.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Kupno Audi A4, model B6, silnik benzynowy, prosze o rady !!
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=99191
Strona 1 z 1

Autor:  boss850814 [ 12.sty.2010 13:16:46 ]
Tytuł:  Kupno Audi A4, model B6, silnik benzynowy, prosze o rady !!

Witam

Miałem Audi z silnikiem 2.5 TDI :/ i po wszystkich moich przygodach zastanawiam się nad kupieniem auta z silnikiem benzynowym. Ale kompletnie nie mam pojęcia od czego mam zaczynać itp. Interesuje mnie A4 w modelu B6, najlepiej rocznik 2003/2004. Czy może mi ktoś doradzić jaki bardziej niezawodny jest silnik czy 1.8 czy 2.0. Czy warto brać Turbo czy lepiej się skupić na tym słabszym modelu silnika?? Czy różnice w spalaniu są dość spore w obu tych przypadkach?? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i opinie, serdecznie dziękuję.

Autor:  boss850814 [ 12.sty.2010 13:27:21 ]
Tytuł: 

Dodam jeszcze że rocznie robię około 30 tyś km, to jest raczej sporo, człowiek myślał jeszcze o 1.9 TDI, niby każdy chwali te silniki ale to też różnie z tym bywa, zresztą jak ze wszystkim w życiu.

Autor:  2rafal7 [ 12.sty.2010 13:45:54 ]
Tytuł: 

kup benzynke 2.4 v6, b. dobre sprawdzone silniki - b. dobrze znoszą gaz (oczywiście dobra instalka to podstawa), osiągi przyzwoite, dźwięk b. przyjemny :)

Autor:  toratore [ 12.sty.2010 14:43:05 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
kup benzynke 2.4 v6, b. dobre sprawdzone silniki - b. dobrze znoszą gaz (oczywiście dobra instalka to podstawa), osiągi przyzwoite, dźwięk b. przyjemny :)


potwierdzam, jedynie moge dodać, że warto sprawdzić oba napinacze łańcucha wałków rozrządu (vagiem). Okazuje się, że jest to częsta usterka v6 i v8. Dodam, że jeden kosztuje 1800 zł z uszczelkami i łańcuchem (wymiana w aso to drugie tyle, gdzie indziej za 500 zrobisz).
Silinik super, ale dolewki oleju w ramach zabawy wliczone.

Autor:  golob [ 12.sty.2010 15:01:22 ]
Tytuł: 

toratore napisał(a):
potwierdzam, jedynie moge dodać, że warto sprawdzić oba napinacze łańcucha wałków rozrządu (vagiem).



Możesz powiedzieć jak sie sprawdza te napinacze vagiem?

Autor:  designer [ 12.sty.2010 15:10:18 ]
Tytuł: 

A ja bym wziął 1.8T :): bo to rozwojowa i trwała jednostka -> bez virusa wciąga 2.4v6 a po virusie to już wogóle jazda. A do tego pali dużo mniej niż v6. Jedyny plus v6 to dźwięk, ale i tak go za bardzo nie słyszysz siedząc w aucie. Poza tym na wszelkich forach o 1.8T jest kopalnia wiedzy.

Podstawa tylko znaleźć zadbany egzemplarz ( najlepiej z q :peace: ) co może być trudniejsze...

Autor:  2rafal7 [ 12.sty.2010 15:17:19 ]
Tytuł: 

Nie wiem czemu, ale jakoś nie przepadam za 1.8t, faktycznie sa dobre, ale kompletnie nic mnie do nich nie przyciąga. Dźwięk jak zwykła 4 cylindrowa wiertarka, głośne (w porównaniu do V6), osiągi na fabrynczym silniki takie same jak w 2.4, fakt program i po kłopocie :D. Ja bym wolał 2.4.

Autor:  designer [ 12.sty.2010 15:27:28 ]
Tytuł: 

Rafał nie dźwiękiem jeździsz :): Jak bardzo chcesz możesz zmienić wydech na jakiś dedykowany i będzie brzmiało, a i parę kucy przybędzie. Ja teraz jak miałbym wskazać ideał jeżeli chodzi o koszty/osiągi/eksploatację to zdecydowanie 1.8T quattro manual od course :): Ma ten motor potencjał i to jest w nim najlepsze. Jeździsz serią, a jak obudzi się w tobie dusza rajdowca to chip, TIP, T jakieś hybrydowe + trochę dodatkowych rzeczy i hajda nawet pod 300 KM.

A tak już poważnie to 1.8T IMO można w miarę tanio, szybko i bezawaryjnie polatać.

PS Autorowi wątku proponuję zalogować sie na A4-klub.pl i trochę poczytać...

Autor:  toratore [ 12.sty.2010 15:50:25 ]
Tytuł: 

golob napisał(a):
toratore napisał(a):
potwierdzam, jedynie moge dodać, że warto sprawdzić oba napinacze łańcucha wałków rozrządu (vagiem).



Możesz powiedzieć jak sie sprawdza te napinacze vagiem?


sprawę znam tylko z teorii, napinacz łańcucha wałka rozrządu pracuje w dwóch pozycjach - wyłączony, i włączony - silnik obroty powyżej 1000.
więcej tutaj:
http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/090-098.html

osobiście nie mogłem jednak sam dojśc do tego i w przyszłym tygodniu wybieram się do magika z aso.

Autor:  boss850814 [ 14.sty.2010 18:57:23 ]
Tytuł: 

Dzikuję koledzy za rady, powoli ukierunkowuje się na 1.8T tylko nie wiem ilu konne silniki te są najmniej zawodne czy to nie ma znaczenia za bardzo?? A poza tym na co zwracać szczególną uwagę kupując tego typu motor?? W grę wchodzi jeszcze 1.9 TDI i tutaj moje pytanie odnośnie części do tych obydwu silników. W którym przypadku będą one tańsze?? Domyślam się ze w TDI więcej będzie zabawek w tym silniku. Na allegro jest tylko przeróżnych części różnych marek że mam problem z obiektywnym porównaniem cen. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/