.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=120495 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | speco [ 02.gru.2012 01:45:29 ] |
Tytuł: | [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
W sumie to nie ma się czym chwalić - zwykłe niebieskie Audi A6 C4 Avant quattro manual z ACK pod maską. Jak się wszystko dobrze poukłada to może wpadnie trochę grosza i zacznę rozglądać się za czymś nowszym, kolejną skarbonką. Puki co już 3 lata przemieszczam się z punktu A do punktu B i jestem zadowolony ACK (193KM, 142KW, 30V) to nie jest model do modów, to auto do wygodnego przemieszczania się. Poniższy opis należ potraktować jako punkt odniesienia dla tych, którzy kupują zaniedbanego parcha i sukcesywnie przywracają do życia. Od początku... Pierwszym własnym autem był "Smoczek" (Audi A6 C4 ACK ośka manual s-line), przygodę z nim zakończyłem na dachu w rowie. Samochód nadawał się do kasacji, ale mi nic się nie stało, nawet nie miałem siniaka. Przez 2 lata i 50tys km nauczyłem się, że to auto dla mnie, na utrzymanie którego mnie stać. Po wypadku postanowiłem, że chcę takie same, ale teraz przyszła pora na quattro. Szukałem, szukałem, w sprawdzaniu aut pomagali mi nawet koledzy z forum, niestety igły nie znalazłem. wątek: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=96746 Przyjąłem nową pracę w Ostrołęce, z dala od domu, potrzebowałem pilnie auta. Trafiłem na ogłoszenie w mieście obok (50km) "Audi A6 97R QUATTRO 2,8 V6 SUPER STAN". Pojechałem z kolegą, popatrzyliśmy, później jazda próbna. Byłem napalony na auto, a kolega nie potrafił wybić mi go z głowy, w sumie to nawet bardzo nie próbował Przebieg obowiązkowy 199090km, licznik kręcony, ale inaczej auta się nie sprzeda. Tylko plastik na kolumnie kierownicy podrapali jak wyciągali zegary, partacze. Mniejsza z tym. Jako laik sam znalazłem kilka mankamentów: - termostat, - wymieniany lewy tylny błotnik, - szpachlowana tylna klapa z lewej strony, - zamontowana była instalacja LPG, nie była wbita w dowód, auto nie chciało się przełączyć na gaz, - 1 kluczyk, bez książki serwisowej, - olej wyciekający z silnika, - jedyny dokument jaki dostałem od sprzedającego, to stara faktura za podróbkę pompy paliwa. Z informacji jakie podał mi sprzedający okazało się, że był 2 właścicielem w Polsce, auto kupił od kogoś z rodziny. Auto było sprowadzone z Niemiec po kolizji w lewy tył auta. Dla mnie nie były to argumenty, przekreślające auto... kupiłem, głupi byłem. 2009-11-04 (środa) Stałem się posiadaczem kolejnego Audi - 2.8 ACK, 1997r, avant, manual i quattro. Spełniło się marzenie. Wszyscy truli, że jest kryzys, a ja chciałem dużą benzynę. Roboczo auto ochrzciłem "Kaprys". VIN: WAUZZZ4AZVN060643 Model: audi a6 av. qu. 2,8 Typ handlowy: 4A50Q5 Kod silnika: ACK Kod skrzyni: DJT, 5S Wyprodukowany: 09.04.1997 Rok modelowy: 1997 Kolor wnetrza: antracyt Kolor zewnetrzny: niebieski perlowy (LZ5T) Wyposazenie: A8S - Standard equipment B01 - Type approval Germany B0A - Component parts set without country-specific design requirement C00 - Operating permit, initial registration C0Z - Alloy wheels 7.5J x 18 E0V - "Goal" F0A - No special purpose vehicle, standard equipment FA0 - Control of standard production G0G - 5-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle H7A - Tires 205/60 R15 W J0J - Battery 300 A (63 Ah) K8D - Station Wagon Variant/Avant L0L - Left-hand drive vehicle M7F - 6-cyl. gasoline eng. 2.8 L/142kW V6 5V catalytic converter, MVEG 2 base engine is T7F N0E - Woven fabric seat covering Q1A - Standard front seats T7F - 6-cylinder gasoline engine 2.8 L unit 078.2 U0C - Instrument insert with tachometer clock and km/h speedometer 0DT - Installation differentiation for build status of vehicle class C (AUDI) unit components 0EA - Installation differentiation for transmission MQ100 -- vehicle components -- 0F2 - Fuel system for carburetor gasoline engine 0G1 - Gearshift lever 0LW - Special plates/stickers/ safety certificates for Germany 0ST - Labels/plates in German and French 0TD - Front and rear floor mats 0VC - Information kit in German 1AH - Electronic differential lock (EDL) 1BA - Standard suspension/shock absorption 1C1 - Antifreeze up to -25 degree celsius tolerance up to -30 degree C 1D2 - Trailer hitch, removable and lockable 1E1 - Activated carbon canister 1EC - Special identification plate 1G3 - Alloy spare wheel with original equipment tires 1KD - Disc brakes, rear 1LB - Disc brakes, front 1N1 - Power steering 1PC - Wheel bolts with anti-theft protection (unlockable) 1T3 - First aid kit with warning triangle 1VH - Installation parts for six-cylinder engine 1WC - Transmission shafts w/ 108 mm in diameter 1X1 - Four wheel drive 1YD - Transmission shafts for rear axle diameter 108 1Z2 - Increase in initial standard fuel filling 2A5 - Delivery equipment (transit coating) with thin seat cover 2B0 - Without additional exterior noise suppression 2CA - Without central hydraulic system 2G1 - Insert for the filling up of unleaded fuel 2K1 - Reinforced bumpers 2L0 - Without winch 2PV - Leather trimmed sports steering wheel 2TB - Radiator grille and bumper for hot regions 2V1 - Dust and pollen filter 2WA - Without additional tires 2Z1 - Type sign at rear and "Quattro" nameplates respectively 3AF - Right exterior mirror: convex, electrically adjustable and heated 3B0 - Without additional child seat anchor 3BS - Left exterior mirror: aspherical, electrically adjustable and heated 3C3 - Lap belt with retractor for the center rear seat 3CB - Removable net partition 3FA - Without roof insert (standard roof) 3GB - Luggage compartment floor with separation function 3J1 - Height-adjustable headrests for front seats 3L1 - Manual height adjustment for left front seat 3N0 - Without stowage box in luggage boot 3NC - Rear seat bench/backrest, split folding 3Q6 - Three rear headrests 3S1 - Bright roof rails 3V0 - Without child bench seat 3X1 - Load-through provision with ski bag 3Y0 - Without roll-up sun screen 3YB - Door pockets, front 3ZB - 3-point seat belts, outer rear with ECE label 4A3 - Seat heater for front seats separately controlled 4E0 - Tailgate/trunk lid unlocking from outside 4GH - Windshield in heat-insulating glass with sunshield 4K1 - Radio remote controlled central locking 4L2 - Dipping breakaway interior rear view mirror 4M0 - Without cup holder 4R2 - Power windows front, mechanical window regulators rear 4SD - Left vanity mirror, illuminated 4TD - Right vanity mirror illuminated 4U1 - Luggage nets/pockets on backrests 4UE - Air bag for driver and front seat passenger 4W0 - Without cassette and CD storage unit 4ZB - Bright moldings 5C0 - Without special body measures 5D1 - Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz 5H3 - Tailgate lining for station wagon Avant 5K1 - Paint preservative (wax) 5MD - Decorative aluminum inserts 6C1 - Side air bag rear, with curtain air bag 6D1 - Center armrest rear 6E2 - Front center armrest 6EA - Without additional side body covers (stone guard) 6G1 - CD player and DVD changer 6KG - Radiator grille 6M0 - Without tie down straps/net/pocket 6N0 - Without mud flaps 6Q2 - Leather gearshift knob/handle 6R2 - Leather gearshift boot 6RA - Dashboard and door trim panel one-piece, single color 6T0 - Without interior light in footwell 6V1 - Rear trim panel (ECE) 6W5 - Front license plate bracket 7A2 - CD changer 7CA - Without label for radio remote control 7E0 - W/o heat accumulator/auxiliary heating 8AE - Radio "RCD310 MP3" 8CC - Speedometer sensor without seal (electronic speedometer sensor) 8F2 - Side turn signal lights 8FA - Without second battery 8G0 - Without light assistant 8GL - Alternator 120 A 8JG - Headlight with gas discharge lamp for driving on the right 8K0 - Without special headlight activation 8KA - W/o catalytic converter warning light 8L3 - Roof antenna 8LB - Additional instruments (voltage, oil pressure and temperature) 8NA - Without parking light warning light 8Q1 - Headlight-range adjustment 8R4 - Center high-mounted stop light 8RN - 8 speakers (active) 8S4 - Two reading lights front, two rear 8T0 - Without cruise control system (CCS) 8TC - Rear fog light for driving on the right 8U0 - Without additional instruments for distance measurement 8WB - Front fog lights 8X0 - Without headlight washer system 8Y1 - Two-tone horn 8Z2 - Engine cooling system with heavy-duty fan and radiator 9A0 - Without taxi alarm system 9AK - Climatronic with impact pressure control free of cfc 9BA - W/o additional electric safety package 9EE - Wire assembly for 6-cylinder fuel injected engine 9F0 - Without sound combination for rotating emergency light and radio antenna preparation 9G0 - Alternator 130 A 9HA - Without additional malfunction display 9J0 - Without supertone system and tone sequence control 9M0 - Without auxiliary/parking heater 9P0 - Without seat belt reminder 9PB - Windshield wiper arms/blades with additional guide vanes 9Q0 - Without multi-function display/ on-board computer 9R0 - Without night vision system 9S0 - Without multi-function display/ on-board computer 9SA - Without coding 9T1 - Heated washer nozzles, front 9V7 - Electronic vehicle immobilization device with anti-theft alarm system and passenger compartment control 9W0 - W/o car phone preparation/installation 9X5 - Heated door lock cylinder left and right with micro switch 9Y1 - Outdoor temperature gage Dodatkowo były jeszcze 2 elementy wyposażenia: pakiet super hiper turbo extra plastic chrom, oraz niby instalacja LPG. Najbardziej brakowało mi foteli kubełkowych recaro i komputera pokładowego. Sukcesywnie odchwaszczałem wnętrze z magicznych chromo-wstawek, wymieniłem zegary z AC/BC. Najtrudniej było z fotelami, co jakiś czas na allegro pojawiały się jakieś oderty, ale albo kolor nie pasował, albo cena zaporowa. Determinacja przyniosła wyniki, kupiłem za 300zł całe wnętrze. Pasował kolor, stan idealny - z tego co powiedział mi sprzedający to były w aucie 2-4 lata, a następnie gość wymienił wnętrze na skórzane i dobrych kilka lat przeleżały w garażu. Ile w tym było prawdy, nie wiem, ale miałem kubełki A teraz historia 3 lat użytkowania auta. Na mechanice się nie znam, a auto naprawiam w zaprzyjaźnionym serwisie. Parę razy bazując na informacjach z netu sam dokonywałem mniejszych napraw, z różnym skutkiem. Czasami się udało, a czasami naprawiłem jedno i popsułem coś innego. 2009-11-06, 199128km, 275,00zł Dumnie podjechałem pod firmę, ale odjechać już nie mogłem - padł akumulator. Odpalenie na popych nie dawało rezultatów. Zadzwoniłem po szefa, ciągał mnie X5 po mieście. Teraz się z tego śmieje, ale pamiętam, jak miałem pietra gdy zawracaliśmy na 2-pasmówce w centrum miasta z audicą na lince. Pierwsza inwestycja w auto - nowy akumulator (275zl). 2009-11-07, 199361km, 175,00zł Pierwsza jazda do domu, po drodze zgubiłem prawy kierunkowskaz 3l oleju na dolewkę, nowy filtr kabinowy, prawy kierunkowskaz + żarówka Rozpoczął się mozolny proces doprowadzania auta do stanu bezpiecznej używalności. Pierwsze tygodnie wyglądały podobnie - telefon do serwisu, auto w sobotę rano na warsztat, wymiana/naprawa co się da, odebranie auta, ustalenie kolejnego terminu reanimacji. 2009-11-14, 199797km, 573,00zł Filtr oleju, filtr powietrza, przewody hamulcowe (2x przód, lewy tył), silent-block tuleja wahacza + wymiana, płyn hamulcowy, olej Mobil 10w40 2009-11-12, 200321km, 318,00zł ścieżka diagnostyczna, wymiana opon z paskudnych 15" bolero na 16" z eSki, wymiana oleju w skrzyni i w mostach (Transaxle 75W90) 2009-12-04, 200884, 1000,00zł Radość z nowego nabytku zastąpił smutek - skończyła się skrzynia biegów, pękła obudowa i uciekł olej. Sprzedający wspominał, że zacina się hamulec ręczny, a ja go zaciągałem. Myślałem, że to ręczny trze o tarcze więc pociągnąłem auto kilka razy pod czerwone pole. Zamknąłem szyby, metaliczny hałas ucichł, wygłuszenie spełnia swoje zadanie. Zadowolony, że rozwiązałem problem pojechałem do domu 200km. Następnego dnia miałem wstawić auto na wymianę ostatniego przewodu hamulcowego i jakiś dupereli. Metaliczny dźwięk był nadal, odstawiając auto poprosiłem o sprawdzenie. Szybko zadzwonili z serwisu: "Panie Michale, skrzynia do wymiany". Zrobiłem ponad 200km z dziurą w skrzyni, praktycznie bez oleju. Przy pomocy osób z forum znalazłem pasujące symbole. Ostatecznie kupiłem skrzynię od osoby z forum. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=98237 2009-12-19, 200884km, 635,00zl olej do skrzyni + wymiana skrzyni, wahacz przedni, płyn hamulcowy, przewód hamulcowy - wcześniej wymieniłem 3szt, a prawego tylnego nie mieli pod ręką (czy jakoś tak) i pękł. 2009-12-31, 20203km, 170,57zł czujnik temperatury + wymiana, wieszaki tłumika 2010-01-26, 203973km, 133,50zł linki hamulca ręcznego W serwisie 2x zamawiali mi linki - nie mogli trafić. Kupiłem na allegro i też nie pasowały. Po zdjęciach linek wyciągniętych z auta udało się dobrać pasujące - pasowały z S6 C4. 2010-03-15, 206703km, 319,00zł żarówka + naprawa wiązki klapy bagażnika i światła stopu, bezpiecznik, wymiana linek hamulcowych 2010-03-15, 206703km, 4000,00zł W aucie była pseudo instalacja LPG, ale wywaliłem ją zaraz po kupnie. Jazda z niesprawnym termostatem, spalanie 10l/100km i robione przebiegi dały się odczuć na kieszeni. Zapadła decyzja o założeniu LPG. Wybór padł na BRC Plug&Drive + butla 82l w koło. 2010-03-27, 207271km, 174,00zł Nigdy wcześniej nie miałem auta z LPG, ale coś było nie tak - przy przyśpieszaniu autem szarpało i telepało. Gazownik stwierdził, że stare świece są kiepskie. 6x świece NGK 2010-04-24, 209927km, 1434,63zł Wymiana świec pomogła, ale nadal coś było nie tak - przewody do wymiany. filtr + wymiana oleju 10W40, klocki i tarcze hamulcowe przód, nabicie i dezynfekcja klimatyzacji, przewody wysokiego napięcia + wymiana 2010-06-12, 214007km, 956,44zł klocki + tarcze tył, amortyzatory przód + wymiana, komplet osłon amortyzatorów z odbojami, gumowy uchwyt tłumika 2010-06-14, 214706km, 106,00zł osłona silnika 2010-06-19, 214706km, 1268,80zł komplet opon letnich 205/55/R16 Dunlop Fastresponse 2010-08-28, 219504km, 315,00zł wymiana oleju Mobil 10W40, spawanie układu wydechowego 2010-09-10 zlot AKP, Dzierżązna 2010-10-02, 220117km, 35,00zł spawanie układu wydechowego 2010-10-15, 223265km, 350,00zł Regularnie przeszukiwałem allegro i szroty w okolicy w poszukiwaniu brakujących gratów do zamontowania zegarów z AC/BC. Ustało się, miałem komplet. Noc w garażu i już miałem komputer pokładowy. fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=79069 Przy okazji wymiany zegarów auto postarzało się o ponad 50tyś km. stary licznik: 223265km nowy licznik: 274474km różnica: 51209km Okazało się, że manetki są z sedana, a nie z avanta i nie miałem sterowania tylną szybą. Rozłożyłem manetki na części pierwsze, ruszyłem głową i udało się poprzekładać "kluczowe" elementy. Miałem własnoręcznie zrobioną manetkę do avanta z przyciskami od BC, działa bezbłędnie po dziś dzień. fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=105891 2010-10-30, 274774km, 570,00zł uszczelka pokrywy zaworów + wymiana 2010-11-13, 275543km, 303,00zł Trochę zajęło mi namierzenie przyczyny nadmiernego parowania tylnych szyb, ale się udało. Auto miało wymieniany tylny lewy błotnik. Nie byłoby problemu, gdyby ktoś zrobił to zgodnie ze sztuką, ale wymieniał to chyba jakiś domorosły kowal, a nie blacharz. Albo spaw przy szybie był źle zrobiony, albo źle została wklejona szyba. W rogu mocowania tylnej lewej szyby zrobiła się dziura, przez którą woda kapała do lewego schowka w bagażniku. Wycieli szybę, blacharz naprawił po partaczach, wstawili szybę i już jest sucho. Nie wygląda może najładniej, ale jest skuteczne. 2011-01-22, 278714km, 80,00zł płyn do chłodnicy 2011-02-05, 279161km, 1540,76zł rolka napinacza, pasek wielorowkowy, termostat, filtr oleju, rolka prowadząca paska rozrządu, pompa wody, pasek rozrządu, żarówki, wymiana rozrządu, olej 10W40, naprawa oświetlenia Rozrząd wymieniany na częściach z serwisu, ich części i robocizna gwarancja na 60tys km 2011-02-12 zlot AKP, Wyrazów Odkryłem, że auto nie nadaje się na tor. A6 z wolnossącym 2.8 to duża krowa nie mająca szans ze zwinniejszymi uturbionymi przeciwnikami. Na pocieszenie odkryłem w sobie żyłkę off-road. Kaprys dawał radę podjechać i zjechać z każdej górki. Nawet zawstydził nowe X5. 2012-02, 90zł wymiana ezektora Po wyciągnięciu starego okazało się, że jest drożny i niepotrzebnie kupiłem nowy, ale skoro już miałem wyciągnięty stary to wymieniłem na nowy. fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=109470 2011-03-05, 281854km, 162,00zł badane techniczne 2011-03-12, 282701km, 59,00zł uszczelka chłodnicy oleju + wymiana 2011-04-20, 284705km, 210,00zł pompa paliwa + wymiana wątek: [url]http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=31&t=109965 [/url] 2011-04-30, 285589km, 316,02zł wymiana opon, nabicie i odgrzybienie klimatyzacji, wycieraczki do szyb (3szt) 2011-05-21, 287489km, 383,26zł filtr kabinowy z węglem, olej Mobil 10W40 na dolewkę, wymiana przewodu klimatyzacji, ustawienie zbieżności W dzień auto stało w serwisie, w nocy sam grzebałem w garażu przy wymianie przepustnicy. Po wielu miesiącach poszukiwań udało mi się znaleźć pasujący model na allegro (150zł). W aucie była 078 133 063 G, a kupiłem 078 133 063 AH. Różniły się tylko jednym dodatkowym przewodem, który u mnie i tak był zaślepiony. Przepustnica bez problemów przeszła adaptację i kolejny problem został rozwiązany. wątek: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=107429 2011-05-24, 286247km, 100,00zł przegląd instalacji LPG, wymiana filtrów 2011-05-27, 288071km, 78,00zł filtr powietrza 2011-07-02, 289763km, 193,35zł filtr + wymiana oleju Mobil 10W40, przełożenie kół 2011-07-20, 290798km, 305,00zł przewody zapłonowe NGK 2011-08 Wymiana uszczelek i ezektora zmniejszyła wycieki ojelu, ale jeszcze coś się sączyło. Na warsztat trafiła odma i zaczęło się robić ciekawie, nie mogłem jej u siebie znaleźć. wątek: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=112432 2011-09-01, 294728km, 45,00zł filtr powietrza 2011-09-18, 296871km, 369,00zł Zlot w Toruniu, szutrowy odcinek był mój. Efektem zabaw był pęknięty przewód hamulcowy i extra usługa serwisowa w niedzielę. Droga usługa jak na wymianę przewodu za 20zł, który i tak nie pasował, był za długi, i trzeba było wymienić go na właściwy. Mimo kosztów było warto przyjechać na zlot, kilka filmików poniżej 2011-09-24, 297467km, 59,80zł nagrzewnica Efektem ubocznym wygłupów na torze w Toruniu był nie tylko przecięty przewód hamulcowy, ale także przeciekająca nagrzewnica. Diagnoza na szybko była błędna, płyn uciekał przez zawór podciśnieniowy przy nagrzewnicy. Niepotrzebnie wymieniałem nagrzewnicę. fotostory http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=29&t=117213. 2011-10-14, 297977km, 1258,95zł wahacz przedni prawy, przewód hamulcowy, osłona przegubu, końcówka drążka kierowniczego lewa, wahacz dół lewy, wieszak układu hamulcowego, obejma rury wydechowej, simerblock wahacza, wymiana oleju Mobil 15W40, wycieraczki przednie, płyn chłodzący, uszczelnienie silnika, geometria Baran wlał mi 15W40 jako rozwiązanie na wycieki z silnika. 2011-10-25, 298972km, 70,41zł 2x zaślepka Nie bardzo pamiętam jaka zaślepka, ale to chyba metalowe hokeje pod lampy przednie z wycięciami na spryskiwacze 2011-11-24, 300768km, 280,00zł wymiana oleju Castrol Edge Sport 10W60 2012-01-14, 305343km, 92,14zł 2x zestaw naprawczy zacisku hamulcowego, smar do hamulców Na podstawie fotostory z formum zabrałem się za samodzielną regenerację zacisków. Nie miałem wszystkich potrzebnych narzędzi i musiałem improwizować. Operacja się udała, pacjent przeżył, ale... podczas podnoszenia auta mój zajebisty podnośnik hydrauliczny się przesunął i wgniotłem lewy próg. fotostory: http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=28&t=104332 2012-02-11, 307647km, 262,15zł olej Castrol 10W60, usunięcie pisków w zawieszeniu, sprężyny zacisków 2012-03-03, 308250km, 345,00zł zawór grzewczy (podciśnieniowy przy nagrzewnicy) + wymiana, badanie techniczne 2012-04-03,310314km, 366,00zł środek czyszczący układ olejowy silnika, filtr + wymiana oleju Castrol 10W60 2012-05-12, 312239km, 700,01zł CB radio + antena 2012-05-25 zlot Audi-Treffen, Kronach Urlop połączyliśmy w objazd po rodzinie i pobyt na międzynarodowym zlocie w Niemczech. W sumie przez 2 tygodnie zrobiliśmy ponad 3300km bez najmniejszych problemów, nie licząc mandatu . Auto pokazało, że było warte każdej włożonej złotówki. 2012-06-01, 312235km 100,00zł przegląd LPG, wymiana filtrów 2012-06-15 zlot AKP, Kapicko 2012-07-18, 318984km, 116,10zł 6x świeca NGK 2012-08-01, 319787km, 372,03zł filtr powietrza, filtr oleju + wymiana Castrol 10W60 2012-08-20, 321181km, 2390,38zł przegub, silentblock tuleja wachacza, wahacz tył lewy i prawy, tuleje wahacza tył, amortyzatory przód + zestaw ochronny, amortyzator maski silnika, poduszki amortyzatora, tueleje wahacza, zestaw ochronny, klocki przód, naprawa, wymiana gniazda elektrycznego przy haku, + robocizna 2012-09-12, 322772km, 270,00zł wtryskiwacza BRC pomarańczowy max 2012-10-16, 322847km, 40,00zł dywaniki gumowe przód i tył A6 C4 wg mnie jest piękne samo w sobie. Mi wystarczy zadbana seria, fotele kubełkowe i felgi z eSki. Puryści mogą przyczepić się do wydartej kierownicy, śladów na zderzakach i drzwiach. Jakby się uprzeć, można obszyć kierownicę, ale auto ma swoje lata, ma swoje kilometry i skóra nie będzie wyglądała jak funkiel nówka. Dodatkowo obrączka ślubna dała jej w kość. Jak podsumować 3 lata jazdy? Nigdy nie żałowałem kasy na auto, jest moim narzędziem pracy. Ma komfortowo i niezawodnie przewozić 4 litery z punktu A do punktu B. Holowali mnie tylko raz, jak padła pompa paliwa. gdybym wiedział jak odpalić awaryjnie LPG, to pewnie wróciłbym o własnych siłach. Przypomniała mi się sytuacja sprzed 2 lat. Zima, śniegu sporo. Pomagałem ojcu przy domu, Asia wzięła auto i pojechała na zakupy. Po powrocie podeszła do mnie, dała mi buziaka i powiedziała: "To za to, że kupiłeś quattro". Później opowiedziała mi o co chodziło. Zaparkowała na dzikim parkingu obok centrum handlowego, nikt tam nie odśnieżał, a wszyscy parkowali - zalegała kilkunasto-centrymetrowa warstwa zmielonego kołami śniegu. Moje Słoneczko wjechało, zaparkowało, poszło na zakupy, wróciło do auta i wyjechała. Mówiła, że jak wjeżdżała na "parking" widziała jak 2 osoby próbowały przebić się przez śnieg i wjechać pod lekką górkę. Jak wyjeżdżała to jeszcze nadal próbowali wydostać się ze śnieżnej pułapki. Wyciągałem busa ze śniegu, osobówkę z rowu, TIRa z załadunkiem nie dałem rady - lina pękła... choćby dla takich sytuacji warto mieć quattro . ------------------------------------- Jeszcze przeglądam stare wpisy na forum i fotki z grzebania przy aucie, lista prac nie jest jeszcze kompletna. |
Autor: | hubos21 [ 02.gru.2012 06:33:53 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
ACK manual quattro to jest opcja za która się rozglądam powoli ale sztuk w obrocie nie za wiele, u Ciebie brakuje mi tylko dekorów ciemnych w środku bo trochę smutne to wnętrze |
Autor: | speco [ 02.gru.2012 11:27:11 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
hubos21 napisał(a): ACK manual quattro to jest opcja za która się rozglądam powoli ale sztuk w obrocie nie za wiele, u Ciebie brakuje mi tylko dekorów ciemnych w środku bo trochę smutne to wnętrze Mi akurat drewno się nie podobało i szukając auta chciałem wnętrze pseudocarbon. Drewna jest więcej na rynku i miałem problem ze znalezieniem używanych gratów jak odchwaszczałem wnętrze. Poprzedni właściciel wszelkie niedoróbki i dziury skrzętnie maskował przyklejając nalepki, chromowane listwy lub zatykając zaślepkami. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęć tuż po zakupie, byłoby się z czego pośmiać. |
Autor: | myszon90 [ 02.gru.2012 13:47:58 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
speco świetna opowieść.... Ale jak ja miałbym wpakować tyle kasy, to bym się załamał...hmmm za quattro powinno być dużo więcej niż buziak... Co ile km wymieniasz świece i przewody wn?? U mnie świece potrafią zrobić 150-200tkm, ja generalnie w ogóle ich nie wymieniam, chyba że już nie mają elektrod.. |
Autor: | kuba2955 [ 02.gru.2012 13:56:08 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
tyle kasy? właśnie dlatego, że większość jeździ póki auto jedzie to mamy pełno aut ledwo trzymających się kupy , kupujesz i odrazu się sypie. według mnie opisane tu jest normalnie dbane auto, tak jak być powinno, szacuneczek Speco takiego auta nie bałbym się kupić |
Autor: | ArtHurO [ 02.gru.2012 14:34:33 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
Gratki Brachu za taka opowieść. I moje zielone C4 też się tam znalazło oraz filmik mojego autorstwa "Dymiący klocek "... hamulcowy Oby tak dalej i do kolejnych modów i spotkań. |
Autor: | ratmasta [ 02.gru.2012 14:36:55 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
Od takich ludzi jak ty warto kupować auta |
Autor: | pawelec [ 02.gru.2012 20:53:56 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
świetna opowieść a autko niech służy jak najlepiej! |
Autor: | emge [ 02.gru.2012 21:21:31 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
Niezła opowieść. Takie kaprysy to można mieć Autko fajne, gdybym miał znowu kiedyś kupić C4 to chciał bym z tym motorem (bo 4.2 to raczej sfera- za duży kaprys ), a AEL to nie moja bajka. |
Autor: | zegar [ 02.gru.2012 22:44:48 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
Masz lepiej opisana historie serwisowa, niż niejedno auto serwisowane w ASO Szkoda, ze srodek recaro nie jest w skorach, A żeby sluzyla jak najdłużej |
Autor: | Kliku [ 03.gru.2012 09:35:55 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
Fajny opis, milo poczytac, ze ktos dba o auto i doklada kase do starego kibla , ktory odwdziecza sie bezproblemowa jazda. Oby sluzylo dlugo, bo juz ciezko znalesc dobrego a6c4. |
Autor: | speco [ 03.gru.2012 11:27:18 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
Kliku napisał(a): Fajny opis, milo poczytac, ze ktos dba o auto i doklada kase do starego kibla , ktory odwdziecza sie bezproblemowa jazda. Kiedyś usłyszałem prawdę ludową: "Jak dbasz, tak masz" i tego się trzymam. Niektórzy znają nas ze zlotów i wiedzą, że nie oszczędzam auta - Toruń, Wyrazów, ale jak coś trzeba naprawić to lepsze zamienniki lub ASO i nie czekam, aż się rozsypie tylko jak zdiagnozuje problem. Jedna uszkodzona część zazwyczaj powoduje psucie się innych i zamiast wymienić 1-2 musisz zrobić porządek z 4-6, a to już koszty. Jak koszty to jak najniższe i później trafiają się "igły" z allegro po super okazyjnych cenach. Mimo worka pieniędzy wsadzonego w starego strucla nadal są rzeczy, które kwalifikują się do poprawy - poprawki lakiernicze i wycieki oleju. Dla mnie nie są priorytetowe, np drobne ryski na drzwiach od gałęzi, efekty zbieranie grzybów z samochodu, sesja zdjęciowa w plenerze, itp. Rysy są widoczne, ale nie są głębokie, próbowałem je potraktować pastą do niwelowania rys, ale to nie pomogło. V6 wciągają olej 0.2-0.5l/1000km to taka utarta norma. U mnie jest w tych granicach, dodatkowo mam do wymiany uszczelniacz na rozrządzie -zrobię przy okazji wymiany rozrządu, wcześniej się nie kalkuluje. Przez korek oleju też coś ucieka, ale już dużo mniej niż kiedyś. Przeliczyłem sobie, że bardziej mi się opłaca dolewać olej niż zrobić generalny remont silnika, mechanik zaczął wyliczać co może się kwalifikować do wymiany i jakie mogą być koszty + to co popsują, a się nie przyznają. |
Autor: | myszon90 [ 03.gru.2012 14:06:45 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
To taki poradnik jak unikać A6 C4... Poza zakupem wpakowane prawie 24.000zł, i ciągle leje się olej i w zasadzie silnik do remontu...i buda do malowania... Wybacz stary, ale obiektywnie rzecz ujmując twój samochód to porażka... Samo życie, ja w starego transita 99r, wpakowałem blisko 12.000, mam zrobioną blacharkę, silnik, zawias i wydawałoby się, że już tylko niech pracuje.... to zdechła pompa wtryskowa i na sznurku z Poznania wracałem...kolejne 1500zł psu w dupę... Ty masz najdroższe C4 w Pl,, ja najdroższego transita MK3... |
Autor: | jmm [ 03.gru.2012 14:28:12 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
Spoooro czytania Te wydatki, to tak jakbym o swojej C5 czytał Ale to niestety studnia bez dnia Szyberek masz? |
Autor: | hubos21 [ 03.gru.2012 14:34:05 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
wiadomo, w Polsce ludzie wolą wylizane, wywoskowane igły zalane doktorkiem |
Autor: | speco [ 03.gru.2012 16:43:04 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
myszon90 napisał(a): ...hmmm za quattro powinno być dużo więcej niż buziak... Nie pamiętam co było dalej, dawno to było myszon90 napisał(a): Co ile km wymieniasz świece i przewody wn?? U mnie świece potrafią zrobić 150-200tkm, ja generalnie w ogóle ich nie wymieniam, chyba że już nie mają elektrod.. Jak czuję, że auto nie jedzie tak jak powinno. Jedną z przyczyn wymiany przewodów było to, że mi je spierd...lili w serwisie jak coś robili przy aucie. Narobiłbym dymu, ale był w to zamieszany mój brat, załatwił "zapasowe" przewody i jakoś im darowałem. Później i tak wymieniłem na kolejne nówki. myszon90 napisał(a): To taki poradnik jak unikać A6 C4... Poza zakupem wpakowane prawie 24.000zł, i ciągle leje się olej i w zasadzie silnik do remontu...i buda do malowania... Wybacz stary, ale obiektywnie rzecz ujmując twój samochód to porażka... Wiesz, że nigdy nie liczyłem sumy, wolałem nie wiedzieć myszon90 napisał(a): Ty masz najdroższe C4 w Pl,, ja najdroższego transita MK3... Nie jest z nami jeszcze tak źle. Znam takiego jednego, co wsadził 9 tys w zawias na częściach z ASO i sprzedał auto. Jak to mówią: "Kto bogatemu zabroni" jmm napisał(a): Szyberek masz? Nie mam. Szyber miałem w poprzednim aucie. |
Autor: | 2rafal7 [ 03.gru.2012 17:59:04 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
szczerze? ja bym wymiękł w połowie drogi bo zwyczajnie szkoda by mi było pakować kasy w takiego starego paździerza, bo ani to klasyk, ani to sie jakoś rewelacyjnie nie prowadzi, osiągi też bez szału. Moim zdaniem utopiłes 24tys, kórych nie odzyskasz nigdy, mało tego. końca nie widać jeszcze . |
Autor: | hubos21 [ 03.gru.2012 18:39:08 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
oprócz 4k za instalke i padniętej skrzyni biegów to same koszty serwisu starszego auta, niekótrzy tylko kupują i sprzedają nie wiedząc co to rozrząd i później mamy co mamy na aukcjach |
Autor: | speco [ 03.gru.2012 19:06:49 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
hubos21 napisał(a): oprócz 4k za instalke i padniętej skrzyni biegów to same koszty serwisu starszego auta, niekótrzy tylko kupują i sprzedają nie wiedząc co to rozrząd i później mamy co mamy na aukcjach Dokładnie. Pamiętajcie, że to koszty doprowadzenia auta do stanu, w którym nie boję się wsiąść i zrobić trasę 600km. Przez 3 lata zrobiłem ponad 75tys km i tylko raz auto odmówiło posłuszeństwa. Tak jak napisałem w pierwszym poście, chciałem pokazać jakich kosztów mogą spodziewać się kupujący "igły" i pragnący z autem związać się na dłużej. Jakby się uprzeć można byłoby urwać jeszcze trochę z listy kosztów - nie wymieniać siedzeń, nie montować zegarów z AC/BC, nie naprawiać ezektora, przepustnicy, itp... Nie lubię jak przy skanowaniu vagiem pojawiają mi się błędy |
Autor: | ratmasta [ 03.gru.2012 20:09:34 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C4 ACK m q] taki miałem kaprys |
ps. ja kupiłem auto za 3000 zł wsadziłem jakieś 5000 i zrobiłem starym klekotem w 3 lata 200 000 km bezawaryjnie |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |