.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Poszukuje A6 C5
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=96639
Strona 1 z 2

Autor:  masterb [ 05.paź.2009 17:32:04 ]
Tytuł:  Poszukuje A6 C5

Na poczatku chcialbym sie przywitac, jak to jest przyjete dobrym zwyczajem forumowym...
A teraz kilka slow wstepu
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zmiany samochodu. Obecnie mam Forda Mondeo (jestem aktywnym forumowiczem Mondeo Klub Polska MKP). Na poczatek wybor padl oczywiscie na Mondeo MK3 po FL, ale znalezc cos w kombi i w benzynie uuu jest bardzo trudne. Po prostu jakas posucha tylko same ON i ON... A ja Dieselka nie chce...
Dlatego od dluzszego czasu sledze forum AKP jako "gosc", gdyz zainteresowalem sie A6 C5. Kwota jaka jestem w stanie przeznaczyc na auto to jakies 20-22k PLN. Najlepiej jakby samochod byl jak najnowszy, ale zdaje sobie sprawe, ze za te kwote to pewnie max. jakis rok 1999/2000...
Interesuja mnie silniki 1.8T i 2.4 Pb lub LPG, jesli trafi sie Pb to i tak bede gazowac i tylko w wersji Avant..Miesiecznie robie jakies 1500-2000 km po Warszawie, z czego pewnie 60% to stoje w korkach - do tego 5-6 razy w roku jakies dluzsze wypady.
:<
Koledzy w zwiazku z tym mam kilka pytan..
1. Ktory z tych silnikow bedzie lepszy na ww. warunki?
2. Koszty - da sie porownac do MK1, tzn. np. rozrzad + pompa wody + robocizna= 550 zł, klocki + bebny + robocizna = 450 zł, Sprzeglo + robocizna 1200 Czy jest jakas masakryczna roznica w stosunku do A6?
3. Kwestie kradziezy - kazdy mnie straszy, ze A6 to chodliwy towar..
4. Czy istnieja jakies zaprzyjaznione z AKP warsztaty/klubowicze serwisujacy A6 w WArszawie w aktrakcyjnych cenach...?
5. Kwestie LPG w ww. silnikach - daja sie gazowac bez problemow i czy sa jakies polecane instalacje i warsztaty je montujace?
6. Na co zwracac uwage kupujac auta z ww. silnikami? Czy kopca po odpaleniu, cos nie tak z turbo - co jeszcze?

I na koniec moze ktos z klubowiczow chcialby zmienic auto na jakies nowsze...??
:diabel:

I prosba na poczatek o ocene kilku propozycji:
1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9623373
2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6722046
3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10013958
4. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9789067

Dziekuje za cierpliowsc w trakcie czytania ...

Autor:  Dumle88 [ 05.paź.2009 17:50:18 ]
Tytuł: 

powiem tak, jak chcesz gazować to weź 2.8, jest mocniejsza niż 2.4 a pali porównywalnie. turbiny nie lubią gazu (nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, pisze to co wyczytałem) dlatego na twoim miejscu wziąłbym 2.8 no chyba że trafisz zadbaną 2.4 to ok

Autor:  masterb [ 05.paź.2009 18:52:58 ]
Tytuł: 

hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp....

Autor:  matysss [ 05.paź.2009 19:26:21 ]
Tytuł: 

Byly setki dyskusji, ktory wybrac z tych trzech, moim zdaniem odpusc sobie 2.4, wez 1.8T i podkrec, albo 2.8 i tyle. Cena serwisowania 1.8t, rozrzad z pompa wody + robocizna jakies 650zl, sprzeglo samo okolo 600zl, 2.8 nie wiem.

Autor:  2rafal7 [ 05.paź.2009 19:40:35 ]
Tytuł: 

masterb napisał(a):
hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp....


W utrzymaniu jest identyczne. Do tego spalanie 2,4 i 2,8 prawie identyczne.

Autor:  Janek512 [ 05.paź.2009 20:06:20 ]
Tytuł: 

odnośnie aut które podałeś:

nr 1 z piastowa - wg mnie przekładka z anglika
nr 2 wygląda jak typowo odpicowany bubel w komisie
nr 3 skóry trochę wymęczone, nieoryginalna gałka i mieszek
nr 4 nie wiele mogę napisać. Ale 22900 zł za c5 po lifcie + fakt że auto sprzedaje auto komis hmmm - ja nie ufam okazjom.

Ale to moje subiektywne odczucia - mam nadzieje, że pomogą w weryfikacji aut.

Pozdrawiam

Autor:  toratore [ 05.paź.2009 20:34:56 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
masterb napisał(a):
hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp....


W utrzymaniu jest identyczne. Do tego spalanie 2,4 i 2,8 prawie identyczne.


Spalanie zapewne jednak trochę wyższe będzie w 2.8 (osiągi za to lepsze), ale generalnie inne ogólne koszty serwisowe obu silników są prawie identyczne. Oba motory to sprawdzone konstrukcje.
Zestaw naprawczy - rozrząd do silnika 2.4 w ASO kosztuje ok 650 zł plus ok. 250 zł pompa wody plus wymiana. Na zamiennikach wyjdzie taniej.
Świece, filtry, większośc czujników jest identyczna w obu tych motorach. Także zawieszenie jest identyczne i hamulce.

Oba silniki w w nadwoziu C5 występowały w wersjii z Q, i takiej radziłbym szukać, choć do jazdy po samej Wa-wie to niekoniecznie.

Autor:  2rafal7 [ 05.paź.2009 20:36:17 ]
Tytuł: 

Rozrząd w 2.4, 2.7, 2.8 jest identyczny, wiec koszty te same

Autor:  BartG60 [ 05.paź.2009 20:55:11 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
Rozrząd w 2.4, 2.7, 2.8 jest identyczny, wiec koszty te same


no i wszystko jasne, najlepsza A6 bedzie 2.7 BT ktora bedzie u mnie nastepna. :diabel:
Co do pozostalych to szkoda kasy, czy 2.4 czy 2.8 to zadna rewelacja a koszty oliwy, ubezpieczenia, rozrzadu itd sa zbyt duze, wiec lepiej
kupic 1.8T w oryginale 180KM i miec wszystko gdzies :peace:


PZDR///

Autor:  lolek27 [ 05.paź.2009 20:55:43 ]
Tytuł:  Re: Poszukuje A6 C5

masterb napisał(a):
Na poczatku chcialbym sie przywitac, jak to jest przyjete dobrym zwyczajem forumowym...
A teraz kilka slow wstepu
Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zmiany samochodu. Obecnie mam Forda Mondeo (jestem aktywnym forumowiczem Mondeo Klub Polska MKP). Na poczatek wybor padl oczywiscie na Mondeo MK3 po FL, ale znalezc cos w kombi i w benzynie uuu jest bardzo trudne. Po prostu jakas posucha tylko same ON i ON... A ja Dieselka nie chce...
Dlatego od dluzszego czasu sledze forum AKP jako "gosc", gdyz zainteresowalem sie A6 C5. Kwota jaka jestem w stanie przeznaczyc na auto to jakies 20-22k PLN. Najlepiej jakby samochod byl jak najnowszy, ale zdaje sobie sprawe, ze za te kwote to pewnie max. jakis rok 1999/2000...
Interesuja mnie silniki 1.8T i 2.4 Pb lub LPG, jesli trafi sie Pb to i tak bede gazowac i tylko w wersji Avant..Miesiecznie robie jakies 1500-2000 km po Warszawie, z czego pewnie 60% to stoje w korkach - do tego 5-6 razy w roku jakies dluzsze wypady.
:<
Koledzy w zwiazku z tym mam kilka pytan..
1. Ktory z tych silnikow bedzie lepszy na ww. warunki?
2. Koszty - da sie porownac do MK1, tzn. np. rozrzad + pompa wody + robocizna= 550 zł, klocki + bebny + robocizna = 450 zł, Sprzeglo + robocizna 1200 Czy jest jakas masakryczna roznica w stosunku do A6?
3. Kwestie kradziezy - kazdy mnie straszy, ze A6 to chodliwy towar..
4. Czy istnieja jakies zaprzyjaznione z AKP warsztaty/klubowicze serwisujacy A6 w WArszawie w aktrakcyjnych cenach...?
5. Kwestie LPG w ww. silnikach - daja sie gazowac bez problemow i czy sa jakies polecane instalacje i warsztaty je montujace?
6. Na co zwracac uwage kupujac auta z ww. silnikami? Czy kopca po odpaleniu, cos nie tak z turbo - co jeszcze?

I na koniec moze ktos z klubowiczow chcialby zmienic auto na jakies nowsze...??
:diabel:

I prosba na poczatek o ocene kilku propozycji:
1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9623373
2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6722046
3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10013958
4. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9789067

Dziekuje za cierpliowsc w trakcie czytania ...


Żadnego z tych egzemplarzy nie kupiłbym na warszawskie korki, wszystko manuale.
Tiptronik+2.8+quattro+lpg będzie najlepszym rozwiązaniem, sam kupiłem manuala i teraz trenuje lewą nogę.

Autor:  masterb [ 05.paź.2009 21:15:15 ]
Tytuł: 

Kurcze teraz to jeszcze trudniejszy wybor...
NIe bralem pod uwage automatu...
Ale ktos ma cos godnego do obejrzenia i polecenia?

Autor:  designer [ 05.paź.2009 21:38:19 ]
Tytuł: 

Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej ) zapitala to nieźle nawet bez programu. IMO to idealny silnik do miasta - spalanie sensowne ( 12-13l ) a kopa ma.

Miałem kiedyś 2.4 w awtomacie i jeździło się tym genialnie. Ładnie się zbiera, a automat to zbawienie na korki tyle tylko że spalanie większe. 2.8 jeszcze lepiej. Generalnie V-ka ładnie mruczy i ma kopyto, ale pali 14-15l, jak będzie quattro to +1l.

1.8T jest bardziej agresywne, narowiste, lubi wysokie obroty, bo ciągnie dopiero od 3rpm, V-ka mruczy dostojnie, docenisz kulturę pracy, ciągnie ładnie od dołu. 1.8T możesz samym chipem podkręcić i będzie śmigało aż miło. Można się posunąć dalej i wymienić turbo na większe, intercooler, wydech itd... Na A4 klub jest 1.8T, które objeżdża podobno RS4 B7 (?)

Szczerze to rozumiem Twoje dylematy i sam nie wiedziałbym co wybrać - generalnie po mieście śmigam 1.8T i jestem zadowolony. V-ką latam tylko w trasy, bo w mieście chla jak smok ( ale to 4.2 ).

Autor:  2rafal7 [ 05.paź.2009 21:39:43 ]
Tytuł: 

masterb napisał(a):
Kurcze teraz to jeszcze trudniejszy wybor...
NIe bralem pod uwage automatu...
Ale ktos ma cos godnego do obejrzenia i polecenia?


Kolego, a nie lepiej troche dołożyć i faktycznie kupić 2.7biturbo? spalanie z korkami (Łódź) 12,5-13l. Trasa 12l - 140-160km/h. Ceny identyczne jak w 2.4 i 2.8, spalanie w sumie niższe, mój znajomy ma a4 B5 2.8 q z manualem i w korkach mu pije 15-16l...

EDIT: Designer w przypadku 1.8t bez q (sedan) różnica w masie między A6 a A4 to 40kg, a żeby było śmieszniej na niekorzyść A4 - tak tak, A6 waży mniej niż A4 :D (dane z akp)

Autor:  mroova81 [ 05.paź.2009 21:45:21 ]
Tytuł: 

Ale 2.7 szkoda gazować, a 2.8 (2.4 ewentualnie) nie szkoda :)

Autor:  designer [ 05.paź.2009 21:50:36 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
EDIT: Designer w przypadku 1.8t bez q (sedan) różnica w masie między A6 a A4 to 40kg, a żeby było śmieszniej na niekorzyść A4 - tak tak, A6 waży mniej niż A4 :D (dane z akp)


Być może, porównywałem moją eSkę ( 1938 kg ) w Avancie z B6 ( 1505 kg ) też w Avancie bez q ( dane z dowodów rejestracyjnych :peace: )

Autor:  giganteusz [ 06.paź.2009 08:09:36 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):

1.8T jest bardziej agresywne, narowiste, lubi wysokie obroty, bo ciągnie dopiero od 3rpm, V-ka mruczy dostojnie, docenisz kulturę pracy, ciągnie ładnie od dołu. 1.8T możesz samym chipem podkręcić i będzie śmigało aż miło. Można się posunąć dalej i wymienić turbo na większe, intercooler, wydech itd... Na A4 klub jest 1.8T, które objeżdża podobno RS4 B7 (?)
.


jak ktoś już kupi 1.8 T to mało kto będzie program zmieniał nie mówiąc o reszcie :):

Autor:  toratore [ 06.paź.2009 09:38:36 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej )


Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg.

Autor:  designer [ 06.paź.2009 10:15:46 ]
Tytuł: 

toratore napisał(a):
designer napisał(a):
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej )


Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg.


To przeczytaj dwa posty wyżej - porównanie mas S6 C5 i A4 B6 :peace:

Autor:  motofan [ 06.paź.2009 11:00:05 ]
Tytuł: 

B6
1.8TQ 1455kg
1.8TQ (190PS) 1530kg

C5
1.8TQ 1540kg
2.4Q 1495kg
2.7TQ 1690kg
2.8Q 1615kg

wszystko w Avancie - masa własna

Autor:  toratore [ 06.paź.2009 12:59:45 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
toratore napisał(a):
designer napisał(a):
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej )


Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg.


To przeczytaj dwa posty wyżej - porównanie mas S6 C5 i A4 B6 :peace:


Wersje S6 i RS6 należy traktować osobno, miałem na myśli "normalne" silniki.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/