.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
audi A6 3.0 2002r https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=96082 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cezarye1 [ 13.wrz.2009 11:49:34 ] |
Tytuł: | audi A6 3.0 2002r |
panowie piszecie o 2.5 tdi ze to szajs a jak jest z 3.0 220KM dobre to sa silniki czy też szajs bo nie wiem na jaki się zdecydować może ktoś ma taki i może powiedzieć coś więcej na ten temat,bo jak pytałem o 2.5TDI to tylko było ja słyszałem od kumpla to od znajomego itd. proszę o konkretną opinie pozdrawiam |
Autor: | boogie69 [ 13.wrz.2009 14:40:04 ] |
Tytuł: | |
Cyt. z listu do jednego z forumowiczów: ''... Co do silnika ASN, nie mogę powiedzieć złego słowa. Przez 1,5 roku użytkowania - ok 50 tys km - żadnych problemów z silnikiem. Dużym zaskoczeniem było zużycie oleju, które wskazywało max. na 200ml na 15tys. km. Poprzednio w Passacie więcej dolewałem co 1000-1500 km. Po tym co się nasłuchałem od znajomych, naczytałem na forum odn. 2,5 TDI, wiedziałem, że szukam jedynie benzyny. Rozważałem 2.4, bo było ich o wiele więcej, ale przypadkowo trafiłem na tego ASN. Jak dla mnie jedyna słuszna konfiguracja to benzyna + quattro + tiptronic. Bardzo przyjemna jazda w mieście i bezstresowa w trasie - nie zastanawiasz się, czy zdążysz, czy uda się wyprzedzić, etc... Moc i moment wystarczająca do sprawnej jazdy... Dlatego w manualu powinno to śmigać jeszcze lepiej! Smile Z czasem apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego teraz szukam 2.7 biturbo... ![]() Ze znanych mi ok. 10 posiadaczy ASN jedynie jeden miał z nim problemy - posypały mu się wałki i cały rozrząd. Właściciel doprowadził do tego świadomie, gdyż kupił go pokolizyjny w 'promocyjnej cenie ' ![]() ![]() Naprawa zajęła ponad 6 msc, ale teraz śmiga i podobno jest w porządku. Pozostali nie mieli żadnych poważniejszych problemów, poza elementami standardowymi dla wszystkich silników - przepływomierz, sondy lambda, cewki, etc. ...'' |
Autor: | cezarye1 [ 13.wrz.2009 17:31:27 ] |
Tytuł: | |
dzięki kolego mam na oku takie autko w manualu a jak ze spalaniem??? |
Autor: | Paw1972 [ 13.wrz.2009 23:50:21 ] |
Tytuł: | |
W Audi A4 Cabrio roczniki, np. 2003/2004 spotkasz 1.8 T, 2.5 TDI i 3.0 i to wszystko. W UK jest to najczęściej 1.8 T lub 3.0. U nas (w PL) jest ich mało i nie widuję ich w innym modelach (w UK też). Poszukaj na forum - wpisz na przykład w Szukaj słowa: silnik 3.0 benzyna lub coś podobnego i zaznacz "szukaj wszystkich słów". Przejrzyj sobie jeden z tematów: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... +0+benzyna Może się przyda. pozdr. ![]() ps. dodam, że w UK najczęściej spotykany silnik w "starszych" (C5) modelach to: 1.8 T, 1.9 TDI, 2.4 oraz 4.2. Unikaty to 2.0, 2.7 BT, 3.0. |
Autor: | boogie69 [ 14.wrz.2009 11:49:36 ] |
Tytuł: | |
cezarye1 napisał(a): dzięki kolego mam na oku takie autko w manualu a jak ze spalaniem???
W automacie: -benzyna trasa: średnio 11-12l. min. 9l., max. 14l. miasto: średnio 13-15l. min. 12l., max. 16l. -gaz + 10% |
Autor: | Mizantrop [ 16.wrz.2009 22:06:59 ] |
Tytuł: | Re: audi A6 3.0 2002r |
cezarye1 napisał(a): panowie piszecie o 2.5 tdi ze to szajs a jak jest z 3.0 220KM dobre to sa silniki czy też szajs bo nie wiem na jaki się zdecydować może ktoś ma taki i może powiedzieć coś więcej na ten temat,bo jak pytałem o 2.5TDI to tylko było ja słyszałem od kumpla to od znajomego itd. proszę o konkretną opinie pozdrawiam
Cześć! Sam byłem w podobnym dylemaciem jakiś czas temu. Rozważałem różne opcje, to diesel - wszystkie możliwe silniki w C5. Po całym tym galimatiasie zacząłem się rozglądać za ASN - thanks to Boogie69, który tylko utwierdził mnie w przekonaniu - nabyłem ASNa - oczywiście q i manual. Autko mam od 1 września - do tej pory zrobione prawie 2tyś km, jak na razie tylko PB98. Spalanie - to zależy jak jeździsz. Potrafi na trasie zejść poniżej 9litrów, Miasto do 13-14. średnio wychodzi ok 11litrów. Cóż, uważam to za bardzo dobry wynik. Jak będziesz ostro deptał to pewenie jesteś wstanie spalić nawet 20 litrów. Z napraw miałem do zrobionie drobne elementy od zderzaka, ale tu jest standard dla każdej C5 po lifcie. Innych napraw jeszcze nie przeprowadzałem, ale z tego co się rozglądałem, to koszty części nie są droższe od 2.5TDI. I najważniejsze to wrażenia z jazdy - muszę powiedzieć iż tak jak pisał Boogie69 - nie zastanawiasz się czy zdążysz, czy masz wystarczająco mocy itd. na każdym biegu ten samochód reaguje na pedał gazu natychmiastowo. Dla mnie zupełnie wystarczająco. Poza tym komfort jazdy. W środku naprawdę cicho, na zewnątrz słychać tylko opony. Silnik V6 pracuje na najwyższym poziomie. To chyba tyle co mogłem na razie napisać. Zawsze możesz pisać na priva. ![]() |
Autor: | Paw1972 [ 16.wrz.2009 23:46:53 ] |
Tytuł: | |
Kolego ![]() ![]() Osobiście 3.0 jest tak samo bez sensu jak 2.0, co znajduje potwierdzenie w popularności. Będziesz zadowolony jak w mieście spali 15 litrów przy pieszczotliwej i oszczędnej jeździe, a nie 17-18 l, a na trasie przy szybkiej jeździe 13 l/100 km będzie minimalną normą. Aby zejść do 10 l/100 km będziesz jechał 120 km/h. Ale nie znalazłem na forach po za tym co napisałem powyżej innych argumentów na Nie. Koledzy, którzy mieli 3.0 w A4 Cabrio posprzedawali je i jedynym argumentem było zbyt duże spalanie. pozdr. |
Autor: | 2rafal7 [ 17.wrz.2009 06:43:18 ] |
Tytuł: | |
Poszukaj 2.7t w manualu po lifcie. Żywotny, bez awaryjny, trwały silnik. Turbiny w tych silnikach padają b. żadko, a wynikają z b. nieumiętnego użytkowania. Spalanie w mieście przy rozsądnej jeździe to ok 12,5-13l. W ogóle nie ma co tutaj osiągów porównywać z 3.0, niby ma tylko 30km mniej, ale jednak to zupełnie inna liga. W 2.7 masz max moment od 1800obr (jak w dieslu), przez co w trasie spokojnie wyprzedzasz na 6 biegu przy niskich prędkościach. Jeżeli zabraknie Ci mocy, robisz program na 300-315km i ok 460-470nm i cieszysz się dalej, niestety w 3.0 nie masz takiej możliwości (zakładanie chipa lub robienie programu w wolnossącym silniku mija się z celem, przyrost mocy to ok 10-13km max - koszt 2tyś zł). Poprostu znajdź zadbane 2.7t, a będziesz miał tylko kłopotu z tym silnikiem co nic ![]() |
Autor: | martab99 [ 17.wrz.2009 10:06:15 ] |
Tytuł: | |
Paw1972 napisał(a): kupuj 3.0 V6 (...) nie musisz na zimnym czekać na temp. oleum.
Ja bym jednak poczekał... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |