.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A8 D2 2.8 ACK] By -=nextwave=- no to się gazujemy ;)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=103134
Strona 1 z 1

Autor:  nextwave [ 11.cze.2010 19:35:59 ]
Tytuł:  [A8 D2 2.8 ACK] By -=nextwave=- no to się gazujemy ;)

Ze względu na potrzebę przewożenia moich starych ;) kości w wygodnych warunkach, zakupiłem nieco obszerniejszą wersję mojej C4.
Ze względu na brak zainteresowania sportami motorowymi w postaci wyścigów na światłach wybrałem łatwy w obsłudze a zarazem bardzo ekonomiczny motor 2.8 ACK. Pomimo zakrojonych na szeroką skalę poszukiwań oraz spędzonych setek godzin w internecie niestety nie udało się znaleźć auta w stanie choć trochę przypominającym moją starą C4 widniejącą w podpisie :/ Nie mniej jednak auto funkcjonuje poprawnie i po lekkim doinwestowaniu w kosmetykę będzie mam nadzieję cieszyć. Z rzeczy wymagających szybkiej ingerencji to przede wszystkim lampy wymagające polerowania lub wymiany z powodu kilku odprysków (chętnie zakupię jak ktoś ma ładne). A oto pierwsze fotki niestety jeszcze przed myjnią ;)
Kolejne pojawią się w miarę stopniowego odchwaszczania auta.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :)

Autor:  emge [ 11.cze.2010 19:43:31 ]
Tytuł: 

tak patrzę na tą pierwszą fotkę i sobie myślę, że to C4 na tej feldze wygląda prawie jak A8, ale zaraz, zaraz to jest A8 :!!:
Bardzo ładna :diabel:
ps. komfort pewnie niebo, a ziemia :)

Autor:  nextwave [ 29.sie.2010 18:46:44 ]
Tytuł:  [A8 D2 2.8 ACK] By -=nextwave=- no to się gazujemy ;)

Dzięki uprzejmości i rzetelności polecanego przeze mnie wszystkim gazownika, firmy Autogaz Jankowski w Sierpcu, trochę się pozmieniało pod maską. Wymianie uległa sonda lambda z powodu uszkodzonej grzałki, filtry oleje i inne duperele, bo trzeba, no i zawitało LPG w znakomitej konfiguracji.
Komputer został solidnie "zamapowany" dzięki czemu osiągi nie uległy zmianie a zużycie gazu pozostało na rozsądnym poziomie.
Konfiguracja STAG 300 Premium została przeprowadzona do tego stopnia skrupulatnie, że przebiegi odczytywane z obydwu sond niemalże w całości pokrywają się, co owocuje niezwykłą kulturą pracy i brakiem wibracji silnika. Przyznam, że dotychczas nie spotkałem się z tak idealnie zestrojonym sterownikiem. Również montaż mechaniczny został przeprowadzony na najwyższym poziomie. Całość jest starannie i estetycznie upakowana tam gdzie powinna, nigdzie nie wiszą żadne kable. Jestem szczerze zadowolony z wyników pracy gazowników .

A oto kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam Wszystkich " AudiManiaków " :piwo:

Autor:  emge [ 30.sie.2010 07:24:31 ]
Tytuł: 

A ile Ci wciągał przed gazowaniem, bo rozumiem, że to ośka?

Autor:  golob [ 30.sie.2010 11:05:37 ]
Tytuł: 

Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.

Autor:  hubos21 [ 30.sie.2010 12:11:06 ]
Tytuł: 

golob napisał(a):
Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.


powinny być jak najbliżej kolektora nie tylko ze względów estetycznych

Autor:  nextwave [ 30.sie.2010 18:14:36 ]
Tytuł: 

hubos21 napisał(a):
golob napisał(a):
Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.


powinny być jak najbliżej kolektora nie tylko ze względów estetycznych


Silnik pracuje perfekcyjnie a więc oznacza to, że jest dobrze. Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej. Wszystko zależy od finalnej konfiguracji a ta została zrobiona w tym przypadku dobrze więc wszystko hula jak należy. Od założenia wylatałem już trzy zbiorniki i jestem zadowolony. Spalanie w trybie mieszanym było około 9.5 - 10l PB a w tej chwili odnotowałem średnią z trzech zbiorników około 11.5l LPG. Auto bardzo dobrze przyspiesza i ładnie wkręca się na obroty. Do tego mam odczuwalnie mniej wibracji niż w benzynie.

Autor:  hubos21 [ 30.sie.2010 19:00:14 ]
Tytuł: 

nextwave napisał(a):
hubos21 napisał(a):
golob napisał(a):
Nie dało się tych wtryskiwaczy upchać bliżej kolektora? Nie potrzeba by było tych długich wężyków i wszystko byłby ładnie poukrywane.

Z tego co widziałem jak ludzie wrzucali zdjęcia zagazowanych ACK to da się to zrobić.


powinny być jak najbliżej kolektora nie tylko ze względów estetycznych


Silnik pracuje perfekcyjnie a więc oznacza to, że jest dobrze. Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej. Wszystko zależy od finalnej konfiguracji a ta została zrobiona w tym przypadku dobrze więc wszystko hula jak należy. Od założenia wylatałem już trzy zbiorniki i jestem zadowolony. Spalanie w trybie mieszanym było około 9.5 - 10l PB a w tej chwili odnotowałem średnią z trzech zbiorników około 11.5l LPG. Auto bardzo dobrze przyspiesza i ładnie wkręca się na obroty. Do tego mam odczuwalnie mniej wibracji niż w benzynie.


to faktycznie nieźle, w A4 szwagra w takiej samej kinfiguracji 14.4l według FISa na benzynie

Autor:  nextwave [ 30.sie.2010 21:25:39 ]
Tytuł: 

Według FIS wychodzi 12l ale wyjeździłem zbiorniki do końca, policzyłem litry ze stacji, wyjeżdżone kilometry i wyszło 11.35 l LPG.
Doliczając benzynę zużytą na odpalanie itp wyszło razem równowartość 11,8 L LPG/100km.
Uznaję ten wynik za rewelacyjny. Nie mogę doczekać się dłuższej trasy aby sprawdzić spalanie na długim dystansie :)

Autor:  martab99 [ 30.sie.2010 21:38:40 ]
Tytuł: 

Niech się sprawuje :)

Tylko... zrób coś z tymi felgami :diabel:

Autor:  nextwave [ 30.sie.2010 21:42:08 ]
Tytuł: 

Z tymi z podpisu czy z tymi: Obrazek :D

Autor:  mateuszsta20 [ 31.sie.2010 06:58:10 ]
Tytuł: 

Te z podpisu chetnie odkupie :):

Autor:  mastacrx [ 31.sie.2010 08:08:37 ]
Tytuł: 

"Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej."

Wszystko się da jeśli gazownik ma pojęcie o tym co robi. Ja w AAH mam magic'i schowane pod osłoną, są owinięte peszlem dzięki czemu złe wrażenia akustyczne są wyeliminowane. ;)

Obrazek

Autor:  Kornel [ 31.sie.2010 19:12:20 ]
Tytuł: 

Mam duże wątpliwości czy do tego silnika był potrzebny premium bo raczej adapter nie łączy się z tym sterownikiem z powodu starego protokołu komunikacji. Także pieniądze nie potrzebnie wydane.

Autor:  nextwave [ 31.sie.2010 20:22:31 ]
Tytuł: 

Kornel napisał(a):
Mam duże wątpliwości czy do tego silnika był potrzebny premium bo raczej adapter nie łączy się z tym sterownikiem z powodu starego protokołu komunikacji. Także pieniądze nie potrzebnie wydane.


Jest to celowe rozwiązanie ponieważ do tego silnika powinien być zastosowany Stag 300 Plus. Problem w tym, że Plus jest z powodu niepotrzebnej miniaturyzacji i zawartej niestety technologi SMD cholernie awaryjny. Dobrym odpowiednikiem Stag 300 Plus jest sterownik 4GAZ, który jest od strony aplikacyjnej wierną kopią |Stag ale zrobionym przy użyciu normalnych elementów dzięki czemu się nie "krzaczy". Niestety w chwili montażu nie był on dostępny. Dlatego wybór padł na Stag 300 Premium. Jest to sterownik zbudowany na bazie poczciwego i niezawodnego Stag 300, który ma dodatkowo "dołożone" opcje Staga 300 Plus oraz możliwość komunikacji z szyną danych CAN. Opcji szyny danych CAN nie wykorzystuję ale będę mam nadzieję za to cieszył się niezawodnością.

mastacrx napisał(a):
"Była możliwość upchania wtryskiwaczy nawet pod osłoną ale po co. Tam jest i tak cholernie ciasno. Widziałem inne ACK z Magic'ami ulepionymi prawie przy samych wlotach i silnik pracował niestety jak rozklekotany traktor. Blisko nie znaczy wcale lepiej."

Wszystko się da jeśli gazownik ma pojęcie o tym co robi. Ja w AAH mam magic'i schowane pod osłoną, są owinięte peszlem dzięki czemu złe wrażenia akustyczne są wyeliminowane. ;)

Obrazek


Gazownik, który mi montował gaz ma pojęcie o tym co robi. :jezor:
O tym, że chcę listwę taką jak mam zamiast wtrysków Magic decydowałem sam pod wpływem opinii uzyskanej w różnych miejscach m. in. u gazowników i na forach technicznych. Po prostu wychodzi na to, że listwa Valtek 34 lepiej się sprawuje w przypadku tego silnika. Druga sprawa, to po cholerę chować wtryski za wszelką cenę pod obudowę? Przecież ja się nie wstydzę, że mam LPG :peace:
W moim przypadku nie będę przynajmniej bluzgał w razie konieczności serwisowania.

Autor:  gitmar [ 01.wrz.2010 09:13:46 ]
Tytuł: 

nextwave napisał(a):
W moim przypadku nie będę przynajmniej bluzgał w razie konieczności serwisowania.


To się jeszcze okaże :diabel:

Swoim ACK zrobiłem od założenia LPG już 90kkm (przez 2 lata) i na początku też byłem przekonany o fachowości montażu gazowników (w końcu zagazowali wcześniej 8 czy 9 moich poprzednich aut). Jednak życie to zweryfikowało. Zaczęło się od przekroczonych adaptacji, słaby rozruch rano, szarpnięcia..... szkoda gadać....
W moim aucie na początku siedział sterownik Zenit z Valtekami czerwonymi. Wyegzekwowałem wymianę sterownika na Stag-300. Jakiś czas był spokój, ale adaptacje w dalszym ciągu wariowały. Ubiegłej zimy wymieniłem wtryski na Matrixy XJ544 i reduktor dostał przeróbkę dzięki czemu ciśnienie trzyma się jak należy. Jednak w przypadku mojego auta bruździł uwalony nastawnik położenia przepustnicy. Dzięki kolegom Kornel i Pawlo udało mi się ogarnąć temat i od ok.10kkm mam spokój, adaptacje stoją na "0", autko zachowuje się jak należy :peace: Jednak kupując ACK nigdy bym się nie spodziewał tylu problemów z LPG, których nie miałem jeżdżąc AAH (nie jednym zresztą) przez długi czas....

Autor:  Kornel [ 01.wrz.2010 20:06:56 ]
Tytuł: 

nextwave napisał(a):
Problem w tym, że Plus jest z powodu niepotrzebnej miniaturyzacji i zawartej niestety technologi SMD cholernie awaryjny.


To nie jest wina "miniaturyzacji" oba sterowniki są wykonane w technologii SMD, jak byś rozebrał STAGA 300 i 300 PLUS, to różnicy w płytce byś nie zauważył. Z Premium jest to samo.

To że Plusy się paliły to prawda, ale od stycznia tego roku producent poprawił ten temat i ostatnio nie było z tym problemów, uwalał się jeden cylinder, najczęściej miało to miejsce w kompletacji z wtryskami Magic Jet, ale to już przeszłość.

nextwave napisał(a):
Dobrym odpowiednikiem Stag 300 Plus jest sterownik 4GAZ, który jest od strony aplikacyjnej wierną kopią |Stag ale zrobionym przy użyciu normalnych elementów dzięki czemu się nie "krzaczy".


4GAS był robiony dla Inter Carsu. A Premium jest następcą Plusa a nie STAG-300.


nextwave napisał(a):
O tym, że chcę listwę taką jak mam zamiast wtrysków Magic decydowałem sam pod wpływem opinii uzyskanej w różnych miejscach m. in. u gazowników i na forach technicznych. Po prostu wychodzi na to, że listwa Valtek 34 lepiej się sprawuje w przypadku tego silnika. Druga sprawa, to po cholerę chować wtryski za wszelką cenę pod obudowę? Przecież ja się nie wstydzę, że mam LPG n
W moim przypadku nie będę przynajmniej bluzgał w razie konieczności serwisowania.


Magic Jet też działa bardzo dobrze tylko trzeba stosować się do kilku ważnych spraw przy jego montażu.

O dziwo Valtek 34 jest dużo precyzyjniejszy od starego typ 30, tylko nie wiadomo na jak długo, autka nie wykręciły jeszcze dużych przebiegów. Jednak zdecydowanie dużo lepsze są wtryski Hana H2000, które biją na głowę precyzyjnością Magic Jeta, Valteka, Matrixa i MED-a. Zostaje jeszcze KEIHIN, ale cena powala. Dodatkowo nie zmieniają znacząco swojego wydatku w funkcji temperatury co jest bardzo ważnym atutem, przeciwnie do Magic Jet.

Autor:  kkarol [ 01.wrz.2010 20:25:01 ]
Tytuł: 

Kornel napisał(a):

Magic Jet też działa bardzo dobrze tylko trzeba stosować się do kilku ważnych spraw przy jego montażu.



jakie to sprawy?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/