.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A4(B6) jaki silnik wybrać ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=99959
Strona 1 z 2

Autor:  pawelzysk [ 06.lut.2010 14:03:50 ]
Tytuł:  Audi A4(B6) jaki silnik wybrać ?

Witam

Stoje przed zakupem modelu A4(B6) w budzie avant i poszukuję podpowiedzi jaki silnik wybrać.
Z góry uprzedzam że nie interesuję mnie żaden diesel.
Tylko i wyłącznie benzyna z możliwością przerobienia na gaz...

Do września jeździłem 80 B4 2.0 ABK, potem zakupiłem sobie Toyotę bo myślałem że będzie fajna,
może i ona jest fajna ale diesla pali tyle co ZIŁ czyli jakieś 20 l/h na wolnych obrotach i luzie:-)

Z góry dziękuję
Pozdrawiam

Paweł Zyśk

Autor:  ZiPi [ 06.lut.2010 14:36:57 ]
Tytuł: 

1.8T

Autor:  przemik [ 06.lut.2010 16:33:07 ]
Tytuł: 

Zraziles sie do diesla...

Bierz 1.9 TDI - najlepiej w B6 sprawdza sie silnik o oznaczeniu AXW lub AVF...

Autor:  pawelzysk [ 14.lut.2010 12:43:32 ]
Tytuł: 

Witam

na początku przepraszam że nie odpisywałem ale nie miałem dostepu do internetu przez kilka dni.

Otóż tak jak już napisałem interesuje mnie tylko benzyna i tylko taka którą da się z powodzeniem przerobić na gaz, i tu pytanie czy silniki z turbo dobrze znoszą instalację LPG, czy może lepiej poszukać 2,4 V6 ?

Pozdrawiam
Paweł Zyśk

Autor:  Skiner [ 14.lut.2010 12:48:13 ]
Tytuł: 

3.0 V6 quattro

Autor:  Slawko 08 [ 14.lut.2010 13:22:36 ]
Tytuł: 

Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!

Autor:  gitmar [ 14.lut.2010 13:34:47 ]
Tytuł: 

Slawko 08 napisał(a):
Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!

:rofl: powiedział użytkownik diesla..... :/

Szukaj silniczka 2.4, przy tej budzie jest wystarczający i radzi sobie z LPG, pod warunkiem że nie trafisz na rzeźników-gazowników, którzy tylko wezmą od Ciebie kasę i wypchną auto. Silnik nie "wyżyłowany" ale za to z szeroko pojętą kulturą pracy. Na LPG spalanie wyniesie ok.11-12l /100km. PRzy dobrej instalce bywa, że auto ma ciut większą moc niż seria. Są takie przypadki, nawet na tym forum....
Co do 1.8T, pewnie będzie jeździł lepiej od 2.4, po programie to już na pewno, ale jakoś bym się bał wkładać do niego gaz, co nie znaczy że się nie da...

Autor:  2rafal7 [ 14.lut.2010 14:28:18 ]
Tytuł: 

Slawko 08 napisał(a):
Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!


Człowieku weź lepiej ściśnij zasnim napiszesz takie brednie, nie znasz się więc nie pisz bo tylko wprwadzasz zamieszanie...

A co do tematu, 2.4 się b. dobrze gazują, silniki udane i dają rade w tej budzie. Jezeli masz na oku jakieś ładne 2.4 to bierze, ale omijaj multitronic, poczytasz na forum to sie dowiesz czemu :D.

Autor:  pawelzysk [ 15.lut.2010 14:18:53 ]
Tytuł: 

Slawko 08 napisał(a):
Tak jak swetra nie da sie przerobic na marynarke ,tak i dobrego auta(a Audi takim jest)na kuchenke gazową...Nawet te lepsze zapalniczki są na benzyne!


Ta, kolego chyba nie znasz histori diesla.
Tak jak kiedyś diesle z pól i lasów weszły na autostrady i tak samo z gazem będzie.
Wiesz do czego został wymyślony dynamit ?
a póżniej był wykorzystywany do zupenie innych celów.

Pozdrawiam Traktorzystów.

Ale do rzeczy:

No właśnie na takie podpowiedzi czekałem.......
rozmawiałem z moim gazownikiem, łebski gość, i powiedział że założył już do turbo ok 30 instalacji, i wszystko jest ok, ale chciałem dowiedzieć się coś od urzytkowników.....

a włąśnie jeżdzi ktoś tym 3,0 V6 na gazie jak to się spisuje ?

mówiąc turbo powyżej miałem oczywiście na myśli 1.8 150 i 180km. różnica jest tylko taka że trzeba zastosować sprawniejszy reduktor.....

Pozdrawiam

Paweł Zyśk

Autor:  sebos17 [ 15.lut.2010 15:37:07 ]
Tytuł: 

Na Twoim miejscu przejrzałbym ogłoszenia z Twojego miasta/regionu i przejechał się każdym, tzn. 1.8T, 2.4 oraz 3.0 Na pewno kultura pracy w V6 jest większa niż w rzędowym silniku, jednak jeżeli nie chcesz płacić większego ubezpieczenia, płacić więcej za instalację gazową, teoretycznie mieć mniejsze spalanie to wybierz 1.8T. Pamiętaj tylko, że może przyjść taki moment, że turbo trzeba będzie zregenerować. Jeżeli nie zależy Ci na tym co wypisałem to bierz V6. Domyślam się, że 3.0 będzie ciężko znaleźć, ale jak już będzie to zapewne od razu z QUATTRO oraz z fajnym wypasem. Przejedź się każdym, popatrz na spalanie, przelicz w skali roku na co Cię stać i ciesz się z jazdy ;)

Odnośnie LPG. Uważam, że tak samo jak do 1.8T tak też do 3.0 trzeba założyć coś porządnego, jeżeli chcesz jeździć bezproblemowo. Różnica w tym wypadku to raczej tylko dwa wtryski więcej, może do 3.0 pokusić się o dwa reduktory no i komp obsługujący V6. moje propozycje, w wersji:
- jakość/cena:
* wtryski: MATRIXY HS 130 zł szt.
* reduktor: EUROPEGAS EG-200 lub EG-280, Zeta N lub S, SKORPION ST lub GT
* komputer: STAG 300

- cena/jakość:
*wtryski: MAGIC JET ok. 60 zł szt.
* reduktor: EUROPEGAS EG-200 lub EG-280, Zeta N lub S, SKORPION ST lub GT
* komputer: STAG 300

Jak widzisz, moje propozycje różnią się tylko wtryskami, MagicJety są dobre, ale jak masz kasę to w 100% lepiej jest założyć MATRIXY. Odnośnie reduktorów. Jeżeli kupisz 1.8T załóżmy 180KM i nie będziesz miał w planach zwikszać mocy virusem to powiedzmy, że jeden reduktor np. SCORPION GT, LUB EG-280 wystarczy. Ale jeżeli z czasem zechce Ci się zwiększyć moc, albo kupisz 3.0 to tylko i wyłącznie zamontuj dwa reduktory, mogą to być wersje słabsze podanych wyżej, czyli np. 2x SCORPION ST, albo 2x Zeta N. Reszta w rękach gazownika, aby wystroił to ładnie. Najlepiej pod obciążeniem w trakcie jazdy, żeby nie było za ubogo przy bucie.

Autor:  designer [ 15.lut.2010 22:58:34 ]
Tytuł: 

Przecież zdrowe i odpowiednio zestrojone 1.8T spali w mieście 12l, a diesel 1.9 pewnie gdzieś z 8l, to jest sens pchać się w cyklon dla 4l:?: IMO nie, no chyba że robisz 30kkm+ rocznie...

Co innego V6 ( czy to 2.4 czy 3.0 ), bo to łyknie 14-15...

Ja bym brał 1.8T z q ( najlepiej BEX 190KM albo BFB 163KM ), chipsował i cieszył się elastycznym i ekonomicznym silnikiem z momentem zbliżonym do seryjnego diesla...

Autor:  2rafal7 [ 16.lut.2010 11:50:33 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
Ja bym brał 1.8T z q ( najlepiej BEX 190KM albo BFB 163KM ), chipsował i cieszył się elastycznym i ekonomicznym silnikiem z momentem zbliżonym do seryjnego diesla...


Z tym, że kultura pracy V6 to inna bajka, a o dźwięku nie wposmne. 1.8t to "zwykła" 4 cylindrówka, troche pobrzeczy, ale pewnie lepiej "jedzie" od 2.4. Ja bym szukal 3.0

Autor:  pawelzysk [ 18.lut.2010 12:56:54 ]
Tytuł: 

[quote="designer"]Przecież zdrowe i odpowiednio zestrojone 1.8T spali w mieście 12l, a diesel 1.9 pewnie gdzieś z 8l, to jest sens pchać się w cyklon dla 4l:?: IMO nie, no chyba że robisz 30kkm+ rocznie...

W toyocie olej wymieniałem co 15 kkm i od lipca do teraz zdożyłem wymienic 3 razy ........ to chyba mi sie opłaca wymienic na ta benzynke, a przecież Land Cruiser 3,0 D4D tak na prawdę w lato na moich trasach palił 10-12 no niestety w zime sie zwiekszyło 13-15l

A poza tym w B4 miałem zainstalowany gaz firmy Prins przez w/w znajomego gazownika i tak naprawdę od czerwca 2006 do dzisiaj samochód tylko raz był w naprawie "gazowej" ponieważ potrzeba było wymienić uszczelki na reduktorze, i poza tym nie miałem żadnych problemów, więc jestem bardzo ukierunkowany na gazik.....

Więc mówicie że w 2,4 spalanie wyniesie nie mniej niż 12-15/100km ?

pozdrawiam
Paweł Zyśk

Autor:  pawelzysk [ 18.lut.2010 13:00:31 ]
Tytuł: 

pawelzysk napisał(a):
designer napisał(a):
Przecież zdrowe i odpowiednio zestrojone 1.8T spali w mieście 12l, a diesel 1.9 pewnie gdzieś z 8l, to jest sens pchać się w cyklon dla 4l:?: IMO nie, no chyba że robisz 30kkm+ rocznie...

W toyocie olej wymieniałem co 15 kkm i od lipca do teraz zdożyłem wymienic 3 razy ........ to chyba mi sie opłaca wymienic na ta benzynke, a przecież Land Cruiser 3,0 D4D tak na prawdę w lato na moich trasach palił 10-12 no niestety w zime sie zwiekszyło 13-15l

A poza tym w B4 miałem zainstalowany gaz firmy Prins przez w/w znajomego gazownika i tak naprawdę od czerwca 2006 do dzisiaj samochód tylko raz był w naprawie "gazowej" ponieważ potrzeba było wymienić uszczelki na reduktorze, i poza tym nie miałem żadnych problemów, więc jestem bardzo ukierunkowany na gazik.....

Więc mówicie że w 2,4 spalanie wyniesie nie mniej niż 12-15/100km ?

P.s. Sebos Czy ty może zakładasz gazik, czy tylko masz o tym pojecie, bo Bielsk odemnie nie daleko, to może byś mi założył, jak juz będę po zakupie ?



pozdrawiam
Paweł Zyśk

Autor:  designer [ 18.lut.2010 13:06:21 ]
Tytuł: 

Land Cruiser to wielka locha to i spali swoje - nie ma co porównywać do B6.

Jak jesteś w 100% ukierunkowany na gaz bierz V6 bo się lepiej gazują. Będzie wolniej, bardziej tapczanowo i napewno taniej....

Autor:  sebos17 [ 18.lut.2010 13:35:18 ]
Tytuł: 

pawelzysk napisał(a):
Więc mówicie że w 2,4 spalanie wyniesie nie mniej niż 12-15/100km ?
Paweł Zyśk


W A6 C4 z silnikiem 2.8 174KM Quattro w trasie przez całą Polskę (korki kilkugodzinne, autostrada do 150KM/h na innych drogach do 130 ) spalił mi 12,4 litra gazu (oczywiście bez zbędnego katowania do odcinki, kiedy trzeba szybko to z głową ;) ) Tak jak pisałem, proponuję przejechać się 2.4 oraz 3.0 to będziesz miał pojęcie czy wystarczy 2.4, ja bym brał 3.0 :P

Autor:  pawelzysk [ 22.lut.2010 12:15:22 ]
Tytuł: 

Witam


Dobra Panowie

Dziękuję serdecznie za pomoc, jak tylko coś kupie to się pochwalę na forum, na razie jestem na etapie sprzedaży Landka i na tym się muszę skupić.

DO ADMINÓW - Myślę że temat można zamknąć.

Pozdrawiam
Do usłyszenia
Paweł Zyśk

Autor:  pawelzysk [ 19.maja.2010 21:03:59 ]
Tytuł: 

WITAM

HA ha ha w końcu sprzedałem toyotkę, i skończyły się moje klopoty finansowe wywołane pazernością firm paliwowych.

Oto i jest przepiękna i czarna, malutka i pojemna, no i w końcu moja B6 Avant.
Niestety, napewno ku rozczarowaniu kolegów którzy mi doradzali a muszę powiedzieć że i mojemu (choc moje jest trochę mniejsze ponieważ mile mnie juz zaskoczyła) Kochana przeurocza Audiczka jest w DIESLU.

I teraz mam kilka pytań do was drodzy koledzy co do mej przepieknej. otóż:
- Jak sprawdzić oznaczenie silnika ?
- Gdzie i jaki kupić vag ?
- Może ktos z nas (z was) zajmuje się obszywaniem skórą ?
- Macie jakieś dobre sklepy internetowe lub wysyłkowe z częściami do audi?

Oto Numer VIN(gdyby był do czegoś potrzebny): WAUZZZ8E52A133316

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Paweł Zyśk

Autor:  designer [ 19.maja.2010 21:15:09 ]
Tytuł: 

Diesel :/ buuuuuuuuuuu. Żartuję też teraz ujeżdżam okazyjnie 1,9TDi :| Jest spoko :peace:

Wpisz VIN w wątku o podawaniu wyposażenia, będziesz znał kod silnika i całe wyposażenie. Albo udaj się do ASO - teraz z dowodem rejestracyjnym możesz "dużo" ;)

VAG-a możesz kupić na Alledrogo z kablem w cenie ok 150 zł.

Namiar na dobrego tapicera w W-wie mogę Ci wysłać na PW. Z Broka/Broku (?) nie masz daleko.

Kilku kolegów u nas na forum handluje częściami w dobrych cenach - poszukaj. A razem z tapicerem dam Ci mój "prywatny" namiar. Puść mi PW to jutro z roboty wyślę Ci namiary :peace:

Autor:  rafala6 [ 19.maja.2010 21:18:22 ]
Tytuł: 

A czy 2.4 177KM jedzie w budzie C6 ośka.
Tak pytam z ciekawosci.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/