Witam serdecznie!
Ostatnimi dniami, po kilkumiesięcznych poszukiwaniach Mercedesa w210 dla mojej Najmilszej stałem się posiadaczem Audi A6 C4:)
Samochód kupiłem 10 km od domu, został zakupiony od znanego handlarza starymi Mercedesami. Najciemniej pod latarnią...
Wracając do samochodu.
Audi A6 C4 sedan
rok 1996
silnik AEL 2.5 TDI
skrzynia automat
Auto kupione w listopadzie w Niemczech. Tamże jeden właściciel od nowości. Kupione przez rzeczonego handlarza, następnie odkupione przeze mnie.
Przebieg -i tutaj najciekawsze- 165k km! Samochód serwisowany w ASO w Niemczech. Przed świętami byłem Audikiem w ASO w Opolu, potwierdzili historię z Niemiec oraz zapiski z dokumentacji.
Auto generalnie wygląda jak nowe w środku. Do trzech rzeczy mogę się tylko przyczepić (a jestem pedantem jeśli chodzi o auta):
-przetarte dywanik kierowcy (już zamówiony w ASO komplet)
-niepaląca się żarówka sterowania lusterkami (będę coś kombinował, bo w ASO powiedzieli, że element wymienia się cały)
-lekko przetarta skóra (a właściwie lakier) na górnej części kierownicy.
Ze spraw technicznych kilka rzeczy zostało do zrobienia:
-olej w skrzyni biegów
-olej silnikowy (według historii lany był 15w/40. w aso powiedzieli, że do traktorów lany jest lepszy...)
-webasto (pilot rozładowuje baterie)
-lekko falują obroty na wolnym biegu
Jeśli chodzi o auto, to poza standardem ma kilka fajnych rzeczy, a w szczególności:
-fabryczne sterowanie radiem z kierownicy
-czujniki parkowania (raczej dokładane przez poprzedniego właściciela)
-webasto
Jak na razie autem jestem pozytywnie zaskoczony, może zaskoczony to złe słowo bo wiedziałem co kupowałem - użyję oczarowany. Kosztowało mniej więcej dwa razy więcej niż rocznikowo można znaleźć w ogłoszeniach, jednakże poprzedni właściciel wpakował w niego 7k PLN na pakiet startowy, zatem nie jest źle. Biorąc pod uwagę stan auta oraz jokera na mojej twarzy ilekroć do niego wsiadam - mogę stwierdzić, że warto było.
W Niemczech takie auta kosztują 5k Eur + koszty rejestracji + pakiet startowy, zatem mój był okazyjny. Mam ogłoszenie z moim egzemplarzem w Niemczech - 3k Eur.
kroki następne:
1. Olej w silniku. Według posiadanych przeze mnie dokumentów (potwierdzonych przez ASO w Polsce) w aucie jest zalany olej mineralny, z jakich powodów nie wiem. Chciałbym powrócić do lepszej jakości oleju (posiadam również Volvo z tym silnikiem, tam jest pełen syntetyk 0w40 od nowości do dnia dzisiejszego - nie ma żadnych problemów, przebieg 320k), zwłaszcza, że auto ma niski przebieg i silnik pracuje bardzo zdrowo.
I tutaj zagwozdka dla mnie, czy jest to możliwe, czym to grozi ewentualnie, jakie korzyści - czy gra warta świeczki?
Jakim olejem go zalać oraz jak to zrobić (czy jakieś płukanie silnika, itd).
2. Olej w skrzyni biegów - automat. Ile osób tyle opinii - wymieniać czy nie. Ja postanowiłem wymienić, w ASO mogą jedynie statycznie wymienić (spuścić ile się da a następnie uzupełnić). Boje się trochę wymieniać cały, a wymiana statyczna to półśrodek - pomiędzy brakiem wymiany a wymiana kompletną (dynamiczną). Skrzynia chodzi bdb, jedynie czwarty bieg jest lekko wyczuwalny. chciałbym ten stan utrzymać, nie chciałbym przedobrzyć. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie?
3. Jak pisałem powyżej, auto ma dość unikatowe sterowanie z kierownicy radiem (Delta CC obecnie). Będę coś kombinował, aby zmienić je na radio Concert, bo chciałbym coś z MP3 (z tego co wyczytałem do tego radia można dołożyć emulator, zmieniarka MP3) + podtrzymanie sterowania z kierownicy. Jakieś doświadczenia?
4. Tempomat. Na chwilę obecną jego brak doskwiera mi, byłem w ASO - okazało się, że można doposażyć. Wizyta po świętach
5. Ogarnąć webasto - działa, załącza się jednakże nie miałem kiedy na dłużej je zostawić. Na bank pilot jest niesprawny - rozładowuje baterie.
taka historia mojej Audiczki
pozdrawiam, Piotr