.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 18:08:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 02.gru.2017 20:34:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2016 12:56:18
Posty: 11
Witam wszystkich. Chciałbym przedstawić Wam moje auto :)

Obrazek

Audi A6 C4 z 1995 roku w wersji USA

Silnik ----- 2.8 12V - 174KM / 250NM - AFC
Napęd ----- Quattro + blokada tylnego dyferencjału
Skrzynia ----- manualna 5-biegowa (AET CPM)

Lakier ----- LY9B - Brilliant Black
Wnetrze ----- NOK/HQ - skóra ecru


Wyposażenie / dodatki

- skórzana tapicerka
- podgrzewane przednie fotele
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
- 2 poduszki powietrzne
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek
- climatronic
- ABS
- 4 elektryczne szyby
- elektryczne lusterka
- elektryczny szyberdach (uchylany/otwierany)
- tempomat
- spryskiwacze reflektorów

Wyposażenie / kody

X9A = National sales program usa
B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn.
C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112
G0G = Ręczna skrzynia 5-biegowa
H5B = Opony całoroczne 195/65 r15 h
J0J = Battery 300 a (63 ah)
M82 = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 2,8ltr. litera kodowa
Q1A = Siedzenia normalne
1AC = System przeciwblokujĄcy -abs-
1G7 = Koło zapasowe dojazdówka
1MR = Kierownica do inst.pod.powietrz.
1N3 = Wspomaganie ukladu kier. z systemem 'servotronic'
3AG = Lusterko zewn. (wypukle), elektrycznie ustawiane (strona pasazera)
3BE = Lusterko zewn. (plan), przestawiane elektryczne i lewo kzl
T7X = 6-cylindrowy silnik z wtryskiem 2,8ltr. litera kodowa
3S0 = Bez poręczy dachowych
4UB = Airbag oraz ochrona kolan
0G1 = Przedłużenie okresu przeglĄdu
8YA = Radio 'usa'
8GL = Alternator
8FA = Bez 2. akumulator
8RN = Eight speakers (active)
1RD = Nameplate set "gts"
1LF = Hamulce tarczowe 14" 256x18mm
3FQ = 1f5c dach odsuwany/odchylany z napędem elektrycznym
3YB = Schowek w drzwiach przod.
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe

Wymiany / modyfikacje:

- sekwencyjna instalacja gazowa

---- reduktor KME Silver
---- wtryskiwacze Barracuda
---- sterownik KME Nevo
---- butla 50l we wnęce koła zapasowego
---- wlew pod klapką


- remont góry silnika

---- wymiana uszczelek pod głowicami
---- obróbka głowic + nowe uszczelniacze
---- kompletny rozrząd z pompą wody
---- termostat Wahler
---- nowe uszczelki miski góra/dół + pokrywy
---- czyszczenie i adaptacja przepustnicy
---- czyszczenie zaworu EGR
---- wymiana odm z plastikowych rurek na węże gumowe


- pełna regeneracja układu hamulcowego

---- nowe serwo TRW z A4 B7 + pompa z A4 B7
---- nowe przewody hamulcowe Corteco
---- regeneracja przednich zacisków
---- nowe tylne zaciski SKV
---- nowe linki hamulcowe
---- tarcze hamulcowe Brembo P+T
---- klocki hamulcowe Ferodo P+T
---- płyn hamulcowy Brembo DOT4


- oleje i płyny

---- olej w silniku Meguin Super Leichtlauf 5W40
---- olej w skrzyni i dyferencjale Mobil 75W90
---- płyn wspomagania CHF 7.1 mineralny


- osprzęt silnika

---- nowe cewki zapłonowe Beru
---- nowe przewody zapłonowe Beru
---- świece NGK BKUR6ET-10
---- nowy silnik krokowy Simens VDO
---- nowe wtryskiwacze Pb
---- nowy napinacz paska osprzętu SKF + pasek
---- nowy czujnik położenia wałka Bosch


- opony wielosezonowe Vredestein Quatrac 195/65R15
- nowe amortyzatory przód KYB
- tuleje wahacza przód L+P Lemforder
- nowe wahacze tylne górne

- nowe katalizatory z wkładem metalowym + portki 2.5" z T304
- nowy tłumik końcowy Ulter 2x70mm <- Dźwięk wydechu
- radio USB/AUX Kenwood + subwoofer aktywny Blaupunkt

Od strony kosmetycznej:

- renowacja tapicerki skórzanej
- pranie dywanu + detailing reszty wnętrza
- korekta lakieru + ceramika Sonax ONE
- mycie komory silnika + kosmetyka / malowanie


Zdjęcia


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam
Łukasz


Ostatnio edytowano 02.cze.2023 12:53:28 przez Lukas007, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 11:20:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Ale co to za US... Licznik EU, brak obrysówek, blendy US przód, tył itp. Ktoś ją przerabiał na EU ?

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 12:51:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
No włąsnie, brak wszystkich smaczków :/

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 16:14:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2016 12:56:18
Posty: 11
Jest to oryginalna wersja USA - wystarczy spojrzeć na rozkodowaną wlepkę w bagażniku. Jest także wlepka na słupku B kierowcy i VIN na desce.

Cytuj:
Wyposażenie / kody

X9A = National sales program usa


Co do smaczków to ...
- zderzaki przód i tył US
- lampy przód US (HB4, HB3)
- lampy narożne tył US (czerwone)
- blokada dyfra (w A6 tylko na rynek US)
- silnik AFC zamiast AAH
- tunel środkowy z wersji USA
- brak regulacji elektrycznej reflektorów


Co brakuje (nie mam auta od nowości, więc to nie moja zasługa)
- licznik
- tylna blenda (mam założoną od S6 i nie zamierzam zmieniać - w tym stanie większy rarytas niż US)
- przednie kierunki (wiązka jest z wersji US - na dwuwłókową żarówkę)

Obecnie szukam właśnie licznika w MPH. Przednie kierunki raczej kupie nowe w USA.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 16:34:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Dla mnie liczy się w takich autach stopień oryginalności... Co do wymiany licznika - Przebieg nieznany. Co do blendy tylnej: Niech ten samochód nie udaje czegoś - czym nie jest i nigdy nie będzie. Sprzedaj tą blendę "cmokaczom" co tak lubią przyodziewać pstrokato swoje 1.9 TDI. To wiocha. Skompletuj wszystko w oryginale i będzie to miało smak i wygląd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 17:19:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2016 12:56:18
Posty: 11
Dziekuje za opinie, ale już w poprzednim poście napisałem co mam zamiar zrobić. Blenda zostaje. Licznik, o ile znajde, bedzie założony z wersji US, podobnie jak przednie kierunki. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 20:15:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Jak chcesz wrócić do ori to b.fajnie.

sam mam usa b3, coś wiem ile się gratów trzeba naszukać ;)

Masz jakiś dostęp do częsci z US?

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 21:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
To w A6 wersja USA był Diff lock? Nie mniej jednak, fajna rzecz. PS ciekaw jestem czym ten silnik różnił się od AAH.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 03.gru.2017 21:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2016 12:56:18
Posty: 11
Chce wrócić do oryginału, poza blendą ;) Mam już wstępnie namierzony licznik w MPH także może w tym roku uda sie go wyrwać i zamontować. Części kiedyś przywoziłem osobiście jak latałem do US, teraz raczej przez znajomych okazjonalnie, coś drobnego.

Z tego co wiem, tylko A6 w wersji USA miało blokade dyfra. W europie C4 owszem miało, ale w budzie 100'tki.

Co do różnic w silniku, to tutaj masz wszystko opisane

http://12v.org/engine/index.php?section=fe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 04.gru.2017 07:10:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 04.gru.2017 08:07:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2016 12:56:18
Posty: 11
Cytuj:
Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest

Dlaczego tak twierdzisz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 05.gru.2017 06:51:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Lukas007 napisał(a):
Cytuj:
Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest

Dlaczego tak twierdzisz ?


Podnieś jedno przednie koło na lewarku, Wrzuć jedynkę i Spróbuj ruszyć. DIFF na nic Ci się nie przyda. Auto nie drgnie.
W A6 zrezygnowali z tego przycisku na rzecz systemu EDS współdziałającego z ABS. System ten automatycznie przyhamowuje hamulcami koła które się swobodnie obracają. Dzięki temu samochód jest o wiele bardziej dzielny w terenie.

Reasumując: DIFF przydaje się tylko do kręcenia bączków pod delikatesami.
Ale w końcu nie po to tak Polerowałeś cukiereczka, żeby go topić w błotku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 05.gru.2017 22:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Energy napisał(a):
Z tą blokadą DIFF to wcale nie ma się z czego cieszyć że ona jest.

Tu nie padło ani jedno słowo o cieszeniu się...

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 06.gru.2017 14:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
najistotniejsza zmiana w tym silniku, to ze zostal przystosowany do paliwa o nizszej liczbie oktanowej. jesli pomimo tego, jego moc jest taka sama, to ciekawie.
moznaby na testy dorwac walki rozrzadu i wrzucic do europejskiego 2,8.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 06.gru.2017 18:51:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2012 15:53:06
Posty: 2172
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
Auto: 100 C4 Avant Quattro 2.8E Automat
Lukasik napisał(a):
najistotniejsza zmiana w tym silniku, to ze zostal przystosowany do paliwa o nizszej liczbie oktanowej. jesli pomimo tego, jego moc jest taka sama, to ciekawie.
moznaby na testy dorwac walki rozrzadu i wrzucic do europejskiego 2,8.


Tam chyba i kąty otwarcia zaworów są inne... Głowica inna (gniazda zaworowe). Takim wałkiem zamontowanym do AAH można narozrabiać w silniku.

Mniejsza oktanowość nie oznacza że samochód na niej jedzie słabiej. Raczej przeciwnie. Spalanie stukowe bardziej dokucza przy niższej oktanowości paliwa, oraz samo spalanie gwałtowniejsze.

Koncerny paliwowe żerują na naiwniakach myślących że liczba oktanowa wyższa = większa moc.
https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 07.gru.2017 09:09:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
odprezyli silnik, aby mogl pracowac bez spalania detonacyjnego na paliwie o nizszej LO (spadla sprawnosc motoru) , to musieli postarac sie aby moc nie spadla to polepszyli napelnianie, m. in. dajac dluzsze czasy otwarcia zaworow. moze i poprawili kanaly dolotowe,
ale tego nie wiem.
Jesli chodzi o przekladke walkow rozrzadu, to jesli nie maja znaczaco wiekszego skoku zaworu, to raczej o nic nie zahaczą, ja bym wlozyl i sprawdzil.
A co do liczby oktanowej to nalezy lac taka, na jaka producent samochodu zaprojektowal silnik, mechanicznie i sterowanie. inna bedzie mapa zaplonu do paliwa np 95 i 98.
Jesli wlejesz do silnika na 95 paliwko 98 lub jakis racing to nic nie ugrasz, bo bedzie nieoptymalnie spalane, a dokladniej za późne.
Z kolei na przykladzie mojego motoru na paliwo 98 doprezonego na 11.3:1 mapa zaplonu jest zrobiona po bandzie i potrafi opozniac zaplony o pojedyncze stopinie 1-2 na dobrym 98. gdy wleje 95, cofa juz zaplony ponad 10 st bo wystepuje spalanie detonacyjne i paredziesiat koni w plecy.
takze reasumujac, w silnikach na gorsze paliwo wlanie lepszego raczej nic nie doda. A w silnikach na lepsze paliwo wlanie gorszego, zazwyczaj ujmuje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 07.gru.2017 10:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2016 12:56:18
Posty: 11
AFC jest ogólnie uważane za lepszą bazę do ewentualnych modyfikacji niż AAH. Przede wszystkim ma znacznie poprawiony układ smarowania (większy filtr oleju, większa chłodnica oleju). Najlepszym możliwym sposobem na modyfikacje tego silnika (moim zdaniem) - zacząć od bazy w postaci AFC, założyć tłoki od AAH (sprężanie 10,3:1 zamiast 10.0:1), założyć wałki od AAH, zrobić porting kolektora ssącego, bo to tutaj najbardziej cierpią silniki 12v. Piszę teoretycznie. Mam już auto do zabawy w modyfikacje, miałem też wolnossaka, z którym trochę się bawiłem ... Audi ma zostać w 100% seryjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 07.gru.2017 12:11:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wałki z AAH? Chyba te AFC wygladaja lepiej

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 07.gru.2017 14:11:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2016 12:56:18
Posty: 11
Możliwe, bazowałem na informacjach znalezionych na forach w USA. Tam twierdzą, że warto właśnie włożyć wałki z AAH do głowicy AFC. Patrząc na wartości otwarcia i zamknięcia zaworów, można wywnioskować, że w AAH zawory są otwarte przez 38*, a w AFC przez ok. 35*. Dłuższy czas otwarcia zaworów powinien z reguły przenosić moment obrotowy w wyższe zakresy obrotów, ale to dalej teoria. Nie doszukałem się jakichkolwiek potwierdzonych wyników stosowania takich kombinacji między AAH a AFC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A6 C4 2.8 AFC quattro USA
PostNapisane: 07.gru.2017 15:18:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1457
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
Lukasik napisał(a):
Z kolei na przykladzie mojego motoru na paliwo 98 doprezonego na 11.3:1 mapa zaplonu jest zrobiona po bandzie i potrafi opozniac zaplony o pojedyncze stopinie 1-2 na dobrym 98. gdy wleje 95, cofa juz zaplony ponad 10 st bo wystepuje spalanie detonacyjne i paredziesiat koni w plecy.

Mówisz o swoim V8 w S6 ? Myślę, że to raczej będzie parę, a nie parędziesiąt. Hamowałeś kiedyś swój samochód na 95 i 98 ? Na hamowni różnicę w liczbach jakąś zobaczysz, ale pod butem.. żadnej.

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: