.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 07:30:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dymienie z głowicy
PostNapisane: 22.wrz.2009 08:00:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2009 07:43:26
Posty: 2
Witam,
Wczoraj oglądałem a4 2.8 96r. i wszystko było dobrze dopuki po jeździe testowej nie otworzyłem maski. Spod osłony głowicy coś się dymiło. Właściciel mówił, że wimieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów co było widać jakby silikon wystawał. Czy macie jakiś pomysł co to mogło się dymić. Rozlany olej czy wyciekający płyn spod uszczelki głowicy. Proszę o pomoc bo audiczka była naprawdę ładna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 08:23:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
To normalne, ze troche dymi po wymianie uszczelki pod deklami zaworów. Nie masz sie czym przejmować.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 09:06:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
2rafal7 napisał(a):
To normalne, ze troche dymi po wymianie uszczelki pod deklami zaworów. Nie masz sie czym przejmować.

niby dlaczego normalne ? jesli bylo zrobione porzadnie to czemu ma kopcic ? zmienial ta uszczelke 5 minut przed Twoim przyjazdem czy jak ? co sie mialo po zmianie wypalic, to sie wypalilo po 20 minutach jazdy...
zle wymieniona uszczelka albo jakas mina

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 10:18:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.wrz.2004 13:07:12
Posty: 3121
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Coupe turbo quattro
2rafal7 napisał(a):
To normalne, ze troche dymi po wymianie uszczelki pod deklami zaworów. Nie masz sie czym przejmować.

a od kiedy pod uszczelke daje sie sylikon? :D
pewnie uszczelnione na szybko ;)

_________________
coupe turbo quattro 3B '91
A8 4E BFM '03


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 10:29:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2009 07:43:26
Posty: 2
Ale czy bardzo się tym przejmować. Wystarczy że wymienię uszczelkę.
Właściciel jeszcze wspominał że dolewa około 1l oleju na 10000km że v6 niby tak mają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 12:04:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
ziutek02 napisał(a):
Ale czy bardzo się tym przejmować. Wystarczy że wymienię uszczelkę.
Właściciel jeszcze wspominał że dolewa około 1l oleju na 10000km że v6 niby tak mają.


Ja po takim przebiegu wymieniam olej a nie dolewam.... a nie sądzę żeby taki staruszek jeździł na syntetyku.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 12:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Litr na 10000 to dobry wynik, ale jak napisał kolega, po takim przebiegu olej się wymienia :peace: A co do dymienia - tak, najczęściej płynie spod pokrywy zaworów, ale również spod napinacza łańcucha (jeśli to 30V). Uszczelka napinacza 20zł, uszczelka pod pokrywę zaworów (komplet) 120zł. Uszczelka pod pokrywę zaworów 12V jest tańsza (AFAIR 50-60zł). Może również cieknąć spod simeringów lub zaślepek wałka.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 13:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Te silniki mają tendencję do puszczania oleju przez uszczelkę głowicy...występuje to z tyłu silnika-od ściany grodziowej...kanały olejowe są tam blisko krawędzi głowicy i właśnie to z tych miejsc po określonym przebiegu występuje kapanie...olej spadający na wydech może powodować takie kopcenie...w tym przypadku wyczuwalny byłby smród spalonego oleju.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 16:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
J@rek napisał(a):
Te silniki mają tendencję do puszczania oleju przez uszczelkę głowicy...występuje to z tyłu silnika-od ściany grodziowej...kanały olejowe są tam blisko krawędzi głowicy i właśnie to z tych miejsc po określonym przebiegu występuje kapanie...olej spadający na wydech może powodować takie kopcenie...w tym przypadku wyczuwalny byłby smród spalonego oleju.


Ciekawe... jakoś ja mam sucho i nic się nie kopci ani się nie leje. Moze tentencje mają silniki robione u Pana Kazia zza miedzy na silikonie?
Motor AAH.
nawet jakby uszczelka była świerzo zmieniona to powinno wszedzie być czysto! Narzędzia też.
Silnik ma byc czysty i koniec. jak gdzieś leje to jest do tyłka zrobiona naprawa albo poprostu się coś zepsuło i trzeba naprawić.

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 16:59:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
krisker napisał(a):
Litr na 10000 to dobry wynik, ale jak napisał kolega, po takim przebiegu olej się wymienia :peace:


Łapiecie za słówka, mowa jest o zużyciu oleju i jednostce zużycia w czasie (przebiegu), a nie o terminie wymiany.

Poza tym wymienia się co 15.000 km. ;)

Barcik napisał(a):
Ciekawe... jakoś ja mam sucho i nic się nie kopci ani się nie leje.


U mnie w 1.8T '97 poci się pod deklem od strony ściany grodziowej, natomiast nic nie dymi.

Wyciek musi być potężny, żeby miało się dymić od oleju kapiącego na wydech. A kolektory wydechowe szczelne?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2009 19:06:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Barcik napisał(a):
J@rek napisał(a):
Te silniki mają tendencję do puszczania oleju przez uszczelkę głowicy...występuje to z tyłu silnika-od ściany grodziowej...kanały olejowe są tam blisko krawędzi głowicy i właśnie to z tych miejsc po określonym przebiegu występuje kapanie...olej spadający na wydech może powodować takie kopcenie...w tym przypadku wyczuwalny byłby smród spalonego oleju.


Ciekawe... jakoś ja mam sucho i nic się nie kopci ani się nie leje. Moze tentencje mają silniki robione u Pana Kazia zza miedzy na silikonie?
Motor AAH.
nawet jakby uszczelka była świerzo zmieniona to powinno wszedzie być czysto! Narzędzia też.
Silnik ma byc czysty i koniec. jak gdzieś leje to jest do tyłka zrobiona naprawa albo poprostu się coś zepsuło i trzeba naprawić.


Kolego Barcik jak masz suchy silnik to ok ale napisałem że te silniki czyli ABC I AAH mają taką tendencję...ja tego nie przerabiałem ale się z tym spotkałem i właśnie te wycieki są nieraz takie że olej się leje tworząc kałużę-jak poczytasz to i na tym forum znajdziesz coś o tym.Wcale to nie jest regułą i w A4 które oglądał ziutek02 może to był tylko rozlany olej podczas zmiany uszczelki pokrywy zaworów, który zaczął się spalać po rozgrzaniu silnika

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: