Witam wszystkich, w lipcu sie dorobilem mojego pierwszego samochodu i oczywiscie musialo to byc AUDi (mile wspomnienia z audi moich rodzicow i Lukowska policja
) Nie jest to nic super bo to zwykla 1,8 T bez Q ale jak na pierwszy samochod to chyba dobry wybor, nie pisalem wczesniej nic o tym samochodzie bo chcialem troche pojezdzic zanim cos palne glupiego, a wiec tak:
Dokladniej mowiac to jest to A4 1.8T Avant z 1999r.(zdjecia wieczorem dodam)jasna skora, klima, i wogule wszystkie chyba bajery jake byly w tamtym okresie (wlacznie z seryjnym bufferem, zmieniarka itp).
Zrobilem nim jak narazie jakies 2,5k mil i nie mialem absolutnie zadnych problemow a auto ma przejechane 191 000 mil i wiem ze w zyciu nie kupie zadnego merca, opla czy lady, istnieje tylko i wylacznie audi. Samochod ma nowe turbo , rozrzad, wymienione wszystkie filtry , oleje nowe oponki , zawieszenie od s4, spalanie w granicach 10l/100km i to w Dublinskich korkach. Spodziewalem sie ze bede mial problemy z uwagi na ten przebieg...ale sie mylilem. Mechanik powiedzial ze jedynie co powiniem zrobic to wymienic klocki w niedlugim czasie. Silnik pracuje rowno i przyspiesza jak na moj gust zajeb...
Ruszenie na mokrej nawieszchni i wcisniencie gazu w podloge powoduje od razu utrate przyczepnosci i sprint do 6000rpm ( to normalne przy 150 koniach ? swoja droga fajna sprawa
) predkosci max nie sprawdzilem jeszcze ale wiem ze leci ponad 200(tyle jechalem ale szybciej sie nie dalo bo deszcz padal ;]) Samochod wymaga drobnych poprawek lakierniczych bo poprzedni wlasciciel nie mial zabardzo pojecia o parkowaniu.
Nie jestem przekonany co do mocy tego samochodu (pozytywnie) ale nie wydaje mi sie aby to bylo 150 koni, kumpel ze swoim 140 konnym NOWYM Volvo zostawal z tylu juz na 2 biegu a jak przekraczalem 150km/h to juz go nawet bardzo w lusterku nie widzialem, dodam tylko ze mam jakis jebitnie zadki silnik (tak mechanik mowil, nie wiem czy to lepiej czy gorzej)
Jeszcze tylko dwa pytanka:
1.Czy jest cos na co powinienem zwrocic uwage przy eksploatacji tego samochodu ? (nie liczac turbo)
2.Jest sens pchania kasy w ten samochod ? Jezdze nim w Irlandii a wiec ma kierownice z prawej strony, cos slyszalem ze maja sie zmienic przepisy w polsce i bedzie mozna rejestrowac takie samochody.
Za samochod zaplacilem 3000e i napewno nic lepszego bym nie znalazl w tej cenie, a w polsce MUSI byc AUDI z literka S, prawdopodobnie b5 albo b6 jak zona pozwoli na V8
, pozatym w lukowie nie wypada miec innego
P.S.
Przegladalem forum i widzialem ze pare osob nosi sie z zamiarem zakupienia Audi z tym silnikiem i moge im powiedziec ze nie beda tego zalowac, ten silnik jest naprawde pancerny.