.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 09:41:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a8 - jak to sie je i z czym....
PostNapisane: 01.paź.2009 18:01:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Witam,
nosze sie z zamiarem zakupu a8 z poczatku liftu (okolo99rok)
na jaki wydatek musze sie nastawić (prosze o szczera odpowiedz bez gdybania, zawyzania wartosci bo mam taki, ulanskiej fantazji itp.)
a8 z lat cirka 99, 4,2 guattro.

Nigdy jeszcze nie kupilem uzywki, ale znajac zycie i polska mentalnosc
(jak wiadomo polak polaka pierwszy okradnie)
na co zwrócic uwage?
ojciec jest mechanikiem a sam mam bystre oko,
wiec raczej prosilbym o porady z zakresu blach, podluznic
jaka grubosci (w um) jest lakier w a8?
Które elementy nie sa malowane lub "charakterystyczne"
- mam na mysli zaslepki, gumki, które bez wzgledu na lakier seryjnie nie byly malowane:)))))
na co uwazac, czego unikać?
jaki tester lakieru polecacie? Który dobrze dziala na non-ferr?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 18:42:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Jeśli 99 to modelowo 00 (VIN od 4DX005001 wiecej wspolnego z poliftowymi Cena - jak dla mnie co najmniej od 30 tys zl. Co do czujnika - pamiętaj, że buda jest z alu. Co do blach - sprawdzanie jak w każdym innym aucie. Nawet jak bite, a dobrze zrobione i właściciel tego nie ukrywa - jeśli auto będzie ok, nie ma sensu odpuszczać.
A te tzw "podłużnice" - po dzwonie 'wchodzą' i można je wymienić, więc nie ma co się sugerować.
W przebiegi poniżej 200 tyś też nie masz w co wierzyć (a jeśli już to cena będzie do tego adekwatna i porządnie udokumentowane)
Reszta - czytać i jeszcze raz czytać, bo tematów było sporo i nie ma co się powtarzać:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8
... i parenaście innych + forum A8 i dzia:
http://www.a8team.pl/forum20.htm

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 11:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
bylo, bylo ale bez zawartosci, która mnie interesuje.
Czy nalepka z kolorem kasty jest jak w wikszosci audi w wnece kola zapasowego?
Czy sa jeszcze inne oznaczenia oprócz tabliczki znamieniowej?
i rozumiem, ze od 11.98 a8 jest juz po polenym lifcie?

pragne serdecznie podziekowac koledze Dice111 za pomoc,
doradztwo na pw,
bardzo dziekuje i prosze o wiecej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 13:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Nalepka z tylu, tabliczka z przodu (przed liftem metalowa, po nalepka)
Lift 11/98, male zmiany (o ktorych pisalem na pw) 10, czy 11/99 (auto rocznik modeloy 2000, VIN 4DX005001)

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Ostatnio edytowano 04.paź.2009 13:28:38 przez dice111, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 13:27:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
najlepszy tester to oko lakiernika.
Czy było malowane auto mozna tez sprawdzić po zdjeciu uszczelek drzwi czy nie ma odcięcia farb, schylić się czy nie jest zawieszka/nadkola zamalowane (przypruszone), przejechac opuszkiem palca po rancie elementów czy nie sa chropowate, kucnąć i pod kątem sprawdzić czy nie ma fal/pofałdowań, czy nie ma wtraceń (smieci),dziurek,oczek na lakierze.
No i czy wszędzie jest jednakowa struktura lakieru.
Co do testerów ja nie uzywam - wystarczy kucnąć i się porozglądać.
Ale tez jest druga kwestia - auto lakierowane to nie znaczy ze była kostka rubika z niego wczesniej. Robiłem teraz Combo bo facetowi ktoś przerysował drzwi, bez wgniotki, jakbym sie uparł to da się spolerować ryskę ale on chciał lakierować. No to się pomalowało a bite nie było.
Trzecia rzecz - auto bite takie jak A8, A2 to nie kazdy blacharz chce robić bo ALU, więc jak juz sie ktos podejmie, to napewno nie w budzie u Pana kazia zza miedzy.

_________________
Było Coupe 2.3 NG
Jest B4 2.8 V6 AAH
Nastepne bedzie 2.7bT albo 2.2T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2009 18:33:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
znalazlem informacje:
Silnik AQF - 10/1998 do 2/2001
AUW- 5/2000 do 9/2002
od Dicke 111 (dzieki)

Audi V8 4.2 32V 280KM
-Audi S4 C4 (92-94) 4.2 32V 280KM
-Audi S6 C4 (94-97) 4.2 32V 290KM
-Audi S6 PLUS (97) 4.2 32V 326KM
-Audi A8 D2 (94-98) 4.2 32V 300KM
-Audi S8 D2 (96-99) 4.2 32V 340KM

-Audi A8 D2 (99-02) 4.2 40V 310KM
-Audi S8 D2 (99-02) 4.2 40V 360KM

hm, to jak to jest?
jednoczesnie byly produkowane dwa silniki do a8 (4,2litra)
czy jedno to do a8 a drugie do s8



inaczej ujmujac:
pelny lift mial miejsce 11.1999 - czyli modelowo od 2000roku.
Silnik AQF - 10/1998 do 2/2001
AUW- 5/2000 do 9/2002
- mimo tego stosowano jeszcze te 2 silniki zamiennie?
czy jeden jest od a8 a drugi to s8?

jakie byly wersje wyposazenia, czy wogóle takie pojecie istnieje?
czy sa jakies pakiety?
w tanszych markach istnieje pojecie standart.comfort,prestige itp, a tu?
moze ma ktoś w pdf-ie prospekty audi a8 d2 fl?
prokuna@wp.pl


Funkcja Edytuj chyba ci jest nieznana.Szwagier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 07:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to jest cały czas ten sam silnik tylko modernizowany

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 11:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
i jednoczesnie produkowany przez pewien czas?
Na czym polegala ta modernizacja?
Który jest lepszy?
Po vinie mozna rozpoznac, który to silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 11:54:18 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8327
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Właściwie każdy 4.2 jest udany :P - brak typowych wad co oznacza że silnik miewa tylko sporadyczne usterki i u każdego inne.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 11:55:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ale powiedz kolego, czego nie rozumiesz...?

S6/C4 32V zawsze 290 km
C5 32V- '98->'05 zawsze 299 km
S6/C5 32V zawsze 340 km
A8 32V- '94->'99 zawsze 299 km (były dziwolągi z wersjami 238 i 245 km)
A8 40V- '99->'02 zawsze 310 km
S8 32V- '96->'99 zawsze 340 km
S8 40V- '99->'02 zawsze 360 km

Silnik generalnie cały czas ten sam, główne różnice to głowice (32V vs 40V), elementy osprzętu (nie wiem, może wtryski?) i soft.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 12:47:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
tego:

Silnik AQF - 10/1998 do 2/2001
AUW- 5/2000 do 9/2002
to sa juz wersje 40-zaworowe/310konne (od 10/98 tzw pierwszy lift)

przez 7 miesiecy byly dostepne jednoczesnie.
to mnie dziwi.

jaka jest róznica (w bryle miedzy a8 a s8)
jak zauwazylem:
- lusterka chrom w s8
- inne, niekoniecznie ladniejsze felgi,
- jest nizszy o 2cm (nie widac, ale z danych:))
- no i znaczek s8

pozatymi zmianami to zewnetrznie jest to samo auto?
mechanicznie oczywiscie twardsze zawieszenie, silnik 360km, inne hamulce
- ale tego nie widać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 13:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Wydech, grill, atrapki zderzaka

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 16:50:10 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
jeszcze inne liczniki i inna kierownica... bo ma takie malutkie logo s8 nakleione.
Jednak mysle, ze taka rozmowa zmierza w kierunku porownania typu, jaka jest roznica miedzy krzeslem a krzeslem elektrycznym.... też ma 4 nogi i oparcie....
;-)

Stary pojedz jednym i drugim ;-)

pzdr,
piotr

_________________
s8


Ostatnio edytowano 05.paź.2009 17:16:14 przez michu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 16:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
a ile oleju wchodzi do a8 po fl 4,2litra?
jaki wy stosujecie?

ile wchodzi plynu hamulcowego i jaki DOT?

ile wchodzi do chlodniczego? jaki polecacie?

do skrzyni triptronic 9,5litra? Jaki jest dobry+filtr z uszczelką?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2009 18:52:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
~7,5 (Mobil 10W40)
DOT4
Np FEBI 86400 ~10
Już to dzis pisałem, zależy czy wymiana statyczna., czy dynamiczna (co to - przyklejony temat o Tiptronicu) Filtr, uszczelka OE, lub MANN, lub SAMKO (w zależności od skrzyni)
Ściągnij sobie instrukcje
http://www.a8team.pl/topics19/55.htm

..i użyj w końcu wyszukiwarki
http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php

..troche do przegladania jest, ale oszczedzi to kolejnych powtarzajacych się odpowiedzi

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 16:21:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
ok,
dzieki.
jako, ze chce z tego topicu zrobic temat zbiorczy dot. a8

uzupelniam informacje:

silnik 4,2L

olej 7,5 litra, zalecany na forum mobil S 5w40 lub 10w40
(zalezy jakim byl zalany, ile przebiegu)
polyka do 0,5 litra na 10000km (ksiazka uzytkownika)

Plyn do wspomagania:
oryginalnie stosowany febi blistein (czy ma znaczek audi czy nie to to samo, cena wyzasza o 10zł za l za znaczek)
z przepukaniem wchodzi łącznie 1 litr (26-30zł)
uwaga stosujemy tylko kolor zielony.

plyn hamulcowy:
do 4 i nie ma co kombinowac z innymi, droższymi.
producent wedle upodobania (ja lubie mobila)
wchodzi 1litr - koszt 2x12zł

plyn chlodniczy:
zalecany g12a8d (g12 plus, 83381 febi czerwony)
oryginalnie stosowany febi, 1.5litra 30zł (koncentrat)
najlepsza proporcja 1:1
nie wiem ile wchodzi - prosze o pomoc

swiece:
swiece 8 w nowszych 40-tkach
V‑Line 30
35-40zł sztuka

Przekładniowy (triptronic)
wymiana dynamiczna (jak regularnie nie bym wymieniany)
okolo 12 litrów (łącznie)+ czesc nalepiej z asso 200zł
koszt wymiany 60-120zł
zalecany:
Esso/febi/oryginalny za 75zł:)
Prosze o pomoc - ile kosztuje febi w 5/10l i esso w wiekszych pojemnikach?

plyn do spryskiwaczy: wchodzi 7litrów

komplet filtrów (paliwa/oleju/powietrza, kabinowy z weglem)
okolo 200zł (mann itp.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 16:29:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A co ma znaczenie ile oleju do silnika,czy w układ chłodzenia wejdzie(wchodzi).Książke piszesz :banghead: Kupuj auto i ciesz sie jazdą,a nie ile płynu wchodzi do zbiorniczka spryskiwaczy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 16:57:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
ze mie to ksiegowy:)
lubie miec wszystko poukladane, nie przeplacac i miec pojecie o swoim aucie.
Dziwne to :):
To sa informacje, które sie przydadza w sklepie (czy nie przeplacam)
jak równiez czy nie kupilem za malo i musze wraca po 1litr:)
I wyliczony orientacyjny koszt wymiany podstawowych plynów eksplatacyjnych
(na tip top) w uzywanym audi (nikt przed sprzedaza tego nie robi, a jak juz to na padlinie lub na slowo).
zostal jeszcze rozrzad+zawieszenie.
ale czesto te elementy byly juz robione, wiec nie trzeba (jesli ksiazka lub wiadome żródło, paragon).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 18:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1467
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
FEBI 14738 ok 40-50zł za litr. Plusem jest właśnie to, że sprzedawany w litrówkach.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2009 18:37:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2006 08:48:02
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
a ile wchodzi chlodniczego? 7 litrów?
koszt esso od 25do20zl za litr w zaleznosci od pojemnosci. (oryginalnie pakowany po 20litrów)
dokladna specyfika:
ATF LT 71141 (zielony)
a ile dokladnie kosztuja niezbedne uszczelki w asso do skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: