.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A6 1.8 T - za i przeciw
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=95309
Strona 1 z 3

Autor:  maciek33w [ 12.sie.2009 07:30:36 ]
Tytuł:  Audi A6 1.8 T - za i przeciw

Witam, za kilka miesiecy ( mam nadzieje ) bede nosił sie z zamiarem kupienia a6 c5 z silnikiem 1.8 T, dizle nie wchodzą w gre ( pompy wtryski blee ), silniki v6 to drogie opłaty z zagranicy ( ok 4 kpln ) i prawdopodobnie dorozsze utrzymanie. W samochodze na pewno pojawi sie instalacja gazowa ale to po okresie próbnym. Kilka pytań zwiezłych do uzytkowników takich cacek :P :

1. Automat + tiptronic czy manual ( utrzymanie i spalanie bo z katalogu widze ze osiągi takie same ??
2. Jaki przebieg dla tego auta jest juz niebezpieczny ( siada turbo itp, silnik wysilony ), itak bede szukał do max 150-170 tys km ??
3. Czy ważny jest trocznik czy przebieg ( raczej odpuszcze sobie wersje po LIFT-cie ;] ) ??
4. Chiptuning - ile mozna wyciagnać z 150tki zeby pozniej dobrze chodziła na gazie ?? 180tke znaleść w dobrym stanie graniczy z cudem, albo kazdy pisze na allegro standardowo ze ma 150 km
5. Ogólne koszty utrzymania auta ( przykladowo: rozrząd, hamulce, zawias z przodu to wiem ;] , a tył ? )
6. quattro ?
7. a moze buda a4/b5 ?

jakby ktos wałkował juz temat proszę o kontakt na gadu ewentualnie:2148319

Panie moderatorze prawdopodobnie taki temat juz był, ale pewnie po drodze wyjdzie sporo pytan na ktore chcialbym znać odpowiedz, wiec prosze troche przymknac oko ;-)

Autor:  Morgi [ 12.sie.2009 07:43:35 ]
Tytuł: 

1. Osiągi są inne, tiptronik jest droższy w serwisowaniu
2. Nie wierz w przebieg, patrz na stan. jak stan ok to przebieg nawet 400 tyś km jest OK
3. Ani jedno ani drugie dla mnie nie jest ważne, ważny jest stan
4. Wycisnąc można duuuużo, to pancerne silniki. Nie wiem ile mozna z gazem.... mozna robic program POD gaz z tego co wiem
5. Nie będe zmyslał cen, ale ogólnie tragedii nie ma
6. TYLKO i WYŁĄCZNIE, bez quattro bym nie kupił audi
7. Ja bym wolał A6 ale kwestia gustu

Autor:  maciek33w [ 12.sie.2009 07:56:33 ]
Tytuł: 

takiej odpowiedzi wlasnie oczekiwalem, brat ma a4 i miejsca troche mniej, ale i mniej waży co przeklada sie na osiagi i spalanie

czyli slilnik ogolnie jest godny polecenia ... teraz mam b4 quattro i fajnie sie zimą jezdzi, a auto mam zamiar kupic na dluzszy czas i doinwestowac, zeby ladnie wygladalo, bo bmw 5 ani okular raczej nie wchodzi w gre , a innego auta niz niemieckie nie chce ;] kij, innego niz audi ;-)

co do przebiegu to mniej wiecej jestem w stanie sprawdzic ile moze miec poprez kumpla z serwisu audi , z tym ze tu, a nie za granica, ale tam znow cena o 2-3 tys moze byc tansza.

1. Na co zwracać uwagę przy kupnie ?? co mam sprawdzic ?? jak sprawdzic turbine, hamulce ?? co moge sprawdzic sam ??

Autor:  rafala6 [ 12.sie.2009 08:35:29 ]
Tytuł: 

Zacznijmy od tego ile chcesz przeznaczyc na zakup.

Autor:  maciek33w [ 12.sie.2009 10:51:10 ]
Tytuł: 

25-27 tys...
na http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9528211 to troche mnie nie stać ale ludzie roznie cenią auta, i za "niezbajerowana wersje" (tylko nie quattro) mozna kupic za 20 tys do opłat

Autor:  remczar [ 12.sie.2009 14:46:17 ]
Tytuł: 

Siema,
od okolo 4 miesiecy jezdze C5 z silnikiem ANB, 1.8T 150KM i powiem ci, ze jestem bardzo zadowolony i mogo go jedynie polecic. Niestety nie mam Q i chce podniesc moc, co moze sie wiazac z utrata przyczepnosci od czasu do czasu podczas ruszania :D wiec polecalbym ci Q. Poza tym o kosztach utrzymania niestety nie moge ci za wiele powiedziec, bo od kiedy go kupilem, to jeszcze nic nie robilem, tylko sprzeglo, ale to podejrzewam, ze byla wina kobiety, ktora jezdzila nim od nowosci i tylko robila co musiala, bo np. przy ostatniej wymianie olejow i filtrow okazalo sie, ze filtr paliwa ma nabity rok produkcji auta :D ale wiadomo, ze jak sie kupi auto to jakies pierdoly trzeba porobic, poza tym zadnych prblemow. Lac i jezdzic...oleju przez te kilka miesiecy nie wzial wcale.

Autor:  golob [ 12.sie.2009 15:44:24 ]
Tytuł: 

Kolego remczar a możesz cos powiedziec o odczuciach pomiedzy 2,5 TDI a 1.8 T ? Bo miales TDI wiec porównanie masz - chodzi mi tylko o jazdę, bez zadnych technicznych spraw bo to wiem :)

Autor:  rafala6 [ 12.sie.2009 15:50:55 ]
Tytuł: 

2.5TDI 150KM odczuwalnie lepiej się odpycha,aniżeli 1.8T 150KM.Ale się nie zastanawiaj i bierz 1.8T.

Autor:  maciek33w [ 12.sie.2009 16:31:01 ]
Tytuł: 

jeśli mozna wiedzieć kolego ramczar jaki koszt sprzęgła z wymianą ?

co do diesli one zawsze wgniataja w fotel a nie jadą ;] (bez urazy ale nie jestem prekonany po prostu)

co do zrywania przyczepności po czipie to pewnie tylko na jedynce

Pytanko:

Jak jest z kontrolą trakcji ? da sie jakoś wyłaczyć np. w takim turbo ? bo pewnie jest w serii

Autor:  BartG60 [ 12.sie.2009 18:57:31 ]
Tytuł: 

witam,
jezeli masz dobre opony to nie ma zadnych problemow z trakcja,
(na suchym)
mam oske 1.8T 180KM seryjnie i moge go rowniez polecic,
z zadnym 2.5TDi 150KM nie ma co porownywac,
diesle to muly jak nic.

Kontrole trakcji mozna odlaczyc jednym guziczkiem :diabel:
(ja nie mam wogole tego spowalniacza)

PZDR///

Autor:  Simo22 [ 12.sie.2009 20:29:12 ]
Tytuł: 

BartG60 napisał(a):
witam,
jezeli masz dobre opony to nie ma zadnych problemow z trakcja,
(na suchym)
mam oske 1.8T 180KM seryjnie i moge go rowniez polecic,
z zadnym 2.5TDi 150KM nie ma co porownywac,
diesle to muly jak nic.

Kontrole trakcji mozna odlaczyc jednym guziczkiem :diabel:
(ja nie mam wogole tego spowalniacza)

PZDR///


Znowu takie muly te Diesele to nie sa :)

2.0TDI 170ps chodzi juz bardzo dobrze jesli porownywac osiagi i pojemnosc. Napisze tez o AVF i AWX a po Chipie miod :)

Autor:  A6 man [ 12.sie.2009 21:42:55 ]
Tytuł: 

to ja powiem tak przez trochę ponad 2 lata naleciało mi ponad 60 tys (oczywiście na gazie) z powazniejszych napraw robiłem tylko sprzęgło (koszt części niecałe 100f ze zniżką w salonie) no i oczywiście rozrząd ale to normalna sprawa, do tego przegób, dwa wachacze, termostat i naprawa licznika...
i w sumie to by było na tyle, jak na 60tys bardzo dobry wynik moim zdaniem
jeśli będziesz szukał quattro to kontroli trakcji nie bedzie (bo i po co)
ogólnie bardzo przyjemne auto, tylko znależć w miarę dbany egzemplarz
:peace:

Autor:  maciek33w [ 13.sie.2009 12:15:00 ]
Tytuł: 

no to raczej pozostane przy tym ... oczywiście ciemna limuzyna, kombi to juz nie to samo, zapomnialem o jednej waznej rzeczy:

1. Spalanie ?? ile średnio , trasa przy mocy 150 i 180+ koni ??

teraz mam 2.6 b4 q abc, i pali z 15 litrow :D a wcale rewelki w jezdzie nie ma ( juz, na poczatku po przesiadnieciu z coupe 2.0 3a była )

Autor:  matysss [ 13.sie.2009 12:31:49 ]
Tytuł: 

Witam! Mialem A6 1.8T ośke przez dwa lata, zrobielem nia okolo 40tys. km na seryjnej mocy i okolo 20tys. po chipie na 174KM i 265nm. Spalanie, na trasie (autostrada) przy 150-160 8,5litra, 120km/h - 7litrow, miasto 12-13. Teraz mam A4 B6 1.9 AWX na 170 koni i 370nm. Spalanie trasa 160 - 6 litrow, 120 - 4,4 litra, miasto 6,2 litra. Oba auta przed chipem i po chipie jezdzily bardzo porownywalnie, z lekka przewaga dla a4 po chipie. Moja A6 wciagalem 2.4 i dwunasto zaworowe 2.8, ale v6 ma wyzsza kulture pracy. Moja ex legitymowala sie przebiegiem przy kupnie 180tys. km, z rzeczy, ktore musialem robic to: Sprzeglo, przeguby!!!, zawiesznie przod!!, przeplywomierz. Pod koniec slychac juz bylo lancuszek pomiedzy walkami rozrzadu, ale poza tym super auto. Mialem silnik aeb i ten tez ci polecam bo ma te same graty co AJL (180KM w serii), a po chipie osiagi lepsze. Oczywiscie AJL tez mozna podkrecic, ale dorwac w dobrym stanie to ciezka sprawa a po wirusie i tak jezdza podobnie. Pozdrawiam

Autor:  maciek33w [ 13.sie.2009 13:18:06 ]
Tytuł: 

a jeśli chodzi o instalacje gazową do takiego auta ?? musza byc jakies dwa reduktory ? i w ogole z czym sie to je ?? :diabel:

Autor:  remczar [ 13.sie.2009 15:47:16 ]
Tytuł: 

Jesli chodzi o porownanie z 2.5TDI 150KM, ktorego mialem wczesniej, to powiem ci, ze nie ma co porownywac - 1.8T dostarcza duzo lepszych wrazen z jazdy i wg mnie lepiej sie odpycha, ale to moze dlatego, ze w TDI mialem Tipa, a w 1.8T mam manual (co mnie bardzo cieszy) :)
Jesli chodzi o wymiane sprzegla, to robilem tylko tarcze i zaciski, bo kola nie bylo sensu, wiec wynioslo mnie to 700 zeta z robota. Moge z czystym sumieniem polecic benzynke 1.8T jesli sie zastanawiasz miedzy dieslem a tym wlasnie. Jesli chodzi o spalanie, to niestety mam chyba ciezka noge troche, chociaz na prawde sie staram, ale kazde auto, ktorym jade, pali wiecej niz wlascicielowi :D Moj ANB pali ok 9-9.5l na trasie, tzn autobahn i cal czas predkosc 160-170km/h, a zdaza sie pocisnac szybciej. W miescie jest to cos w okolicach 13-14l, ale to jest w Berlinie, gdzie jest w ch...swiatel i duzy ruch z ranca jak sie jedzie do pracy i niestety pracuje w centrum, wiec obwodnica odpada. Nie robie duzo kilometrow wiec w sumie spalanie mi wisi, a gazu nie zamierzam montowac. Wydaje mi sie mimo wszystko, ze spalanie na takim poziomie nie jest jakies straszne.

Autor:  maciek33w [ 13.sie.2009 18:42:15 ]
Tytuł: 

no to teraz zostaje tylko pytanie co z quattro w limuzynie ... jeszcze ani jednej chyba takiej w turbo nie widzialem, w 2,4 2,8 2,5 tdi sa ... a w 1.8 t tylko w avancie :|

Autor:  BartG60 [ 13.sie.2009 20:23:27 ]
Tytuł: 

Simo22 napisał(a):
Znowu takie muly te Diesele to nie sa :)

2.0TDI 170ps chodzi juz bardzo dobrze jesli porownywac osiagi i pojemnosc. Napisze tez o AVF i AWX a po Chipie miod :)


mam alergie na diesla i gaz :peace:
nie wiem jak 170KM w 2.0 ale 140 to ledwo dycha (w A6)


PZDR///

Autor:  sebolec [ 13.sie.2009 20:27:05 ]
Tytuł: 

Simo22 napisał(a):
Znowu takie muly te Diesele to nie sa :)

2.0TDI 170ps chodzi juz bardzo dobrze jesli porownywac osiagi i pojemnosc.


Mowa o aucie za:

maciek33w napisał(a):
25-27 tys...


:):

Więc wspomniany przez Ciebie diesel to nie ta liga. ;)

Autor:  A6 man [ 13.sie.2009 21:49:45 ]
Tytuł: 

maciek33w napisał(a):
no to teraz zostaje tylko pytanie co z quattro w limuzynie ... jeszcze ani jednej chyba takiej w turbo nie widzialem, w 2,4 2,8 2,5 tdi sa ... a w 1.8 t tylko w avancie :|

taką właśnie posiadam :peace:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/