.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

audi A6 3.0 2002r
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=96082
Strona 1 z 1

Autor:  cezarye1 [ 13.wrz.2009 11:49:34 ]
Tytuł:  audi A6 3.0 2002r

panowie piszecie o 2.5 tdi ze to szajs a jak jest z 3.0 220KM dobre to sa silniki czy też szajs bo nie wiem na jaki się zdecydować może ktoś ma taki i może powiedzieć coś więcej na ten temat,bo jak pytałem o 2.5TDI to tylko było ja słyszałem od kumpla to od znajomego itd. proszę o konkretną opinie pozdrawiam

Autor:  boogie69 [ 13.wrz.2009 14:40:04 ]
Tytuł: 

Cyt. z listu do jednego z forumowiczów:

''...
Co do silnika ASN, nie mogę powiedzieć złego słowa.
Przez 1,5 roku użytkowania - ok 50 tys km - żadnych problemów z silnikiem.
Dużym zaskoczeniem było zużycie oleju, które wskazywało max. na 200ml na 15tys. km. Poprzednio w Passacie więcej dolewałem co 1000-1500 km.
Po tym co się nasłuchałem od znajomych, naczytałem na forum odn. 2,5 TDI, wiedziałem, że szukam jedynie benzyny. Rozważałem 2.4, bo było ich o wiele więcej, ale przypadkowo trafiłem na tego ASN.
Jak dla mnie jedyna słuszna konfiguracja to benzyna + quattro + tiptronic.
Bardzo przyjemna jazda w mieście i bezstresowa w trasie - nie zastanawiasz się, czy zdążysz, czy uda się wyprzedzić, etc... Moc i moment wystarczająca do sprawnej jazdy... Dlatego w manualu powinno to śmigać jeszcze lepiej! Smile
Z czasem apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego teraz szukam 2.7 biturbo... :peace:

Ze znanych mi ok. 10 posiadaczy ASN jedynie jeden miał z nim problemy - posypały mu się wałki i cały rozrząd. Właściciel doprowadził do tego świadomie, gdyż kupił go pokolizyjny w 'promocyjnej cenie ' :/ . Za długo zwlekał z naprawą, aż posypało się wszystko co mogło :(
Naprawa zajęła ponad 6 msc, ale teraz śmiga i podobno jest w porządku.
Pozostali nie mieli żadnych poważniejszych problemów, poza elementami standardowymi dla wszystkich silników - przepływomierz, sondy lambda, cewki, etc.
...''

Autor:  cezarye1 [ 13.wrz.2009 17:31:27 ]
Tytuł: 

dzięki kolego mam na oku takie autko w manualu a jak ze spalaniem???

Autor:  Paw1972 [ 13.wrz.2009 23:50:21 ]
Tytuł: 

W Audi A4 Cabrio roczniki, np. 2003/2004 spotkasz 1.8 T, 2.5 TDI i 3.0 i to wszystko. W UK jest to najczęściej 1.8 T lub 3.0. U nas (w PL) jest ich mało i nie widuję ich w innym modelach (w UK też). Poszukaj na forum - wpisz na przykład w Szukaj słowa: silnik 3.0 benzyna lub coś podobnego i zaznacz "szukaj wszystkich słów". Przejrzyj sobie jeden z tematów:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... +0+benzyna
Może się przyda.
pozdr. ;)
ps. dodam, że w UK najczęściej spotykany silnik w "starszych" (C5) modelach to: 1.8 T, 1.9 TDI, 2.4 oraz 4.2. Unikaty to 2.0, 2.7 BT, 3.0.

Autor:  boogie69 [ 14.wrz.2009 11:49:36 ]
Tytuł: 

cezarye1 napisał(a):
dzięki kolego mam na oku takie autko w manualu a jak ze spalaniem???

W automacie:
-benzyna
trasa: średnio 11-12l. min. 9l., max. 14l.
miasto: średnio 13-15l. min. 12l., max. 16l.

-gaz + 10%

Autor:  Mizantrop [ 16.wrz.2009 22:06:59 ]
Tytuł:  Re: audi A6 3.0 2002r

cezarye1 napisał(a):
panowie piszecie o 2.5 tdi ze to szajs a jak jest z 3.0 220KM dobre to sa silniki czy też szajs bo nie wiem na jaki się zdecydować może ktoś ma taki i może powiedzieć coś więcej na ten temat,bo jak pytałem o 2.5TDI to tylko było ja słyszałem od kumpla to od znajomego itd. proszę o konkretną opinie pozdrawiam


Cześć!
Sam byłem w podobnym dylemaciem jakiś czas temu. Rozważałem różne opcje, to diesel - wszystkie możliwe silniki w C5.
Po całym tym galimatiasie zacząłem się rozglądać za ASN - thanks to Boogie69, który tylko utwierdził mnie w przekonaniu - nabyłem ASNa - oczywiście q i manual.
Autko mam od 1 września - do tej pory zrobione prawie 2tyś km, jak na razie tylko PB98.

Spalanie - to zależy jak jeździsz. Potrafi na trasie zejść poniżej 9litrów, Miasto do 13-14. średnio wychodzi ok 11litrów. Cóż, uważam to za bardzo dobry wynik. Jak będziesz ostro deptał to pewenie jesteś wstanie spalić nawet 20 litrów.

Z napraw miałem do zrobionie drobne elementy od zderzaka, ale tu jest standard dla każdej C5 po lifcie. Innych napraw jeszcze nie przeprowadzałem, ale z tego co się rozglądałem, to koszty części nie są droższe od 2.5TDI.

I najważniejsze to wrażenia z jazdy - muszę powiedzieć iż tak jak pisał Boogie69 - nie zastanawiasz się czy zdążysz, czy masz wystarczająco mocy itd. na każdym biegu ten samochód reaguje na pedał gazu natychmiastowo. Dla mnie zupełnie wystarczająco.
Poza tym komfort jazdy. W środku naprawdę cicho, na zewnątrz słychać tylko opony. Silnik V6 pracuje na najwyższym poziomie.

To chyba tyle co mogłem na razie napisać. Zawsze możesz pisać na priva. :peace:

Autor:  Paw1972 [ 16.wrz.2009 23:46:53 ]
Tytuł: 

Kolego ;) jeżeli boisz się turbuleum w 2.7 BT (przed zakupem nalezy dobrze zdiagnozować stan silnika, ale sprawne 2.7 BT lata nad 3.0 jak chce przy takim samym spalaniu) oraz przeraża ciebie zbyt duża pojemność 4.2 (spala trochę więcej lub podobnie - zalezy od władcy stopy ;) , ale za dźwięk, kulturę pracy, osiągi oraz nieśmiertelność = trwałość wielu oddaje duszę diabłu - to nie zastanawiaj się i kupuj 3.0 V6. 220 KM, Vmax ponad 240 km/h, przyspieszenie 7.5 sek. do 100 km/h, moment obrotowy 300 niutków, miłe mruczenie V6, nie musisz chłodzić T, nie musisz na zimnym czekać na temp. oleum.
Osobiście 3.0 jest tak samo bez sensu jak 2.0, co znajduje potwierdzenie w popularności. Będziesz zadowolony jak w mieście spali 15 litrów przy pieszczotliwej i oszczędnej jeździe, a nie 17-18 l, a na trasie przy szybkiej jeździe 13 l/100 km będzie minimalną normą. Aby zejść do 10 l/100 km będziesz jechał 120 km/h. Ale nie znalazłem na forach po za tym co napisałem powyżej innych argumentów na Nie. Koledzy, którzy mieli 3.0 w A4 Cabrio posprzedawali je i jedynym argumentem było zbyt duże spalanie.
pozdr.

Autor:  2rafal7 [ 17.wrz.2009 06:43:18 ]
Tytuł: 

Poszukaj 2.7t w manualu po lifcie. Żywotny, bez awaryjny, trwały silnik. Turbiny w tych silnikach padają b. żadko, a wynikają z b. nieumiętnego użytkowania. Spalanie w mieście przy rozsądnej jeździe to ok 12,5-13l. W ogóle nie ma co tutaj osiągów porównywać z 3.0, niby ma tylko 30km mniej, ale jednak to zupełnie inna liga. W 2.7 masz max moment od 1800obr (jak w dieslu), przez co w trasie spokojnie wyprzedzasz na 6 biegu przy niskich prędkościach. Jeżeli zabraknie Ci mocy, robisz program na 300-315km i ok 460-470nm i cieszysz się dalej, niestety w 3.0 nie masz takiej możliwości (zakładanie chipa lub robienie programu w wolnossącym silniku mija się z celem, przyrost mocy to ok 10-13km max - koszt 2tyś zł). Poprostu znajdź zadbane 2.7t, a będziesz miał tylko kłopotu z tym silnikiem co nic :).

Autor:  martab99 [ 17.wrz.2009 10:06:15 ]
Tytuł: 

Paw1972 napisał(a):
kupuj 3.0 V6 (...) nie musisz na zimnym czekać na temp. oleum.

Ja bym jednak poczekał... ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/