.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=98380
Strona 1 z 1

Autor:  BiLu [ 10.gru.2009 12:02:28 ]
Tytuł:  który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?

W imieniu kolegi zapytuję:
który poprzeczny 1.9 TDI jest najlepszy w sensie awaryjności/osiągów/ceny.
chodzi o silnik w audi A3 i/lub Golf IV/V.
Których unikać ze względu np. na wałki z plasteliny? ;)
ps. jaki jest poprzeczny odpowiednik AWX'a? :):

Autor:  Przemysław [ 10.gru.2009 13:31:45 ]
Tytuł: 

1.9 130 ps , a w leonie 150 ps :D są niesamowicie dynamicznie fajnie przyspiesza nic więcej nie potrzeba w tych autkach i tylko takich bym szukał ....

ich starsi bracia na pompie to przy nich muły....

Autor:  Baskecior [ 10.gru.2009 14:01:53 ]
Tytuł:  Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?

BiLu napisał(a):
W imieniu kolegi zapytuję:
który poprzeczny 1.9 TDI jest najlepszy w sensie awaryjności/osiągów/ceny.
chodzi o silnik w audi A3 i/lub Golf IV/V.
Których unikać ze względu np. na wałki z plasteliny? ;)
ps. jaki jest poprzeczny odpowiednik AWX'a? :):

ARL - 150 KM w wersji quattro w Golfie. W Audi chyba go nie montowano.
Ze starszych na pompie - ASV 110 KM.

Poprzeczny odpowiednik AWX to ASZ.

Autor:  przemik [ 10.gru.2009 14:34:44 ]
Tytuł: 

ASZ i wszystko jasne.
Ze starszych na VP - ASV, AHF - bardziej trwałe.

Autor:  Gustav [ 10.gru.2009 15:30:32 ]
Tytuł:  Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?

Baskecior napisał(a):
ARL - 150 KM w wersji quattro w Golfie. W Audi chyba go nie montowano.


Nie ma tego silnika w Audi a szkoda , polecam ARL

Autor:  BiLu [ 10.gru.2009 15:38:03 ]
Tytuł:  Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?

...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion.
Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego?

Autor:  przemik [ 10.gru.2009 18:12:10 ]
Tytuł: 

No pewnie pompki czy nie kuleją. :)
Po za tym to co w kazdym "tedeiku".

Autor:  ADAM 12 [ 10.gru.2009 18:14:33 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Po za tym to co w kazdym "tedeiku".


Czytaj : DWUMAS :D

Autor:  Gustav [ 10.gru.2009 18:29:30 ]
Tytuł: 

Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....

Autor:  spanky [ 10.gru.2009 18:46:19 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...

Autor:  Gustav [ 10.gru.2009 19:01:14 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....

Autor:  dejf [ 10.gru.2009 21:19:33 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....


tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to?

Autor:  Baskecior [ 10.gru.2009 21:24:59 ]
Tytuł:  Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?

BiLu napisał(a):
...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion.
Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego?

Korekcje, bipy, stan sprzęgła, stan dwusekcyjnej pompy paliwa/vacuum, stan kierownic w turbinie obejrzeć poprzednika i przypalać go tak długo aż się przyzna co w autku nie gra. :D Oczywiście testy na szutrowej drodze wskazane, oględziny na kanale , później znów przypiekać własciciela i wymusić zeznania :):

Autor:  Gustav [ 10.gru.2009 21:25:02 ]
Tytuł: 

dejf napisał(a):
Gustav napisał(a):
spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....


tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to?


Właśnie mnie to zastanawia , co się stanie jak się nie przekoduje odpowiedniej wartości ...

Autor:  dejf [ 10.gru.2009 21:33:44 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
dejf napisał(a):
Gustav napisał(a):
spanky napisał(a):
Gustav napisał(a):
Nie wiem czy słyszeliście o czymś takim jak czujnik jakości oleju ....


tzn ... ?

cos tam kiedys slyszalem ...


Nie wiem czy to dość istotna sprawa , nie wiem czy zmiana kodowania trybu LL na zwykły coś daje .....


tzn ze z przechodzac z LL na np. motul specific 5W/40 trzeba sie obawiac jakiejs reakcji czujnika na to?


Właśnie mnie to zastanawia , co się stanie jak się nie przekoduje odpowiedniej wartości ...

nie strasz :): bo matce zamowilem w/w motul a jezdzila do tej pory swoim ASZ'tem na niemieckim LL. Robi bardzo krotkie dystanse i pomyslalem ze LL nie bedzie za dobry, zreszta nie tylko ja ;)
zobaczymy co wyjdzie po wymianie... spodziewac sie czegos..? czy raczej powinno byc wszystko okay?

Autor:  BiLu [ 14.gru.2009 10:43:17 ]
Tytuł:  Re: który poprzeczny 1.9 TDI wybrać?

Baskecior napisał(a):
BiLu napisał(a):
...czyli zestaw optymalny to ARL i 4Motion, ewentualnie ASZ i quattro/4Motion.
Czy ARL/ASZ należy sprawdzić pod kątem czegoś specjalnego/charakterystycznego?

Korekcje, bipy, stan sprzęgła, stan dwusekcyjnej pompy paliwa/vacuum, stan kierownic w turbinie obejrzeć poprzednika i przypalać go tak długo aż się przyzna co w autku nie gra. :D Oczywiście testy na szutrowej drodze wskazane, oględziny na kanale , później znów przypiekać własciciela i wymusić zeznania :):

albo znów kupić coś w okolicach Łodzi ;)
autka szuka ten sam kolega, któremu pomogłeś wówczas :peace:

Autor:  Mauzer [ 14.gru.2009 19:34:43 ]
Tytuł: 

dwumasy padają częściej jak w słabszych to oczywiste,
zasyfiony egr - cena w dół (panie k..wa co to jest o tuu :): )
w poprzecznych poducha silnika od strony kierownika przeważnie słabsza, nawet można zauważyć że silniki nieco leżą na rufie.
do sprawdzenia wałkek rozrządu w tych pd wycierają się również! - tylko że nikt tam nie zagląda bo jest przekonanie po tdi vp że te silniki są niezniszczalne :D
największe zanotowane różnice we wzniosach krzywek to ok. 2mm :)

jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej :d

Autor:  dejf [ 14.gru.2009 19:46:17 ]
Tytuł: 

Mauzer napisał(a):
jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej :d


ale nie jedzie :) i z tymi 2 litrami bym polemizował... ;)

Autor:  Gustav [ 14.gru.2009 20:39:54 ]
Tytuł: 

dejf napisał(a):
Mauzer napisał(a):
jest fajny Golf 4 Sdi jakby ktoś chciał za 14.000 2000r ale to nie ma 130ps za to pali 2 litry mniej :d


ale nie jedzie :) i z tymi 2 litrami bym polemizował... ;)


do tego padajace skrzynie ;)

Autor:  Mauzer [ 15.gru.2009 02:21:50 ]
Tytuł: 

stfu noobki a może wam fotke pokazać powróżymy jeszcze do tego? :d

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/