.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 80 B2 2-door sedan quattro R32 VR6 turbo projekt !
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=103584
Strona 1 z 13

Autor:  cowboy [ 05.lip.2010 09:48:06 ]
Tytuł:  Audi 80 B2 2-door sedan quattro R32 VR6 turbo projekt !

MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro, bazowo 1.8

Modyfikacje

Silnik: R32 VR6 3.2 24 V ,
turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
przekładka odpręzająca 1.5mm
sterowanie STANDALONE (oczekuje)

Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC, dolot 3 calowy

Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem seryjnych kolektorów 3-2

Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku

UKŁAD NAPĘDOWY: kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
skrzynia, półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer - zakupione

dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8

czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty

ZAWIESZENIE:
przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
na razie seria z B3 7A w planach obnizenie, utwardzenie,
gwint H&R amory Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
pełna klatka - IRECO
poszerzenie auta o około 16cm (8cm na stronę)
hamulce:
przód: 345/30 tarcze z S4B6 z zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 z audi S8 D2

BODY KIT:
replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport

PODZIĘKOWANIA:
olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !

a także: voj2s, daniel1d11, derbiak, dred, viper i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd

całość prac oraz wszystkie moje wymysły realizuje Kefirsky czyli znane i lubiane KFRMotors

CEL:
mniej niż 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane :) przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być :)

Od dawna rozmyślałem nad zrobienie niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę

co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę, i fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny

inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
http://gallery.034motorsport.com/main.p ... ?g2_page=1

w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:

http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk

ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034

http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw

widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...

wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24

Obrazek

straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN

skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto

autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!

tak wygladało zaraz po przyjezdzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro :)

Obrazek

mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !

co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

fotele MIRCO S3 z napisem quattro

Obrazek

BBS RG z wyglądu przypominają RS- ki ale nie sa skręcane..8Jx16 ET35 5x112

Obrazek

Obrazek

Obrazek

przymiarka felgi z Phaetona, niestety ciężko dostać Ronal turbo 5x112 8J16, a te udało się tanio kupić - więc chyba te bedą zbliżac bardziej wyglądem do repliki na której się wzoruję

Obrazek

Obrazek

napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)

Obrazek

kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..

zaciski z Renault Sport mocowane poprzecznie (sruby przelotowe) tak jak w porsche boxter, dodge viper
tarcza bedzie z S4/S6 321/30mm

Obrazek

hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm

Obrazek

przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń

Obrazek

Zakup silnika - dawca kompletny 170 tys km przebiegu z Sharana 4 motion rocznik 2005 - służył kiedyś dzielnie w rządowi Austrii

Obrazek

sprzegło

Obrazek

turbina:
Obrazek

wastegate
Obrazek

kolektor ssący z runnerami róznej długości

Obrazek

mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !!

http://schmidt-gfk.de/

Obrazek

maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport

Obrazek

Docelowy wygląd auta - na razie Virtual Tunning

na BBSach

Obrazek

Na felach z Phaetona ala Ronal Turbo

Obrazek

PLANY:

chciałbym żeby auto zaczeło jeździć pod koniec września

na bieżąco będą wklejane fotki z postępami w pracach ;)

Autor:  Kliku [ 05.lip.2010 10:38:08 ]
Tytuł: 

super projekcik, z ciekawosci bede ogladal dalsze prace, zycze powodzenia w modach.

Autor:  szczuraz [ 05.lip.2010 10:52:02 ]
Tytuł: 

Tłustostan ... życzę dokończenia projektu i czekam na dalszą relację . ;)

Autor:  Morgi [ 05.lip.2010 13:00:17 ]
Tytuł: 

Dawno tu nie było takiego konkreta
Powodzenia życzę :D
:peace:

Autor:  Leo [ 05.lip.2010 13:07:00 ]
Tytuł: 

kibicuję projektowi, bo widać że z głową robiony :)
Żeby tak ktoś 2.2T20v z taką głową robił...

Autor:  rodzynek [ 05.lip.2010 13:22:07 ]
Tytuł: 

Patrząc na wykonawców można stwierdzić, że projekt się ziści. W przeciwieństwie do wielu jednopostowców :D.

Trzymam kciuki.

Autor:  v8quattro [ 05.lip.2010 19:42:11 ]
Tytuł: 

Ladna bestia bedzie na finiszu juz sie nie moge doczekac fotek i filmu z wrzesnia.Pozdrawiam i cierpliwosci z wytrwaloscia zycze

Autor:  DeS [ 05.lip.2010 19:53:30 ]
Tytuł: 

quattrowentylator napisał(a):
kibicuję projektowi, bo widać że z głową robiony :)
Żeby tak ktoś 2.2T20v z taką głową robił...


A co w tym nadzwyczajnego? Z całym szacunkiem dla autora, ale tutaj nie ma nic co mogłoby zerwać beret z łysiny. Jedyną ciekawostką jest zastosowany silnik, poza tym zupełnie normalnie. Mogę powiedzieć, że będę szedł bardzo podobną drogą z tym, że I5-20VT ;) Poczekasz to zobaczysz ;)

Autor:  Leo [ 05.lip.2010 21:41:13 ]
Tytuł: 

czekam desu czekam :) i życzę z całego serca powodzenia!

Autor:  cowboy [ 06.lip.2010 08:05:53 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
quattrowentylator napisał(a):
kibicuję projektowi, bo widać że z głową robiony :)
Żeby tak ktoś 2.2T20v z taką głową robił...


A co w tym nadzwyczajnego? Z całym szacunkiem dla autora, ale tutaj nie ma nic co mogłoby zerwać beret z łysiny. Jedyną ciekawostką jest zastosowany silnik, poza tym zupełnie normalnie. Mogę powiedzieć, że będę szedł bardzo podobną drogą z tym, że I5-20VT ;) Poczekasz to zobaczysz ;)


swap tego silnika to nawet duża ciekawostka, w porównaniu z wsadzeniem np V8 do B2 ;)

poza tym nie ma za dużo aut np z tym body kitem...(o ile w ogóle są) albo poszerzonych o 16cm :)
bedzie pare ciekawostek jeszcze..o których na razie nie piszę :)

co miałbo zrywać beret ? karbonowe poszycie ? na to mnie nie stac ;)
juz wiecej sie wymyślec nie da, bedzie poprawiony rozkład masy i zobaczymy czy bedzie chciało skręcać...
jak nie, to kiedyś bedzie stage II, czyli rozwiert na 3.0 + głowica z R32 + kucizna + nitro i atak na +600KM :)
ale takj czy owak z planowaną mocą 400-450KM powinno to być całkiem szybkie auto :)
z tym że to jeszcze daleka droga, mam nadzieje że prace wkrótce nabiorą większego tempa

ps. Des - bardzo ładna ta Twoja eSka - widziałem u Kefira

Autor:  DeS [ 06.lip.2010 09:32:36 ]
Tytuł: 

Dziękuję, staram się jak mogę.. inni też ;)

Twój projekt jest kompleksowy i ja bynajmniej nie chcę go krytykować, ale właśnie uważam, że na zerwanie beretu może pozwolić sobie body z węgla i inne tego typu kosmiczne wynalazki.

Tak czy inaczej powodzenia, z wielu Twoich rozwiązań na pewno skorzystam. :peace:

Autor:  cowboy [ 06.lip.2010 10:14:03 ]
Tytuł: 

DeS napisał(a):
Dziękuję, staram się jak mogę.. inni też ;)

Twój projekt jest kompleksowy i ja bynajmniej nie chcę go krytykować, ale właśnie uważam, że na zerwanie beretu może pozwolić sobie body z węgla i inne tego typu kosmiczne wynalazki.

Tak czy inaczej powodzenia, z wielu Twoich rozwiązań na pewno skorzystam. :peace:


karbon i poliwęglan jeszcze przede mną ;) ... na razie niech to auto zacznie jeździć, to sie zacznie poprawiać... myslę, że to auto bedzie u mnie na wieki,. wiec bedzie ulepszane cały czas..
moze kiedyś wjedzie skrzynia nowego typu (jak cena spadnie w okolice 2kPLN), ale to wymaga znacznego pocięcia budy (firewall), przeniesienia maglownicy do tyłu itd
generalnie moim marzeniem jest żeby to auto chciało skręcać nie gorzej niż subaru czy evo na amatorskich pojeźdżawkach

Autor:  Maroonio [ 06.lip.2010 11:48:01 ]
Tytuł: 

Przede wszystkim beret zrywa to, że na wszystkich forach projekt jest opisany, jakieś zdjęcia paru gratów i tyle. Od roku oglądam to samo paplanie a efektów zero. Kedy coś zacznie się dziać?

Autor:  cowboy [ 06.lip.2010 12:07:59 ]
Tytuł: 

Maroonio napisał(a):
Przede wszystkim beret zrywa to, że na wszystkich forach projekt jest opisany, jakieś zdjęcia paru gratów i tyle. Od roku oglądam to samo paplanie a efektów zero. Kedy coś zacznie się dziać?


cały czas coś sie dzieje przecież :)

w sumie auto od lutego jest u Kefira - a miałem rezerwację na październik :)

jest co prawda małe opóźnienie ale to nie powód żeby się unosić ;)
też myślałem że na wiosnę wyjadę (jak rok temu w lipcu zakupiłem auto), no ale cóz... nie ta wiosna to następna :)

Autor:  Maroonio [ 06.lip.2010 12:11:40 ]
Tytuł: 

to dawaj jakieś foty z prac bo fajny projekt ale nic z postępów nie widac ;)

Autor:  cowboy [ 06.lip.2010 12:47:45 ]
Tytuł: 

stary silnik OUT

Obrazek

nowy silnik juz skręcony ze skrzynią za pomocą przekładki

Obrazek

zrezygnowałem za namową Kefira z ori ECU i całej instalacji na rzecz standalone

Obrazek

30kg mniej: wiązka kabli, ecu, stacyjka, immo, zegary, pedały - przy okazji pedały i tak bedą customowe w związku z:
- brakiem miejsca na serwo
- przesunięciem miejsca pracy kierowcy - w sumie 95kg mniej cofnięte o 30-40 cm do tyłu tez nie pogorszy balansu :)

silnik w komorze - jak widać duże bydle jak stoi pionowo, wiec trzeba bedzie troche pomysleć co zrobić żeby sie maska sport quattro zamknęła... ale juz jest na to sposob ;)

Obrazek

silnik został cofnięty na maksa do tyłu - takie mniej wiecej bedzie finalne ustawienie

Obrazek

z przodu jak widać dużo miejsca w sam raz na BIG FMIC z ciężarówki (chłodnica wody bedzie w bagazniku, bo akurat obydwa krócce wypadają przy firewallu )

Obrazek

miska olejowa taka jak ma 034 motorsport w swoim projekcie - oryginalna musiałaby zostać pocięta , a w zasadzie zrobiona od nowa

Obrazek

ciąg dalszy wkrótce...

Autor:  Maroonio [ 06.lip.2010 17:20:32 ]
Tytuł: 

Przykręcony był ten silnik? Czy tylko wisi na łańcuchach?

Piszesz że poszedł na maksa do tyłu, nie przeszkadza magiel? Wał do tego będzie pasowany (skracany)?

Pzdr

Autor:  szczuraz [ 06.lip.2010 23:49:48 ]
Tytuł: 

Maroonio napisał(a):
Przykręcony był ten silnik? Czy tylko wisi na łańcuchach?

Piszesz że poszedł na maksa do tyłu, nie przeszkadza magiel? Wał do tego będzie pasowany (skracany)?

Pzdr


widać że stoi podparty żółtą żabą i podwieszony na szubienicy ;)

a co do wału wydaje mi się że od podstaw trzeba będzie robić łącznie z podporami i wyważeniem .

Więcej fot poproszę :peace: Robi się to mój ulubiony temat . Wreszcie jest więcej robione niż pisane . :D

Autor:  cowboy [ 07.lip.2010 08:54:24 ]
Tytuł: 

szczuraz napisał(a):
Maroonio napisał(a):
Przykręcony był ten silnik? Czy tylko wisi na łańcuchach?

Piszesz że poszedł na maksa do tyłu, nie przeszkadza magiel? Wał do tego będzie pasowany (skracany)?

Pzdr


widać że stoi podparty żółtą żabą i podwieszony na szubienicy ;)

a co do wału wydaje mi się że od podstaw trzeba będzie robić łącznie z podporami i wyważeniem .

Więcej fot poproszę :peace: Robi się to mój ulubiony temat . Wreszcie jest więcej robione niż pisane . :D


silnik był skręcony ze skrzynią i spasowana ława, reszta wisiała jak widac no fotkach... ponieważ cały czas jest co przesuwane to nie było jeszcze łap zrobionych... ale to co pokazałem to mniej wiecej docelowe położenie silnika i skrzyni... całość jest przesunięta około 3-4 do tyłu

magiel nie przeszkadza ale drążki troszke bedą zmodyfikowane, bo prawy przeszkadza w downpipe 3 '', a lewy koliduje lekko z przepustnicą :)

co do wału to jak pisałem cały zespół napędowy pochodzi z B3 2.3 20V sedan i i tak wymagałby przeróbki... na pewno bedzie skracany wał, co do podpory to jeszcze nie wiadomo... ale to jest najmniejszy problem w porównaniu do tego co jest grane z wpasowaniem silnika i przeróbką wielu elementów, nie tylko drązki ale ława, stabilizator, miska itd itp

tak więc proszę o wyrozumiałość, bo gdyby to był swap na V8 (jak pierwotnie zakładałem) to pewnie juz by auto jeździło, a z VRem niestety jest większa rozkmina...

Autor:  Pawlo [ 07.lip.2010 12:09:34 ]
Tytuł: 

Projekcik bardzo zacny :peace: Bede obserwował z ciekawościa ;)

Powodzenia w dalszym modzeniu.

Strona 1 z 13 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/