hehe no i pochwale sie nową rzeczą
do R32 turbo trzeba porządną skrzynie
od 2 lat badam temat, a dzisiaj u Olozwirskiego poskręcaliśmy wszystko do kupy
chodzi mianowicie o skrzynie nowego typu 0B z dyfrem w dzwonie
ale na poczatek trochę teorii
tak wygląda położenie półosi
silnik jest cofnięty o 15cm
tak to wygląda w srodku
sprzegło
przy okazji doszły nowe tarcze 345/32 - porównanie z felgą z golfa 13 cali
ledwo weszło z big zaciskiem brembo w felge 17 cali
spasowanie tego wymagało wielu przeróbek, zmian i kombinacji ale się udało, dzieki temu silnik konczy sie w odległości 50cm od środka przednich połosi !!! dla porównania sam blok 2.2T ma 51cm
a gdzie jeszzce dzwon skrzyni
tak wygląda to po skręceniu
dodam że nie jest to "zwykła" skrzynia typu 0B
ta jest specyficzna bo:
- jest produkcji GETRAGa, większość VAG - Kassel
- ma
potrójne synchronzatory na biegach 1-2
- ma podwójne synchronizatory na biegach 3-6
- seryjnie ma znosic 500NM, czyli pewnie zniesie 800-1000 NM
- seryjnie ma
torsena 40/60 40% momentu na przednią oś / 60% na tylnia oś
oczywiście jest na grubym wałku i wyglda potężnie, waży 85kg
ciekawostką jest tez dość niezwykłe sprzegło, które ma
2 tarcze ! i tez podejrzewam że wtrzyma 750NM bez problemu
tak więc mam teraz w koncu skrzynię która poprawi rozkład mas, która swietnie i lekko zmienia biegi, która nie klęknie przy upalaniu i dystrubuje wiecej momentu na tył