.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A4 Avant B6 jaki silnik benz najlepszy?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=94646
Strona 1 z 1

Autor:  karii [ 19.lip.2009 11:32:02 ]
Tytuł:  Audi A4 Avant B6 jaki silnik benz najlepszy?

Witam. Jestem świeżak na tym forum jak widzicie bo chciałbym się poradzić. Mam zamiar kupić rodzinnego Avanta do 35 tysi w budzie A4 B6 i tylko i wyłącznie benzynę nie przekonujcie mnie na diesla bo mam swoje zdanie o dieslach. Chodzi mi tylko o silniki jaki wybrać 1.8 T 150-163-190 km? Czy może 2.4 V6 170km. Jeżdżę głównie miasto do pracy z pracy i chodzi mi o koszty eksploatacji głównie spalanie po między 1.8T i 2.4V6 jaka różnica. Powiem szczerze że bardziej jestem ku 2.4 bo to V6 silnik nie wysilony turbiną no i ten dźwięk.. Użytkownicy jak to jest z tym spalaniem/eskploatacją tych silników? Pozdro.

Autor:  designer [ 19.lip.2009 11:56:11 ]
Tytuł: 

Hej,

akurat miałem z oboma silnikami do czynienia ( aktualnie użytkuję B6 1.8T ). Co do spalania to w 1.8T jest minimalnie mniejsze niż w 2.4. 1.8 pali w mieście 12-13, V6 14-15 - to akurat moim zdaniem nie problem. Problem polega na tym że jak zauważyłeś 1.8 ma T, a nie każdy wie/chce o nią dbać. I może się zdarzyć że kupisz zajeżdzonego parcha - tu kłania sie BARDZO DOKŁADNA diagnostyka przed kupnem. Silnik z T ma spory jak na pojemność potencjał rozwoju i to jego główna zaleta. Podciągnięty do ok 200 KM i 300Nm naprawdę ładnie śmiga. Poza tym nie widzę zalet :( - ani dźwięk ładny ani nie jakoś super elastyczny. Ot zwykły silniczek.

Co innego 2.4 V6. Jednostka ( w moim przypadku ) kompletnie bezawaryjna. Kupiłem z takim motorem moje 1 Audi ( A6 C5 ), bez żadnej diagnostyki i z silnikiem nie działo się kompletnie nic :!: Lałem paliwko, wymieniałem oliwkę i to wszystko. Pięknie mruczy, w A4 będzie też fajnie przyśpieszał - jak będzie manual to już bajka. Brak potencjału rozwoju, ale to wg mnie akurat nie wada.

Jednym słowem gdybym ja wybierał to stawiam na 2.4 w stosunku 70 do 30 :peace: Ale chyba dość trudno znaleźć B6 z takim motorkiem bo mniej popularny niż 1.8T...

Autor:  rafala6 [ 19.lip.2009 14:19:18 ]
Tytuł: 

Jeśli miałbym wybierac B6 to na pierwszym miejscu wybrałbym 4.2V8 :D 2.4,ewentualnie 1.8T 190KM.

Autor:  toratore [ 19.lip.2009 15:41:20 ]
Tytuł: 

Model b6 z silnikiem 2.4v6 nie był sprzedawany w Polsce - tylko Europa Zachodnia i USA.
co do spalania, to od 1,5 roku użytkuje skrzynią multitronic -przyśpieszenie 9s do setki - zadawalające. Szukałem 3.0v6, ale trudno znaleźć avanta z automatem w q za rozsądne pieniądze.
Co do spalania to miasto 13 litrów minimum, autostrada przy 120 km/h - 8 litrów. Na trasie - między Jelenią a Poznaniem jadąc jak emeryt także można osiągnąć srednią 8 llitrów. Natomiast autostrada 150 - 200 km/h trzeba liczyć 10 litrów. Prz takiej jeździe też pożera olej 0,5 litra na 1000 km.
Oprócz tego motor jak najbardziej ok. Wielki plus dla tego silnika to jego dźwięk, w 1.8 niedostepny.

Autor:  przemik [ 19.lip.2009 19:42:21 ]
Tytuł: 

1.8T 190 KM - najlepiej z "kłatro"...

Autor:  2rafal7 [ 19.lip.2009 19:49:51 ]
Tytuł: 

toratore napisał(a):
Model b6 z silnikiem 2.4v6 nie był sprzedawany w Polsce - tylko Europa Zachodnia i USA.


A to ciekawe...i do tego usa ten silnik nigdy nie widział :P tam były tylko oferowane 1.8t, 3.0V6 i 4.2 w S4

Autor:  toratore [ 19.lip.2009 20:30:05 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
toratore napisał(a):
Model b6 z silnikiem 2.4v6 nie był sprzedawany w Polsce - tylko Europa Zachodnia i USA.


A to ciekawe...i do tego usa ten silnik nigdy nie widział :P tam były tylko oferowane 1.8t, 3.0V6 i 4.2 w S4


Co do USA to chyba masz rację.

Autor:  Morgi [ 20.lip.2009 07:08:49 ]
Tytuł: 

Dowolny z tych dwóch
1.8T ma potencjał i lekko mniej pali
2.4 jest bardziej "kulturalny", mniej obsługowy, pali więcej

Ale co innego jest ważne. Musi być quattro :peace:

Autor:  toratore [ 20.lip.2009 07:42:12 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):

Ale co innego jest ważne. Musi być quattro :peace:


2.4 w modelu b6 nie był konfigurowany z q (w a6 był)
1.8 t był w q, ale chyba tylko z manualem - bardzo trudno znależć za rozsądne pieniądze 1.8 t z quattro.
Osobiście do dojazdów do pracy bym di tego nie przykładał takiej wagi, oczywiście gdyby się trafiło to ok.

Autor:  Morgi [ 20.lip.2009 07:54:57 ]
Tytuł: 

Kurde nawet bym nie pomyslał że mogło byc V6 bez mozliwości wybrania napędu quattro :/

Autor:  designer [ 20.lip.2009 13:20:53 ]
Tytuł: 

Na suchym w mieście nie ma znaczenia czy masz q czy nie. Jak masz do wyboru parcha z q i ładną sztukę bez to ja wybieram bez.

Powodzonka :peace:

Autor:  Morgi [ 20.lip.2009 13:55:23 ]
Tytuł: 

OT: wolałbym parcha z.
"Odparchować" się da za mniejszą lub większą
Dorobić quattro to już ciężki i bezsensowne rezanie, a jak nawet to dorobienie to bardzo gruba kasa i rzeźba.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/