.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

silnik 1.8 T 150KM kilka pytań
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=97409
Strona 1 z 1

Autor:  solaris [ 04.lis.2009 09:32:48 ]
Tytuł:  silnik 1.8 T 150KM kilka pytań

1. W jakim zakresie obrotów powinna "ciągnąc" turbina i czy ma byc słyszalna jak w dieslu?
2. Czy dopuszczalne jest chwilowe kręcenie rozrusznikiem przy odpalaniu (ciepły i zimny)?
3. Jakieś typowe bolączki dla tej jednostki (np. wahacze g/d, wycieki z pod pokrywy zaworów,)?


silnik w A4 '98r

Autor:  emge [ 04.lis.2009 09:43:43 ]
Tytuł: 

Wahacze normalna sprawa w A4 (albo wymienisz komplet, albo od czasu do czasu coś się wysypie). Jeździłem Passatem 1.8T silnik gadał bez żadnego nadmiernego kręcenia. Jak masz coś na oku może warto podpiąć VAG.

Autor:  sebolec [ 04.lis.2009 10:30:55 ]
Tytuł: 

1. Maksymalny moment (210 Nm) jest dostępny od 1750 obr/min. Dla uproszczenia przyjmijmy, że na drugim biegu auto żwawo idzie od 2000 obr/min do końca (6800 obr/min). Przy czym żwawo, to pojęcie względne.

Turbiny specjalnie nie słychać. Ma lekko świszczeć przy przyspieszaniu, ale nie gwizdać.

2. Palić powinna praktycznie na kopa. Może z minimalnym kręceniem.

3. Z wahaczami i pokrywą zaworów trafiłeś w sedno. Emge opisał już modele eksploatacji zawieszenia wielowahaczowego.

Do listy dopisałbym jeszcze końcówki drążka.

Reszta potencjalnych napraw to w zasadzie eksploatacja (sprzęgło) lub pierdoły (kostka stacyjki, wzmacniacz zapłonu).

Autor:  solaris [ 04.lis.2009 12:31:37 ]
Tytuł: 

emge napisał(a):
Jak masz coś na oku może warto podpiąć VAG.


tylko VAG mi coś nie gada z 7

a po drugie aż tak wprawy nie mam z logami etc.

Dzięki Panowie

a jeszcze zapytam sebolca bo ma chyba taki motorek - czy realne jest zejście w trasie(highway) do 6l PB?

i czy to prawda, że uturbione 1.8 gorzej znosi gaz czy to tylko gadanie pseudo-gazowników.

Autor:  Gustav [ 04.lis.2009 13:03:31 ]
Tytuł: 

jak to jest AEB to cisnienie doładowania odpada [ podglad w vagu]

Autor:  sebolec [ 04.lis.2009 13:49:33 ]
Tytuł: 

Nie da się zejść do 6 litrów.

Mój rekord to 7 litrów na ciasnej włoskiej autostradzie, duży ruch, ale płynny, cały czas 110 km/h, na germańskim ROZ91 (przez pomyłkę).:):

Reszta tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=5424&postdays=0&postorder=asc&start=473

Autor:  solaris [ 09.lis.2009 18:34:25 ]
Tytuł: 

a czym się różnią silniki a4 od tt (150KM od 180 i 224KM)?

czy to te same zacne motory

Autor:  sebolec [ 09.lis.2009 18:39:29 ]
Tytuł: 

Ułożeniem - wzdłużnie w a4, poprzecznie w tt; i osprzętem.

Autor:  marwins [ 10.lis.2009 13:45:31 ]
Tytuł: 

Co do gazu, to jeśli zakłada go ktoś z głową to jak najbardziej nic się nie dzieje złego. Można pomyśleć o wycięciu katalizatora, bo turbina może się troche bardziej grzać, ewentualnie wymienić na nowego kata lub coś ten deseń.

P.S.
Ubiegam jedno z pytań - turbina w 1.8T przy ostrzejszej jeździe może się grzać do czerwoności (taki urok), broń boże nie może być koloru białego :peace:

Autor:  michu [ 11.lis.2009 18:22:11 ]
Tytuł: 

witaj,
1.8t do 6l raczej nie zejdziesz.
gaz w turbo jest ok - reszta to gadanie pseudo gazownikow - jak slusznie zauwazyles.
kata wycinac nie trzeba i nic w ogole robic nie trzeba. zrob tylko dobry gaz i tyle.
osobiscie polecam Ci omega gas firmy landi renzo.
na tych instalkach zrobilem juz grubo ponad 500 tys. km i sa super. bezobslugowe i dobre.
no ale ps - zalezy ile ma ten twoj upatrzony rumak - bo jak silnik ma 200 tysi i jeszcze gaz wlozysz - nie zdziw sie jak Ci padnie (gaz go wyplucze, rozszczelni sie itd).
i drugie ps - silnik musisz utrzymac w bardzo dobrym stanie tech. np. jak cewka zaczyna padac to na benz jezdzi, a na gazie juz nie. na gazie jest czulszy i tyle.
jak cos mechanicznego lub elektrycznego zaczyna padac - na benz nie czujesz, a na gazie sie syfi.
wiele osob jedzie wtedy do gazownikow i robi zadyme - a tak naprawde - trzeba zrobic cos z motorem.

To tak na przyszlosc.

1.8 z tt niczym sie nie rozni (ten, ktory cytowales) - te z 225 km to juz troche inny silnik (a dokladnie osprzet, bo blok ten sam).


a, nie ma to jak przeleciec 200 km na kulczykstradzie, zjechac na szybki parking i podniesc maske - w nocy - turbo swieci jak latarka. Piekny widok - bezcenne.
a ja mam teraz wolnossącą mendę. :/
pzdr.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/