Witam wszystkich.
W wielkim skrócie opisze moją przygodę z A6 C4
Po długich intensywnych poszukiwaniach i kilkuset przejechanych kilometrach nareszcie znalazłem, to czego szukałem
Mianowicie Audi A6 C4 z napędem QUATTRO i manualną skrzynią biegów.
Audi stało sobie na podwórku około roku czasu "mechanik" miał je naprawiać ale nie mieściła mu się do garażu
więc stał sobie i czekała...na mnie jak na zbawienie
A6-stka miała ubity silnik wszystkie panewki korbowodowe były obrócone a główne powycierane, ktoś przegrzał silnik bądź nie dopilnował stanu oleju...
Ale cena za nią była śmieszna jak na taki wypas i zarejestrowane w pl
Więc decyzja była tylko jedna, kupujemy reanimujemy, jeździmy i się cieszymy
W takim dłuuugim skrócie od początku cała historia mojej Limo
Fabrykę opuściło 19.02.1996
Wyposażenie
- klimatronik
- servotronik
- regulacja wysokości świateł
- abs i eds
- kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- 2 x szyby elektryczne (przód)
- lusterka elektryczne + podgrzewane (2 x) lewe asferyczne
- AC/BC
- wyświetlacz temp. zewnętrznej
- długa deska (7 zegarów + ringi chrom)
- fabryczne xenony Hella + spryskiwacze reflektorów
- spryskiwacze szyby przedniej podgrzewane
- tylna blenda od S6
- kierownica sportowa trójramienna skórzana (S-line)
- 2 x poduszka powietrzna
- felgi 7Jx16" ET45 + zapas
- siedzenia RECARO z regulacją odcinka lędźwiowego i rozsuwanymi siedziskami + wysokość (manualne)
- kolor tapicerki ANTRACYT (jeszcze z takim się nie spotkałem )
- kolor kokpitu również siwy + listwy ozdobne aluminium ze strukturą
- siedzenia grzane przód/tył
- nagłośnienie 8 głośników (ktoś radio gwizdną po kodzie Gamma )
- zamek centralny + alarm (ori) z domykiem szyb
- elektrycznie sterowany szklany szyberdach + roleta
- immobiliser
- dwa podłokietniki, w przednim ori telefon + zestaw głośno mówiący
- worek na narty
- chromy w okół szyb
- lampki w rączkach x 4
- silnik 2.8 V6 30v o oznaczeniu ACK (wersja wyposażenia 078.2)
- kolor to LZ9U vulkanschwarz perleffect (czyli nie taka smoła)
- ori hak zdejmowany
- pakiet zawieszenia sportowego 1BE -20mm
- wszystkie instrukcje i książka serwisowa w Niemczech jeden właściciel ostatni serwis przy 246 tys w 2009 roku teraz zegar wyświetla 255 tyś
Chyba tyle jak dobrze pamiętam
Kilka zdjęć
Oględziny
Wszystkie plastikowe elementy pokrywy silnika mam.
Tutaj już po odświeżeniu środka i po umyciu


Prosto z kufra

Demolka



Tarcza OUT dwumasa pozostaje jest ok nie ma dużych luzów jakieś 1-1.5cm czyli norma, przechyłów bocznych tez nie ma więc wszystko w normie.
Wszystko tak jak fabryka dała Sprzęgło + dwumas LUK-a




Drugi wał z AAH


Kupiłem wał z silnika AAH pasuje jak ulał :] w raz z panewkami od niego silnik na prawdę był w dobrym stanie i z małym przebiegiem widać z resztą po panewkach są bielutkie

Wał od razu zawiozłem do sprawdzenia i jest w jak najlepszej kondycji.
Graty zakupione zostały takie do silnika (jeszcze było coś al już ie pamiętam...)
- pompa wody (Dolz)
- pasek rozrządu (Gates)
- rolka napinająca (INA)
- rolka prowadząca (INA)
- pasek napędzający altek i klimę jakiś tam (Dongil)
- termostat (Wahler)
- filtr powietrza (Filtron)
- filtr oleju (obecnie SCT)
- uszczelki pokrywy zaworów + gniazd świec (Elring)
- pierścienie (komplet) GOETZE
- tarcza sprzęgłowa + łożysko oporowe LUK
- simeringi i uszczelki pod głowice REINZ/ELRING
- olej Valvoline 5W-30 XL-III
- płyn BORYGO (różowy)
- odebrane zregenerowane głowice,nowe uszczelniacze,prowadnice, docieranie gniazd
- wał korbowy od AAH + panewki główne i korbowodowe (silniki ACK w A6 C4 to takie hybrydy swego rodzaju, dół mają identyczny jak ABC/AAH a jedynie mają głowice od ACK i osprzęt)
Dokumentacja z montowni


ak poskładana to od razu lepiej

z zewnątrz jeszcze ma kilka niedoróbek ale wszystko powoli się zrobi. <ok>

Ostatnio była okazja odświeżyć elementy zawieszenia i dokładnie obejrzeć co do wymiany w najbliższym czasie. Oczyściłem wahacze, półośki, zaciski i inne elementy i pomalowałem je na czarny półmat.

Końcówka

wleciały nowe końcówki drążków w tylnim zawieszeniu, koła miały już dość mocny przechył coś typu /--\ po wymianie jest I--I <ok>
Ori oczywiście Lemforder

Stare już miały dość

Komora silnika czysta ale nie dość by mnie się podobała aż tak bardzo, będę musiał tutaj trochę posprzątać jeszcze

Fajna pogoda była to nie marnowałem okazji

Drugie błotniki



Toyo Proxes T1R w rozmiarach 205/55 16"

Już ma "nowe" polakierowane błotniki przednie i usunięte bąble pod lakierem i rdza na prawym tylnym nadkolu wszystko pomalowane a i jeszcze przedni zderzak dostał nowy lakier bo miał zarysowania.

Amortyzatory tył Sachs Advantage dedykowane do zawieszenia 1BE (Sport) :mrgreen:
Klocki hamulcowe tył (których nie ma na zdjęciu)
Płyn hamulcowy ATE
Jakieś tam odboje + osłony
Przy rozbieraniu zawieszenia coś się znajdzie jeszcze do wymiany raczej...
Idę do garażu montować amory, nie mogłem już wytrzymać dłużej jak po wjechaniu w dołek podskakuje mi koło z tyłu :evil:

Fanty:
Stare już miały dosyć.

Kilka zdjęć z operacji.

Zmontowałem quattro do quattro :mrgreen:
Emblemat oryginalny pochodzący z Audi 80 quattro typ89

Dwa nowe filmiki, coś tam słychać i widać
http://www.youtube.com/watch?v=WBuCRGvVon4http://www.youtube.com/watch?v=kLzRw-OrgE8 
Teraz pozostaje dbać by się nie porysował


Wahacz out.

Nowy na miejscu.
Szrot


:roll:

:ok:

Kolejny zestaw już :ok:

Przed MajóVWką 2013

To co planowałem

I wykresik

I czasy przejazdów na 1/4 mili


wymiana chłodnicy klimatyzacji ori wytrzymała prawie 17 lat

Ale po wymianie chłodnicy i ponownym napełnieniu układu poszła rurka idąca pod belką z przodu do chłodnicy....
Naprawiłem układ zmiennej geometrii dolotu nieszczelność w siłowniku (gruszka) silnik lepiej ciągnie na wyższych obrotach.
Najważniejsze

Głowice do mojego ACK w bardzo dobrym stanie jeśli chodzi o wałki rozrządu nie powycierane jak te co mam obecnie) ale głowice będą założone na wiosnę. Najpierw pójdą do kompletnej regeneracji wymiana prowadnic,uszczelniaczy zaworowych frezowanie i docieranie gniazd zaworowych,planowanie płaszczyzn i oczywiście nowe uszczelki. Stan głowic jest bardzo dobry

Co jeszcze... Reanimacja silniczka pompki spryskiwaczy (tego od szyb) zardzewiał nie trzymała uszczelka w pompce. Silniczek działa puki co nie wiadomo do kiedy

kilka zmian w Limo było trochę rozbierania trochę składania poprawiania itp itd :mrgreen:
od początku
Złożone drugie głowice z wałkami (w lepszym stanie jeśli chodzi o podpory wałków rozrządu) oczywiście po kompletnej regeneracji. Nie powycierane podpory wałków jak i wałki pomogły uciszyć hydraulikę która "klepała"

Nowy olej tym razem Valvoline 5W-50 VR1 Racing i filtry

Rozebrane i umyte przednie reflektory

Teraz środek
Tylne głośniki w półce że jakiś czas temu umarły (pękły resory membran) na tył wleciały głośniki z A4 B5 średnica 16cm zasilane są wzmacniaczem z aktywnego suba jako niskotonowe w maskownicach pozostały wysoko tonowe, było trochę cięcia ale wszystko upchnięte w ori maskownice głośników i gra super wcale nie gorzej niż Bose (zdjęć z cięcia nie mam :roll: )
Dzisiaj do środka wleciały S-kowe liczydła :mrgreen:
Zmieniłem jedynie same wskaźniki nie chciałem mieć przebiegu z zegarów które kupiłem więc podmieniłem do płyty z zegarów jedynie S-kowe wskaźniki. Nie trzeba było nic kodować VAG-iem
I obudowe zegarów założyłęm od swoich miałem z ringami :ok:
Dodatkowo reanimowałem podświetlanie regulacji lusterek

Puki co tyle aa tak teraz pracuje 30-stka
http://youtu.be/ARj5nTGAzxgPo wymianie glowic na inne znikl problem z ubywaniem oleju w silnik.
Poprzedne glowice byly rowniez regenerowane przez tych samych ludzi w tym samym zakladzie. Te glowice co mam obecnie zakrecone sa z silnika z A6 C5 mysle ze to bez znaczenie znaczenie ma jednak przebieg silnika ktory wynosil ok 160tys (silnik w mojej C4 mial ponad 255tys)
Obecniej cos ok 2tys od zalozenia drugich glowic hydraulika znacznie ucichla i apatyt na olej praktycznie zanik moc silnika wedlug odczuc bez zmian wiec same plusy

Jak sie uspokoja wydadki wlaca tlumiki rozpezne zamiask rur ktore ktos wspawal w miejsce katow...
Byc moze eksperymentalnie jedna puszke sie wytnie z wydechu ciekawe jak bedzie slychac
