.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi 80 B2 2-door sedan quattro R32 VR6 turbo projekt ! https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=103584 |
Strona 1 z 13 |
Autor: | cowboy [ 05.lip.2010 09:48:06 ] |
Tytuł: | Audi 80 B2 2-door sedan quattro R32 VR6 turbo projekt ! |
MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro, bazowo 1.8 Modyfikacje Silnik: R32 VR6 3.2 24 V , turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor, wastegate TIAL 44mm V clamp przekładka odpręzająca 1.5mm sterowanie STANDALONE (oczekuje) Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC, dolot 3 calowy Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem seryjnych kolektorów 3-2 Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku UKŁAD NAPĘDOWY: kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a) skrzynia, półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer - zakupione dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8 czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty ZAWIESZENIE: przekładnia kierownicza z audi RS2 konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4 na razie seria z B3 7A w planach obnizenie, utwardzenie, gwint H&R amory Bilstein B8 komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd pełna klatka - IRECO poszerzenie auta o około 16cm (8cm na stronę) hamulce: przód: 345/30 tarcze z S4B6 z zaciskiem 4-tłoczkowym brembo tył: 280/22 z audi S8 D2 BODY KIT: replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - SCHMIDT GFK maska sport quattro replika - AP Motorsport PODZIĘKOWANIA: olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc ! a także: voj2s, daniel1d11, derbiak, dred, viper i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd całość prac oraz wszystkie moje wymysły realizuje Kefirsky czyli znane i lubiane KFRMotors CEL: mniej niż 1100kg, więcej niż 400KM auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być Od dawna rozmyślałem nad zrobienie niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę, i fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny inspiracją było m.in. audi 034 motorsport http://gallery.034motorsport.com/main.p ... ?g2_page=1 w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie: http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034 http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6 zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ... wracając do mojego projektu... po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24 straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !! tak wygladało zaraz po przyjezdzie: ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec ! co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości fotele MIRCO S3 z napisem quattro BBS RG z wyglądu przypominają RS- ki ale nie sa skręcane..8Jx16 ET35 5x112 przymiarka felgi z Phaetona, niestety ciężko dostać Ronal turbo 5x112 8J16, a te udało się tanio kupić - więc chyba te bedą zbliżac bardziej wyglądem do repliki na której się wzoruję napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V) kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód.. zaciski z Renault Sport mocowane poprzecznie (sruby przelotowe) tak jak w porsche boxter, dodge viper tarcza bedzie z S4/S6 321/30mm hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń Zakup silnika - dawca kompletny 170 tys km przebiegu z Sharana 4 motion rocznik 2005 - służył kiedyś dzielnie w rządowi Austrii sprzegło turbina: wastegate kolektor ssący z runnerami róznej długości mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !! http://schmidt-gfk.de/ maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport Docelowy wygląd auta - na razie Virtual Tunning na BBSach Na felach z Phaetona ala Ronal Turbo PLANY: chciałbym żeby auto zaczeło jeździć pod koniec września na bieżąco będą wklejane fotki z postępami w pracach |
Autor: | Kliku [ 05.lip.2010 10:38:08 ] |
Tytuł: | |
super projekcik, z ciekawosci bede ogladal dalsze prace, zycze powodzenia w modach. |
Autor: | szczuraz [ 05.lip.2010 10:52:02 ] |
Tytuł: | |
Tłustostan ... życzę dokończenia projektu i czekam na dalszą relację . |
Autor: | Morgi [ 05.lip.2010 13:00:17 ] |
Tytuł: | |
Dawno tu nie było takiego konkreta Powodzenia życzę |
Autor: | Leo [ 05.lip.2010 13:07:00 ] |
Tytuł: | |
kibicuję projektowi, bo widać że z głową robiony Żeby tak ktoś 2.2T20v z taką głową robił... |
Autor: | rodzynek [ 05.lip.2010 13:22:07 ] |
Tytuł: | |
Patrząc na wykonawców można stwierdzić, że projekt się ziści. W przeciwieństwie do wielu jednopostowców . Trzymam kciuki. |
Autor: | v8quattro [ 05.lip.2010 19:42:11 ] |
Tytuł: | |
Ladna bestia bedzie na finiszu juz sie nie moge doczekac fotek i filmu z wrzesnia.Pozdrawiam i cierpliwosci z wytrwaloscia zycze |
Autor: | DeS [ 05.lip.2010 19:53:30 ] |
Tytuł: | |
quattrowentylator napisał(a): kibicuję projektowi, bo widać że z głową robiony
Żeby tak ktoś 2.2T20v z taką głową robił... A co w tym nadzwyczajnego? Z całym szacunkiem dla autora, ale tutaj nie ma nic co mogłoby zerwać beret z łysiny. Jedyną ciekawostką jest zastosowany silnik, poza tym zupełnie normalnie. Mogę powiedzieć, że będę szedł bardzo podobną drogą z tym, że I5-20VT Poczekasz to zobaczysz |
Autor: | Leo [ 05.lip.2010 21:41:13 ] |
Tytuł: | |
czekam desu czekam i życzę z całego serca powodzenia! |
Autor: | cowboy [ 06.lip.2010 08:05:53 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): quattrowentylator napisał(a): kibicuję projektowi, bo widać że z głową robiony Żeby tak ktoś 2.2T20v z taką głową robił... A co w tym nadzwyczajnego? Z całym szacunkiem dla autora, ale tutaj nie ma nic co mogłoby zerwać beret z łysiny. Jedyną ciekawostką jest zastosowany silnik, poza tym zupełnie normalnie. Mogę powiedzieć, że będę szedł bardzo podobną drogą z tym, że I5-20VT Poczekasz to zobaczysz swap tego silnika to nawet duża ciekawostka, w porównaniu z wsadzeniem np V8 do B2 poza tym nie ma za dużo aut np z tym body kitem...(o ile w ogóle są) albo poszerzonych o 16cm bedzie pare ciekawostek jeszcze..o których na razie nie piszę co miałbo zrywać beret ? karbonowe poszycie ? na to mnie nie stac juz wiecej sie wymyślec nie da, bedzie poprawiony rozkład masy i zobaczymy czy bedzie chciało skręcać... jak nie, to kiedyś bedzie stage II, czyli rozwiert na 3.0 + głowica z R32 + kucizna + nitro i atak na +600KM ale takj czy owak z planowaną mocą 400-450KM powinno to być całkiem szybkie auto z tym że to jeszcze daleka droga, mam nadzieje że prace wkrótce nabiorą większego tempa ps. Des - bardzo ładna ta Twoja eSka - widziałem u Kefira |
Autor: | DeS [ 06.lip.2010 09:32:36 ] |
Tytuł: | |
Dziękuję, staram się jak mogę.. inni też Twój projekt jest kompleksowy i ja bynajmniej nie chcę go krytykować, ale właśnie uważam, że na zerwanie beretu może pozwolić sobie body z węgla i inne tego typu kosmiczne wynalazki. Tak czy inaczej powodzenia, z wielu Twoich rozwiązań na pewno skorzystam. |
Autor: | cowboy [ 06.lip.2010 10:14:03 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Dziękuję, staram się jak mogę.. inni też
Twój projekt jest kompleksowy i ja bynajmniej nie chcę go krytykować, ale właśnie uważam, że na zerwanie beretu może pozwolić sobie body z węgla i inne tego typu kosmiczne wynalazki. Tak czy inaczej powodzenia, z wielu Twoich rozwiązań na pewno skorzystam. karbon i poliwęglan jeszcze przede mną ... na razie niech to auto zacznie jeździć, to sie zacznie poprawiać... myslę, że to auto bedzie u mnie na wieki,. wiec bedzie ulepszane cały czas.. moze kiedyś wjedzie skrzynia nowego typu (jak cena spadnie w okolice 2kPLN), ale to wymaga znacznego pocięcia budy (firewall), przeniesienia maglownicy do tyłu itd generalnie moim marzeniem jest żeby to auto chciało skręcać nie gorzej niż subaru czy evo na amatorskich pojeźdżawkach |
Autor: | Maroonio [ 06.lip.2010 11:48:01 ] |
Tytuł: | |
Przede wszystkim beret zrywa to, że na wszystkich forach projekt jest opisany, jakieś zdjęcia paru gratów i tyle. Od roku oglądam to samo paplanie a efektów zero. Kedy coś zacznie się dziać? |
Autor: | cowboy [ 06.lip.2010 12:07:59 ] |
Tytuł: | |
Maroonio napisał(a): Przede wszystkim beret zrywa to, że na wszystkich forach projekt jest opisany, jakieś zdjęcia paru gratów i tyle. Od roku oglądam to samo paplanie a efektów zero. Kedy coś zacznie się dziać?
cały czas coś sie dzieje przecież w sumie auto od lutego jest u Kefira - a miałem rezerwację na październik jest co prawda małe opóźnienie ale to nie powód żeby się unosić też myślałem że na wiosnę wyjadę (jak rok temu w lipcu zakupiłem auto), no ale cóz... nie ta wiosna to następna |
Autor: | Maroonio [ 06.lip.2010 12:11:40 ] |
Tytuł: | |
to dawaj jakieś foty z prac bo fajny projekt ale nic z postępów nie widac |
Autor: | Maroonio [ 06.lip.2010 17:20:32 ] |
Tytuł: | |
Przykręcony był ten silnik? Czy tylko wisi na łańcuchach? Piszesz że poszedł na maksa do tyłu, nie przeszkadza magiel? Wał do tego będzie pasowany (skracany)? Pzdr |
Autor: | szczuraz [ 06.lip.2010 23:49:48 ] |
Tytuł: | |
Maroonio napisał(a): Przykręcony był ten silnik? Czy tylko wisi na łańcuchach?
Piszesz że poszedł na maksa do tyłu, nie przeszkadza magiel? Wał do tego będzie pasowany (skracany)? Pzdr widać że stoi podparty żółtą żabą i podwieszony na szubienicy a co do wału wydaje mi się że od podstaw trzeba będzie robić łącznie z podporami i wyważeniem . Więcej fot poproszę Robi się to mój ulubiony temat . Wreszcie jest więcej robione niż pisane . |
Autor: | cowboy [ 07.lip.2010 08:54:24 ] |
Tytuł: | |
szczuraz napisał(a): Maroonio napisał(a): Przykręcony był ten silnik? Czy tylko wisi na łańcuchach? Piszesz że poszedł na maksa do tyłu, nie przeszkadza magiel? Wał do tego będzie pasowany (skracany)? Pzdr widać że stoi podparty żółtą żabą i podwieszony na szubienicy a co do wału wydaje mi się że od podstaw trzeba będzie robić łącznie z podporami i wyważeniem . Więcej fot poproszę Robi się to mój ulubiony temat . Wreszcie jest więcej robione niż pisane . silnik był skręcony ze skrzynią i spasowana ława, reszta wisiała jak widac no fotkach... ponieważ cały czas jest co przesuwane to nie było jeszcze łap zrobionych... ale to co pokazałem to mniej wiecej docelowe położenie silnika i skrzyni... całość jest przesunięta około 3-4 do tyłu magiel nie przeszkadza ale drążki troszke bedą zmodyfikowane, bo prawy przeszkadza w downpipe 3 '', a lewy koliduje lekko z przepustnicą co do wału to jak pisałem cały zespół napędowy pochodzi z B3 2.3 20V sedan i i tak wymagałby przeróbki... na pewno bedzie skracany wał, co do podpory to jeszcze nie wiadomo... ale to jest najmniejszy problem w porównaniu do tego co jest grane z wpasowaniem silnika i przeróbką wielu elementów, nie tylko drązki ale ława, stabilizator, miska itd itp tak więc proszę o wyrozumiałość, bo gdyby to był swap na V8 (jak pierwotnie zakładałem) to pewnie juz by auto jeździło, a z VRem niestety jest większa rozkmina... |
Autor: | Pawlo [ 07.lip.2010 12:09:34 ] |
Tytuł: | |
Projekcik bardzo zacny Bede obserwował z ciekawościa Powodzenia w dalszym modzeniu. |
Strona 1 z 13 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |