.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A4 b5 / jaki silnik wybrac
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=99346
Strona 1 z 2

Autor:  Sebastian1983 [ 18.sty.2010 18:35:55 ]
Tytuł:  Audi A4 b5 / jaki silnik wybrac

na wiosne mam zamiar zakupic sobie audi a4 , mam problem z wyborem jednostki napedowej, przejrzalem stos postow, poczytalem artykuly, i sam nie wiem, najbardziej by mi chyba odpowiadal 1.8turbo, choc poczatkowo myslalem nad 2.8, sekunda roznicy w przyspieszeniu do 100, i do tego spalanie o 5litrow wiecej ;| ...
jednakze chcialbym zasiegnac rady specjalistow , ktora jednostka bylaby najbardziej trafna, jesli chodzi o spalanie i dynamike.
nie zamierzam instalowac gazu. Slyszalem rozne opinie, rowniez takie ze w tym silniku najwiekszym klopotem jest wlasnie turbo.... myslalem glownie nad tym 150 koni, i napedzie na jedną oś.
Nigdy tez nie jezdzilem z turbo, ponoc nie ma czegos takiego np podczas wyprzedzania, ze redukuje naciskam i jade, tylko redukuje naciskam ... i czekam az sie bujnie.... jak to jest, jesli w chwili ryzyka nie bede mial pod nogą mocy, to zrezyguje z turbo.
Pozdrawiam i oczekuje odpowiedzi.

Autor:  mAr$zx [ 18.sty.2010 19:19:15 ]
Tytuł: 

Ja bym Ci polecał 1.9 PD i go zaczipować dynamika jak najbardziej OK spalanie też takie że lepszego nie znajdziesz. Co do benzyny turbo też można fajnie zaczipować i fajna dynamika ale spalanie już trochę gorsze. 2.8 są dwa rodzaje 174 i 193 ten 174 jak ktoś o niego wcześniej dbał to jest prawie że nie do zajechania ten 193 też jest dobry ale nie wiem czy tak samo niezniszczalny jak AAH.

Autor:  przemik [ 18.sty.2010 20:22:50 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 b5 / jaki silnik wybrac

Sebastian1983 napisał(a):
ponoc nie ma czegos takiego np podczas wyprzedzania, ze redukuje naciskam i jade, tylko redukuje naciskam ... i czekam az sie bujnie.... jak to jest, jesli w chwili ryzyka nie bede mial pod nogą mocy, to zrezyguje z turbo


Ktos Ci ładnych bajek naopowiadal :): :): - taki efekt jest owszem ale moim Goferku 1.6 TD po 410 tysiach przebiegu :)

Co do tematu sprawy w A4 B5 najlepiej sprawdzają sie:

1.9 TDI - 110 KM, zasilane pompą VP silniki mocne i trwałe podatne na podnoszenie mocy, dostepne z quattro - oznaczenia silników AFN/AVG

1.9 TDI PD - 115/116 KM, zasilane pompowtrykami silniki juz nie tak mocne i trwałe jak powyzsze ale tez bardzo dobre, jeszcze bardziej podatne na podnoszenie mocy, dostepne w wersji quattro - oznaczenia silników AJM/ATJ

1.8 T - 150 KM ale mozna dorwac tez wersje fabryczną 180 KM (AJL) - mocne i dobre silniki dobrze znoszace tuning i fajnie poruszajace budę B5 - rowniez dostepne w wersji quattro - zonaczenia AEB, AWT.

IMO - V6 sobie odpusc - paliwozerne nierozwojowe jednostki, ale charakteryzujące sie dobra kultura pracy.

Najlepiej bedzie jak wybierzesz auto w najlepszym stanie.

Reszta w szukajce.

Pozdrawiam i powodzenia

Autor:  Sebastian1983 [ 18.sty.2010 23:16:49 ]
Tytuł: 

no no .. widze ze kolega zna sie troszke na rzeczy...
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu

Autor:  BiLu [ 18.sty.2010 23:19:49 ]
Tytuł: 

Sebastian1983 napisał(a):
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu

rozumiem, że ma palić 4,5 w trasie i około 6 litrów w mieście :):

Autor:  mAr$zx [ 18.sty.2010 23:42:43 ]
Tytuł: 

i mieć 200 koni ;)

Autor:  Sebastian1983 [ 19.sty.2010 01:12:55 ]
Tytuł: 

jak to jest ... ze silnik 1.8T 180KM w avancie pali 12 w miescie, a ten sam silnik w sedanie pali 21 litrow w miescie ? moze mi ktos wyjasnic ? po miescie 13/14l i w trasie do 9 zniose bo tyle pali aktualnie moj opel 2.0 8v 116km, ale wiecej to juz chyba przegiecie ... no a 21w miescie przy 1.8 to jakies nieporozumienie, to nawet 2.8 tyle nie pali ....

oto linki do 1.8t w sedanie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1 ... attro.html
i ten sam w avancie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_a ... attro.html

Autor:  Metroid [ 19.sty.2010 01:18:17 ]
Tytuł: 

Sebastian1983 napisał(a):
no no .. widze ze kolega zna sie troszke na rzeczy...
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu

To ta masakra w porownaniu do 1.8 to ile ?
W 1.8 zeby normalnie jechac trzeba miec ceglowke ;)

Co do tych 4.5 i 6 l to w 1.9 mozna by probowac sie zblizyc :D

pozdr.

Autor:  BiLu [ 19.sty.2010 01:21:15 ]
Tytuł: 

Sebastian1983 napisał(a):
jak to jest ... ze silnik 1.8T 180KM w avancie pali 12 w miescie, a ten sam silnik w sedanie pali 21 litrow w miescie ? moze mi ktos wyjasnic ? po miescie 13/14l i w trasie do 9 zniose bo tyle pali aktualnie moj opel 2.0 8v 116km, ale wiecej to juz chyba przegiecie ... no a 21w miescie przy 1.8 to jakies nieporozumienie, to nawet 2.8 tyle nie pali ....

oto linki do 1.8t w sedanie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_1 ... attro.html
i ten sam w avancie
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_a ... attro.html

a nie przyszło Ci do głowy, że to zwykły błąd?

Autor:  Sebastian1983 [ 19.sty.2010 01:30:47 ]
Tytuł: 

Metroid napisał(a):
Sebastian1983 napisał(a):
no no .. widze ze kolega zna sie troszke na rzeczy...
wersja 1.8T 180km odpada ze wzgledu na spalanie... masakra poprostu

To ta masakra w porownaniu do 1.8 to ile ?
W 1.8 zeby normalnie jechac trzeba miec ceglowke ;)

Co do tych 4.5 i 6 l to w 1.9 mozna by probowac sie zblizyc :D

pozdr.


glownie chodzilo mi o te 21 litrow w 1.8t 180km.
ale jesli tam spalanie w miescie jest kolo 13 a w trasie srednia wyjdzie do 9 przy wyprzedzaniu i jezdzie w miare dynamicznej, to jest ok

Autor:  Metroid [ 19.sty.2010 01:37:03 ]
Tytuł: 

No to teraz trzeba poszukac ladnej zadbanej 1.8t
Przemysl jeszcze klekota 1.9 naprawde zacny silnik.

Autor:  Sebastian1983 [ 19.sty.2010 02:44:11 ]
Tytuł: 

to dla sprostowania jeszcze, lepiej brac ten 150 czy 180kucy ?
to ten sam silnik tylko po fabrycznym tuningu ? czy jak bardziej wyzylowany, czy zupelnie inna turbina i tak jak 150 mozna pociagnac bezpiecznie dla skrzyni do 185, tak samo 180 da rade do 200+ bez ryzyka dla skrzyni ?

Autor:  sebolec [ 19.sty.2010 07:52:57 ]
Tytuł: 

To ten sam silnik. Turbina jest minimalnie inna, ale reszta osprzętu praktycznie bez zmian. Wersje 180 KM wychodziły chyba tylko na rynek włoski.

Sebastian1983 napisał(a):
150 mozna pociagnac bezpiecznie dla skrzyni do 185


Nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał. Co ma skrzynia do chipa?

Ogarnij się trochę i poczytaj forum, bo pytasz o rzeczy mielone 100 razy i to nawet w ostatnich tygodniach.

Autor:  solaris [ 19.sty.2010 09:15:01 ]
Tytuł: 

Metroid napisał(a):
Przemysl jeszcze klekota 1.9 naprawde zacny silnik.



Polecam, PD są na prawdę fajne, ale zastanów się jeszcze do czego ma Ci zaporożec służyć.

Jeżeli od czasu do czasu to tylko 1.8T a jeżeli trochu tych kilometrów robisz to tylko dieselek. I w takim przypadku nawet droższa obsługa zwróci Ci się paliwem.

Autor:  betrzy [ 20.sty.2010 19:04:57 ]
Tytuł: 

Polecam 1.8T :peace: Jest to zrywna i elastyczna jednostka (moja 150 KM i wystarczy) . Dwa razy mierzylem zuzycie paliwa w miescie : czyli pelny zbiornik ,przejazd 100 km , dolewka na full i wychodzil dokladnie ten sam wynik 9.6 litra .Okazalo sie z komputer pokladowy :D zawyza bo pokazywal srednie zuzycie 11.5 litra.

Autor:  Sebastian1983 [ 21.sty.2010 01:16:15 ]
Tytuł: 

sebolec napisał(a):
To ten sam silnik. Turbina jest minimalnie inna, ale reszta osprzętu praktycznie bez zmian. Wersje 180 KM wychodziły chyba tylko na rynek włoski.

Sebastian1983 napisał(a):
150 mozna pociagnac bezpiecznie dla skrzyni do 185


Nie wiem kto Ci takich bzdur naopowiadał. Co ma skrzynia do chipa?

Ogarnij się trochę i poczytaj forum, bo pytasz o rzeczy mielone 100 razy i to nawet w ostatnich tygodniach.


Kolego nie bzdur, ytlko chodzi o to ze podciagajac ten silnik do 200+ kucy, skrzynia sobie nie poradzi z taka moca i przez tylny most wypluje garsc zębatek. I tego sie obawiam. To ma chip do skrzyni.

betrzy napisał(a):
Polecam 1.8T :peace: Jest to zrywna i elastyczna jednostka (moja 150 KM i wystarczy) . Dwa razy mierzylem zuzycie paliwa w miescie : czyli pelny zbiornik ,przejazd 100 km , dolewka na full i wychodzil dokladnie ten sam wynik 9.6 litra .Okazalo sie z komputer pokladowy :D zawyza bo pokazywal srednie zuzycie 11.5 litra.


albo na cpn walą przekręty w litrach :)

---------------
super ze mam tu z kim pogadac, na konkurencyjnym forum poprostu przeniesiono moj post do kosza :) ... "bo juz o tym bylo"

powiedzcie mi jeszcze, jak to jest z tym napedem 4x4, jezdzilem kia sportage 150kucy, i wiem ze tam tylna oś jest rozlaczana przy 40km/h ..... jak jest w audi ? rozklad mocy zapewne jest 4/96 % i rozlaczany po jakims czasie? i co tam siedzi ? bo na moje oko jest tam Haldex ...
Torsen o ile mi wiadomo to staly naped z podzialem 40 / 60%.

Autor:  sebolec [ 21.sty.2010 07:40:52 ]
Tytuł: 

Sebastian1983 napisał(a):
Kolego nie bzdur, ytlko chodzi o to ze podciagajac ten silnik do 200+ kucy, skrzynia sobie nie poradzi z taka moca i przez tylny most wypluje garsc zębatek. I tego sie obawiam. To ma chip do skrzyni.


Wciąż uważam, że piszesz bzdury. Skrzynia sobie spokojnie poradzi z dużo większą mocą niż 185 czy 200 KM.

Autor:  mroova81 [ 21.sty.2010 07:52:32 ]
Tytuł: 

Skrzynia spoko, ale sprzęgło już niekoniecznie.

Autor:  dejf [ 21.sty.2010 12:06:46 ]
Tytuł: 

Dobry kolega ma B5 Avant 1.9 tdi PD (AJM) podchipsowane na 170ps/368N/m i objezdza B5 2.8 V6 ACK zmierzone na hamowni na 202ps (oba bardzo zdrowe motorki) -> do ok. 180km/h... bo pozniej V szóstka wrzuca 6 bieg :):
Jezeli nie chcesz diesla (polecam w/w) to wybralbym 1.8T. Ostatnio ze szwagrem przyprowadzilismy dla niego B6 1.8T (AVJ) 150ps w sedanie to troszke sie zdziwilem poniewaz po diagnozie na VAGu (wszystko bdb-turbawka, etc) moj stary AFN po sofcie jest nadal ciut szybszy. Jak dla mnie 1.8T późno wstają a jak wstaną to zbiornik paliwa pustoszeje dość szybko. Co innego pewnie po programie, ale takowym nie mialem przyjemnosci jezdzic. Poza tym bardzo przyjemny, cichy silniczek, który uchodzi za trwałą jednostkę.
Co do gazu to duzo ludzi na A4 klub Polska ujezdza wlasnie 1.8T w gazie (koszt podobno bdb instalacji 2900+wycięcie kata i wspawanie rurki zeby sie turbina nie grzała do czerwoności - pewnie ok. 300-400zł)
Ponizej turbina 1.8t zagrzana do realnej czerwoności
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6dd ... dd4cb.html

Jezeli chodzi o quattro w B5 to jest ono nierozłączalne i podział jest 50/50. Jest to oczywiscie Torsen. Haldexy siedzą w A3, Golfach, etc

Autor:  Olorin [ 21.sty.2010 17:29:16 ]
Tytuł: 

dejf napisał(a):
Dobry kolega ma B5 Avant 1.9 tdi PD (AJM) podchipsowane na 170ps/368N/m i objezdza B5 2.8 V6 ACK zmierzone na hamowni na 202ps (oba bardzo zdrowe motorki) -> do ok. 180km/h... bo pozniej V szóstka wrzuca 6 bieg :):

Obydwa w Q? Coś bardzo dziwnego w tym jest.

dejf napisał(a):
moj stary AFN po sofcie jest nadal ciut szybszy. Jak dla mnie 1.8T późno wstają a jak wstaną to zbiornik paliwa pustoszeje dość szybko.

Wstaje od 1950 RPM to późno? Na ile masz podciągniętego AFN, że objeżdzaż 150 konną lekką benzynę, która w katalogu ma 8.3 do 100km/h, gdzie dla przykładu 150konne 2.5tdi przyspiesza w 9.1.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/