.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
audi a8 - jak to sie je i z czym.... https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=96538 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | BartoszK [ 01.paź.2009 18:01:17 ] |
Tytuł: | audi a8 - jak to sie je i z czym.... |
Witam, nosze sie z zamiarem zakupu a8 z poczatku liftu (okolo99rok) na jaki wydatek musze sie nastawić (prosze o szczera odpowiedz bez gdybania, zawyzania wartosci bo mam taki, ulanskiej fantazji itp.) a8 z lat cirka 99, 4,2 guattro. Nigdy jeszcze nie kupilem uzywki, ale znajac zycie i polska mentalnosc (jak wiadomo polak polaka pierwszy okradnie) na co zwrócic uwage? ojciec jest mechanikiem a sam mam bystre oko, wiec raczej prosilbym o porady z zakresu blach, podluznic jaka grubosci (w um) jest lakier w a8? Które elementy nie sa malowane lub "charakterystyczne" - mam na mysli zaslepki, gumki, które bez wzgledu na lakier seryjnie nie byly malowane:))))) na co uwazac, czego unikać? jaki tester lakieru polecacie? Który dobrze dziala na non-ferr? |
Autor: | dice111 [ 01.paź.2009 18:42:41 ] |
Tytuł: | |
Jeśli 99 to modelowo 00 (VIN od 4DX005001 wiecej wspolnego z poliftowymi Cena - jak dla mnie co najmniej od 30 tys zl. Co do czujnika - pamiętaj, że buda jest z alu. Co do blach - sprawdzanie jak w każdym innym aucie. Nawet jak bite, a dobrze zrobione i właściciel tego nie ukrywa - jeśli auto będzie ok, nie ma sensu odpuszczać. A te tzw "podłużnice" - po dzwonie 'wchodzą' i można je wymienić, więc nie ma co się sugerować. W przebiegi poniżej 200 tyś też nie masz w co wierzyć (a jeśli już to cena będzie do tego adekwatna i porządnie udokumentowane) Reszta - czytać i jeszcze raz czytać, bo tematów było sporo i nie ma co się powtarzać: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8 http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ghlight=a8 ... i parenaście innych + forum A8 i dzia: http://www.a8team.pl/forum20.htm |
Autor: | BartoszK [ 04.paź.2009 11:54:36 ] |
Tytuł: | |
bylo, bylo ale bez zawartosci, która mnie interesuje. Czy nalepka z kolorem kasty jest jak w wikszosci audi w wnece kola zapasowego? Czy sa jeszcze inne oznaczenia oprócz tabliczki znamieniowej? i rozumiem, ze od 11.98 a8 jest juz po polenym lifcie? pragne serdecznie podziekowac koledze Dice111 za pomoc, doradztwo na pw, bardzo dziekuje i prosze o wiecej. |
Autor: | dice111 [ 04.paź.2009 13:27:36 ] |
Tytuł: | |
Nalepka z tylu, tabliczka z przodu (przed liftem metalowa, po nalepka) Lift 11/98, male zmiany (o ktorych pisalem na pw) 10, czy 11/99 (auto rocznik modeloy 2000, VIN 4DX005001) |
Autor: | Barcik [ 04.paź.2009 13:27:58 ] |
Tytuł: | |
najlepszy tester to oko lakiernika. Czy było malowane auto mozna tez sprawdzić po zdjeciu uszczelek drzwi czy nie ma odcięcia farb, schylić się czy nie jest zawieszka/nadkola zamalowane (przypruszone), przejechac opuszkiem palca po rancie elementów czy nie sa chropowate, kucnąć i pod kątem sprawdzić czy nie ma fal/pofałdowań, czy nie ma wtraceń (smieci),dziurek,oczek na lakierze. No i czy wszędzie jest jednakowa struktura lakieru. Co do testerów ja nie uzywam - wystarczy kucnąć i się porozglądać. Ale tez jest druga kwestia - auto lakierowane to nie znaczy ze była kostka rubika z niego wczesniej. Robiłem teraz Combo bo facetowi ktoś przerysował drzwi, bez wgniotki, jakbym sie uparł to da się spolerować ryskę ale on chciał lakierować. No to się pomalowało a bite nie było. Trzecia rzecz - auto bite takie jak A8, A2 to nie kazdy blacharz chce robić bo ALU, więc jak juz sie ktos podejmie, to napewno nie w budzie u Pana kazia zza miedzy. |
Autor: | BartoszK [ 04.paź.2009 18:33:27 ] |
Tytuł: | |
znalazlem informacje: Silnik AQF - 10/1998 do 2/2001 AUW- 5/2000 do 9/2002 od Dicke 111 (dzieki) Audi V8 4.2 32V 280KM -Audi S4 C4 (92-94) 4.2 32V 280KM -Audi S6 C4 (94-97) 4.2 32V 290KM -Audi S6 PLUS (97) 4.2 32V 326KM -Audi A8 D2 (94-98) 4.2 32V 300KM -Audi S8 D2 (96-99) 4.2 32V 340KM -Audi A8 D2 (99-02) 4.2 40V 310KM -Audi S8 D2 (99-02) 4.2 40V 360KM hm, to jak to jest? jednoczesnie byly produkowane dwa silniki do a8 (4,2litra) czy jedno to do a8 a drugie do s8 inaczej ujmujac: pelny lift mial miejsce 11.1999 - czyli modelowo od 2000roku. Silnik AQF - 10/1998 do 2/2001 AUW- 5/2000 do 9/2002 - mimo tego stosowano jeszcze te 2 silniki zamiennie? czy jeden jest od a8 a drugi to s8? jakie byly wersje wyposazenia, czy wogóle takie pojecie istnieje? czy sa jakies pakiety? w tanszych markach istnieje pojecie standart.comfort,prestige itp, a tu? moze ma ktoś w pdf-ie prospekty audi a8 d2 fl? prokuna@wp.pl Funkcja Edytuj chyba ci jest nieznana.Szwagier |
Autor: | maciu [ 05.paź.2009 07:09:48 ] |
Tytuł: | |
to jest cały czas ten sam silnik tylko modernizowany |
Autor: | BartoszK [ 05.paź.2009 11:15:43 ] |
Tytuł: | |
i jednoczesnie produkowany przez pewien czas? Na czym polegala ta modernizacja? Który jest lepszy? Po vinie mozna rozpoznac, który to silnik? |
Autor: | Morgi [ 05.paź.2009 11:54:18 ] |
Tytuł: | |
Właściwie każdy 4.2 jest udany ![]() |
Autor: | martab99 [ 05.paź.2009 11:55:14 ] |
Tytuł: | |
Ale powiedz kolego, czego nie rozumiesz...? S6/C4 32V zawsze 290 km C5 32V- '98->'05 zawsze 299 km S6/C5 32V zawsze 340 km A8 32V- '94->'99 zawsze 299 km (były dziwolągi z wersjami 238 i 245 km) A8 40V- '99->'02 zawsze 310 km S8 32V- '96->'99 zawsze 340 km S8 40V- '99->'02 zawsze 360 km Silnik generalnie cały czas ten sam, główne różnice to głowice (32V vs 40V), elementy osprzętu (nie wiem, może wtryski?) i soft. |
Autor: | BartoszK [ 05.paź.2009 12:47:43 ] |
Tytuł: | |
tego: Silnik AQF - 10/1998 do 2/2001 AUW- 5/2000 do 9/2002 to sa juz wersje 40-zaworowe/310konne (od 10/98 tzw pierwszy lift) przez 7 miesiecy byly dostepne jednoczesnie. to mnie dziwi. jaka jest róznica (w bryle miedzy a8 a s8) jak zauwazylem: - lusterka chrom w s8 - inne, niekoniecznie ladniejsze felgi, - jest nizszy o 2cm (nie widac, ale z danych:)) - no i znaczek s8 pozatymi zmianami to zewnetrznie jest to samo auto? mechanicznie oczywiscie twardsze zawieszenie, silnik 360km, inne hamulce - ale tego nie widać. |
Autor: | dice111 [ 05.paź.2009 13:47:18 ] |
Tytuł: | |
Wydech, grill, atrapki zderzaka |
Autor: | michu [ 05.paź.2009 16:50:10 ] |
Tytuł: | |
jeszcze inne liczniki i inna kierownica... bo ma takie malutkie logo s8 nakleione. Jednak mysle, ze taka rozmowa zmierza w kierunku porownania typu, jaka jest roznica miedzy krzeslem a krzeslem elektrycznym.... też ma 4 nogi i oparcie.... ![]() Stary pojedz jednym i drugim ![]() pzdr, piotr |
Autor: | BartoszK [ 05.paź.2009 16:51:33 ] |
Tytuł: | |
a ile oleju wchodzi do a8 po fl 4,2litra? jaki wy stosujecie? ile wchodzi plynu hamulcowego i jaki DOT? ile wchodzi do chlodniczego? jaki polecacie? do skrzyni triptronic 9,5litra? Jaki jest dobry+filtr z uszczelką? |
Autor: | dice111 [ 05.paź.2009 18:52:47 ] |
Tytuł: | |
~7,5 (Mobil 10W40) DOT4 Np FEBI 86400 ~10 Już to dzis pisałem, zależy czy wymiana statyczna., czy dynamiczna (co to - przyklejony temat o Tiptronicu) Filtr, uszczelka OE, lub MANN, lub SAMKO (w zależności od skrzyni) Ściągnij sobie instrukcje http://www.a8team.pl/topics19/55.htm ..i użyj w końcu wyszukiwarki http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php ..troche do przegladania jest, ale oszczedzi to kolejnych powtarzajacych się odpowiedzi |
Autor: | BartoszK [ 06.paź.2009 16:21:31 ] |
Tytuł: | |
ok, dzieki. jako, ze chce z tego topicu zrobic temat zbiorczy dot. a8 uzupelniam informacje: silnik 4,2L olej 7,5 litra, zalecany na forum mobil S 5w40 lub 10w40 (zalezy jakim byl zalany, ile przebiegu) polyka do 0,5 litra na 10000km (ksiazka uzytkownika) Plyn do wspomagania: oryginalnie stosowany febi blistein (czy ma znaczek audi czy nie to to samo, cena wyzasza o 10zł za l za znaczek) z przepukaniem wchodzi łącznie 1 litr (26-30zł) uwaga stosujemy tylko kolor zielony. plyn hamulcowy: do 4 i nie ma co kombinowac z innymi, droższymi. producent wedle upodobania (ja lubie mobila) wchodzi 1litr - koszt 2x12zł plyn chlodniczy: zalecany g12a8d (g12 plus, 83381 febi czerwony) oryginalnie stosowany febi, 1.5litra 30zł (koncentrat) najlepsza proporcja 1:1 nie wiem ile wchodzi - prosze o pomoc swiece: swiece 8 w nowszych 40-tkach V‑Line 30 35-40zł sztuka Przekładniowy (triptronic) wymiana dynamiczna (jak regularnie nie bym wymieniany) okolo 12 litrów (łącznie)+ czesc nalepiej z asso 200zł koszt wymiany 60-120zł zalecany: Esso/febi/oryginalny za 75zł:) Prosze o pomoc - ile kosztuje febi w 5/10l i esso w wiekszych pojemnikach? plyn do spryskiwaczy: wchodzi 7litrów komplet filtrów (paliwa/oleju/powietrza, kabinowy z weglem) okolo 200zł (mann itp.) |
Autor: | rafala6 [ 06.paź.2009 16:29:30 ] |
Tytuł: | |
A co ma znaczenie ile oleju do silnika,czy w układ chłodzenia wejdzie(wchodzi).Książke piszesz ![]() ![]() |
Autor: | BartoszK [ 06.paź.2009 16:57:47 ] |
Tytuł: | |
ze mie to ksiegowy:) lubie miec wszystko poukladane, nie przeplacac i miec pojecie o swoim aucie. Dziwne to ![]() To sa informacje, które sie przydadza w sklepie (czy nie przeplacam) jak równiez czy nie kupilem za malo i musze wraca po 1litr:) I wyliczony orientacyjny koszt wymiany podstawowych plynów eksplatacyjnych (na tip top) w uzywanym audi (nikt przed sprzedaza tego nie robi, a jak juz to na padlinie lub na slowo). zostal jeszcze rozrzad+zawieszenie. ale czesto te elementy byly juz robione, wiec nie trzeba (jesli ksiazka lub wiadome żródło, paragon). |
Autor: | dice111 [ 06.paź.2009 18:01:20 ] |
Tytuł: | |
FEBI 14738 ok 40-50zł za litr. Plusem jest właśnie to, że sprzedawany w litrówkach. |
Autor: | BartoszK [ 06.paź.2009 18:37:48 ] |
Tytuł: | |
a ile wchodzi chlodniczego? 7 litrów? koszt esso od 25do20zl za litr w zaleznosci od pojemnosci. (oryginalnie pakowany po 20litrów) dokladna specyfika: ATF LT 71141 (zielony) a ile dokladnie kosztuja niezbedne uszczelki w asso do skrzyni? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |