.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Dymienie z głowicy
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=96306
Strona 1 z 1

Autor:  ziutek02 [ 22.wrz.2009 08:00:35 ]
Tytuł:  Dymienie z głowicy

Witam,
Wczoraj oglądałem a4 2.8 96r. i wszystko było dobrze dopuki po jeździe testowej nie otworzyłem maski. Spod osłony głowicy coś się dymiło. Właściciel mówił, że wimieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów co było widać jakby silikon wystawał. Czy macie jakiś pomysł co to mogło się dymić. Rozlany olej czy wyciekający płyn spod uszczelki głowicy. Proszę o pomoc bo audiczka była naprawdę ładna.

Autor:  2rafal7 [ 22.wrz.2009 08:23:28 ]
Tytuł: 

To normalne, ze troche dymi po wymianie uszczelki pod deklami zaworów. Nie masz sie czym przejmować.

Autor:  MICH. [ 22.wrz.2009 09:06:23 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
To normalne, ze troche dymi po wymianie uszczelki pod deklami zaworów. Nie masz sie czym przejmować.

niby dlaczego normalne ? jesli bylo zrobione porzadnie to czemu ma kopcic ? zmienial ta uszczelke 5 minut przed Twoim przyjazdem czy jak ? co sie mialo po zmianie wypalic, to sie wypalilo po 20 minutach jazdy...
zle wymieniona uszczelka albo jakas mina

Autor:  Ivo [ 22.wrz.2009 10:18:54 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
To normalne, ze troche dymi po wymianie uszczelki pod deklami zaworów. Nie masz sie czym przejmować.

a od kiedy pod uszczelke daje sie sylikon? :D
pewnie uszczelnione na szybko ;)

Autor:  ziutek02 [ 22.wrz.2009 10:29:39 ]
Tytuł: 

Ale czy bardzo się tym przejmować. Wystarczy że wymienię uszczelkę.
Właściciel jeszcze wspominał że dolewa około 1l oleju na 10000km że v6 niby tak mają.

Autor:  Flasher [ 22.wrz.2009 12:04:50 ]
Tytuł: 

ziutek02 napisał(a):
Ale czy bardzo się tym przejmować. Wystarczy że wymienię uszczelkę.
Właściciel jeszcze wspominał że dolewa około 1l oleju na 10000km że v6 niby tak mają.


Ja po takim przebiegu wymieniam olej a nie dolewam.... a nie sądzę żeby taki staruszek jeździł na syntetyku.

Autor:  krisker [ 22.wrz.2009 12:42:49 ]
Tytuł: 

Litr na 10000 to dobry wynik, ale jak napisał kolega, po takim przebiegu olej się wymienia :peace: A co do dymienia - tak, najczęściej płynie spod pokrywy zaworów, ale również spod napinacza łańcucha (jeśli to 30V). Uszczelka napinacza 20zł, uszczelka pod pokrywę zaworów (komplet) 120zł. Uszczelka pod pokrywę zaworów 12V jest tańsza (AFAIR 50-60zł). Może również cieknąć spod simeringów lub zaślepek wałka.

Autor:  J@rek [ 22.wrz.2009 13:01:08 ]
Tytuł: 

Te silniki mają tendencję do puszczania oleju przez uszczelkę głowicy...występuje to z tyłu silnika-od ściany grodziowej...kanały olejowe są tam blisko krawędzi głowicy i właśnie to z tych miejsc po określonym przebiegu występuje kapanie...olej spadający na wydech może powodować takie kopcenie...w tym przypadku wyczuwalny byłby smród spalonego oleju.

Autor:  Barcik [ 22.wrz.2009 16:23:13 ]
Tytuł: 

J@rek napisał(a):
Te silniki mają tendencję do puszczania oleju przez uszczelkę głowicy...występuje to z tyłu silnika-od ściany grodziowej...kanały olejowe są tam blisko krawędzi głowicy i właśnie to z tych miejsc po określonym przebiegu występuje kapanie...olej spadający na wydech może powodować takie kopcenie...w tym przypadku wyczuwalny byłby smród spalonego oleju.


Ciekawe... jakoś ja mam sucho i nic się nie kopci ani się nie leje. Moze tentencje mają silniki robione u Pana Kazia zza miedzy na silikonie?
Motor AAH.
nawet jakby uszczelka była świerzo zmieniona to powinno wszedzie być czysto! Narzędzia też.
Silnik ma byc czysty i koniec. jak gdzieś leje to jest do tyłka zrobiona naprawa albo poprostu się coś zepsuło i trzeba naprawić.

Autor:  sebolec [ 22.wrz.2009 16:59:29 ]
Tytuł: 

krisker napisał(a):
Litr na 10000 to dobry wynik, ale jak napisał kolega, po takim przebiegu olej się wymienia :peace:


Łapiecie za słówka, mowa jest o zużyciu oleju i jednostce zużycia w czasie (przebiegu), a nie o terminie wymiany.

Poza tym wymienia się co 15.000 km. ;)

Barcik napisał(a):
Ciekawe... jakoś ja mam sucho i nic się nie kopci ani się nie leje.


U mnie w 1.8T '97 poci się pod deklem od strony ściany grodziowej, natomiast nic nie dymi.

Wyciek musi być potężny, żeby miało się dymić od oleju kapiącego na wydech. A kolektory wydechowe szczelne?

Autor:  J@rek [ 22.wrz.2009 19:06:42 ]
Tytuł: 

Barcik napisał(a):
J@rek napisał(a):
Te silniki mają tendencję do puszczania oleju przez uszczelkę głowicy...występuje to z tyłu silnika-od ściany grodziowej...kanały olejowe są tam blisko krawędzi głowicy i właśnie to z tych miejsc po określonym przebiegu występuje kapanie...olej spadający na wydech może powodować takie kopcenie...w tym przypadku wyczuwalny byłby smród spalonego oleju.


Ciekawe... jakoś ja mam sucho i nic się nie kopci ani się nie leje. Moze tentencje mają silniki robione u Pana Kazia zza miedzy na silikonie?
Motor AAH.
nawet jakby uszczelka była świerzo zmieniona to powinno wszedzie być czysto! Narzędzia też.
Silnik ma byc czysty i koniec. jak gdzieś leje to jest do tyłka zrobiona naprawa albo poprostu się coś zepsuło i trzeba naprawić.


Kolego Barcik jak masz suchy silnik to ok ale napisałem że te silniki czyli ABC I AAH mają taką tendencję...ja tego nie przerabiałem ale się z tym spotkałem i właśnie te wycieki są nieraz takie że olej się leje tworząc kałużę-jak poczytasz to i na tym forum znajdziesz coś o tym.Wcale to nie jest regułą i w A4 które oglądał ziutek02 może to był tylko rozlany olej podczas zmiany uszczelki pokrywy zaworów, który zaczął się spalać po rozgrzaniu silnika

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/