.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
tiptonic czy multitronic w quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=98735 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | janekj [ 23.gru.2009 10:06:51 ] |
Tytuł: | tiptonic czy multitronic w quattro |
Witam, czy ktoś może mi pomóc i na 100% stwierdzić czy automatyczne skrzynie biegów w audi a4 quattro tdi V6 180KM po 2000r do 2004r to były tylko tiptronic czy również stosowano multitronic w quattro? z tego co czytam tu na forum jedni twierdzą, że quattro to tylko tip, jednak są niektórzy którzy twierdzą że były multi, nawet na innym forum gość mi odpisał, że wg etki były i tip i multi, w wikipedii jest napisane że multitronic zastąpił tiptronici w ośce ale czy nie było wyjątków? PROSZĘ O JEDNOZNACZNĄ PEWNĄ ODPOWIEDŹ czy można rozpoznać tylko po widoku na zdjęciu lewarka od biegów? i jeszcze druga sprawa - czy w a4 i a6, silniki 2,5 tdi 180KM, obie quattro, roczniki zbliżone (2000-2003) skrzynie jeśli będą obie tip to są te same? jest możliwość zamiany? |
Autor: | arthurr [ 23.gru.2009 10:14:57 ] |
Tytuł: | |
jeśli quattro to TYLKO tiptronic. NIE BYŁO multi z wyjściem na wał ![]() Po lewarku ciężko jest poznać - albo ja nie umiem (czekaj na inne wypowiedzi) nawet przy tym samym silniku i roczniku mogły się zdarzyć rózne skrzynie, także przy dobieraniu na zamianę kieruj się kodem skrzyni |
Autor: | 2rafal7 [ 23.gru.2009 10:15:15 ] |
Tytuł: | |
tip - quattro multi - ośka |
Autor: | janekj [ 23.gru.2009 10:42:47 ] |
Tytuł: | |
no i dziękuję bardzo za szybką i sprawną odpowiedź ![]() co do wyglądu lewarka to rozkminiam czy to może być ta różnica, że w multi wycięcie do zmiany ręcznej +/- jest poniżej wycięcia głównego a w tipie tuż przed końcem wycięcia na dole, nieco wyżej od zakończenia? |
Autor: | baksiq [ 23.gru.2009 12:21:40 ] |
Tytuł: | |
Eeeee... ![]() Tryb sekwencyjny zawsze jest na wysokości trybu D. W tipach były bodajże za dodatkowa opłatą skrzynie z trybem S, poniżej D. Multi to posiadalo dopiero od 2006 roku... Nie wiem czy pomogłem... Może inaczej: Standard:.............Dopłata w tipie a multi od 2006: P..........................P R..........................R N..........................N ....+............................+ D..........................D .....-............................- ............................S ![]() Musiałem wstawić kropki bo inaczej nie wyświetlało się "w przestrzeni". |
Autor: | janekj [ 23.gru.2009 12:41:50 ] |
Tytuł: | |
przykładowo badam wyglądy lewrków, ale nie wiem czy to jest regułą, to są linki do aut z w miarę widocznymi lewarkami biegów na zdjęciach (sorry nie umiem wklejać zdjęć), jedno jest quattro i wypadałoby że tip, grugie nie q i chyba multi, co to będzie: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2 a to co: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2 |
Autor: | Skiner [ 23.gru.2009 12:57:09 ] |
Tytuł: | |
janekj napisał(a): przykładowo badam wyglądy lewrków, ale nie wiem czy to jest regułą, to są linki do aut z w miarę widocznymi lewarkami biegów na zdjęciach (sorry nie umiem wklejać zdjęć), jedno jest quattro i wypadałoby że tip, grugie nie q i chyba multi,
co to będzie: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2 a to co: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2 1.TIP(tak jak pisali zawsze z quattro) 2.Multi(ośka) Po lewarku niema co patrzeć ja kiedyś zadzwoniłem do Niemca po B6 1.9 TDI 131KM i się upierał,że ma Tiptronik.Na lewarku było PRNDS więc pojechałem. A po przyjeździe przełączam na ręczna zmianę a tu na wyświetlaczu 6 biegów Multi... Dobrze,że trochę dorzucił za paliwo bo jej nie wziąłem ![]() |
Autor: | janekj [ 23.gru.2009 13:05:26 ] |
Tytuł: | |
no to dziwnie uczciwy ![]() no nic, ja dalej będę badał te umiejscowienia wycięć + - ale już w praktyce, na razie wszystko wskazuje że multi ma poniżej głównego prowadzenia, pomijam już literki |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |