.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

C4 100 2,8 - Paweł 27
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=105303
Strona 1 z 3

Autor:  Pawel27 [ 30.wrz.2010 06:04:17 ]
Tytuł:  C4 100 2,8 - Paweł 27

Witajcie koledzy
Prezentowałem Audi już na stronach A6-club czas na audiklub
Około trzy/cztery miesiące temu zacząłem poszukiwania wymarzonej Ski, niestety po długich poszukiwaniach wszelkie Ski w moim budżecie okazały się niestrawialne. Postanowiłem więc dozbierać trochę mamony i w przyszłości ściągnąć jakąś ze Szwajcarii- może będzie to nawet plusiak.
Po przewartościowaniu oczekiwań z powodów jak powyżej zdecydowałęm szukać C4ki 2,8 koniecznie kombi i koniecznie quattro, dodatkowo musiał mieć klimę, jasne wnętrze i nie mieć półkubełków - jednym słowem miał mnie komfortowo wozić. Kilka A6 tek okazało się niewartych pieniędzy bo jak się okazało moje wymagania były zdecydowania dla sprzedających za duże, 100tki jeszcze gorzej - te auta będą wymierały w oczach bo mają nieodpowiedzialnych właścicieli.
Znalazłem dwie 100 tki, jedna od handlarza, ładniejsze zdjęcia i śliczny opis - zachwalał jak nówkę. Auto w Łodzi więc kilka telefonów do kolegów z Klubu zabytkowych MB i auto prześwietlone - kolejny przykład na to że handlarzem trzeba się urodzić- oszust i ruskie patenty.
Druga na gorszych fotkach, dodatkowo kierownica sportowa i dwie rury z tyłu rodem kominowe, więc kolejne telefon - o dziwo właściciel opowiadał chętnie o wszystkich wadach i wydawał się uczciwy. Poprosiłem kumpla z klubu jak powyżej i auto na świecznik - usterki się potwierdziły ale był zaskoczony na plus co w dzisiejszych czasach przy autach prawie 20 letnich jest tak jakby wydarzeniem doniosłym. Poprosiłem przyjaciela o wycieczkę, wyposażeni we wszelkie sprzęty do diagnostyki auta ruszyliśmy w 6 godzinną podróż w jedną stronę. Oględziny wypadły całkiem całkiem - auto okazało się malowane w całości raz, nie wykazało żadnych śladów napraw blacharskich, ciśnienie na cylindrach bardzo przyzwoite, skrzynia niestety automat (ładnie przerzuca, kick działa ale w mojej ocenie muli auto w dolnym zakresie obrotów), brak korozji za wyjątkiem 0,5 cm piepeprzyka na słupku A, zważony lakier na plastikowych nakałdach na słupki C - no i lewy błotnik pognieciony. Wg. właściciela tak auto sprowadzone i tak jeżdżone bez napraw - można mu wierzyć bo lakier nie ma pęknięć a ocynk nie uszkodzony), AC standard i nie domaga, tempomat nie hula a miał działać, klima działa no i ten tuning.
Powodem dla którego na zdjęciach widzicie te elementy jest homologacja niemiecka na każdy element i wysoka jakość zastosowanych produktów:
- sportowe sprężyny HR dedykowane konkretnie do Quattro
- kierownica skórzana mała z nabą Hella (podobną kumpel ma w rajdowym projekcie Escorta MK1)
- tłumik Remusa- gdyby choć trochę pierdział to by na złomie wylądował
- filtr powietrza KN oczywiście do 2,8
- i jeszcze jedno ciekawe urządzenie zwiększające dawkę powietrza w silniku (zmniejsza ilość odprowadzanego CO w atmosferę, poprawia dopalanie mieszanki ) - tym samym wpływa na spalanie, o tym urządzonku napiszę jak dotrę w pt do Łukowa - mam instrukcję w języku niemieckim wraz z homologacją.

Konkrety:
Audi 100 C4 1992 rok produkcji
silnik: AAH 2,8
skrzynia : automat (oznaczenie jest podane na kartce w bagażniku więc dodam później)
napęd : 4wd
wypas: el szyby x4, el i podgrzewane lusterka, klimatronik, AC/BC, tempomat, halogeny, welur w kolorze antracyt, relingi chrom, ABS, wsp. kierownicy, roleta.

Po zakupie nastąpiło przejrzenie mechaniki i wszystkiego co się da, naprawa AC (zimne luty) + podświetlenie wnętrza, założenie 17 wraz z oponami na 50 profilu (chyba pomyśle o 16tkach), uporządkowanie instalacji el, założenie LPG sekwencyjne



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Plany są takie żeby dostać dekle do felg, wymienić szkło halogenu które nie wytrzymało obniżonego zawiasu na 17 i cieszenie się z jazdy.
Może napiszę od razu: nie będę tuningował auta, nie będę upodabniał do Ski bo chce żeby to była oryginalna Setka jakich jest coraz mniej.

Pozdrawiam Paweł

Autor:  Morgi [ 30.wrz.2010 06:06:25 ]
Tytuł: 

Fajniutka, zapewne zobaczękiedyś na spociku w Łukowie :peace:

Autor:  DżiPi [ 30.wrz.2010 06:37:06 ]
Tytuł: 

No ładna jest ale recaro by się przydały-dla wygody.

Autor:  Klax [ 30.wrz.2010 07:33:07 ]
Tytuł: 

Fajna furka. Halogen zakładaj tylko ori, choćby używkę. Ta chińszczyzna z allegro po 30 zł to shit.

Autor:  DżiPi [ 30.wrz.2010 07:36:48 ]
Tytuł: 

I soczewka by się przydała.

Autor:  Pawel27 [ 30.wrz.2010 07:44:13 ]
Tytuł: 

Halogen mam dobry - poszukuję tylko szkła,
Poszukuję także dekli w przystępnej cenie 8D0 801 165E
Na spot w Łukowie mam ogromną ochotę się wybrać - mam nadzieję że coś w ten weekend się urodzi

Autor:  marcino8 [ 30.wrz.2010 16:42:23 ]
Tytuł: 

Recaro+soczewa,ori oczywiście było by mile widziane :
    + za kolor
    -za brudne auto :/

Autor:  Pawel27 [ 30.wrz.2010 16:45:47 ]
Tytuł: 

minusa przyjmuje z pokorą - auto było po trasie, przymierzam się do sesji zdjęciowej za jakiś czas kiedy będzie auto lśniło, może uda się nawet ze stojącą w tle Mungą- bardzo ciekawym autkiem

Autor:  Morgi [ 30.wrz.2010 17:01:08 ]
Tytuł: 

W weekend mnie nie będzie, będę już w Odessie.
Ale ja tam czasami bywam (mam daleko, jestem z Mińska Maz. a 30km od Łukowa mam rancho). Ale na rancho urządzam ognicho tyle że w styczniu.

Autor:  Pawel27 [ 30.wrz.2010 17:05:20 ]
Tytuł: 

no to mam nadzieję że innym ale nie odległym razem będę miał przyjemność poznać osobiście

Autor:  gryfi [ 30.wrz.2010 21:34:41 ]
Tytuł: 

C4 GÓRĄ,
masz rację że nie chcesz upodabniać jej do esy bo wydaje mi się to trochę groteskowe - zwłaszcza, że żeby ją upodobnić trzeba by było zmienić zderzaki i błotniki, lampy, reflektory i założyć dystanse na kółeczka więc trochę roboty jest a po co zmieniać tak piękny samochód.
gratulacje
PS. fajna gałeczka na lewarku :d

Autor:  Pawel27 [ 08.paź.2010 09:41:25 ]
Tytuł: 

Koledzy - mam takie pytania:
- Czy ktoś z was borykał się z problemem niesprawnego tempomatu w AAH? potrzebuję wskazówki od czego zacząć, a także jakiś schemacik.

- wysiadł mi najprawdopodobniej przełącznik przy kierownicy odpowiedzialny za tylną wycieraczkę - nie wiem jak to wygląda bo jeszcze nie rozbierałem, szukać nowego przełącznika czy są naprawialne? (np. uszkodzona ścieżka czy coś w tym stylu?)
- mam pytanie o dekielki do kółek, szukam takich 8D0 601 165E, co oznacza litera E ? czy jest to mocowanie dekla? czy są jakieś inne współzamienne kołpaki (chodzi o mocowanie)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... dbe502e3d6
które wygląda tak jak na zdjęciu.

Audi stuknęło 5 tyś pod moim panowaniem - super auto, tylko komfort za mały - ale to przez kółka i zawias.
Pozdrawiam i proszę o pomoc

Autor:  Klax [ 08.paź.2010 09:59:21 ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o włącznik tylnej wycieraczki to one się lubią zasyfiać po tylu latach i może nie działać któraś z rzeczy która jest na pałąku przy kierownicy. Możesz go rozebrać, przeczyścić. Możesz też przed demontażem psiknąć do środka WD40 (do pałąka po prostu) i zobaczysz czy to pomoże. U mnie taka operacja kiedyś pomogła z tym że mi nie działały światła i czasami wycieraczka. Jak się okaże że działa po psiknięciu, to rozbierasz i czyścisz z syfu.

Autor:  J@rek [ 08.paź.2010 13:55:41 ]
Tytuł: 

Pawel27 napisał(a):
- wysiadł mi najprawdopodobniej przełącznik przy kierownicy odpowiedzialny za tylną wycieraczkę - nie wiem jak to wygląda bo jeszcze nie rozbierałem, szukać nowego przełącznika czy są naprawialne? (np. uszkodzona ścieżka czy coś w tym stylu?)

w pierwszej kolejności sprawdź wiązkę na łączeniu klapa tylna/buda.
Pawel27 napisał(a):
- mam pytanie o dekielki do kółek, szukam takich 8D0 601 165E, co oznacza litera E ? czy jest to mocowanie dekla? czy są jakieś inne współzamienne kołpaki (chodzi o mocowanie)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... dbe502e3d6
które wygląda tak jak na zdjęciu.

mam takie i myślę czy mogę spokojnie zostawiać taksówkę pod blokiem :D
są tylko z takim mocowaniem, literka E jest po prostu składową numeru części...koszt takiego dekielka w ori to ok.70/szt + przesyłka

Autor:  DeS [ 08.paź.2010 14:01:00 ]
Tytuł: 

Te kołpaki pochodzą z Avusów II ;) S4/S6/S8 ;)

Autor:  Pawel27 [ 08.paź.2010 22:17:48 ]
Tytuł: 

ja mam ciągle problem z identyfikacją felg - są oryginalne Audi i w oryginale siedziały właśnie podane przeze mnie kołpaki, oznaczenie felg to 4DO 601 025 AJ - w których modelach te felgi były montowane?

Cena 280zł to jednak proporcjonalnie duży wydatek, ostatnio zakupiłem 4 nowe opony, szarpie budżet więc szukam używek.
J@rek :peace:

Autor:  J@rek [ 09.paź.2010 05:26:39 ]
Tytuł: 

Felgi te wychodziły tylko w A8 i S8 w latach 99-03.
Takie dekielki już występowały w wielu modelach więc łatwiej będzie Ci je zdobyć...ASO ma cenę zaporową 85zł/szt.Pozostaje allegro

Autor:  Pawel27 [ 09.paź.2010 05:48:41 ]
Tytuł: 

wielkie Dzięki J@reak
pytań mam część dalszą:
- chcę wymienić olej w skrzyni swej - numer i oznaczenie to CEZ 4HP1 SFLA, nie mogę znaleźć informacji ile wchodzi oleju, o jakich ma być parametrach - nie mam jeszcze etki, a tą którą ściągnąłem nie mogę z jakiegoś powodu wypalić.
Interesuje mnie też czy w automacie są magnesy zbierające opiłki żelaza - jeśli tak to gdzie ich szukać ?
- olej w dyfrze, wymienia się czy nie? jaki lać i ile wejdzie orientacyjnie?
jakie oleje lać już wiem - ile nie wiem

Mam też takie pytanie do osób mających etkę - o podanie numeru i wrzucenie screena filtru w mojej skrzyni, nie moge ustalić jaki będzie, a nie chcę mieć przestoju z autem na podnośniku.

Autor:  J@rek [ 09.paź.2010 13:57:04 ]
Tytuł: 

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

co do magnesów zbierających opiłki w skrzyni automatycznej...jak wogóle są to należy ich szukać na korkach spustowych.
co do wymiany oleju w dyfrze są różne teorie...jedni są za zmianą inni nie.
W mojej setuni ze względu na to, że puszcza trochę oszczelniacz na pólosi dyfra, brakowało 0,3 l oleju...pozostały olej był czysty jak łza i napewno nie zmieniałem go przez ostatnie 250 tys.km.Setunia ma już napewno 500 tys nalatane i jej most sieszy się nadal cichą bezproblemową pracą...skończyło się na dolaniu.

Autor:  audik [ 09.paź.2010 14:02:43 ]
Tytuł: 

....zwykłe audi, straszne siedzenia, straszne drewno, strasznie przyklejony znaczek quattro, straszna kiera.....

+ że avant
........reszta na nie :/

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/