.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=114405
Strona 1 z 2

Autor:  Drupi [ 29.lis.2011 18:10:48 ]
Tytuł:  Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI

Auto bez rewelacji jak każdy tłuk kupiony od rzeźnika. Ale do odratowania. Temat zakładam w celu zaczerpnięcia pomocy i sugestii od Klubowiczów z racji że jest to moje pierwsze Audi. A nie chcę co chwilę zakładać kolejnego tematu jak czegoś nie znajdę na forum.

Samochód kupiłem o 1 w nocy jak padał deszcz. Tak więc rewelacyjne warunki do zakupów. Przejechałem się. Stwierdziłem że jest to czego szukam. Czyli auto do klepania kilku tysięcy km w miesiącu po Polsce.

To co mnie skłoniło do polowań na 100/A6 to silnik i skrzynia 6. Ropa konieczna z racji prowadzenia działalności :D

Auto z wypasu miało:
- alu z 225/50/16 - do sprzedania (dużo mięsa)
- klimatronik - wszystko działa ... prócz klimy
- szyberdach
- 4x el szyby - tył nie działa
- centralny - pompka po otwarciu auta pracuje przez kilkanaście sekund
- hak
- poduszka powietrzna - która się świeci
- soczewki

Kilka zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek


Silnik jeździł na mineralnym mobilu delvacu. Przez ostatnie 2 tygodnie zrobiłem 4 tyś km na Motulu 6100. Dziś zmieniłem na Motul Spec 505.01.

Dziś założyłem klocki + tarcze na Speedmaxy nacinane/nawiercane + klocki TRW. Zmieniłem prawy przegub.

Aktualnie stoi na zimówkach 195/65/15 kumho + stalówki.

Autor:  gibon_81 [ 29.lis.2011 18:30:35 ]
Tytuł: 

Witaj. Cena pewnie dobra była co nie. Troche szmalu i zapału i jeszcze polata. powodzenia. jakbyś potrzebował częsci to mam wszystko do tego modelu. pozdrawiam

Autor:  emcior [ 29.lis.2011 18:46:58 ]
Tytuł: 

Wszystko fajnie, ale poki co jeszcze nie ten dzial :/

Autor:  Drupi [ 29.lis.2011 22:02:56 ]
Tytuł: 

Kiepsko stoję z czasem i nie mogę auta unieruchomić na dłużej niż noc ew max 1 dzień. Dlatego robię to na raty. Heble > gumy > zawias. W przyszłym tygodniu będę wymieniał olej w skrzyni, wspomaganiu, końcówki drążków, amortyzatory i sprężyny. Na dniach podjadę zrobić próżnię i sprawdzę czy klimatyzacja ożyje.

Pytanie do speców. Z racji że zawsze jeździłem autami zasilanymi PB/LPG to kat wylatywał. Czy bardzo będzie za mną czarno jak wytnę kata ?? Aktualnie dymi się za mną jak mam 3/4 gazu w podłodze i więcej. Dodam że dywan u pasażera jest przecięty - przez co wnioskuję że ktoś tam dłubał.

Druga sprawa ... Gdzie mogę zakupić ori kość do tego silnika ? Chcę wsadzić serię. Albo coś pewnego. Albo może ktoś ma zgrany program to bym sobie już dał radę z programowaniem.

Trzecia sprawa jak ma się sprawa wsadzenia do to takiej setki i skrzyni 6 silnika ARL ?? Za dwa tygodnie będę miał cały front z Cupry. Już jest zapłacony teraz czekam na transport z hiszpani. Rzeczy pokroju dolot, wydech to nie problem. Chodzi mi o samo powieszenie silnika i spięcie ze skrzynią.

---

emcior napisał(a):
Wszystko fajnie, ale poki co jeszcze nie ten dzial :/

Dlaczego ?? Bo auto dla Ciebie jest zwykłym dupowozem a nie zaraz "projektem" ?? Przejrzałem regulamin działu. Chyba wszystko ok ? ;). Czy chodzi Ci o wyraz "jeszcze" w Twojej wypowiedzi ??

Autor:  Kliku [ 30.lis.2011 08:11:53 ]
Tytuł: 

ja teraz dymi to bedzie jeszcze mocniej dymil, ale tak z gazem w podlodze, przy normalniej jezdzie bedzie ok. Tylko odrazu po wycieciu kata przepal fure, bedzie czarno za toba :D
A co jest z ta skrzynia nie tak, ze chcesz zmieniac :?: Rozumiem, ze masz skrzynie 6tke, bo juz natknelem sie na wersje 115 km z taka skrzynia.
Ladne auto widac ma potencjal, zrobic, naprawic i cieszyc sie jazda.
Pompka ma pewnie gdzies nieszczelnosc, posprawdzaj laczenia, zwlaszcza w okolicach tylnej klapy.

Autor:  hubos21 [ 30.lis.2011 08:25:53 ]
Tytuł: 

jak chcesz wsadzić skrzynie z poprzecznego ARLa? :D

Autor:  Drupi [ 30.lis.2011 10:09:16 ]
Tytuł: 

hubos21 napisał(a):
jak chcesz wsadzić skrzynie z poprzecznego ARLa? :D

Stąd moje pytanie. Czy da się go obrócić, powiesić na łapach od czegoś (czy trzeba robić nowe) i pożenić z 6. Ale jak nie to trudno. Zostanie mi robienie tego silnika.

Kliku napisał(a):
ja teraz dymi to bedzie jeszcze mocniej dymil, ale tak z gazem w podlodze, przy normalniej jezdzie bedzie ok. Tylko odrazu po wycieciu kata przepal fure, bedzie czarno za toba :D
A co jest z ta skrzynia nie tak, ze chcesz zmieniac :?: Rozumiem, ze masz skrzynie 6tke, bo juz natknelem sie na wersje 115 km z taka skrzynia.
Ladne auto widac ma potencjal, zrobic, naprawic i cieszyc sie jazda.
Pompka ma pewnie gdzies nieszczelnosc, posprawdzaj laczenia, zwlaszcza w okolicach tylnej klapy.

Czyli kat dziś wylatuje. Później mam trasę do warszawy to będzie przelot. Skrzynia jest OK. Ale będę miał 1.9 150KM i myślałem że pożenię z tą skrzynią ... i tym autem. Auto ma potencjał do bycia bezawaryjnym dupowozem a nie lalką do oglądania. Na wiosnę zajmę się trochę wyglądem. Maska i zderzak do wymiany, błotnik do malowania, kilka listew do wymiany, klapa tył. Tak to trzyma się kupy. :D

Autor:  zegar [ 30.lis.2011 10:44:02 ]
Tytuł:  Re: Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI

Drupi napisał(a):
. Dziś zmieniłem na Motul Spec 505.01.


505.01 jest norma dla silnikow PD, a Twoje 2.5 jest raczej na pompie?!

Autor:  emcior [ 30.lis.2011 19:03:56 ]
Tytuł: 

Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego , patrząc na zdjęcia samochodu, uważasz ze jest sie czym chwalić ? :P
Wole samochody skonczone i wtedy demonstrowane co i jak , bo teraz uwazam ze jeszcze za wcześnie do tego dzialu .
Bylo tez tu pare samochodów gdzie uzytkownicy podobnie jak Ty ,chwalili sie "strupkami" zaraz po zakupie, snuli plany odbudowy- przebudowy po czym sprzedawali furaka za miesiac .
Bez urazy stary, ale odpicuj, postaw na nogi a pozniej do "TERAZ MY" a wtedy z checia to ogladne :)

Autor:  zegar [ 30.lis.2011 19:37:30 ]
Tytuł: 

jak wyzej.... smutne, ale prawdziwe.

Autor:  Pawel27 [ 30.lis.2011 21:52:10 ]
Tytuł: 

zegar napisał(a):
jak wyzej.... smutne, ale prawdziwe.

to sięgnij wyżej - do 1 postu, pierwsze zdanie - znajdziesz i powód

Autor:  zegar [ 30.lis.2011 21:58:06 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
Forum TERAZ MY jest stworzone by każdy z Was miał miejsce by pochwalić się swoim maleństwem i pracami nad nim.

To forum ma ukazywać nasze koncepcje i prowadzone prace, zastanów się więc czy masz co pokazać nie narażając się na śmieszność


dla mnie wszystko w tym temacie.

Autor:  Drupi [ 01.gru.2011 01:43:58 ]
Tytuł: 

zegar napisał(a):
Drupi napisał(a):
. Dziś zmieniłem na Motul Spec 505.01.


505.01 jest norma dla silnikow PD, a Twoje 2.5 jest raczej na pompie?!

Nie mam pompowtryskiwaczy. To nie znaczy że nie mogę zalać tym olejem. Jest to pełen syntetyk. 5w40. I na tym mi zależało. Ten olej spisuje się w teorii lepiej niż np x-cess który uważam że jest świetny do benzyny. Do diesla leję albo x-clean, albo spec. Po to Motul zrobił oleje pod dany silnik by z tego korzystać.

emcior napisał(a):
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego , patrząc na zdjęcia samochodu, uważasz ze jest sie czym chwalić ? :P
Wole samochody skonczone i wtedy demonstrowane co i jak , bo teraz uwazam ze jeszcze za wcześnie do tego dzialu .
Bylo tez tu pare samochodów gdzie uzytkownicy podobnie jak Ty ,chwalili sie "strupkami" zaraz po zakupie, snuli plany odbudowy- przebudowy po czym sprzedawali furaka za miesiac .
Bez urazy stary, ale odpicuj, postaw na nogi a pozniej do "TERAZ MY" a wtedy z checia to ogladne :)

Dasz szansę ? Czy będziesz mnie cisnął po całości ?? :D . Odpicowałem już nie jednego Forda. Jak wspomniałem, jest to moje pierwsze Audi. Myślę że od tego jest forum by czegoś się dowiedzieć a nie od zera przecierać szlaki.

Np to:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Pawel27 napisał(a):
zegar napisał(a):
jak wyzej.... smutne, ale prawdziwe.

to sięgnij wyżej - do 1 postu, pierwsze zdanie - znajdziesz i powód

A dokładnie chodzi mi o zdanie nr 3.

zegar napisał(a):
Dred napisał(a):
Forum TERAZ MY jest stworzone by każdy z Was miał miejsce by pochwalić się swoim maleństwem i pracami nad nim.

To forum ma ukazywać nasze koncepcje i prowadzone prace, zastanów się więc czy masz co pokazać nie narażając się na śmieszność


dla mnie wszystko w tym temacie.

Dzięki za wypowiedź. Ale nie pomagasz mi w żaden sposób. Dlatego też podziękuję za Twoje konstruktywne sugestie.

---

Ponawiam pytanie. Czy można wrzucić wzdłużnie silnik ARL. Jeżdżą setki z 1.9. Jak się ma silnik poprzeczny 1.9 do silnika wzdłużnego ?? Jeżeli będzie taka potrzeba to kupię setkę z 1.9 dla części. Jakieśkolwiek konkrety ktoś zna czy trzeba samemu to sprawdzić. :D

Autor:  Kliku [ 01.gru.2011 08:15:09 ]
Tytuł: 

za duzo roboty, wszystkie mocowania itp itd robisz od poczatku, chyba ze masz worek $$$ i duzo czasu aby to ogarnac. Mogles kupic 1.9 i wtedy byloby juz latwiej np. wstawic 1.9 od a4 pd. Ale niespodzianki z przerobkami, elektronika do ogarniecia. Za duzo roboty. Lepiej wloz kase i zrob ten silnik na jakies 170 KM.

Autor:  Drupi [ 01.gru.2011 11:37:37 ]
Tytuł: 

Kliku napisał(a):
za duzo roboty, wszystkie mocowania itp itd robisz od poczatku, chyba ze masz worek $$$ i duzo czasu aby to ogarnac. Mogles kupic 1.9 i wtedy byloby juz latwiej np. wstawic 1.9 od a4 pd. Ale niespodzianki z przerobkami, elektronika do ogarniecia. Za duzo roboty. Lepiej wloz kase i zrob ten silnik na jakies 170 KM.

Dzięki. W takim razie ARL zostanie do jakiegoś A3 z uszkodzonym silnikiem. Bo rozumiem do takiego A3 96-03 gdzie był 1.9 TDI siądzie "jak stamtąd" ??

Szukam maski, zderzak przód, lewy błotnik w kolorze w stanie - do założenia - może ktoś ma ??

Autor:  Drupi [ 04.maja.2012 21:37:41 ]
Tytuł:  Re: Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI

Podpiąłem manometr. Doładowanie znikome. Coś pokroju 0.1B. Jest szansa że to nie zawieszony WG ?

Autor:  Adamer [ 05.maja.2012 22:20:41 ]
Tytuł:  Re: Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI

Zobacz czy sztanga w ogóle łazi, ja łazi to patrz na podciśnienie.

Autor:  Drupi [ 28.maja.2012 17:56:17 ]
Tytuł:  Re: Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI

Dziura w wężu od IC na 5cm. Wymieniłem i co ... inne auto. Spalanie 6.3 w trasie. :).

Nowy problem. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym włączeniu resetuje się ustawienie klimatronika. 22 stopnie, nawiew ma full i włączona klima.

Autor:  Drupi [ 31.lip.2012 11:45:57 ]
Tytuł:  Re: Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI

Witam.

Jak wyłączyć ABS ??

Problem: przy mocniejszym hamowaniu i jak auto się toczy ABS świruje i odbija mi pedał hamulca ... przy czym hamowanie znikome.

Autor:  Dymian [ 31.lip.2012 12:58:28 ]
Tytuł:  Re: Drupi - Audi 100 C4 AVANT 2.5 115KM TDI

Drupi napisał(a):
Witam.

Jak wyłączyć ABS ??

Problem: przy mocniejszym hamowaniu i jak auto się toczy ABS świruje i odbija mi pedał hamulca ... przy czym hamowanie znikome.


kurnia nie pamiętam jak ogarnąłem to, bo miałem w c4 to samo, kolega w ael też to miał..przypadłość modelu..

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/