.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Poszukuje A6 C5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=96639 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | masterb [ 05.paź.2009 17:32:04 ] |
Tytuł: | Poszukuje A6 C5 |
Na poczatku chcialbym sie przywitac, jak to jest przyjete dobrym zwyczajem forumowym... A teraz kilka slow wstepu Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zmiany samochodu. Obecnie mam Forda Mondeo (jestem aktywnym forumowiczem Mondeo Klub Polska MKP). Na poczatek wybor padl oczywiscie na Mondeo MK3 po FL, ale znalezc cos w kombi i w benzynie uuu jest bardzo trudne. Po prostu jakas posucha tylko same ON i ON... A ja Dieselka nie chce... Dlatego od dluzszego czasu sledze forum AKP jako "gosc", gdyz zainteresowalem sie A6 C5. Kwota jaka jestem w stanie przeznaczyc na auto to jakies 20-22k PLN. Najlepiej jakby samochod byl jak najnowszy, ale zdaje sobie sprawe, ze za te kwote to pewnie max. jakis rok 1999/2000... Interesuja mnie silniki 1.8T i 2.4 Pb lub LPG, jesli trafi sie Pb to i tak bede gazowac i tylko w wersji Avant..Miesiecznie robie jakies 1500-2000 km po Warszawie, z czego pewnie 60% to stoje w korkach - do tego 5-6 razy w roku jakies dluzsze wypady. ![]() Koledzy w zwiazku z tym mam kilka pytan.. 1. Ktory z tych silnikow bedzie lepszy na ww. warunki? 2. Koszty - da sie porownac do MK1, tzn. np. rozrzad + pompa wody + robocizna= 550 zł, klocki + bebny + robocizna = 450 zł, Sprzeglo + robocizna 1200 Czy jest jakas masakryczna roznica w stosunku do A6? 3. Kwestie kradziezy - kazdy mnie straszy, ze A6 to chodliwy towar.. 4. Czy istnieja jakies zaprzyjaznione z AKP warsztaty/klubowicze serwisujacy A6 w WArszawie w aktrakcyjnych cenach...? 5. Kwestie LPG w ww. silnikach - daja sie gazowac bez problemow i czy sa jakies polecane instalacje i warsztaty je montujace? 6. Na co zwracac uwage kupujac auta z ww. silnikami? Czy kopca po odpaleniu, cos nie tak z turbo - co jeszcze? I na koniec moze ktos z klubowiczow chcialby zmienic auto na jakies nowsze...?? ![]() I prosba na poczatek o ocene kilku propozycji: 1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9623373 2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6722046 3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10013958 4. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9789067 Dziekuje za cierpliowsc w trakcie czytania ... |
Autor: | Dumle88 [ 05.paź.2009 17:50:18 ] |
Tytuł: | |
powiem tak, jak chcesz gazować to weź 2.8, jest mocniejsza niż 2.4 a pali porównywalnie. turbiny nie lubią gazu (nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, pisze to co wyczytałem) dlatego na twoim miejscu wziąłbym 2.8 no chyba że trafisz zadbaną 2.4 to ok |
Autor: | masterb [ 05.paź.2009 18:52:58 ] |
Tytuł: | |
hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp.... |
Autor: | matysss [ 05.paź.2009 19:26:21 ] |
Tytuł: | |
Byly setki dyskusji, ktory wybrac z tych trzech, moim zdaniem odpusc sobie 2.4, wez 1.8T i podkrec, albo 2.8 i tyle. Cena serwisowania 1.8t, rozrzad z pompa wody + robocizna jakies 650zl, sprzeglo samo okolo 600zl, 2.8 nie wiem. |
Autor: | 2rafal7 [ 05.paź.2009 19:40:35 ] |
Tytuł: | |
masterb napisał(a): hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp....
W utrzymaniu jest identyczne. Do tego spalanie 2,4 i 2,8 prawie identyczne. |
Autor: | Janek512 [ 05.paź.2009 20:06:20 ] |
Tytuł: | |
odnośnie aut które podałeś: nr 1 z piastowa - wg mnie przekładka z anglika nr 2 wygląda jak typowo odpicowany bubel w komisie nr 3 skóry trochę wymęczone, nieoryginalna gałka i mieszek nr 4 nie wiele mogę napisać. Ale 22900 zł za c5 po lifcie + fakt że auto sprzedaje auto komis hmmm - ja nie ufam okazjom. Ale to moje subiektywne odczucia - mam nadzieje, że pomogą w weryfikacji aut. Pozdrawiam |
Autor: | toratore [ 05.paź.2009 20:34:56 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): masterb napisał(a): hmmm wiesz 2.8 to juz wyzsze OC + AC. Pewnie drozsze czesci itp.... W utrzymaniu jest identyczne. Do tego spalanie 2,4 i 2,8 prawie identyczne. Spalanie zapewne jednak trochę wyższe będzie w 2.8 (osiągi za to lepsze), ale generalnie inne ogólne koszty serwisowe obu silników są prawie identyczne. Oba motory to sprawdzone konstrukcje. Zestaw naprawczy - rozrząd do silnika 2.4 w ASO kosztuje ok 650 zł plus ok. 250 zł pompa wody plus wymiana. Na zamiennikach wyjdzie taniej. Świece, filtry, większośc czujników jest identyczna w obu tych motorach. Także zawieszenie jest identyczne i hamulce. Oba silniki w w nadwoziu C5 występowały w wersjii z Q, i takiej radziłbym szukać, choć do jazdy po samej Wa-wie to niekoniecznie. |
Autor: | 2rafal7 [ 05.paź.2009 20:36:17 ] |
Tytuł: | |
Rozrząd w 2.4, 2.7, 2.8 jest identyczny, wiec koszty te same |
Autor: | BartG60 [ 05.paź.2009 20:55:11 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): Rozrząd w 2.4, 2.7, 2.8 jest identyczny, wiec koszty te same
no i wszystko jasne, najlepsza A6 bedzie 2.7 BT ktora bedzie u mnie nastepna. ![]() Co do pozostalych to szkoda kasy, czy 2.4 czy 2.8 to zadna rewelacja a koszty oliwy, ubezpieczenia, rozrzadu itd sa zbyt duze, wiec lepiej kupic 1.8T w oryginale 180KM i miec wszystko gdzies ![]() PZDR/// |
Autor: | lolek27 [ 05.paź.2009 20:55:43 ] |
Tytuł: | Re: Poszukuje A6 C5 |
masterb napisał(a): Na poczatku chcialbym sie przywitac, jak to jest przyjete dobrym zwyczajem forumowym...
A teraz kilka slow wstepu Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zmiany samochodu. Obecnie mam Forda Mondeo (jestem aktywnym forumowiczem Mondeo Klub Polska MKP). Na poczatek wybor padl oczywiscie na Mondeo MK3 po FL, ale znalezc cos w kombi i w benzynie uuu jest bardzo trudne. Po prostu jakas posucha tylko same ON i ON... A ja Dieselka nie chce... Dlatego od dluzszego czasu sledze forum AKP jako "gosc", gdyz zainteresowalem sie A6 C5. Kwota jaka jestem w stanie przeznaczyc na auto to jakies 20-22k PLN. Najlepiej jakby samochod byl jak najnowszy, ale zdaje sobie sprawe, ze za te kwote to pewnie max. jakis rok 1999/2000... Interesuja mnie silniki 1.8T i 2.4 Pb lub LPG, jesli trafi sie Pb to i tak bede gazowac i tylko w wersji Avant..Miesiecznie robie jakies 1500-2000 km po Warszawie, z czego pewnie 60% to stoje w korkach - do tego 5-6 razy w roku jakies dluzsze wypady. ![]() Koledzy w zwiazku z tym mam kilka pytan.. 1. Ktory z tych silnikow bedzie lepszy na ww. warunki? 2. Koszty - da sie porownac do MK1, tzn. np. rozrzad + pompa wody + robocizna= 550 zł, klocki + bebny + robocizna = 450 zł, Sprzeglo + robocizna 1200 Czy jest jakas masakryczna roznica w stosunku do A6? 3. Kwestie kradziezy - kazdy mnie straszy, ze A6 to chodliwy towar.. 4. Czy istnieja jakies zaprzyjaznione z AKP warsztaty/klubowicze serwisujacy A6 w WArszawie w aktrakcyjnych cenach...? 5. Kwestie LPG w ww. silnikach - daja sie gazowac bez problemow i czy sa jakies polecane instalacje i warsztaty je montujace? 6. Na co zwracac uwage kupujac auta z ww. silnikami? Czy kopca po odpaleniu, cos nie tak z turbo - co jeszcze? I na koniec moze ktos z klubowiczow chcialby zmienic auto na jakies nowsze...?? ![]() I prosba na poczatek o ocene kilku propozycji: 1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9623373 2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6722046 3. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10013958 4. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9789067 Dziekuje za cierpliowsc w trakcie czytania ... Żadnego z tych egzemplarzy nie kupiłbym na warszawskie korki, wszystko manuale. Tiptronik+2.8+quattro+lpg będzie najlepszym rozwiązaniem, sam kupiłem manuala i teraz trenuje lewą nogę. |
Autor: | masterb [ 05.paź.2009 21:15:15 ] |
Tytuł: | |
Kurcze teraz to jeszcze trudniejszy wybor... NIe bralem pod uwage automatu... Ale ktos ma cos godnego do obejrzenia i polecenia? |
Autor: | designer [ 05.paź.2009 21:38:19 ] |
Tytuł: | |
Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej ) zapitala to nieźle nawet bez programu. IMO to idealny silnik do miasta - spalanie sensowne ( 12-13l ) a kopa ma. Miałem kiedyś 2.4 w awtomacie i jeździło się tym genialnie. Ładnie się zbiera, a automat to zbawienie na korki tyle tylko że spalanie większe. 2.8 jeszcze lepiej. Generalnie V-ka ładnie mruczy i ma kopyto, ale pali 14-15l, jak będzie quattro to +1l. 1.8T jest bardziej agresywne, narowiste, lubi wysokie obroty, bo ciągnie dopiero od 3rpm, V-ka mruczy dostojnie, docenisz kulturę pracy, ciągnie ładnie od dołu. 1.8T możesz samym chipem podkręcić i będzie śmigało aż miło. Można się posunąć dalej i wymienić turbo na większe, intercooler, wydech itd... Na A4 klub jest 1.8T, które objeżdża podobno RS4 B7 (?) Szczerze to rozumiem Twoje dylematy i sam nie wiedziałbym co wybrać - generalnie po mieście śmigam 1.8T i jestem zadowolony. V-ką latam tylko w trasy, bo w mieście chla jak smok ( ale to 4.2 ). |
Autor: | 2rafal7 [ 05.paź.2009 21:39:43 ] |
Tytuł: | |
masterb napisał(a): Kurcze teraz to jeszcze trudniejszy wybor...
NIe bralem pod uwage automatu... Ale ktos ma cos godnego do obejrzenia i polecenia? Kolego, a nie lepiej troche dołożyć i faktycznie kupić 2.7biturbo? spalanie z korkami (Łódź) 12,5-13l. Trasa 12l - 140-160km/h. Ceny identyczne jak w 2.4 i 2.8, spalanie w sumie niższe, mój znajomy ma a4 B5 2.8 q z manualem i w korkach mu pije 15-16l... EDIT: Designer w przypadku 1.8t bez q (sedan) różnica w masie między A6 a A4 to 40kg, a żeby było śmieszniej na niekorzyść A4 - tak tak, A6 waży mniej niż A4 ![]() |
Autor: | mroova81 [ 05.paź.2009 21:45:21 ] |
Tytuł: | |
Ale 2.7 szkoda gazować, a 2.8 (2.4 ewentualnie) nie szkoda ![]() |
Autor: | designer [ 05.paź.2009 21:50:36 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): EDIT: Designer w przypadku 1.8t bez q (sedan) różnica w masie między A6 a A4 to 40kg, a żeby było śmieszniej na niekorzyść A4 - tak tak, A6 waży mniej niż A4
![]() Być może, porównywałem moją eSkę ( 1938 kg ) w Avancie z B6 ( 1505 kg ) też w Avancie bez q ( dane z dowodów rejestracyjnych ![]() |
Autor: | giganteusz [ 06.paź.2009 08:09:36 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): 1.8T jest bardziej agresywne, narowiste, lubi wysokie obroty, bo ciągnie dopiero od 3rpm, V-ka mruczy dostojnie, docenisz kulturę pracy, ciągnie ładnie od dołu. 1.8T możesz samym chipem podkręcić i będzie śmigało aż miło. Można się posunąć dalej i wymienić turbo na większe, intercooler, wydech itd... Na A4 klub jest 1.8T, które objeżdża podobno RS4 B7 (?) . jak ktoś już kupi 1.8 T to mało kto będzie program zmieniał nie mówiąc o reszcie ![]() |
Autor: | toratore [ 06.paź.2009 09:38:36 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej )
Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg. |
Autor: | designer [ 06.paź.2009 10:15:46 ] |
Tytuł: | |
toratore napisał(a): designer napisał(a): Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej ) Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg. To przeczytaj dwa posty wyżej - porównanie mas S6 C5 i A4 B6 ![]() |
Autor: | motofan [ 06.paź.2009 11:00:05 ] |
Tytuł: | |
B6 1.8TQ 1455kg 1.8TQ (190PS) 1530kg C5 1.8TQ 1540kg 2.4Q 1495kg 2.7TQ 1690kg 2.8Q 1615kg wszystko w Avancie - masa własna |
Autor: | toratore [ 06.paź.2009 12:59:45 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): toratore napisał(a): designer napisał(a): Powiem tak - nie wiem jak 1.8T radzi sobie w C5, ale w B6 ( ok 500 kg mniej ) Nie wydaje mi się, aby różnica pomiędzy b6 a C5 była aż 500 kg. Z tego co się orientuję to w zależności od silnika różnica wynosi ok 100 kg. To przeczytaj dwa posty wyżej - porównanie mas S6 C5 i A4 B6 ![]() Wersje S6 i RS6 należy traktować osobno, miałem na myśli "normalne" silniki. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |