Czas nieco uaktualnić temat.
Po pierwsze wykonałem sobie w przydomowym garażu mały remont góry silnika. Szczegóły poniżej
1. Obróbka głowic
- czyszczenie
- płaszczyzny
- nowe uszczelniacze zaworowe
- nowe simmeringi wałków
- dotarte gniazda i zawory
2. Wymiana uszczelek (ERLING)
- pod głowicą
- obie uszczelki miski
- pod kolektorem ssącym
- pod wtryskiwaczami
- pod przepustnicą
- pod kolektorem ssącym
- pod EGR
- oringi doprowadzenia płynu chłodniczego z magistrali
3. Czyszczenie
- kolektor ssący góra i dół
- przepustnica
- silnik krokowy
- zawór EGR + kanały w kolektorze i czujnik
4. Nowy pasek rozrządu + napinacz Gates
5. Nowy napinacz paska klinowego SKV
6. Nowy pasek klinowy Gates
7. Nowa cewka zapłonowa BERU
8. Nowe przewody zapłonowe BERU
9. Nowe świece NGK 3045
10. Silnik zalany olejem Liqui Molly 5w50 Molygen
11. Wymiana płynu chłodniczego G13
12. Nowy napinacz paska klinowego SKV
13. Nowy pasek klinowy Gates
14. Nowy silnik krokowy VDO Simens
15. Nowe wtryskiwacze Pb 4-otworowe
16. Nowe sondy lambda Bosch
Dodatkowo wymienione sprzęgło na komplet LUK'a.Na koniec doszła kosmetyka komory silnika. Wyczyszczona, odmalowana przepływka. Pomalowane pokrywy silnika, ogólne czyszczenie
Kilka fotek na koniec