.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
silnik 1.8 T 150KM kilka pytań https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=97409 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | solaris [ 04.lis.2009 09:32:48 ] |
Tytuł: | silnik 1.8 T 150KM kilka pytań |
1. W jakim zakresie obrotów powinna "ciągnąc" turbina i czy ma byc słyszalna jak w dieslu? 2. Czy dopuszczalne jest chwilowe kręcenie rozrusznikiem przy odpalaniu (ciepły i zimny)? 3. Jakieś typowe bolączki dla tej jednostki (np. wahacze g/d, wycieki z pod pokrywy zaworów,)? silnik w A4 '98r |
Autor: | emge [ 04.lis.2009 09:43:43 ] |
Tytuł: | |
Wahacze normalna sprawa w A4 (albo wymienisz komplet, albo od czasu do czasu coś się wysypie). Jeździłem Passatem 1.8T silnik gadał bez żadnego nadmiernego kręcenia. Jak masz coś na oku może warto podpiąć VAG. |
Autor: | sebolec [ 04.lis.2009 10:30:55 ] |
Tytuł: | |
1. Maksymalny moment (210 Nm) jest dostępny od 1750 obr/min. Dla uproszczenia przyjmijmy, że na drugim biegu auto żwawo idzie od 2000 obr/min do końca (6800 obr/min). Przy czym żwawo, to pojęcie względne. Turbiny specjalnie nie słychać. Ma lekko świszczeć przy przyspieszaniu, ale nie gwizdać. 2. Palić powinna praktycznie na kopa. Może z minimalnym kręceniem. 3. Z wahaczami i pokrywą zaworów trafiłeś w sedno. Emge opisał już modele eksploatacji zawieszenia wielowahaczowego. Do listy dopisałbym jeszcze końcówki drążka. Reszta potencjalnych napraw to w zasadzie eksploatacja (sprzęgło) lub pierdoły (kostka stacyjki, wzmacniacz zapłonu). |
Autor: | solaris [ 04.lis.2009 12:31:37 ] |
Tytuł: | |
emge napisał(a): Jak masz coś na oku może warto podpiąć VAG.
tylko VAG mi coś nie gada z 7 a po drugie aż tak wprawy nie mam z logami etc. Dzięki Panowie a jeszcze zapytam sebolca bo ma chyba taki motorek - czy realne jest zejście w trasie(highway) do 6l PB? i czy to prawda, że uturbione 1.8 gorzej znosi gaz czy to tylko gadanie pseudo-gazowników. |
Autor: | Gustav [ 04.lis.2009 13:03:31 ] |
Tytuł: | |
jak to jest AEB to cisnienie doładowania odpada [ podglad w vagu] |
Autor: | sebolec [ 04.lis.2009 13:49:33 ] |
Tytuł: | |
Nie da się zejść do 6 litrów. Mój rekord to 7 litrów na ciasnej włoskiej autostradzie, duży ruch, ale płynny, cały czas 110 km/h, na germańskim ROZ91 (przez pomyłkę). ![]() Reszta tu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=5424&postdays=0&postorder=asc&start=473 |
Autor: | solaris [ 09.lis.2009 18:34:25 ] |
Tytuł: | |
a czym się różnią silniki a4 od tt (150KM od 180 i 224KM)? czy to te same zacne motory |
Autor: | sebolec [ 09.lis.2009 18:39:29 ] |
Tytuł: | |
Ułożeniem - wzdłużnie w a4, poprzecznie w tt; i osprzętem. |
Autor: | marwins [ 10.lis.2009 13:45:31 ] |
Tytuł: | |
Co do gazu, to jeśli zakłada go ktoś z głową to jak najbardziej nic się nie dzieje złego. Można pomyśleć o wycięciu katalizatora, bo turbina może się troche bardziej grzać, ewentualnie wymienić na nowego kata lub coś ten deseń. P.S. Ubiegam jedno z pytań - turbina w 1.8T przy ostrzejszej jeździe może się grzać do czerwoności (taki urok), broń boże nie może być koloru białego ![]() |
Autor: | michu [ 11.lis.2009 18:22:11 ] |
Tytuł: | |
witaj, 1.8t do 6l raczej nie zejdziesz. gaz w turbo jest ok - reszta to gadanie pseudo gazownikow - jak slusznie zauwazyles. kata wycinac nie trzeba i nic w ogole robic nie trzeba. zrob tylko dobry gaz i tyle. osobiscie polecam Ci omega gas firmy landi renzo. na tych instalkach zrobilem juz grubo ponad 500 tys. km i sa super. bezobslugowe i dobre. no ale ps - zalezy ile ma ten twoj upatrzony rumak - bo jak silnik ma 200 tysi i jeszcze gaz wlozysz - nie zdziw sie jak Ci padnie (gaz go wyplucze, rozszczelni sie itd). i drugie ps - silnik musisz utrzymac w bardzo dobrym stanie tech. np. jak cewka zaczyna padac to na benz jezdzi, a na gazie juz nie. na gazie jest czulszy i tyle. jak cos mechanicznego lub elektrycznego zaczyna padac - na benz nie czujesz, a na gazie sie syfi. wiele osob jedzie wtedy do gazownikow i robi zadyme - a tak naprawde - trzeba zrobic cos z motorem. To tak na przyszlosc. 1.8 z tt niczym sie nie rozni (ten, ktory cytowales) - te z 225 km to juz troche inny silnik (a dokladnie osprzet, bo blok ten sam). a, nie ma to jak przeleciec 200 km na kulczykstradzie, zjechac na szybki parking i podniesc maske - w nocy - turbo swieci jak latarka. Piekny widok - bezcenne. a ja mam teraz wolnossącą mendę. ![]() pzdr. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |