakoś super elastyczny. Ot zwykły silniczek.
Co innego 2.4 V6. Jednostka ( w moim przypadku ) kompletnie bezawaryjna. Kupiłem z takim motorem moje 1 Audi ( A6 C5 ), bez żadnej diagnostyki i z silnikiem nie działo się kompletnie nic

Lałem paliwko, wymieniałem oliwkę i to wszystko. Pięknie mruczy, w A4 będzie też fajnie przyśpieszał - jak będzie manual to już bajka. Brak potencjału rozwoju, ale to wg mnie akurat nie wada.
Jednym słowem gdybym ja wybierał to stawiam na 2.4 w stosunku 70 do 30

Ale chyba dość trudno znaleźć B6 z takim motorkiem bo mniej popularny niż 1.8T...